Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • makkis
    replied
    Originally posted by OVi View Post
    N47 ja N57 moottoreissa on samat osat jakopäässä. Ei pelkästään ketju, vaan kaikki muutkin osat.

    Ketju, laahaimet ja kiristimet.
    Rattaat vissiin jostain syystä erit, ainakin eri osanumeroilla ovat:think

    Osat jakopää remonttiin, ilman rattaita 300e, siis ketjut, laahaimet, kiristimet ja tiivisteet, pitää merkkiliikkeestä käydä vielä rattaat hakemassa.
    Mun pitäis omasta kone nostella pois toivottavasti ensi viikolla.
    Last edited by makkis; 23-01-2019, 23:45.

    Leave a comment:


  • OVi
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Ketju kyllä, muttei sama. Ongelmat eivät ainakaan ole niin yleisiä.
    N47 ja N57 moottoreissa on samat osat jakopäässä. Ei pelkästään ketju, vaan kaikki muutkin osat.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Karkea rajaus on syyskuu 2013 milloin tuli paremmat rojut N47 jakopäähän.
    Jotka nekään ei ole häävit .

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Karkea rajaus on syyskuu 2013 milloin tuli paremmat rojut N47 jakopäähän.

    Leave a comment:


  • Ihmemies
    replied
    Baltiasta osat ovat halvempia, sen on moni suomalainenkin huomannut varaosia tilatessaan. Lisäksi työn hinta on 50% siitä mitä Suomessa halvalla pajalla. Tallinan Forssilla oliko jotain 30-40€/h, kun Suomessa hinnat alkaen tuntuu olevan 70€/h. Jos autoon menee sama määrä osia ja töitä, mutta molempien hinnasta lähtee 40-50% pois, niin sillähän se edullisuus selittyy.

    Mieluummin kyllä vaihtaisi jakohihnaa 100tkm välein kuin jakoketjuja, jos kuitenkin pitää 100tkm välein vaihtaa.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Tehotahvo View Post
    Juu ei, mutta sama kettinki kai siellä pyörii silti? :think
    Ketju kyllä, muttei sama. Ongelmat eivät ainakaan ole niin yleisiä.

    Mielenkiintoisia edullisia hintoja löysit Baltiasta.

    Leave a comment:


  • Tehotahvo
    replied
    Originally posted by Laku View Post
    Autosi ei ole tällä topikin N47D20 moottorilla.
    Juu ei, mutta sama kettinki kai siellä pyörii silti? Pahoittelut jos sotkin topicia, säännöt eivät ehkä täysin tutut vielä, saa kyllä siirtää oikeaan paikkaan.

    Joka tapauksessa nyt on hintatiedusteluja sen verran tehty, että ei toi nyt ihan konkurssiin aja vaikka sen teettääkin.

    6-sylinteriselle Virossa hinta on febin / Inan/Elringin osilla vähän päälle tonnin, Suomessa n. 1400e-2100e riippuen mitä osia käytetään. Kallein Suomen hinta sisältää kaiken Bemarin osilla, halvimman Suomen hinnan sisällöstä ei ole tarkempaa tietoa kuin Inan jakoketjusarjat tarvikkeineen.
    Latviassa bemarin osilla täydellinen remppa 1100e.

    Tuntuu nämä jakoketjut olevan melkoisia kirouksia nykyautoille, 2.8T V6 Saabissa 120tkm(kone vaihtoon) ja toisessa 2.0T:ssä 150tkm, 400 CDI Mersussa 100tkm välein, BMW:ssä sentään näyttäisi kestävän lähemmäs 200tkm asti...
    Nytkin olisi taas BMW:n lisäksi myös Mersun ketju laiteltavana :think

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by Tehotahvo View Post
    Tuollainen F11 535d 2011 löytyy pihasta...
    Autosi ei ole tällä topikin N47D20 moottorilla.

    Leave a comment:


  • Tehotahvo
    replied
    Tuollainen F11 535d 2011 löytyy pihasta ja tullut mietittyä, että mahtaneeko jakopäätä vaivata jokin. Kilsoja mittarissa 190tkm ja huollot tehty ajallaan, eli noin 30tkm välein, joka itsestäni kuulostaa aika pitkältä...

    Kylmänä käy ja kukkuu kuten pitääkin, ei sitten mitään ylimääräistä jakopään suunnilta. Kun käy lämpimäksi, niin kuuluu vaimeaa hankaavaa ääntä kun pyöräkoteloon työntää päänsä, ei siis mitään verrattuna noihin ääniin mitä youtuben videoista löytyy, jossa kahisee ihan tosissaan, tuossa vaatii vähän tarkempaa kuuntelua.

    Sitten kun on ajanut n. vartin lämpimällä koneella, niin kone käy ja kukkuu ihan täysin ilman ylimääräisiä ääniä...

    Liekkö alkaa kiristin olemaan heikossa hapessa vai olenko jo vainoharhainen luettuani näitä juttuja...

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Originally posted by Lördagskorv View Post
    Itselle jäänyt myös käsitys, että jakopään huollon jälkeen tai riittävän uutena on kyllä todella hyvä peli.
    On kai kaikki jakopäät juuri huollon jälkeen tai uutena hyviä, mutta kuinka pitkään?

    Leave a comment:


  • Lördagskorv
    replied
    Itselle jäänyt myös käsitys, että jakopään huollon jälkeen tai riittävän uutena on kyllä todella hyvä peli.

    Yksi F10 tosin jäi tämän takia ostamatta, koska niin hurjaa ääntä ~150tkm ajettu kone piti ketjua kuunneltaessa. Auto oli muistaakseni 12/2010

    M47:lla kuitenkin meno jatkuu ilman sitäkään stressiä

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post
    Molemmat N47 -koneita, vai oliko myös B47?

    Jos sinulla on omakohtaisia kokemuksia, niin viitsisitkö kuvata hieman oliko koneissa kuultavissa tavallisuudesta poikkeavia ääniä (laahaimet tms.) ennen tapahtumia? Entä toteutuneet öljynvaihtovälit?

    Lähinnä kiinnostaa onko noista epäonnisista tilanteista pääteltävissä mitään ennalta, joihin voisi kiinnittää huomiota ja ryhtyä toimiin ennen kuin suurempi moottorivaurio pääsee syntymään.
    N47 oli molemmat. Ei ole tietoa onko äännelleet tai muuten etukäteen varoitelleet kun ei omia autoja ollut kumpikaan. Tulivat molemmat hinurilla pihaan

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by AnttiR View Post
    Kyllä ne ketjut katkeilee uudemmistakin. Pari tapausta on sellaisia missä on omat kädet sotkeutuneet. Molemmat f11 korisia, ensimmäinen oli -14 mallinen noin 270tkm ajettu ja toinen -13 noin 250tkm ajettu.
    Molemmat N47 -koneita, vai oliko myös B47?

    Jos sinulla on omakohtaisia kokemuksia, niin viitsisitkö kuvata hieman oliko koneissa kuultavissa tavallisuudesta poikkeavia ääniä (laahaimet tms.) ennen tapahtumia? Entä toteutuneet öljynvaihtovälit?

    Lähinnä kiinnostaa onko noista epäonnisista tilanteista pääteltävissä mitään ennalta, joihin voisi kiinnittää huomiota ja ryhtyä toimiin ennen kuin suurempi moottorivaurio pääsee syntymään.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Kaveri vaihto just 180tkm -13 mallin 318d:hen ketjut. Yläketjun 1 lenkki aivan väljä ja ois katkennu ihan just.

    Eikä ne 6 koneetkaan täysin ilman jakopääongelmia ole

    Leave a comment:


  • AnttiR
    replied
    Kyllä ne ketjut katkeilee uudemmistakin. Pari tapausta on sellaisia missä on omat kädet sotkeutuneet. Molemmat f11 korisia, ensimmäinen oli -14 mallinen noin 270tkm ajettu ja toinen -13 noin 250tkm ajettu.

    Tuossa tuon 250tkm ajetun ketju. Ja ylempi ketju
    Last edited by AnttiR; 19-10-2018, 01:29.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎