Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wesku79
    Bimmer Rookie
    • Feb 2019
    • 99
    • Raahe

    Ihan kohtuullisen hintainen setti. Ottaisin kylläkin öljyä tuplamäärän ja vaihtotyön jossain mistä löytyy ATF-huuhtelulaite. Vaihtuu koko öljymäärä yhdellä kertaa. Pelkkä tyhjennys + täyttö jättää muutaman litran vanhaa öljyä sekaan.
    E87 116i N45B16 2007

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5151
      • Joensuu

      E87 kuume alkaa olla kohtuu kova ja näitä on tullut nyt kytättyä.
      Tuli vastaan sellainen missä navi / radio toimii talvella, mutta ei kesällä ei. Eli aika selkeesti CCC-yksikkö vaihtoon. Mitä pikaseen tutkin, niin CCC on sama 1,3 ja 5-sarjalaisissa, joten koodaamalla menee ristiin?
      Vuosimallilla ei väliä mistä ostaa kuhan on vaan CCC, eikä CIC?
      Onko järkeä korjuuttaa tuota alkupään CCC - yksikköä, vai ostaa suoraan uudempi käytetty tilalle?

      Varusteet:
      S609A Navigation System Professional
      S644A Preparation F Mobile Phone W Bluetooth
      S672A CD Changer For 6 CDs
      S676A HiFi Speaker System
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • teppo_h
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 337
        • Finland

        Originally posted by ruupanen View Post
        E87 kuume alkaa olla kohtuu kova ja näitä on tullut nyt kytättyä.
        Tuli vastaan sellainen missä navi / radio toimii talvella, mutta ei kesällä ei. Eli aika selkeesti CCC-yksikkö vaihtoon. Mitä pikaseen tutkin, niin CCC on sama 1,3 ja 5-sarjalaisissa, joten koodaamalla menee ristiin?
        Vuosimallilla ei väliä mistä ostaa kuhan on vaan CCC, eikä CIC?
        Onko järkeä korjuuttaa tuota alkupään CCC - yksikköä, vai ostaa suoraan uudempi käytetty tilalle?
        Saako virallisesta huollosta enää edes tehdaskorjattua CCC yksikköä?
        Itelle aikoinaan vaihdoin e61:een sen Oulun Wetterillä...

        Vuosi sitten yks kaveri meinas, että ei enää saa sieltä CCC yksikköä vaan täytyy suunnata nuihin korjauspajoihin jotka hoitaa yksikön kuntoon.

        Omassa E87:ssa ei tuota probleemaa tule, kun ei oo koko navia.
        Chrysler Town&Country 3.8 V6 -04
        Renault Clio -00 1,4 8v (jo toinen)
        EX:
        Chevy Suburban K2500 4x4 -97
        Renault Clio -00 1,4 8v (paalattu)
        E87 120dA, F11 530dA, E61 525d, E36 316i, E87 116i
        E36 320i Coupe, E21 318i
        MB W115 240D

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by teppo_h View Post
          Saako virallisesta huollosta enää edes tehdaskorjattua CCC yksikköä?
          Itelle aikoinaan vaihdoin e61:een sen Oulun Wetterillä...

          Vuosi sitten yks kaveri meinas, että ei enää saa sieltä CCC yksikköä vaan täytyy suunnata nuihin korjauspajoihin jotka hoitaa yksikön kuntoon.

          Omassa E87:ssa ei tuota probleemaa tule, kun ei oo koko navia.
          Et ole ikinä saanut mitään tehdaskorjattua osaa Bemarilta.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • hartge e46
            BTCF Member
            • Aug 2006
            • 777
            • e-pohjanmaa

            Emännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
            z3 coupe
            Pari tojotaa
            ex.e36 wompatti alpinweissIII
            ex.e46 titansilber x2
            ex."//HARTGE E46"

            Comment

            • Wesku79
              Bimmer Rookie
              • Feb 2019
              • 99
              • Raahe

              Originally posted by hartge e46 View Post
              Emännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
              Jakopäätä en pelännyt omaani hankkiessa. Ei ole kalliit osat vaihtaa.

              Valvetronic on hemmetin kallis korjattava, mikä tuli varsin ikävänä yllätyksenä. En olisi ostanut autoa, jos olisin tiennyt paremmin
              E87 116i N45B16 2007

              Comment

              • Bössi
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 140
                • Espoo

                Originally posted by hartge e46 View Post
                Emännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
                M47:ssa ei ole jakopääongelmia. Eli alkupään 118d ja 120d.
                Kesä: E36 328i Cabrio -97
                Käyttis: E90 330d xDrive -11

                ex: E87 118d -06, E36 323ti -99, E87 130i -07, E46 325ti -02, E36 328i Touring -95, E36 323i Coupe -96

                Comment

                • hartge e46
                  BTCF Member
                  • Aug 2006
                  • 777
                  • e-pohjanmaa

                  Originally posted by Wesku79 View Post
                  Jakopäätä en pelännyt omaani hankkiessa. Ei ole kalliit osat vaihtaa.

                  Valvetronic on hemmetin kallis korjattava, mikä tuli varsin ikävänä yllätyksenä. En olisi ostanut autoa, jos olisin tiennyt paremmin
                  mites jos noi jakopää ja valvetronic on jo vaihdettu niin onko ne kuinka herkkiä hajoomaan uudestaan?

                  Originally posted by Bössi View Post
                  M47:ssa ei ole jakopääongelmia. Eli alkupään 118d ja 120d.
                  noilla kilsoilla mitä meillä tulee niin on järkevämpää pysyä bensassa
                  z3 coupe
                  Pari tojotaa
                  ex.e36 wompatti alpinweissIII
                  ex.e46 titansilber x2
                  ex."//HARTGE E46"

                  Comment

                  • Wesku79
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2019
                    • 99
                    • Raahe

                    Luulisi kestävän samat +100tkm mitä alunperinkin.

                    Sitten on vielä nuo vanosjutut. Mun 135tkm ajetussa siinäkin jotain häikkää imupuolella. Tai sitten vain anturit väsyneet iän myötä.
                    E87 116i N45B16 2007

                    Comment

                    • apukuski
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2017
                      • 35
                      • Espoo

                      Originally posted by hartge e46 View Post
                      Emännälle pitäis etsiä e87 ja 4-pyttyä olis riittävä kauppakassiin, mutta sitten muistin noi jakopään ongelmat.. onko se kaikissa moottorityypeissä vai löytyykö sieltä joku vähän luotettavampi malli?
                      Jos ei budjetti taivu F20:een, niin ostaisin kyllä melkein minkä tahansa muun auton kuin E87. Jos nyt kuitenkin ehdottomasti haluat E87:n niin kannattaa lukea vikakoodit ennenkuin ostaa...
                      2011 E87 116i 2.0 Manuaali

                      Comment

                      • hartge e46
                        BTCF Member
                        • Aug 2006
                        • 777
                        • e-pohjanmaa

                        Originally posted by apukuski View Post
                        Jos ei budjetti taivu F20:een, niin ostaisin kyllä melkein minkä tahansa muun auton kuin E87. Jos nyt kuitenkin ehdottomasti haluat E87:n niin kannattaa lukea vikakoodit ennenkuin ostaa...
                        ei taivu emännän budjetti sinne asti.. ja kun toisena vaihtoehtona on skoda, niin...
                        z3 coupe
                        Pari tojotaa
                        ex.e36 wompatti alpinweissIII
                        ex.e46 titansilber x2
                        ex."//HARTGE E46"

                        Comment

                        • Wesku79
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2019
                          • 99
                          • Raahe

                          N46:sen kunnosta ei selviä juuri mitään vikakoodit lukemalla, kun se ei niitä tallenna vaikka kuinka pahasti kone pätkii.

                          Tarvii olla ISTA-ohjelma, jolla tehdä vanostestit ja lukea rough running arvot.
                          E87 116i N45B16 2007

                          Comment

                          • huupi
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 1197
                            • Tyrnävä

                            Originally posted by apukuski View Post
                            Jos ei budjetti taivu F20:een, niin ostaisin kyllä melkein minkä tahansa muun auton kuin E87. Jos nyt kuitenkin ehdottomasti haluat E87:n niin kannattaa lukea vikakoodit ennenkuin ostaa...
                            Tätä en kyllä ymmärrä. :think Miten e87 olisi huonompi kuin mikä tahansa muu bemari siinä mielessä, että vikakoodit kannattaa lukea? Olisiko saman ikäluokan e9x, e6x tai vaikka e83 jotenkin epäherkempi vikojen suhteen? Sitä paitsi kaikista ko. merkin tekeleistä kannattaa lukea viat ennen ostopäätöstä. Oston jälkeen lukeminen tulee kyllä säännölliseksi toimenpiteeksi.

                            Oman kokemuksen mukaan mitä yksinkertaisemmalla tekniikalla ja varusteilla auto on, sitä varmatoimisempi ja halvempi se on ylläpitää. Toisin sanoen e87 karvalakkivarusteilla ja m47 dieselillä on kukkaron kannalta parasta bmw:tä mitä olla voi (tuossa ikäluokassa). Tosin toinen juttu on, että onko mieltä ylipäätään laittaa bemaria, jos tuossa on kriteerit, sillä samalla rahalla saa varmasti hyvän corollan.
                            I01 i3s 94

                            Comment

                            • luikas
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 644
                              • Oulu area

                              Tutulla on 118d 2007, N47-koneinen. Ei lähe käyntiin, ei edes pyöritä. 1sek ajan kuuluu hurinaa.

                              Vikakoodiksi Carly antaa vaan glow system.
                              Oisko startti syypäänä tai virran saanti? Akku uusittiin parisen viikkoa aiemmin.

                              EDIT: Vika paikallistui virtakaapelin hapettuneeseen läpiviennin liittimeen takaosassa auton pohjassa.
                              Last edited by luikas; 05-03-2019, 15:54. Reason: syy löytyi
                              Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
                              Past:
                              F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
                              F31 318d xdrive -14
                              F07 530d GT-11
                              E90 330xda LCI -09
                              E70 X5 3,0sd M-Sport -07
                              E39 530d M-Sport -03
                              E39 530iA M-Sport -02
                              E39 528i -97
                              E30 320i -88

                              Comment

                              • Makro86
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 146
                                • Eurajoki

                                Originally posted by Wesku79 View Post
                                Jakopäätä en pelännyt omaani hankkiessa. Ei ole kalliit osat vaihtaa.

                                Valvetronic on hemmetin kallis korjattava, mikä tuli varsin ikävänä yllätyksenä. En olisi ostanut autoa, jos olisin tiennyt paremmin
                                Osaisitkos auttaa tai jokin muu täällä foorumilla eli vaimolle hommattu bmw e87 120i vm 2006 oireilee hiukan. Ongelma siis sellainen että ajettuaan vaikka 20km putkeen, kaikki ok mutta heti kun pysähtyy kotipihaan niin menee varmaan 10s kunnes sammuu. Tyhjäkäynti kierrokset jotain luokkaa 600-700, sellaista pumppausta/heijausta ennen sammumista. Joskus myös jo aikaisemmin johonkin liikennevaloon sammuu.

                                Tämän kaiken välttää kun PITÄÄ ilmastointi "lumihiutale" napin päällä. Tällöin ei sammu ja kierrokset pysyy vakaana n 900:ssa.

                                Tässä vähän arvuutellaan joko rikkinäistä ilmamassa mittaria tai vikaa mainitsemassasi valvetronikissa.

                                Mitäs olet tai olette mieltä? Eikös toi valvetronic maksakkin jotain 1500euroa
                                **Myynnissä F11 korisarja halvalla**

                                Nykyinen: Bmw 225xe vm. -16 f45
                                Ex: Bmw 530D vm. -11 f11
                                Ex: Bmw 530i vm. -07 lci e61
                                Ex: Bmw 530Da vm. -99 e39.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎