Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rado
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 716

    Originally posted by Jyrmy View Post
    Nopealla tutkimisella sain tälläsen tiedon... Paikkaansa pitävyydestä ei varmuutta.
    Radiator blind, no communication
    Kyllä, mutta mitä se meinaa ?

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      Potilas E87 120i -05. Mistä vois johtua vikakoodit palamiskatkoksista sylintereissä, venttiilinnousun säätömoottori (virranotto viallinen) sekä pako- ja imupuolen nokka-akselien säätö viallinen??? :think Kone pyörii kun käsin pyörittää ettei se jumissa ole.

      Starttimoottori meni kuulemma nyt alkuun ainakin vaihtoon. Tämän jälkeen tutkitaan nuo tulleet vikakoodit...

      Kyselen tässä vaiheessa teiltäkin, onko vastaavista vikakoodeista kokemuksia ja mistä ne ovat johtuneet...kaipaa infoa kun ei kasetti kestä odottaa tuomiota...
      Last edited by huppu; 26-01-2015, 17:39. Reason: Lisäys
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • NCmotorsport
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2004
        • 645
        • Naantali

        Originally posted by huppu View Post
        Potilas E87 120i -05. Mistä vois johtua vikakoodit palamiskatkoksista sylintereissä, venttiilinnousun säätömoottori (virranotto viallinen) sekä pako- ja imupuolen nokka-akselien säätö viallinen??? :think Kone pyörii kun käsin pyörittää ettei se jumissa ole.

        Starttimoottori meni kuulemma nyt alkuun ainakin vaihtoon. Tämän jälkeen tutkitaan nuo tulleet vikakoodit...

        Kyselen tässä vaiheessa teiltäkin, onko vastaavista vikakoodeista kokemuksia ja mistä ne ovat johtuneet...kaipaa infoa kun ei kasetti kestä odottaa tuomiota...
        Venttiilikopassa johtoläpivienti öljyinen? Vois aihettaa tollasia vikoja

        Comment

        • siksta
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 675
          • Orimattila

          http://realoem.com/bmw/showparts.do?...07&hg=32&fg=20

          Mistähän voisi saada edukkaasti linkin osan nro. 3?
          Eli tehostimen letkun, jossa putkea ja banjo-liittimet päissä.

          Marmorilta en uskalla edes kysyä, kun schmiedmanillakin hinta jo 218€.
          Ebaystakaan ei alta satasella löydy.
          F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

          Comment

          • McBeast
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2007
            • 2998
            • Tallinn

            Originally posted by siksta View Post
            http://realoem.com/bmw/showparts.do?...07&hg=32&fg=20

            Mistähän voisi saada edukkaasti linkin osan nro. 3?
            Eli tehostimen letkun, jossa putkea ja banjo-liittimet päissä.

            Marmorilta en uskalla edes kysyä, kun schmiedmanillakin hinta jo 218€.
            Ebaystakaan ei alta satasella löydy.
            Lähetä Pielmeierille postia tai soita KL:n ja kysy heiltäkin hintaa. Pielmeierin hinta todennäköisesti halvin.
            Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              Originally posted by siksta View Post
              http://realoem.com/bmw/showparts.do?...07&hg=32&fg=20

              Mistähän voisi saada edukkaasti linkin osan nro. 3?
              Eli tehostimen letkun, jossa putkea ja banjo-liittimet päissä.

              Marmorilta en uskalla edes kysyä, kun schmiedmanillakin hinta jo 218€.
              Ebaystakaan ei alta satasella löydy.
              Hydeauliikkaliikkeessä saanee tehtyä uuden letkun noilla vanhoilla päillä, hinta kymppejä...

              Comment

              • huppu
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2010
                • 423
                • Rovaniemi

                Originally posted by huppu View Post
                Potilas E87 120i -05. Mistä vois johtua vikakoodit palamiskatkoksista sylintereissä, venttiilinnousun säätömoottori (virranotto viallinen) sekä pako- ja imupuolen nokka-akselien säätö viallinen??? :think Kone pyörii kun käsin pyörittää ettei se jumissa ole.

                Starttimoottori meni kuulemma nyt alkuun ainakin vaihtoon. Tämän jälkeen tutkitaan nuo tulleet vikakoodit...

                Kyselen tässä vaiheessa teiltäkin, onko vastaavista vikakoodeista kokemuksia ja mistä ne ovat johtuneet...kaipaa infoa kun ei kasetti kestä odottaa tuomiota...
                Noniin arvon vertaistukijat. Tuomio tuli rakkineesta ja siellä on koneessa öljyä paikoissa, missä sitä ei kuuluisi olla...mm. imusarja täynnä + mäntien päällä. Näyttää siltä ettei tuota mottia kannata alkaa korjaamaan.

                Onko muilla käynyt tällaista ja mistä tuommonen yleensä johtunut? :think Pitäis kuulemma tutkia enemmän, että näkis mikä pettänyt...onko vika lohkossa, kannessa vai jossain muualla. Kansiremppahan tuohon tehtiin 1,5 v. sitten että jo on piru jos kansi levinnyt tässä ajassa...

                Ne jotka ovat joutuneet vaihtokoneen hommaamaan, niin mistä sitä kannattais alkaa ettimään? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen Tosiaan N46 kyseessä. Hohhoijaa...tässä vaiheessa tuskin kannattaa alkaa enempää tutkimaan ja käyttämään siihen rahaa vaan hankkia jostain vaihtokone...halvaksi tämä ei siinäkään tapauksessa tule.
                Last edited by huppu; 30-01-2015, 13:59. Reason: Lisäys
                BMW E46 318d 10/04

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  Täällä varmaan 100x käsitelty asia mutta täysin uusi malli meikäläiselle,

                  http://www.nettiauto.com/bmw/116/6906264 (jos häviää tuo malli myynnistä niin E87 116i 1,6L, 2006)

                  Mitä tälläsistä kannattaa tiedustella? Vissiin jotain lähinnä konepuolelta?
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • siksta
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 675
                    • Orimattila

                    Originally posted by peltone View Post
                    Täällä varmaan 100x käsitelty asia mutta täysin uusi malli meikäläiselle,

                    http://www.nettiauto.com/bmw/116/6906264 (jos häviää tuo malli myynnistä niin E87 116i 1,6L, 2006)

                    Mitä tälläsistä kannattaa tiedustella? Vissiin jotain lähinnä konepuolelta?
                    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=227797
                    Jos jakopää on uusittu, niin sitten

                    Meinasitko itelles käyttöautoks?
                    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      Originally posted by siksta View Post
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=227797
                      Jos jakopää on uusittu, niin sitten

                      Meinasitko itelles käyttöautoks?
                      Ahh, tietenkin. Täytyypä tarkistella tuo topic. Kiitos

                      Joo toi m-sport e46 pitäs vaihtaa uudempaa varmaa tän vuoden puolella.
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • rattiandy
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2012
                        • 71
                        • Vihti

                        Onko näissä 120d malleissa ollut turbo-ongelmia? Mulla vähän turbo viheltää, etenkin kylmänä hyvin selvästikin kuulee kiihdytyksissä. Sellainen paloautoefekti. Akselia koitin heilutella enkä siinä mitään välystä havainnut. Mista tollainen vinkuminen voi johtua?
                        Last edited by rattiandy; 22-02-2015, 16:36.
                        E70 LCI 30d -11

                        ex. F32 435i -13
                        ex. e60 M5 -05
                        ex. e87 120d M-sport -05
                        ex. e65 745i -02
                        ex. e60 530d -04
                        ex. e38 750iA -98
                        ex. e60 530d -03

                        Comment

                        • [jo
                          BTCF Member
                          • Mar 2013
                          • 16
                          • Kaarina

                          Originally posted by huppu View Post
                          Noniin arvon vertaistukijat. Tuomio tuli rakkineesta ja siellä on koneessa öljyä paikoissa, missä sitä ei kuuluisi olla...mm. imusarja täynnä + mäntien päällä. Näyttää siltä ettei tuota mottia kannata alkaa korjaamaan.

                          Onko muilla käynyt tällaista ja mistä tuommonen yleensä johtunut? :think Pitäis kuulemma tutkia enemmän, että näkis mikä pettänyt...onko vika lohkossa, kannessa vai jossain muualla. Kansiremppahan tuohon tehtiin 1,5 v. sitten että jo on piru jos kansi levinnyt tässä ajassa...

                          Ne jotka ovat joutuneet vaihtokoneen hommaamaan, niin mistä sitä kannattais alkaa ettimään? Nyt olis hyvät neuvot tarpeen Tosiaan N46 kyseessä. Hohhoijaa...tässä vaiheessa tuskin kannattaa alkaa enempää tutkimaan ja käyttämään siihen rahaa vaan hankkia jostain vaihtokone...halvaksi tämä ei siinäkään tapauksessa tule.
                          Onko tähän tullut selvyyttä? Emännän 120i pari kertaa käynyt niin että huohotin mennyt tukkoon/jäätynyt jonka seurauksena öljyt valuu imusarjan alaosaan ja reippaammassa kiihdytyksessä kun läpät aukee ni öljyt koneeseen ja vikatila päälle.
                          F11 525D -11 302hp/622nm
                          E61 530XD -08
                          F20 116i -13 224hp/365nm

                          Comment

                          • huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by [jo View Post
                            Onko tähän tullut selvyyttä? Emännän 120i pari kertaa käynyt niin että huohotin mennyt tukkoon/jäätynyt jonka seurauksena öljyt valuu imusarjan alaosaan ja reippaammassa kiihdytyksessä kun läpät aukee ni öljyt koneeseen ja vikatila päälle.
                            Tänään saatiin auto pajalta. Kuukauden se olikin siellä, minkä aikana tutkivat ja testasivat lopulta pari päivää ajossa. Mitään ei koneesta ollutkaan rikki vaikka eka vaikutti tosi pahalta Hyvä ettei tullu hommattua vaihtokonetta! Lopulta olivat päättäneet laskea öljyt koneesta ja laittaneet uudet tilalle sekä putsanneet imusarjan ja öljyt mäntien päältä, minne sitä oli myös päässyt. Epäilivät että olisi ollut liikaa öljyä motissa, minkä vuoksi tulvinut imusarjaan...sanoivat ettei huohotin ollut ainakaan tukossa...erittäin mielenkiintoista :think Jos huohotin kerran jäätynyt teillä, niin onko se huohotinkin ollut öljyssä? Tuossa meidän kamppeessa on vastuksellinen huohotinputki. Talvella käytetty yleensä ajopätkän jälkeen pari minuuttia tyhjäkäynnillä, jotta se haihduttaisi putkistoon mahdollisesti kertyneen kosteuden eikä jäätyisi. Keulaa ei oo talvisin peitetty...jos joku ykkösen omistaja on keksinyt tähän jonkin helpon suojauspatentin, niin vinkkejä/ohjeita otetaan vastaan. Ensi talvena kyllä pakko laittaa jotain keulaan suojaksi...

                            Onkohan tuossa 120i:ssa tosiaan öljytilavuus 4,3 litraa, kuten alla olevassa linkissä näkyy? Nyt oli laitettu kuitin mukaan 3,8 litraa :think

                            Last edited by huppu; 24-02-2015, 18:36. Reason: Korjaus
                            BMW E46 318d 10/04

                            Comment

                            • samyy_
                              Newbiemmer
                              • Feb 2015
                              • 3
                              • joensuu

                              Osaisiko joku viisas kertoa miksi 120d nykii hiljaisessa vauhdissa, motarilla ei tätä ongelmaa ole ollut? Ja vaihdoin öljyt niin koneesta tuli noin litra vettä öljyjen mukana :think Kiitos etukäteen vastauksista!

                              Comment

                              • Scyber
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2006
                                • 686
                                • Hyvinkää

                                Litra vettä öljyn mukana? Oliko öljy siis ihan kermaa? Joka tapauksessa vesi öljyssä ei ole mikään hyvä merkki.

                                Nykiikö matalilla kierroksilla vai nykiiks normiajossa tasakaasulla?

                                Ettei joku olis pissapoikaa täyttäny öljykorkin kautta? Ja samalla kertaa tankannu bensat tankkiin.
                                Last edited by Scyber; 27-02-2015, 19:51.
                                Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                                www.napalmi.com

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎