Originally posted by Lorezo
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostEikö noin uuteen ja vähän ajettuun mene sentään takuuseen noinkin selvä valmistusvirhe sekä kytkin, koska ei sen kuulu ravistella ( tuskin on sellaiseksi suunniteltu) onko edes takuusta kyselty?
Kettinki on mennyt läpi, mutta lähinnä on kysymys, että huollon kustannusarviossa ei ole tuota kampea laitettu, eli olisiko myös kampi tarves vaihtaa tuosta konetyypistä, jotta vika ei uusiudu?
Comment
-
-
Originally posted by Lorezo View PostTakuu on se 2 vuotta. Suomen maahantuonti/huolto ei paljoa korvaansa lotkauta, kun auto ei ole Suomesta ostettu. Saksasta tuotuna siinä on EuroPlus takuu, mutta asian selvittely on vielä kesken. Kytkin nyt ei vielä ole mennyt läpi. Vika kun ei ole yhtäjaksoinen selkeä vika, vaan ilmenee enemmän kun auto on "kylmänä" ja ollut ajamatta vuorokauden tai kaksi. Ajoittain ollut havaittavissa samaa vikaa myös "lämpimänä".
Kettinki on mennyt läpi, mutta lähinnä on kysymys, että huollon kustannusarviossa ei ole tuota kampea laitettu, eli olisiko myös kampi tarves vaihtaa tuosta konetyypistä, jotta vika ei uusiudu?
Vauhtiksenkin voi tarkistaa samalla kun avaavat. Jossain mun postauksessa oli ohjeet siihen. On tosiaan normaalia että joskus kylmänä ravistaa hieman. Vähempi kun ei jätä vaihdetta päälle parkissa.
Samalla myös turbot kandee tsekkailla.
Comment
-
-
Makiata. Ostin tuon kikottimen ( -07 320d n.225tkm ) pari kuukautta sitten ja ostoa seuraavana päivänä katos nesteet, diagnoosina lohko halki -> kone vaihtoon. Tilalle tuli n. 80tkm ajettu motti ja nyt kuulostaa että ketjuhan siellä kilikuttellee... Tänään auto näytille ja jännätään mikä on tuomio. Onneksi kuiten takuu tuolla vaihto moottorilla...
Hienoa tämä premium autoilla ajeleminen.
Eipähän kerry kilometrejä ku kahden kuukauden välein seisotetaan autoa 6 viikkoa pajalla.e39 520ia 2000
ex e91 320da 2007
*ex e60 530da 2004 507tkm*
Comment
-
-
Originally posted by ion_i View PostMakiata. Ostin tuon kikottimen ( -07 320d n.225tkm ) pari kuukautta sitten ja ostoa seuraavana päivänä katos nesteet, diagnoosina lohko halki -> kone vaihtoon.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Scyber View PostKyllä se kampiki varmaan vaihtoon menee. Niiden kuuluu tarkistaa avatessa et onko se kampi viallista satsia (Katso aloituspostaus). Mikäli on päivätty ennen 5.1.2009 tehdyksi pitää sekin vaihtaa. Soita ja varmista että tietävät tämän.
Vauhtiksenkin voi tarkistaa samalla kun avaavat. Jossain mun postauksessa oli ohjeet siihen. On tosiaan normaalia että joskus kylmänä ravistaa hieman. Vähempi kun ei jätä vaihdetta päälle parkissa.
Samalla myös turbot kandee tsekkailla.
Kytkinongelma:Vaihtipyörässä "klappia", joten menee vaihtoon koko vauhtis/kytkinasetelma. Vaihdelaatikon stefa vuotanut ja kytkin kammiossa jonkin verran öljyä (mahtaako olla aiheuttanut tuota luistamista kenties?) Vaihteiston öljytaso hyvä, vaikka hiukan vuotanut. Vaihteiston öljyt vaihtoon.
Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€
Comment
-
-
Originally posted by Lorezo View PostEli kettinki juuri vaihdossa. Kampi kunnossa ja uudempaa mallia kuulema. Laahaimet todennäköisesti auheuttaneet vauriot yläkettingeissä, eivät tarkkaa osanneet sanoa miksi. Alakettinki avattu ja tarkastettu, ei vaurioitunut ja ei tarvitse vaihtaa.
Kytkinongelma:Vaihtipyörässä "klappia", joten menee vaihtoon koko vauhtis/kytkinasetelma. Vaihdelaatikon stefa vuotanut ja kytkin kammiossa jonkin verran öljyä (mahtaako olla aiheuttanut tuota luistamista kenties?) Vaihteiston öljytaso hyvä, vaikka hiukan vuotanut. Vaihteiston öljyt vaihtoon.
Tämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€F33 435i X-drive Cabriolet -14
Ex:E82 123d -08 M-Sport
Ex:E82 120d -08
Comment
-
-
Originally posted by Lorezo View PostTämä kaikki herkku 2,5v vanhalla autolla jolla ajettu 50tkm. Tän rempan lysti reilu 4000€.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by ion_i View PostWetterin puheiden perusteella ei ollut ensimmäinen tapaus... Ja kansia on ilmeisesti paukkunut myös melko useita.- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostEi hyvää päivää. Täytyy skipata F1x 520D suosiolla.
- Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
- Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
- E- ja F- sarjan avaimet.
- xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
- Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin.
Finmodi oy
050-3063926
[email protected]
Comment
-
-
Vois muuten tehdä vähän testiä ja logata Torquella vaikkapa pakokaasujen lämmöt jonku pidemmän ajoreissun jälkeen pikku jälkikäytöllä.
Itellä (ei DPF:fää) asteet pikku pakkasella ajellessa menee sinne 400 celsiuksen pintaan maksimissaan kuormituksessa ja tippuvat jo ihan lyhyellä tyhjäkäytöllä alle 200 celsiuksen.
Voi vaan kuvitella mitä tekee moottorille jos kovan kuormituksen jälkeen sammuttaa moottorin ja turbon / pakosarjan lämpö pääsee johtumaan kannelle eikä jäähdytinneste enää kierrä. Vaikkapa kesken polton kun lämmöt menevät yli 700 celsiuksen.
Suosittelen että kaikki alkais pitkän ajourakan jälkeen tekee pikku tyhjäkäytön jotta turbo(t) pääsis jäähtymään.
Mutta mielenkiinnolla seuraan että onko myös tämä kansi / lohko-ongelma kanssa tyyppiviaksi luettavissa.
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View Postolisikohan jälkikäytöllä jotain tekemistä tuon kansien porsimisen kanssa?BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi
Comment
-
-
Originally posted by BreeZi View PostOnkohan 6-Syl tätä ongelmaa.. Olisi mukava tietää.
eli tuo ongelma koskee neloskonetta. Viikottain tulee uutta jakopäähommaa alle, autot on 50tkm-200tkm ajettuja.
Ei osaa BMW tehdä neloskoneita.
Tutkituissa autoissa on yleisesti ollut ongelmana se, että öljypumpun rattaat jauhaa laahaimen osat silpuksi moottoriin
josta ne valuvat öljypohjaan ja ketju pääsee heilumaan/löystyy.sigpic
e46 330Ci -01
ex e36 320i -92
Comment
-
-
Originally posted by Luminaj View PostEi ole kyllä tullut vastaan vielä tämänkaltaista laajaa ongelmaa/tyyppivikaa 6-syl moottoreista tai muista,
eli tuo ongelma koskee neloskonetta. Viikottain tulee uutta jakopäähommaa alle, autot on 50tkm-200tkm ajettuja.
Ei osaa BMW tehdä neloskoneita.
Tutkituissa autoissa on yleisesti ollut ongelmana se, että öljypumpun rattaat jauhaa laahaimen osat silpuksi moottoriin
josta ne valuvat öljypohjaan ja ketju pääsee heilumaan/löystyy.
Edellisen käyttiksen N47 ei porsinut vielä 189tkm kohdalla eikä rallattannukkaan. Yksilöitä nämäkin?
Ja tästä ainakin Jaki tykkää: puolitin öljynvaihtovälit ni liekö siinä syy ettei jakopää porsinut.
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment