Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Tähän vaikuttaa myös se onko tehty alkuperäis osilla vai ei.

    Osat muuttui BMW. llä 9/13.
    Osat on kustantanut ilmeisesti Laakkonen, löysin kuitin tuosta kaikesta. Ilmeisesti edellinen omistaja oli kuullut ralatusta, vienyt laakkoselle, jossa totesivat ketjun venyneen. Voin laittaa illemmalla kuvaa kuitista, missä vaihdettu samalla muutakin, kuin pelkkä ketju ja kiristimet.

    No tulipa tuo auto ostettua, oli sen verta hyvässä kunnossa ja ajoltaan todella hyvä

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Itse kyllä uskaltaisin ostaa. 2015 on sen verran uusi että luulisi kestävän. Vikahan on tunnettu jo ennen 2010 malleja ja siitä kun lähdetään parantamaan niin luulisi 2015 olevan jo melko hyvä ja sitä ikäpolveahan on vaikka kuinka monta 3-sarjalaista ja 5-sarjalaista tuolla moottorilla. Toisaalta, eihän myöskään kaikista N47-moottoreista jakopäät hajoa vaikka olisivatkin alkuperäisiä.
    Tähän vaikuttaa myös se onko tehty alkuperäis osilla vai ei.

    Osat muuttui BMW. llä 9/13.

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Aika loppuvuodesta 2015 vaihdettu. Mahtaakohan olla jollain tavoin parannettua ja, kun tuota käy katsomassa niin kylmäkäynnistyksessä ilmeisesti kannatti kuunnella kuuluuko ketjun rallatusta ?
    Itse kyllä uskaltaisin ostaa. 2015 on sen verran uusi että luulisi kestävän. Vikahan on tunnettu jo ennen 2010 malleja ja siitä kun lähdetään parantamaan niin luulisi 2015 olevan jo melko hyvä ja sitä ikäpolveahan on vaikka kuinka monta 3-sarjalaista ja 5-sarjalaista tuolla moottorilla. Toisaalta, eihän myöskään kaikista N47-moottoreista jakopäät hajoa vaikka olisivatkin alkuperäisiä.
    Last edited by fransesco; 10-02-2019, 17:31.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Saksassa kaikki toimenpiteet tallentuu sähköiseen huoltojärjestelmään, mutta Suomessa näin ei ole. Huollot ja niiden rivit tallentuu muut ei. Poislukien työt millä maksajana BMW AG. Näin pääsääntöisesti.

    Sitä hakeeko ISTA:n service history historia tiedot samasta tietokannasta, kuin AIR on taas tutkimatta.

    Voidaan tarkastaa piruuttaan puhuinko potaskaa jos jollain heittää alustsnumeroa johon hiljattain tehty joku vastaava remontti asiakkaan lukuun dealerillä.
    Last edited by zakspeed; 10-02-2019, 10:48. Reason: Tarkennusta.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by alspe View Post
    Oliko se niin, että Autokeskuksella pitäisi olla tieto jos autoon on vaihdettu jakopää?
    Mikäli jakopääremontti on tehty sellaisessa pajassa, jolla on pääsy BMW:n huoltopalvelimelle ja remonttikäynti on kirjattu kyseiseen tietokantaan, niin silloin asian voi tarkistaa periaatteessa minkä tahansa pajan toimesta, jolla on pääsy ko. tietokantaan, ml. Autokeskus.

    Muussa tapauksessa auton huoltopapereiden ja kuittien joukossa saattaa olla dokumentteja jakopääremontista, tai se on saatettu kirjata paperiseen huoltokirjaan jos autossa sellainen on käytössä.

    Leave a comment:


  • alspe
    replied
    Oliko se niin, että Autokeskuksella pitäisi olla tieto jos autoon on vaihdettu jakopää? Missä paikoissa noita koneremppoja yleisesti tehdään ja miten tieto noin voisi näkyä Autokeskuksella? Tekeehän joku varmaan itsekin jakopää vaihdon.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Originally posted by fransesco View Post
    Riippuu varmaan koska ketju on vaihdettu. Niihin on tullut matkan varrella parannuksia ja mitä uudempi vaihto on kyseessä, sen parempi. Kilsoista päätellen vaihto ei ole ihan tuore, mutta ei myöskään auton ikään nähden kovin vanha. Jos se on tehty parin-kolmen vuoden sisään niin luulisin asian olevan kunnossa.
    Aika loppuvuodesta 2015 vaihdettu. Mahtaakohan olla jollain tavoin parannettua ja, kun tuota käy katsomassa niin kylmäkäynnistyksessä ilmeisesti kannatti kuunnella kuuluuko ketjun rallatusta ?

    Leave a comment:


  • fransesco
    replied
    Originally posted by Sisäänajettu View Post
    Mitenköhän, uskoltaako ostaa tuollaista 123D, 212tkm ajettu, säännöllisesti huollettu. Jakoketju on vaihdettu 145tkm kohdalla, mihinkähän asti mahtaa kestää tuo ketju ?

    https://www.nettiauto.com/bmw/123/10103021
    Riippuu varmaan koska ketju on vaihdettu. Niihin on tullut matkan varrella parannuksia ja mitä uudempi vaihto on kyseessä, sen parempi. Kilsoista päätellen vaihto ei ole ihan tuore, mutta ei myöskään auton ikään nähden kovin vanha. Jos se on tehty parin-kolmen vuoden sisään niin luulisin asian olevan kunnossa.

    Leave a comment:


  • Sisäänajettu
    replied
    Mitenköhän, uskoltaako ostaa tuollaista 123D, 212tkm ajettu, säännöllisesti huollettu. Jakoketju on vaihdettu 145tkm kohdalla, mihinkähän asti mahtaa kestää tuo ketju ?

    Last edited by Sisäänajettu; 09-02-2019, 23:30.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Originally posted by Stroop View Post
    Laskulla lukee "Packning" 4 x 7,76€, onko ne laskuttanut sulta Ruotsin pakkauskulut osille vai mikä toi on?

    Ja mitä tulee yöuniin niin hiukan loppusummaan lisää niin olisit saanut täydellisen rempan täällä Suomessakin. Nyt siellä on niitattu yläketju, vanhat laahaimet, vanha korkeapainepumpun ratas, alaketju, sen kiristin ja laahaimet, öljypumpun ketju ja ratas.

    Toisaalta, kone saattaa kestää tappiin asti, tai sitten ei. Mitään logiikkaa näiden hajoamisessa ei tunnu olevan.
    Tarkemmin suuttimen pohjatiiviste. Se, mikä on sitten "vähän" lisää kunnolla tehtynä, niin on asia erikseen.

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    I get me coat...

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Packning = tiiviste.

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Laskulla lukee "Packning" 4 x 7,76€, onko ne laskuttanut sulta Ruotsin pakkauskulut osille vai mikä toi on?

    Ja mitä tulee yöuniin niin hiukan loppusummaan lisää niin olisit saanut täydellisen rempan täällä Suomessakin. Nyt siellä on niitattu yläketju, vanhat laahaimet, vanha korkeapainepumpun ratas, alaketju, sen kiristin ja laahaimet, öljypumpun ketju ja ratas.

    Toisaalta, kone saattaa kestää tappiin asti, tai sitten ei. Mitään logiikkaa näiden hajoamisessa ei tunnu olevan.

    Leave a comment:


  • Joooona
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Haluatko vastauksen vai meneekö ne yö unet?
    Kerro vaan. Sitä vaan miettii, että tommonen "puoliks" tehty yhtä tyhjän kans, ois laittanu kaiken mahdollisen sit kerralla.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Joooona View Post
    https://imgur.com/IzCe9qr

    Mulla tämmöinen kuitti n. 35tkm takaa, edellisen omistajan ajalta. Ei oo mitään oireita ja toimii hyvin, ilmeisesti juurikin se heikoin kohta jakopäästä laitettu? Puoli vuotta autolla nyt ajellu ilman mitää Lähinnä vaan sitä hain, että oikeuttaako toi tehty remppa mua niin hyviin yöuniin, kun oon ajatellu vai onko sieltä jotain laittamatta, mistä pitäis olla huolissaan 175tkm ajettuna. No, turhaa vatvomista, pitäis vaan nauttia ajamisen ilosta kun auto toimii eikä murehtia turhia. Sit vaan laitetaan kuntoon, jos hajoo
    Haluatko vastauksen vai meneekö ne yö unet?

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎