Ulkomaalaisilta foorumeilta löytyy latauslinkit viimeisimpiin versioihin. Joissakin taitaa olla installeri mukana joka asentaa ohjelman valmiiksi. Toisissa taas joutuu itse tekemään hakemistorakenteen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
ISTA (D ja P) käyttö ja kysymykset
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt on ilmeisesti onnistuneesti asennettu ista+ 4.01 ja kaapeliksi ostettu Elekmalta ENET kaapeli. Ista+ 4.39 en onnistunut asentamaan kovasta yrityksestä huolimatta.
Ongelma on etten saa yhteyttä autoon. Ohjeita luettu ja youtubesta katsottu. Eihän tässä mitään järkeä ole tunti tolkulla käyttää aikaa mokoman asian kanssa. Otetaan haasteen kannalta ja yritetään saada yhteys autoon. Niin pääsee istan kanssa tappelemaan ja opettelemaan sen käyttöä.
Olisko vinkkejä mitä asetuksia pitää muuttaa että autoon saa yhteyden.
Varmaan tämän istan ja auton kanssa ENET ei toimi)
Miten internet protocol version 4 (TCP/IPv4) asetukset pitää laittaa. Haetaanko IP-osoite automaattisesti vai käytetäänkö jotain tiettyä IP-osoitetta entä haetaanko DNS-palvelimen osoite automaattisesti vai käytetäänkö ensisijaista DNS-palvelinta jos niin mitäLast edited by Jaskalla; 12-07-2023, 20:03.
Comment
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostNyt on ilmeisesti onnistuneesti asennettu ista+ 4.01 ja kaapeliksi ostettu Elekmalta ENET kaapeli. Ista+ 4.39 en onnistunut asentamaan kovasta yrityksestä huolimatta.
Ongelma on etten saa yhteyttä autoon. Ohjeita luettu ja youtubesta katsottu. Eihän tässä mitään järkeä ole tunti tolkulla käyttää aikaa mokoman asian kanssa. Otetaan haasteen kannalta ja yritetään saada yhteys autoon. Niin pääsee istan kanssa tappelemaan ja opettelemaan sen käyttöä.
Olisko vinkkejä mitä asetuksia pitää muuttaa että autoon saa yhteyden.
Varmaan tämän istan ja auton kanssa ENET ei toimi)
Miten internet protocol version 4 (TCP/IPv4) asetukset pitää laittaa. Haetaanko IP-osoite automaattisesti vai käytetäänkö jotain tiettyä IP-osoitetta entä haetaanko DNS-palvelimen osoite automaattisesti vai käytetäänkö ensisijaista DNS-palvelinta jos niin mitä
Mikä "interface type" sulla on ISTAsta valittuna?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostDealer organisation ICOM/ENET local area and .......
Kaikkia vaihtoehtoja olen kokeillut.
Originally posted by Crete88 View PostTämä ISTA n lataaminen ja asentaminen tuntuu olevan melkoista salatiedettä ja waretusta hämärine linkkeineen ja ongelmineen Melkein mielummin maksaisi vähän siitä että saisi varmasti toimivan version vaikka tikulla tai suoraan koneelle asennettuna.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKuten tuossa edellä sanottiin, niin katso saako auto IP:n.
Ei tämä nyt salatiedettä ole, mutta jonkin verran vaatii viitseliäisyyttä selvittää. Toinen vaihtoehto on sitten maksaa jollekkin siitä, että asentaa koneelle ISTA:n.
Mielestäni kyse ei ole viitseliäisyydestä selvittää asioita. Minäkin olen selvittänyt tätä asiaa monena päivänä monen monta tuntia. Englantia en osaa juuri yhtään joten joudun turvautumaan google kääntäjään ja sehän kääntä ihan pe*****leen. Toki asian voi jättää toisen hoidettavaksi mutta itseäni ärsyttää harrastajien keskuudessa käyttää rahaa näihin asiaan. Se joka asian osaa pyytää avusta rahaa eikä välttämättä anna ilmaiseksi mitään ohjeita. En tosin yleistä mutta näin saattaa olla
Comment
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostSaako auto IP:n? Mitä tämä mahtaa tarkoittaa?Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostItse ainakin tarkoitin että sen jälkeen kun olet laittanut piuhan kiinni ja autossa on virrat päällä niin katso vaikka ajamalla ipconfig komentokehote ikkunassa että mikä ip osoite verkkokortille on tullut.
Saako auto ip:n siitä minulla ei ole tietoa.
Comment
-
-
Originally posted by kooma View PostJees, tuo on aivan oikein. IP osoite on 169.254.1.1 ja subnet maski 255.255.0.0. Vika on jossain muualla.
Edit. Kun IP osoite hankitaan automaattisesti IP numeroksi tulee
169.254.35.158
255.255.0.0Last edited by Jaskalla; 13-07-2023, 19:40.
Comment
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostEikö tuo osoite ole se minkä itse olen ipv4 kohtaa laittanut eikä se minkä auto antaa. Tuon minä ainakin sinne naputtelin. Menee liian vaikeaksiTällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Jaskalla View PostSaako auto IP:n? Mitä tämä mahtaa tarkoittaa?
Mielestäni kyse ei ole viitseliäisyydestä selvittää asioita. Minäkin olen selvittänyt tätä asiaa monena päivänä monen monta tuntia. Englantia en osaa juuri yhtään joten joudun turvautumaan google kääntäjään ja sehän kääntä ihan pe*****leen. Toki asian voi jättää toisen hoidettavaksi mutta itseäni ärsyttää harrastajien keskuudessa käyttää rahaa näihin asiaan. Se joka asian osaa pyytää avusta rahaa eikä välttämättä anna ilmaiseksi mitään ohjeita. En tosin yleistä mutta näin saattaa ollae39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment