hieman aihetta sivuttaen mutta mainittakoon vielä että automaattiloota kun puskee kokoajan eteenpäin ja moottorijarrun ollessa olematon, tulee sen jarrun päällä seistyä manuaalivaihteiseen verrattuna varmaan 50% enemmän = palat häviää melko nopeesti.
Omilla ebc:n yellowstuff-paloilla kilometreijä tullut ~70tkm ja vielä on yli puolet palaa jäljellä ympäri autoa ajotietokone on 10tkm sitten veikannut 3500km jarrupalahuoltoon, nyt 2900km..
Ykkösellä kun ajan, niin käytän aina steppiä ja moottorijarrutusta aina kun mahdollista. Kampe hidastuu ihan eri tavalla kuin jos käyttäis täysautomaattia...
Miten e82 malliin sai vaihdettua lukkoperän. Malli oli 135 2008. Olen
ymmärtänyt että tuossa olis hisattu lautaspyörä tasauspyörästöön kiinni.
Eli joko joku tekee tai mikä muu perä käy alle kohtuu helposti?
Nyt ihmetyttää ja kummastuttaa tämän juuri hankitun E81:n huoltaminen:
Eli auto näyttää käynnistyessään kilometrit seuraavaan huoltoon, ja tämän perusteella autoa käytetään pajalla huollettavana. Esim. Nyt katselin että 6000km takajarrupaloihin ja öljynvaihtokin pitäisi tehdä tässä lähiaikaina.
Näissä "uudemmissa" BMW:ssä ei siis enää ole tätä Inspection I ja II touhua? Kuulin myös huhuja että kun kiikutan autonavaimen BMW-huoltoon niin pystyvät katsomaan mitä autolle pitäisi tehdä, ja mahdollisesti tarjouksenkin laskemaan.
Kardaanin laippa ainakin on erilainen. Mites noi vetarin laipat käykö 135
vetoakselit noihin laippoihin?Tai sopiiko 135 laipat perän kylkeen? Kun
e90 on eri raideleveys niin ei taida paketti tomosena mahtua.
Miten e82 malliin sai vaihdettua lukkoperän. Malli oli 135 2008. Olen
ymmärtänyt että tuossa olis hisattu lautaspyörä tasauspyörästöön kiinni.
Eli joko joku tekee tai mikä muu perä käy alle kohtuu helposti?
Marmoritiskiltä saat käypäisen lukkoperän eli perä murikka kokonaisuudessaan tai sitten leikkaa, liima, askartele quafe tai vastaava jälkiasennus lukko. Frendi tiedusteli ja hommas BMW:ltä F2X 135:sa lukkoperän.
Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
No sehän se olikin. Stat. vehicle insp. Seuraavaks saakin sitten googlata miten se kuitataan pois kun leima on paperissa.
Virta päälle ja pitää trippimittarin namiskaa pohjassa. Sitten kun pykälähuollon kuva ilmestyy mittareiden väliin, niin vilkunviiksen päästä namiskaa ja ylös-alas-valitsinta painelemalla saa näpyteltyä uuden kuukauden muistiin.
Nyt: e82 x-kertaa maailman ympäri & Z3 rdstr jäätelökioskillakäyntiauto
Ennen: e83 3.0sd, e30 mit m20 soundit sekä e21 kolmenyhdenviiden
Mites mites, kannattaako BMW E81:stä huollattaa Schmiedmannilla? Kokemuksia ko. puljusta? Pitäisi jarruja huollattaa, öljyt ja kaikki suodattimet vaihdattaa sekä ns. kokonaislaatuinen tarkastus suorittaa.
Kysyin huumorilla Autokeskuksen hintaa, puolet enemmän kuin Schmiedmannin hinta-arvio.
Onko kellää kokemusta eibach prokit sportline jousista ? Miten paljon e87 msport madaltuu.. onko msport 30mm vakiosta eli keula tippuisi 15-20mm ja perä 5mm.? Joku fiksumpi vois valaista tyhmää:think
Bmw 135is e82 M-sport - 13
-------------------------------------------------------------
Bmw x5 e70 M-sport -08
mw 335d e91 M-sport -09
mw 120d e87 M-Sport -07
Bmw 335i e91 M-Sport alpinweiss -08
Bmw 635 csi e24 -84
Auto siis täristää veto päällä 3 vaihteella kierrosten ollessa 3000-3500rpm
Ennen tai jälkeen tuon alueen ei täristä, eikä millään muulla vaihteella. Tärinä myös loppuu mikäli kaasun päästää pois tai kytkimen painaa pohjaan.
Jotain kardaanin liittyvää ? / moottorin tuentaan ?
Olisko kotikonstein mahdollista tutkia / vaihtaa jotakin vai täytyykö taas pajalle viedä ?
Auto siis täristää veto päällä 3 vaihteella kierrosten ollessa 3000-3500rpm
Ennen tai jälkeen tuon alueen ei täristä, eikä millään muulla vaihteella. Tärinä myös loppuu mikäli kaasun päästää pois tai kytkimen painaa pohjaan.
Jotain kardaanin liittyvää ? / moottorin tuentaan ?
Olisko kotikonstein mahdollista tutkia / vaihtaa jotakin vai täytyykö taas pajalle viedä ?
Kardaanin etummainen ristinivel oli melko välyksellinen.
150e kustansi vaihdettuna !
Tiistaina pyhien jälkeen soittelin ja seuraaavalle päivälle sai tarkastuksen (keskiviikko tämä viikko), että mikä vikana ja osa siitä seuraavalle + asennus (to). Osaa kun ei löytynyt Lahdesta mistään hyllystä.
Torstaina odottaessa piti valmista tulla, mutta työnjohto kertoi, osa on tilattu ja paketin mukaan oikea. Mutta sisällä oli automaattivaihteiseen sama nivel.
Kysyi, että kelpaako lainaksi Kia Rio ilman lisäkuluja, ja auto tulee perjantai aamuna valmiiksi. Tai vaihtoehtoisesti olisivat kasanneet mun auton sillä vanhalla osalla vielä ajoon. Helpommalla pääsi kun otin tuon pienen korealaisihmeen ajoon loppu illaksi.
Tänään hieman ennen 9 tuli tekstari, että auto valmis. Hyvää palvelua Lahden Mekonomenilla voin suositella !
Comment