Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.
Mulla tämmöinen kuitti n. 35tkm takaa, edellisen omistajan ajalta. Ei oo mitään oireita ja toimii hyvin, ilmeisesti juurikin se heikoin kohta jakopäästä laitettu? Puoli vuotta autolla nyt ajellu ilman mitää Lähinnä vaan sitä hain, että oikeuttaako toi tehty remppa mua niin hyviin yöuniin, kun oon ajatellu vai onko sieltä jotain laittamatta, mistä pitäis olla huolissaan 175tkm ajettuna. No, turhaa vatvomista, pitäis vaan nauttia ajamisen ilosta kun auto toimii eikä murehtia turhia. Sit vaan laitetaan kuntoon, jos hajoo
Kannattaa myös huomioida, että E81:ssä ei ole lähellekään uusinta versiota tuosta moottorista. Jos 2009 tai aiemmin valmistettu, niin noista kaikkein riskialtteimman ikäinen(?) Paljonko ajettu?
Nettiautossa tällä hetkellä muutama ~100tkm ajettu 2011/2012 vm auto myynnissä. Mitään päätöstä mihinkään suuntaan ei ole tehty. Pitänee tarkkaan miettiä.
Moi! Olisi uusi auto hakusessa, kun työmatka pitenee. Tommonen E81 kiinnostaisi dieselinä. Verot suhteellisen pienet kun jää alle 600€ ja kulutus pientä. Jonkin verran jakopää ongelmista lukeneena kysyisinkin, että onko nuo niin surkeita kun puhutaan? Ilmeisesti jos autolla on ajettu pidempiä yhtenäisiä matkoja ja öljyt vaihdeltu 10tkm välein niin pienempi mahdollisuus jakopään hajoiluun? Auton huolto historiaa kannattaa selvitellä mahdollisimman tarkasti? BMW on ilmeisesti suostunut maksamaan jakopää korjauksia, mutta kyseessä jo "vanha" automalli joten tuo tuskin enää onnistuu.
Kannattaa myös huomioida, että E81:ssä ei ole lähellekään uusinta versiota tuosta moottorista. Jos 2009 tai aiemmin valmistettu, niin noista kaikkein riskialtteimman ikäinen(?) Paljonko ajettu?
Moi! Olisi uusi auto hakusessa, kun työmatka pitenee. Tommonen E81 kiinnostaisi dieselinä. Verot suhteellisen pienet kun jää alle 600€ ja kulutus pientä. Jonkin verran jakopää ongelmista lukeneena kysyisinkin, että onko nuo niin surkeita kun puhutaan? Ilmeisesti jos autolla on ajettu pidempiä yhtenäisiä matkoja ja öljyt vaihdeltu 10tkm välein niin pienempi mahdollisuus jakopään hajoiluun? Auton huolto historiaa kannattaa selvitellä mahdollisimman tarkasti? BMW on ilmeisesti suostunut maksamaan jakopää korjauksia, mutta kyseessä jo "vanha" automalli joten tuo tuskin enää onnistuu.
En muista kommentoinko asiasta aiemmin, mutta tehtiin vasta jakopääremppa yhteen 455tkm ajettuun F10 N47-koneeseen. Ketjulla oli ajettu ainakin 300tkm nykyisen omistajan aikaan. Siinä oli yläketju seitsemästä lenkistä melkein poikki ja viereiset lenkit aivan ehjiä. Ja kaikki noi huonot kohdat oli tyyliin min. 4-5 lenkin päässä toisistaan. Alemmassa ketjussa ei vastaavaa ongelmaa ollut.
Muuten oon kyllä OVi:n kanssa samoilla linjoilla, että korkeapainepumppu, nelipyttyisen nokat ja nelisylinterisyys ylipäänsä tekee käynnistä niin "hakkaavan", että ketju ottaa kipeää herkemmin. Ihmetyttää vaan, että miksi toi yläketju ei voi olla samaa kaliiberia alaketjun kanssa, niin saattaisi kestää jopa sen 200tkm.
Niin tai sitten noita N47 on markkinoilla tyyliin kymmenkertainen määrä?
Se oli Mielessä, mutta kirjoittamalla sen olisin samalla tunnustanut, että kutonenkin on paska.
Mutta sitä ei voi mitenkään kiertää, että kutonen käy tasaisemmin. Nelosen epätasaisempi käynti aiheuttaa sen, että massat seilaa ees-taas koko ajan, joka taatusti rasittaa enemmän jakopään osia, kuin kutosen tasaisempi käynti.
Ei nyt ihan samaan tahtiin tunnu menevän, kuin neloskoneissa. Mullekin tuumasivat merkkarilla, että ensimmäinen kutonen, josta otetaan jakopää auki ja tuossa vaiheessa N57 moottori oli ollut markkinoilla 7 vuotta.
Sellaista pähkäillyt, että vähemmän paska kutonen käy tasaisemmin, kuin paska nelonen, jonka vuoksi jakopäät kestävät paremmin.
Niin tai sitten noita N47 on markkinoilla tyyliin kymmenkertainen määrä?
Ei nyt ihan samaan tahtiin tunnu menevän, kuin neloskoneissa. Mullekin tuumasivat merkkarilla, että ensimmäinen kutonen, josta otetaan jakopää auki ja tuossa vaiheessa N57 moottori oli ollut markkinoilla 7 vuotta.
Sellaista pähkäillyt, että vähemmän paska kutonen käy tasaisemmin, kuin paska nelonen, jonka vuoksi jakopäät kestävät paremmin.
Ihan samaa paskaa sielä n57 jakopäässä on, mutta eihän se voi huono olla kun se on 6 sylinterinen .
No, ei niitä ainakaan ole raportoitu hajonnneeksi suhteessa yhtä paljoa. Toki oma E61 535d:n alempi jakoketju katkesi aikanaan. Mikä lie moottorityyppi siellä olikaan...?
Kuten tuossa kirjoittelin osien laadun paranemisesta niin puuta koputtaen ja muistiin luottaen tuon ~09/13 jälkeen tehdyt koneet ei ole remontteja pahemmin vaatinut. Vaikka nuita lähes viikoittain N20 koneiden lisäksi auki on.
Hampaan profiilin ja leveyden täytyy olla sama, koska ketjut ovat samanlaiset. Voihan esim. akselit olla eri halkaisijoilla ja siitä johtuen rattaat ovat erilaiset. En tiedä, mikä lie on erona?
Koko jakopäähysteria tuntuu hieman kaksijakoiselta. Näin pari viikkoa sitten vanhaa autoani, -08 520d, jossa oli nyt mittarissa n. 270 tkm ja konetta ei ole vielä auottu. Toisaalta nykyiseen autooni tehtiin jakopää uusiksi 100 tkm korvilla, mutta loppujen lopuksi jakopäässä ei ollut mitään vikaa. Hampaista, liukupinnoista ja ketjuista juuri ja juuri näki, että ovat olleet käytössä.
Itsekään en tuota hysteriaa ymmärrä, mutta onhan niitä kuitenkin mennyt.
Omalla kohdalla tulee tuohon 535d vaihdettua siksi kun siitä yritän ottaa voimaa oikeasti ulos ja jos osat maksaa 300e ni se on se ja sama laittaa ne nyt samoilla lämpösillä muiden juttujen kanssa.
Ketju, laahaimet ja kiristimet.
Rattaat vissiin jostain syystä erit, ainakin eri osanumeroilla ovat:think
Osat jakopää remonttiin, ilman rattaita 300e, siis ketjut, laahaimet, kiristimet ja tiivisteet, pitää merkkiliikkeestä käydä vielä rattaat hakemassa.
Mun pitäis omasta kone nostella pois toivottavasti ensi viikolla.
Hampaan profiilin ja leveyden täytyy olla sama, koska ketjut ovat samanlaiset. Voihan esim. akselit olla eri halkaisijoilla ja siitä johtuen rattaat ovat erilaiset. En tiedä, mikä lie on erona?
Koko jakopäähysteria tuntuu hieman kaksijakoiselta. Näin pari viikkoa sitten vanhaa autoani, -08 520d, jossa oli nyt mittarissa n. 270 tkm ja konetta ei ole vielä auottu. Toisaalta nykyiseen autooni tehtiin jakopää uusiksi 100 tkm korvilla, mutta loppujen lopuksi jakopäässä ei ollut mitään vikaa. Hampaista, liukupinnoista ja ketjuista juuri ja juuri näki, että ovat olleet käytössä.
Leave a comment: