Edessä ei ainakaan toimi ja jos mahtuu pyörimään niin näyttää hassulta.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Edessä ei ainakaan toimi ja jos mahtuu pyörimään niin näyttää hassulta.
Ei mitään perusteluja löydy?:-) Jääkö liikaa sisään vai tuleeko pihalle? Kun samoilla leveyksillä ja et:llä 8,5 ja 20" vanne näytti hyvältä, ainoastaan 235 kumit tosiaan kihnas niinkö edellisistä postailuista selviää
Selviäisikö tästä spacereilla vai onko tosiaan niin että tulee pihalle liikaa vai?
Ei mitään perusteluja löydy?:-) Jääkö liikaa sisään vai tuleeko pihalle? Kun samoilla leveyksillä ja et:llä 8,5 ja 20" vanne näytti hyvältä, ainoastaan 235 kumit tosiaan kihnas niinkö edellisistä postailuista selviää
Selviäisikö tästä spacereilla vai onko tosiaan niin että tulee pihalle liikaa vai?
Edellisiä viestejä saa lukea, eikös vain suosittelen perehtymään hyvin miten offset toimii ennen kuin ostaa vanteet. Vaikka sinne mahtuis eteen 255 kumi + 20" vanne ET30:llä niin kannattaa myös muistaa hamottaa minkä näköiseltä se autossa näyttää.
Makuja on monia mutta mielestäni 20" aivan liian isot ykköseen, 19" on siinä ja siinä onko hyvän maun rajoissa.
Edelleen pidättäydyn siinä että eteen 8,5" leveänä ET40 paras ja taakse 9,5" leveissä ET45 paras, noista mitoista on hyvä laskeskella mahtuvuuksia koon laskiessa/noustessa ja näillä mitoilla kumi/vanne tulee kaarien tasalle.
Pari sivun takaa Jonihein kokemus asiasta.
Noniiin, nyt sain vihdoin alle vanteet jotka ei aiheuta raapimisia. Alunperinhän pari viikkoa sitten laitettiin setti alle, jossa edessä 225/35/19 8,5" ja takana 255/30/19 9,5", ET kaikissa 35. Takana raapi kaarin isommissa heitoissa.
Taakse vaihdettiin vanteet ET:llä 45 ja ei raavi enää. Kävin töyssyttelemässä isoimmssa heitoissa ja hidastekorokkeissa mitä löysin, ilman ongelmia.
Etukumit on nyt ehkä aavistuksen enemmän ulkona kaarista kuin takana kun kriittisesti katsoo, mutta koska toimii ilman ongelmia niin niitä ei vaihdettu. Ja olen niihin ihan tyytyväinen.
Seuraava samankokoista settiä jos joskus hankin, niin ottaisin eteen ET40 ja taakse 45.
Eli jos harkitsette E87:aan mahdollisimman isoja kumeja, niin toimiva setuppi ILMAN kaarien mankelointitarvetta on ainakin siis:
eteen 225/35/19 8,5" ET 40
taakse 255/30/19 9,5" ET45.
Kumien "muotoilukin" toki vaikuttanee, mutta Conti Sport Contact 5 ainakin toimii.
Tämä siis vakioalustalla. Päivitetään tilannetta kunhan olen saanut Eibachin ProKitin alle...
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Tässä kuvia keväältä huTsun lainaamasta viestini autosta. Eli siis kuvissa on kaikissa edessä aina ET 35, toisissa kuvissa takana ET 35 ja toisissa 45. Kuvien nimistä selviää mikä on mikin. Kumit kaikissa 255-30-19 / 225-35-19.
Kullakin on tietysti oma makunsa siitä, miten tykkää renkaansa istuvan autossaan, mutta itse edelleen pitäydyn tuossa lainatussa viestissäni antamassani suosituksessa.
Edellisiä viestejä saa lukea, eikös vain suosittelen perehtymään hyvin miten offset toimii ennen kuin ostaa vanteet. Vaikka sinne mahtuis eteen 255 kumi + 20" vanne ET30:llä niin kannattaa myös muistaa hamottaa minkä näköiseltä se autossa näyttää.
Makuja on monia mutta mielestäni 20" aivan liian isot ykköseen, 19" on siinä ja siinä onko hyvän maun rajoissa.
Edelleen pidättäydyn siinä että eteen 8,5" leveänä ET40 paras ja taakse 9,5" leveissä ET45 paras, noista mitoista on hyvä laskeskella mahtuvuuksia koon laskiessa/noustessa ja näillä mitoilla kumi/vanne tulee kaarien tasalle.
Pari sivun takaa Jonihein kokemus asiasta.
Tuli itsekkin ostettua 1kkönen tuossa, ja jumankekka se on kiva peli ajella
Mutta, kauppaan kuului 2x pellivanteet ja nyt jotenkin pitkästä aikaa tekisi mieli katella kengälle kivat kengät.. Mutta en millään viittisi panostaa alustan hankintaan samalla. Orginaali tuumakokohan tuossa on toi 16". Yhdet kovinkin silmää miellyttävät olisivat noi bmw style 108 (z4 kaksiosainen vanne) joka on kooltaan kumminkin 18" .. tuleeko autosta auttamatta aivan urpon näköinen, jos vaihtaa vannekkoon pari tuumaa isompaan ilman madallusta.
Olisiko jossain kuveja e87 kopasta missä vakioalustan kanssa olisi 18" kiekot. Tässä karvalakissahan ei ole kylmästöinnin, automaatin ja cruisen lisäksi muita varusteita kun kääntyvät etupyörät
Tuli itsekkin ostettua 1kkönen tuossa, ja jumankekka se on kiva peli ajella
Mutta, kauppaan kuului 2x pellivanteet ja nyt jotenkin pitkästä aikaa tekisi mieli katella kengälle kivat kengät.. Mutta en millään viittisi panostaa alustan hankintaan samalla. Orginaali tuumakokohan tuossa on toi 16". Yhdet kovinkin silmää miellyttävät olisivat noi bmw style 108 (z4 kaksiosainen vanne) joka on kooltaan kumminkin 18" .. tuleeko autosta auttamatta aivan urpon näköinen, jos vaihtaa vannekkoon pari tuumaa isompaan ilman madallusta.
Olisiko jossain kuveja e87 kopasta missä vakioalustan kanssa olisi 18" kiekot. Tässä karvalakissahan ei ole kylmästöinnin, automaatin ja cruisen lisäksi muita varusteita kun kääntyvät etupyörät
Dodiin, eli tuli hankittua kesävanteet koossa 8x18 et 45 tohon e87:aan.
Olisko nyt sit tohon oikea rengaskoko 225/40 ? niijoo, vakioalusta.
Onhan se, kun 17" vanteella olis 225/45. Ens kesäksi olis ajatuksena laittaa emännän vakioalustaiseen ykköseen joko 17" tai 18" vanteet uusilla kesärenkailla. Varmaan se leveys tulee olemaan täälläki tuo 225...
Olis kiva tietää, miten kivireeksi tuo kulkine muuttuu noilla 18":lla...vakioalustallakaan oo nimittäin 16" renkailla mitään erityisen pehmeää kyytiä joku muu osannee kommentoida tähän, sulta ei vielä vähän aikaan taida tulla kokemuksia
Last edited by huppu; 07-12-2013, 11:18.
Reason: korjaus
Onhan se, kun 17" vanteella olis 225/45. Ens kesäksi olis ajatuksena laittaa emännän vakioalustaiseen ykköseen joko 17" tai 18" vanteet uusilla kesärenkailla. Varmaan se leveys tulee olemaan täälläki tuo 225...
Olis kiva tietää, miten kivireeksi tuo kulkine muuttuu noilla 18":lla...vakioalustallakaan oo nimittäin 16" renkailla mitään erityisen pehmeää kyytiä joku muu osannee kommentoida tähän, sulta ei vielä vähän aikaan taida tulla kokemuksia
tuskin se ihan mahottomasti muuttuu, jos e46 Coupe oli vielä ihan mukava ajaa 225/35/19 + 255/30/19 setillä
Nyt kun väki vaihtelee pikku hiljaa kesärenkaita alle, ainakin täällä etelässä, niin omia huomioita.
Talven ajelin 16" Nokia Hakkapeliitoilla, perus 215 taisi olla. Nyt vaihtoi takaisin alle viime kesäiset Ricambio non-originale, ET 37, 225/40 18" niin tuli kaipuu takaisin noihin löysempiin talvirenkaisiin.
Ohjaus on millintarkka, mutta uraherkkyys on iso ainakin näillä kehäteillä ja koko ajan saapi olla aktiivisesti ohjaamassa (no sitäpä se ajaminen on..). Talvirenkailla tuntui vaivattomammalta. Pitä katsoa jos downgreidaa nuo kesänakit ns. originaaleiksi. :think
Dodiin, eli tuli hankittua kesävanteet koossa 8x18 et 45 tohon e87:aan.
Olisko nyt sit tohon oikea rengaskoko 225/40 ? niijoo, vakioalusta.
Kyllähän se koko noin menee eli 225/40-18. Tosin auto näyttää vakioalustalla ja noilla palloilla minimaasturilta. Itsellä sama ongelma, tosin alustasarja tilattava ennen isompien renkaiden alle laittoa. No onneksi täällä pohjolassa ei vielä kesägummeja tarvi pitkään aikaan. Niin siis oma rengastus on 225/40-18 8" etusilla ja 245/35-18 8.5" takana. Vanteet OEM Msport Style 135.
Comment