Edit.
Also as you asked, difference between 120d and 123d... (stolen from the babybmw forum)
1. Second turbo
2. Electronic LSD
3. Heavier duty brakes (same as the 130i I believe)
3. Heavier duty Clutch
4. Heavier duty Gearbox (same as 330d I think)
5. Different final drive so shorter gears
6. Different Intercooler
7. Different oil
8. Fuel system with higher injection pressure (2000 vs. 1800bar)
9. Boost pressure 2bar instead of 1,55bar
Osaisiko joku viisas kertoa miksi 120d nykii hiljaisessa vauhdissa, motarilla ei tätä ongelmaa ole ollut? Ja vaihdoin öljyt niin koneesta tuli noin litra vettä öljyjen mukana :think Kiitos etukäteen vastauksista!
EGR aiheuttaa usein tuota nykimistä osakaasulla kun on menossa rikki tai takkuaa. Maf on myös yksi mahdollinen vikapaikka. Jos vettä tuli noin paljon niin mahtaa huohotin olla tukossa tai ongelmaa sen lämmityksessä.
EGR aiheuttaa usein tuota nykimistä osakaasulla kun on menossa rikki tai takkuaa. Maf on myös yksi mahdollinen vikapaikka. Jos vettä tuli noin paljon niin mahtaa huohotin olla tukossa tai ongelmaa sen lämmityksessä.
Miten tuon Maffin toiminnan saa helpoiten testattua? Jotkut tietyt ohmit liittimistä? :think
Mulla on välillä esiintynyt nykimistä tuossa 320D:ssä.
Osaisko joku tietävä auttaa ja kertoo mistä on mahdollista tulla vettä kuskin jalkatilan lattialle. :think Verhoilut yms. märkiä ja vettä on jonkun verran. Ei ole tullut oven tai ikkunan kautta
Osaisko joku tietävä auttaa ja kertoo mistä on mahdollista tulla vettä kuskin jalkatilan lattialle. :think Verhoilut yms. märkiä ja vettä on jonkun verran. Ei ole tullut oven tai ikkunan kautta
Onko oven kosteussulkumuovi tarkistettu?
bemareissahan ollut jonkunverran liimauksesta irronneita kosteussulkumuoveja joka aiheuttaa tuon veden pääsyn sisätilaan... Kattoluukun vedenpoisto kanavia tainnut myös olla tukossa.
Tarkista nuo jos ei ole jo tarkastettu.
Tänään saatiin auto pajalta. Kuukauden se olikin siellä, minkä aikana tutkivat ja testasivat lopulta pari päivää ajossa. Mitään ei koneesta ollutkaan rikki vaikka eka vaikutti tosi pahalta Hyvä ettei tullu hommattua vaihtokonetta! Lopulta olivat päättäneet laskea öljyt koneesta ja laittaneet uudet tilalle sekä putsanneet imusarjan ja öljyt mäntien päältä, minne sitä oli myös päässyt. Epäilivät että olisi ollut liikaa öljyä motissa, minkä vuoksi tulvinut imusarjaan...sanoivat ettei huohotin ollut ainakaan tukossa...erittäin mielenkiintoista :think Jos huohotin kerran jäätynyt teillä, niin onko se huohotinkin ollut öljyssä? Tuossa meidän kamppeessa on vastuksellinen huohotinputki....
Huohottimessa ollut yleensä sellaista vaahtoutunutta öljyä kun sitä putsaillut. Oletko varma että siinä on vastus? Tiskiltä saa kahta versiota: ilman eristettä ja eristeellä, mutta kummassakaan ei ole vastusta.
Huohottimessa ollut yleensä sellaista vaahtoutunutta öljyä kun sitä putsaillut. Oletko varma että siinä on vastus? Tiskiltä saa kahta versiota: ilman eristettä ja eristeellä, mutta kummassakaan ei ole vastusta.
Ainakin varustelistauksessa lukee "Cold country version" :think Olen käsittänyt että tällöin on se vastus. Faktaa ei tosiaan ole, että onko se vastus siellä vai ei kun en itse osaa katsoa...
Nyt on erikoinen ongelma ilmassa. Pari viikkoa sitten alkoi siskonmiehen 116i 2008 vikavalo palaa ja ongelmaksi näytti vikakoodit vaikka mitä mutta koodien nollaamisen jälkeen jäljelle jäi vain bensapumppu. Tämän jälkeen valo kuitenkin sammui vaikka antoi vikakoodia pumpusta. No bensapumppu vaihtoon ja pari viikkoa meni hienosti kunnes taas valo syttyi ja katsottiin mikä on. Siellä oli bensapumppu jälleen, oli lambdaa ja jotain misfiree jne. Nollattiin koodit ja taas valo sammui ja bensapumpusta jäi ainoa koodi.
Saa auttaa.....
Ps. Molemmilla kerroilla valo syttyi kun otti vaknopsäätimen pois päältä.
Comment