Originally posted by Stroop
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
-
-
Doni tiivisti kokonaisuuden aika tarkkaan. Itse lisäisin vielä öljypohjan ja timing casen tiivisteet, sekä suuttimien tiivisteet koska siuttimetkin pitää käyttää irti.
Leave a comment:
-
-
Onhan se hieman itsensä kiusaamista jos vaihtaa pelkän yläketjun. Jakopäässä on kuitenkin kymmenisen muuta yhtä kriittistä osaa jotka sitten jäävät vaihtamatta. Työn osuus tässä remontissa on huomattavan suuri verrattuna osiin. Osatkin voi mielestäni hankkia hyvin pitkälti Febin paketeissa koska sisältä löytyy iwiksen tekeleitä joista on alkuperäiset osanumerot hiottu pois. Kun kerran avaa, niin kaikki uusiks. Yläketju, alaketju, öp-ketju, neljä laahainta, nokkakepin ratas, korkeapainepumpun ratas, öp-ratas, pultit, ohjainten tapit, kiristäjä, takastefa, öljypohjan tiiviste, timing casen tiiviste ja suuttimien tiivisteet. 350tkm ajettuun tuskin on huono idea laittaa samalla vaivalla uusi vauhtipyörä ja kytkin.
Ensikertalainen ei hommaa kahteen päivään tee jollei päivän pituus ole 15 tuntia. Kolme päivää näihin varataan ja ilman ongelma ammattilainen kahteen päivään tämän tekee. Silloin ei toki pitkiä kahvitaukoja pidetä.Last edited by Doni; 16-01-2018, 20:34.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cherry View PostKuulin, että kuulemma ylemmän ketjun vaihtoon ei tarvitsisi konetta irrottaa. Pitääkö paikkansa? Alempi ketju ei kuulemma miksikään mene näissä. Pitääkö huhu paikkansa?
Ja nimenomaan alempi ketju oli poikki, ihan turhaa hommaa vaihtaa vain ylempää ketjua tai pelkkää kiristintä vaihdella, kaikki vain kerralla uusiksi.
Ebaysta ostat lukitus/ajoitus sarjan, mitään muita erikoistyökaluja ei tarvitse.
Muutaman päivän homma kun käyttää koneen pois ja taas ajossa..
Leave a comment:
-
-
Kaikki osat vaihtoon, ei siinä oikein muuten mitään järkeä ole. Laahaimet yksi heikko kohta kun saattavat katketa hakkaavan ketjun vuoksi. Uudet laahaimet vahvistettua mallia. Olen pari noita tehnyt ja voin kertoa että on isotöinen ja työkaluja saa olla melkoinen arsenaali.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Cherry View PostKuulin, että kuulemma ylemmän ketjun vaihtoon ei tarvitsisi konetta irrottaa. Pitääkö paikkansa? Alempi ketju ei kuulemma miksikään mene näissä. Pitääkö huhu paikkansa?
Venymää ei ollut enää kuulemma mutta tämän jälkeen jakopää vasta kahisikin.
Hintaa muistaakseni ~1300€
Mutta ikinä ei oikein ole tullut vastaan että kumpia useammin venyy,ylä vai alaketju..Last edited by arben; 14-01-2018, 13:02.
Leave a comment:
-
-
Kuulin, että kuulemma ylemmän ketjun vaihtoon ei tarvitsisi konetta irrottaa. Pitääkö paikkansa? Alempi ketju ei kuulemma miksikään mene näissä. Pitääkö huhu paikkansa?
Leave a comment:
-
-
Rohinaa moottorin takaa
Morjes
Näköjää jakoketju tuli tiensä päähän bmw 320d E91 2008 350tkm N47. Voisiko jengi kertoa liikkeitä, missä kyseisiä huoltoja tehty sopu hintaan kaikki huoltamot ei selvästi tätä suostu tehdä ja hinta haarukka heittelee 2500-5000€.
Myös näkökohta kiinostaa kannattaako suoraan ostaaa 2500€ esim toinen moottori nettivaraosassa niitäkin pari myynnissä.
Itse olen finnairin lentokonemekaanikko ja harraste tallista nosturi löytyy sekä teknistä osaamista. Jakohihna tullut kertaalleen autoon vaihdettua, mutta tälläisestä ei kokemusta. Vähän arvon pitäskö itse alkaa tekemään. Moottori nostinta ei löydy joten ainakin sellainen pitäisi ostaa onko ideoita? Moottorit ei mitään tähtitiedettä ole, että varmaan itsekkin onnistuisi. Onko ketjun vaihdossa paljon asioita mitkä vaatii erikoistyökaluja ja niksejä vai meneekö jouhevasti kone ylös ja ketjun perus vaihto?
Leave a comment:
-
-
Jos teräksinen putki on halki, niin kyllä on sitten alumiininen lohkokin halki. Ei auta pelkän putken vaihto.
Leave a comment:
-
-
N47D20A moottori
Noniin nythän tämä kävi itsellekki että BMW on pajalla
Vikahan on löytyny kakkospytystä, on sylinteriputki halki.
Käytetty suuttimet pöydällä ja 2pytyn suutin reijästä oli tullut ulos jäähdytinneste/moottoriöljy seosta ulos reilusti
Ja ainoa vaihtoehto korjaukseen oli kuulemma VAIHTOmoottori?
Eli siis mietin tässä että onko tämä tosiaan aino vaihtoehto?
Eikö voi tehdä mitään muuta, korjauttaa tätä 2pytyn sylinteriputkea?
Ja auton mallihan on e61 520d -08
Last edited by miikatee; 12-09-2017, 21:09.
Leave a comment:
-
-
Melkeinpä näin voisi tehdä.
Lähinnä sillä kyselin nuita muita mahdollisia reittejä tarkistaa asia, jos ko. henkilö ei puhuisikaan totta tai olisi "tietämätön" asiasta. Tavallaan, että saisi tuplavarmistuksen. Tosin eipä hänellä taida olla mitään syytä olla kertomattakaan.
Leave a comment:
-
-
Hei,
Pystyykö merkkiliikkeestä tai maahantuojalta selvittämään, että onko autoa käytetty esim. merkkihuollossa tarkastuksessa tuon jakopään äänen vuoksi ja päätetty sitten jättää korjaamatta ja laitettu auto vaihtoon? Korjaamisestahan pitäisi olla merkintä huoltokirjassa tai muina dokumentteina. Toisin sanoen, pystynkö selvittämään onko auto laitettu vika tiedostettuna vaihtoon?
Kulkineena siis F11 525d -12 ja tietenkin tuo N47 kone. Olen auton toinen omistaja (vaihtoautoliikkeestä ostettu) ja ainakin omaan korvaani kuulostaisi jotain ääntä pitävän, joten kannattaako maksaa erikseen tarkistuskäyntiä vai alkaa varailla remonttiaikaa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by _Wraith_ View PostNuiden PUMA:n raporttien mukaanhan -11 vuoden malleista eteenpäin ei enää ongelmia pitäisi olla. Täällä juuri tänään tuli haettua Wetteriltä 4 päivän jumpassa ollut -13 vuoden F25 samalla surullisen kuuluisalla pannulla. Oireina autossa oli alkuun hyvin pientä hädin tuskin kuultavaa ylimmääräistä ääntä. Ensialkuun autoon vaihdettiin jakopäähän SAH:illa yksi ketjun kiristin, jonka jälkeen motti alkoi lämpimänä pitämään ihan HELVETIN laahaavaa ääntä. Nuiden raporttien mukaan tuon pitäisi ilmeisesti kuulua asiaa ja ei huolta ketjun katkeamisesta. Ketjut ei toki olleet venyneet, mutta Wetterin tuomio asiaan oli, että jakopää remonttiin. Tässä vaiheessa yleensä ihmisillä puskee tuskanhiki otsalle, mutta omassa tapauksessa mies oli yhtä hymyä varsinkin siinä vaiheessa, kun utelin koko hela hoidon loppulaskua koska TAKUU!!Koko reilu 3000€ huoltoreissu sijaisautoineen meni auton myyneen liikeen piikkiin. Summa Summarum omalta kohdalta: Tuolla N47 pannulla olevia autoja kannattaa ostella takuunalaisena, niin voi nukkua yönsä edes hieman rauhallisemmin
Leave a comment:
-
-
Nuiden PUMA:n raporttien mukaanhan -11 vuoden malleista eteenpäin ei enää ongelmia pitäisi olla. Täällä juuri tänään tuli haettua Wetteriltä 4 päivän jumpassa ollut -13 vuoden F25 samalla surullisen kuuluisalla pannulla. Oireina autossa oli alkuun hyvin pientä hädin tuskin kuultavaa ylimmääräistä ääntä. Ensialkuun autoon vaihdettiin jakopäähän SAH:illa yksi ketjun kiristin, jonka jälkeen motti alkoi lämpimänä pitämään ihan HELVETIN laahaavaa ääntä. Nuiden raporttien mukaan tuon pitäisi ilmeisesti kuulua asiaa ja ei huolta ketjun katkeamisesta. Ketjut ei toki olleet venyneet, mutta Wetterin tuomio asiaan oli, että jakopää remonttiin. Tässä vaiheessa yleensä ihmisillä puskee tuskanhiki otsalle, mutta omassa tapauksessa mies oli yhtä hymyä varsinkin siinä vaiheessa, kun utelin koko hela hoidon loppulaskua koska TAKUU!!Koko reilu 3000€ huoltoreissu sijaisautoineen meni auton myyneen liikeen piikkiin. Summa Summarum omalta kohdalta: Tuolla N47 pannulla olevia autoja kannattaa ostella takuunalaisena, niin voi nukkua yönsä edes hieman rauhallisemmin
Leave a comment:
-
Leave a comment: