Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by Laku View Post
    Minullakin on pari kertaa käynyt noin. Olen olettanut, että se johtuu comfort-toiminnosta eli nappi on jäänyt/jumittanut alas avatessani auton ovet.
    Ite en oo ikkunoita juurikaan aukonut. Ikkunakytkintä käyttänyt talven aikaan, vain noiden virhetilanteiden korjaukseen.
    Pitää seurailla tiheneekö tuo toiminta.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Laku
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 17514
      • Turku

      Originally posted by bemmeri View Post
      Ite en oo ikkunoita juurikaan aukonut. Ikkunakytkintä käyttänyt talven aikaan, vain noiden virhetilanteiden korjaukseen.
      Pitää seurailla tiheneekö tuo toiminta.
      Tarkoitin comfort-toimintoa, joka on ollut jo E39:ssä eli kauko-ohjainta aukinappia pohjassa pitäessä kaikki lasit laskevat (tosin minullakin E81:ssä vain kuskinlasi on mennyt puoliväliin) ja sulkemisnappia painaessa kaikki lasit nousevat (+ kattoluukku, jos sellainen on).
      Näillä mennään:
      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

      Comment

      • bemmeri
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2006
        • 4181

        Originally posted by Laku View Post
        Tarkoitin comfort-toimintoa, joka on ollut jo E39:ssä eli kauko-ohjainta aukinappia pohjassa pitäessä kaikki lasit laskevat (tosin minullakin E81:ssä vain kuskinlasi on mennyt puoliväliin) ja sulkemisnappia painaessa kaikki lasit nousevat (+ kattoluukku, jos sellainen on).
        Ajattelin aluksi väärää nappia/toimintoa, eli sitä kun ikkuna avautuu/sulkeutuu kerta painalluksella ovassa olevasta kytkimestä/napista. En tuota avaimen nappia.

        On mulla kattoluukkukin, eli tuskin minun ongelma liittyy avaimen confort-toimintoon, kun kuskin ikkuna vain renaa. Avaimesta ikkunat ja luukku avautuu ja menee kiinni ihan normaalisti, eli tuo on aktiivinen/koodattu päälle ja toimii oikein.
        EVERYTHING | WORKS

        Comment

        • eljas
          BTCF Member
          • Apr 2017
          • 309
          • Vantaa

          Originally posted by bemmeri View Post
          Onkohan joku oikea vika, vai mikä kun kuskin ikkuna laskee n. puoleen väliin joskus ovea avatessa?
          Karmiton ikkuna siis kyseessä ja toimii muuten se pieni lasku ovea avatessa. Joskus tulee tuo että liian alas laskee, nyt tuntuu että on säännöllisyys hieman lisääntynyt. Eipä iso harmi ole, mutta saisi toimia kuten pitää.
          Jos kaukosäätimestä painaa avausnappia kaksi kertaa, laskee ikkuna puoleen väliin kun avaa oven. Syytä en tiedä enkä keksi edes mitään käyttötarkoitusta

          Ja tosiaan avausnappia pitkään pohjaan pidettäessä ikkunat aukeavat kokonaan. Lukitusnappi pohjassa ikkunat menevät kiinni.
          N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
          Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
          Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

          Comment

          • bemmeri
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 4181

            Originally posted by eljas View Post
            Jos kaukosäätimestä painaa avausnappia kaksi kertaa, laskee ikkuna puoleen väliin kun avaa oven. Syytä en tiedä enkä keksi edes mitään käyttötarkoitusta
            No tämä. On perhana systeemi, en kyllä ois arvannut.
            Pitääpä ihan testata töistä lähtiessä, että tarkoituksella painaa kahdesti.
            EVERYTHING | WORKS

            Comment

            • fransesco
              BTCF Member
              • Jul 2014
              • 234
              • Vantaa

              Jossain oli tämä ikkunan laskeminen puoleen väliin perusteltu sillä, että autoon on helpompi mennä ahtaassa paikassa kun ikkuna ei ole tiellä. Vaikka ahtaassa parkkipaikassa / kolossa.

              Itseäni ominaisuus lähinnä häiritsee ja olen pitänyt sitä jokseenkin arvaamattomana toiminnallisuutena. Nyt kun sen tästä lukee tulevan kahden painalluksen jälkeen, niin tietää ainakin miksi ja milloin.
              E88 & F56 electric

              Comment

              • Laku
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2007
                • 17514
                • Turku

                No niin, selvisi sekin. Kiitoksia
                Näillä mennään:
                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                Comment

                • Blvckvip
                  Newbiemmer
                  • Oct 2017
                  • 15
                  • Tampere

                  Tulipahan hommattua tuossa viime viikosta E87 116i -09, ja tuo tarviis nyt öljynvaihtoa. Autocenteriltä kyselin huoltotarjousta, 195€ sisältäen Castrol Edge 0w-30, Öljypiste taas laittaisi Shellin öljyä hintaan 140€.

                  Tarkotus on kyllä itse tehdä, mutta lähinnä öljytyypin vuoksi kyselin koska toiset laittaa Castrol 0w-30, toiset 5w-30 ja muut sitten 5w-40.

                  Mikähän tuohon on fiksuin vaihtaa, kun vaatimus taitaa olla se LL04?
                  Edge, Magnatec vai joku muu?

                  Kerran vuodessa tulen öljyt vaihtamaan (10-15tkm/v) tai viimestään 10tkm välein.
                  BMW F11 LCI 520d xDrive -16

                  Ex:
                  BMW E87 116i M-Sport -09
                  BMW E92 320d -09
                  E34 520i 91-93 x3
                  E36 sedan & coupe 316i-320i 91-94 x5

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17514
                    • Turku

                    Aika sama, mitä laitat kun usein vaihdat. Hyvä yleisöljy ja edullinen on esim. Teboil Diamond 5W40. Se on myös LL04.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • naikou
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2010
                      • 1708
                      • vihti

                      Mietinnässä olis hommata 120 tai 123dA tuohon arjen sekalaiseen nurkkapyöritykseen ja nyt kysymys olisikin kestääkö niissä vaihteistot tai itse moottori mitään lisätehoja?

                      Tarkoitus olisi laittaa viripalikkaa sen verran että saa suunnilleen vakio m57n2 suorituskyvyn ohjelmoimalla ja laatikkoon xhp softa.
                      E39 523i Turbo

                      Comment

                      • huupi
                        BTCF Member
                        • Aug 2007
                        • 1198
                        • Tyrnävä

                        Originally posted by naikou View Post
                        Mietinnässä olis hommata 120 tai 123dA tuohon arjen sekalaiseen nurkkapyöritykseen ja nyt kysymys olisikin kestääkö niissä vaihteistot tai itse moottori mitään lisätehoja?

                        Tarkoitus olisi laittaa viripalikkaa sen verran että saa suunnilleen vakio m57n2 suorituskyvyn ohjelmoimalla ja laatikkoon xhp softa.
                        Vissiin N47 ja automaatti sinulla mietinnässä, joten niistä en osaa sanoa, mutta ainakin M47 ja manuaali tuntuu ihan kivasti kestävän lisätehoa. Olisi muuten myynnissä…
                        I01 i3s 94

                        Comment

                        • naikou
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2010
                          • 1708
                          • vihti

                          Originally posted by huupi View Post
                          Vissiin N47 ja automaatti sinulla mietinnässä, joten niistä en osaa sanoa, mutta ainakin M47 ja manuaali tuntuu ihan kivasti kestävän lisätehoa. Olisi muuten myynnissä…

                          Valitettavasti meillä ollaan molemmat sitä mieltä että seuraava menopeli on automaatilla

                          Löysinkin tietoa että 6hp19 tehdas lupaa 400nm väännönkestoa ja 6hp26 vain 600…mutta onhan niitäkin kiusattu m57 perässä kai yli 700nm ja porsimisista en oo löytänyt vielä tarinoita :think

                          M47 olikin tiedossa että pitäisi olla väkivahva mylly mutta katsotaan tämän ikäistä autoa enemmän kunnon, varustelu ja ulkovärin perusteella niin se on sattuman varassa kummalla moottoriversiolla sen mieleisen löytää sitten
                          E39 523i Turbo

                          Comment

                          • isolohko
                            BTCF Member
                            • May 2004
                            • 902
                            • Kymenlaakso

                            123d 6-vaihteinen manuaali taitaa olla aika legendaarinen, BZ versiona näyttää kelpaavan tuoreisiin M-autoihinkin.

                            e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                            Comment

                            • isolohko
                              BTCF Member
                              • May 2004
                              • 902
                              • Kymenlaakso

                              Mistähän ihmeestä tuo SOS malfunction nyt yhtäkkiä ilmaantui? Eikai se että käy pikkuhuollossa Laakkosella sellaista voi aiheuttaa?

                              e87 130i M-Sport, N52, 6-speed manual vm. 2005

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by isolohko View Post
                                Mistähän ihmeestä tuo SOS malfunction nyt yhtäkkiä ilmaantui? Eikai se että käy pikkuhuollossa Laakkosella sellaista voi aiheuttaa?
                                Ei kyllä huollosta tuollainen pitäisi johtua. Lukaise vikakoodit esim. ISTA:lla.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎