Nostellaas taas.
Kiinnostaisiko jotakuta Tamperelaista pullakahvitella ABC:lla ja kuunnella N47-koneidemme käyntiääniä?
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
"Noise from the timing chain
Measuring noise from the timing chain
Fault cause:
At engine operating temperature the guide rail is deformed by the reinforcing ribs (corrugated surface). As a result, the timing chain no longer runs over the guide rail evenly and causes a grinding noise."
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOnko teillä korjattu monta autoa joka ollu niin paha että olis jo pian hajonnu?
Ja onko kaikki rikkoutuneet olleet näitä alkupään n47?
Nyt tämä konerikkoinen tapaus siis 291tkm ajettu E61 520d 11/07 rekisteröity, eli olisko vuosimalli -08, kone N47D20A. Tsekkasin äsken tuon alaketjun vielä, niin muuten liki uutta vastaava ketju, mutta katkenneen lenkin lisäksi kaksi muuta liki poikki kulunutta lenkkiä. Jos katkenneesta kohdasta laskee, niin seuraava väljä kohta 29. tapissa ja sitä seuraava 55. tapissa, ja katkennut kohta tuosta kohdasta 71. tappi.
Eli kyllä ite alkaisin huolestua hyvinkin pian äänen alkamisen jälkeen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Potteri View PostKatkesi eilen tuo perkellen ketju
Auto on E88 120d 2008 ajettu reilu 200k.
Ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia miten kannattaa edetä tai mitä muut ovat tehneet.
Remontti?
Vaihto kone?
Kuka tekee ja missä?
Auto on vantaalla.
Leave a comment:
-
-
Katkesi eilen tuo perkellen ketju
Auto on E88 120d 2008 ajettu reilu 200k.
Ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia miten kannattaa edetä tai mitä muut ovat tehneet.
Remontti?
Vaihto kone?
Kuka tekee ja missä?
Auto on vantaalla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostEipä tarvii tuota edellisen postauksen moottoria ehjätäkään, kun 3-sylinterin sylinteriputki halki.
Ja onko kaikki rikkoutuneet olleet näitä alkupään n47?
Leave a comment:
-
-
Eipä tarvii tuota edellisen postauksen moottoria ehjätäkään, kun 3-sylinterin sylinteriputki halki.
Leave a comment:
-
-
Tänään nostelin pois vm. 2007 E61 520d N47-koneen, josta oletettavasti alaketju poikki. Mittarissa 291tkm ja autoon laitettu taannoin Laakkosella yläketju ja kiristin. Kiesi kävi meillä n. 3 viikkoa sitten ekaa kertaa huollossa ja silloin varoitettiin omistajaa jakopään pahasta äänestä. Noh, eihän siihen tuhoon sit tämän pidempään mennyt. Huomenna selviää, että onko miten pahat vauriot, vai saadaanko kone vielä ehjättyä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bimmer145 View PostKokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Bimmer145 View PostKokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa
Leave a comment:
-
-
Kokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by alspe View PostEhkä kyselin tätä jo jossain ketjussa aiemmin, mutta toistetaan.
Onko N47D20C koneessa mahdollista kurkata yläketjun kuntoa ja venymään jostain luukusta kuten lukemistani topiceista ymmärsin? Paljonko maksaa ja onko joku Pirkanmaalla tehnyt tarkisteluita? Entä mikä taho osaisi sanoa kokemuksella käyntiäänestä jotain? Jos yläketju todetaan venyneeksi niin siltikään ei ole mikään aktio auki, vissiin?
Riskillä mennään, omassa nyt lukemaa 250k eikä merkkarilla ainakaan merkintää jakopään korjauksesta ja Suomi-auto on. Varmaan fiksu mies teettäisi jakopään varuiksi koska saatan ajella autolla 400k lukemille. Toisaalta korjaus on aika kallis homma, että voisihan nekin rahat säästää varuiksi vaihtomotin tulevaan hankintaan.Hullua hommaa pitää 250k ajettuna näitä jos aikoo jakopääremppaa pelätä.
Leave a comment:
-
-
Ehkä kyselin tätä jo jossain ketjussa aiemmin, mutta toistetaan.
Onko N47D20C koneessa mahdollista kurkata yläketjun kuntoa ja venymään jostain luukusta kuten lukemistani topiceista ymmärsin? Paljonko maksaa ja onko joku Pirkanmaalla tehnyt tarkisteluita? Entä mikä taho osaisi sanoa kokemuksella käyntiäänestä jotain? Jos yläketju todetaan venyneeksi niin siltikään ei ole mikään aktio auki, vissiin?
Riskillä mennään, omassa nyt lukemaa 250k eikä merkkarilla ainakaan merkintää jakopään korjauksesta ja Suomi-auto on. Varmaan fiksu mies teettäisi jakopään varuiksi koska saatan ajella autolla 400k lukemille. Toisaalta korjaus on aika kallis homma, että voisihan nekin rahat säästää varuiksi vaihtomotin tulevaan hankintaan.Hullua hommaa pitää 250k ajettuna näitä jos aikoo jakopääremppaa pelätä.
Leave a comment:
-
Leave a comment: