memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • alspe
    replied
    Nostellaas taas.
    Kiinnostaisiko jotakuta Tamperelaista pullakahvitella ABC:lla ja kuunnella N47-koneidemme käyntiääniä?
    Last edited by alspe; 03-03-2020, 14:53.

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    "Noise from the timing chain
    Measuring noise from the timing chain
    Fault cause:
    At engine operating temperature the guide rail is deformed by the reinforcing ribs (corrugated surface). As a result, the timing chain no longer runs over the guide rail evenly and causes a grinding noise."

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Onko teillä korjattu monta autoa joka ollu niin paha että olis jo pian hajonnu?
    Ja onko kaikki rikkoutuneet olleet näitä alkupään n47?
    Ei oo tehty kuin kolmeen ajokuntoiseen koneeseen, joista kaikki antoi selvän äänen jakopäästä. Ensimmäinen oli alkupään F10(kuulosti aivan kamalalta), ajettu vajaa 500 tkm ja ketjussa siellä täällä todella väljiä lenkkejä/tappeja. Toinen oli 181tkm ajettu vm.-12 525d xDrive N47D20D, siinäkin ketjussa siellä täällä väljiä lenkkejä. Kolmas auto oli -07 120d N47D20A, 225tkm, ja siinä muistaakseni vain 1 kpl selkeästi väljä lenkki.

    Nyt tämä konerikkoinen tapaus siis 291tkm ajettu E61 520d 11/07 rekisteröity, eli olisko vuosimalli -08, kone N47D20A. Tsekkasin äsken tuon alaketjun vielä, niin muuten liki uutta vastaava ketju, mutta katkenneen lenkin lisäksi kaksi muuta liki poikki kulunutta lenkkiä. Jos katkenneesta kohdasta laskee, niin seuraava väljä kohta 29. tapissa ja sitä seuraava 55. tapissa, ja katkennut kohta tuosta kohdasta 71. tappi.

    Eli kyllä ite alkaisin huolestua hyvinkin pian äänen alkamisen jälkeen.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Potteri View Post
    Katkesi eilen tuo perkellen ketju
    Auto on E88 120d 2008 ajettu reilu 200k.

    Ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia miten kannattaa edetä tai mitä muut ovat tehneet.
    Remontti?
    Vaihto kone?
    Kuka tekee ja missä?

    Auto on vantaalla.
    Suurella todennäköisyydellä käytetty kone on halvin vaihtoehto. Samalla tekee siihen jakopään uusiksi

    Leave a comment:


  • Potteri
    replied
    Katkesi eilen tuo perkellen ketju
    Auto on E88 120d 2008 ajettu reilu 200k.

    Ottaisin mielelläni vastaan ehdotuksia miten kannattaa edetä tai mitä muut ovat tehneet.
    Remontti?
    Vaihto kone?
    Kuka tekee ja missä?

    Auto on vantaalla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by O-Peksi View Post
    Eipä tarvii tuota edellisen postauksen moottoria ehjätäkään, kun 3-sylinterin sylinteriputki halki.
    Onko teillä korjattu monta autoa joka ollu niin paha että olis jo pian hajonnu?
    Ja onko kaikki rikkoutuneet olleet näitä alkupään n47?

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Eipä tarvii tuota edellisen postauksen moottoria ehjätäkään, kun 3-sylinterin sylinteriputki halki.

    Leave a comment:


  • O-Peksi
    replied
    Tänään nostelin pois vm. 2007 E61 520d N47-koneen, josta oletettavasti alaketju poikki. Mittarissa 291tkm ja autoon laitettu taannoin Laakkosella yläketju ja kiristin. Kiesi kävi meillä n. 3 viikkoa sitten ekaa kertaa huollossa ja silloin varoitettiin omistajaa jakopään pahasta äänestä. Noh, eihän siihen tuhoon sit tämän pidempään mennyt. Huomenna selviää, että onko miten pahat vauriot, vai saadaanko kone vielä ehjättyä.

    Leave a comment:


  • Janzki
    replied
    Originally posted by icecold View Post
    Tästä viestistä voi melkein päätellä että jokainen kuunneltu yksilö pitää ääntä ja remontti pitää tehdä äkkiä.
    En sano että ko. kirjoittaja näin tekisi..mutta lukemattoman monta N47:kaa on rempattu Suomessa täysin turhaan.

    Leave a comment:


  • icecold
    replied
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Kokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa
    Tästä viestistä voi melkein päätellä että jokainen kuunneltu yksilö pitää ääntä ja remontti pitää tehdä äkkiä.

    Leave a comment:


  • jermu82
    replied
    Originally posted by Bimmer145 View Post
    Kokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa
    Missä tämä on ja mitä maksaa? Autolla ajettu 170000 ja itseäni huolettaa kun näitä ongelmia on netistä lukenu

    Leave a comment:


  • Bimmer145
    replied
    Kokemuksella voin käyntiäänestä kuunnella ylöjärvellä pitääkö ketju ääntä. Myös mahdollinen remontti onnistuu samassa osoitteessa

    Leave a comment:


  • ooopeee
    replied
    Nimimerkki Urpo_rotta sielläpäin noita kai ihmetellyt enemmänkin.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Ehkä kyselin tätä jo jossain ketjussa aiemmin, mutta toistetaan.

    Onko N47D20C koneessa mahdollista kurkata yläketjun kuntoa ja venymään jostain luukusta kuten lukemistani topiceista ymmärsin? Paljonko maksaa ja onko joku Pirkanmaalla tehnyt tarkisteluita? Entä mikä taho osaisi sanoa kokemuksella käyntiäänestä jotain? Jos yläketju todetaan venyneeksi niin siltikään ei ole mikään aktio auki, vissiin?

    Riskillä mennään, omassa nyt lukemaa 250k eikä merkkarilla ainakaan merkintää jakopään korjauksesta ja Suomi-auto on. Varmaan fiksu mies teettäisi jakopään varuiksi koska saatan ajella autolla 400k lukemille. Toisaalta korjaus on aika kallis homma, että voisihan nekin rahat säästää varuiksi vaihtomotin tulevaan hankintaan. Hullua hommaa pitää 250k ajettuna näitä jos aikoo jakopääremppaa pelätä.
    Tähän ei kenelläkään (pirkanmaalaisella) kommenttia?

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Ehkä kyselin tätä jo jossain ketjussa aiemmin, mutta toistetaan.

    Onko N47D20C koneessa mahdollista kurkata yläketjun kuntoa ja venymään jostain luukusta kuten lukemistani topiceista ymmärsin? Paljonko maksaa ja onko joku Pirkanmaalla tehnyt tarkisteluita? Entä mikä taho osaisi sanoa kokemuksella käyntiäänestä jotain? Jos yläketju todetaan venyneeksi niin siltikään ei ole mikään aktio auki, vissiin?

    Riskillä mennään, omassa nyt lukemaa 250k eikä merkkarilla ainakaan merkintää jakopään korjauksesta ja Suomi-auto on. Varmaan fiksu mies teettäisi jakopään varuiksi koska saatan ajella autolla 400k lukemille. Toisaalta korjaus on aika kallis homma, että voisihan nekin rahat säästää varuiksi vaihtomotin tulevaan hankintaan. Hullua hommaa pitää 250k ajettuna näitä jos aikoo jakopääremppaa pelätä.

    Leave a comment:

Working...
X