memebuy23buy

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • junkkri
    replied
    Jaa ??

    Luitko tuosta minun postauksesta vuosimallirajauksen?


    N47 moottorin jakopääongelmat koskivat 2008-2010 malleja ??!!

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by junkkri View Post
    Nopealla "etsinnällä" nettiautossa on myynnissä (olikohan) 5kpl 520D v10-11
    joihin tehty jakopää rempa.Ei kait niitä kaikkia myynti ilmoituksessa kerrota varsinkaan, jos EI ole tehty ko remppaa?
    Lienee nyt sitten tyyppivikaa myös uudemmissa??
    Luitko tuosta minun postauksesta vuosimallirajauksen?

    Leave a comment:


  • Juker
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
    Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.
    Originally posted by junkkri View Post
    Nopealla "etsinnällä" nettiautossa on myynnissä (olikohan) 5kpl 520D v10-11
    joihin tehty jakopää rempa.Ei kait niitä kaikkia myynti ilmoituksessa kerrota varsinkaan, jos EI ole tehty ko remppaa?
    Lienee nyt sitten tyyppivikaa myös uudemmissa??
    Sillä vähän muotoilinkin kysymyksen niin, että en kysynyt koskeeko vika uudempia (kun siihen löytyy molempia tietoja ja mielipiteitä ihan riittävästi ), vaan lähinnä mietin tuota Saksasta auton ostoa. Kun suomessa tuntuu että noita on merkkarin diagnoosilla paljon uusittu, niin onko sama homma Saksassa..

    Leave a comment:


  • junkkri
    replied
    5kpl

    Originally posted by T3 View Post
    N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
    Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.
    Nopealla "etsinnällä" nettiautossa on myynnissä (olikohan) 5kpl 520D v10-11
    joihin tehty jakopää rempa.Ei kait niitä kaikkia myynti ilmoituksessa kerrota varsinkaan, jos EI ole tehty ko remppaa?
    Lienee nyt sitten tyyppivikaa myös uudemmissa??
    Last edited by junkkri; 12-10-2018, 11:04.

    Leave a comment:


  • Calypsocoupe
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
    Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.
    Kaikkihan ne on suurimman osan ajasta kunnossa, mutta kyllähän tehtaan service bulletinit kertoaa karua kieltään.

    Epäkelvoista rattaista johtuvia ongelmia ei uudemmissa liene, mutta onko ongelmat peruja uudesta vahvistusta ketjusta, joka ei nykyään veny, vaan katkeaa? Perusongelma on jossain muualla.

    Leave a comment:


  • sonikk
    replied
    Itsellekin jäi merkkiliikkeen ajoilta kutina että paljon paskempia nuo N20 ym bensakoneet ovat. :think Kolmas N47 alla eikä yhdessäkään ole ollut sanomista vaikka alkuperäiset jakopäät ja kaikilla yli 200tkm lasissa.

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Juker View Post
    Olisi tuommoinen F31 320d xDrive -13 tai tuoreempi hankinnassa.

    Onko kellään joka saksasta autoja tuo tai on tuotujen kanssa enemmän touhunnut, käsitystä miten saksassa tähän N47 moottorin "ominaisuuteen" suhtaudutaan? Ajetaanko siellä se minkä kestää (ylimmäräisten äänien kanssa tai ilman) ja sitten myydään suomalaisille... eli onko siellä jakoketjuremppaa tuommoseen 150 tuhatta ajettuun monestikkaan tehty?
    N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
    Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.

    Leave a comment:


  • Juker
    replied
    Olisi tuommoinen F31 320d xDrive -13 tai tuoreempi hankinnassa.

    Onko kellään joka saksasta autoja tuo tai on tuotujen kanssa enemmän touhunnut, käsitystä miten saksassa tähän N47 moottorin "ominaisuuteen" suhtaudutaan? Ajetaanko siellä se minkä kestää (ylimmäräisten äänien kanssa tai ilman) ja sitten myydään suomalaisille... eli onko siellä jakoketjuremppaa tuommoseen 150 tuhatta ajettuun monestikkaan tehty?

    Leave a comment:


  • atte.o
    replied
    Originally posted by Stroop View Post
    Kaverilla -11 520d F11, ajettu 250 tkm. Varauduttiin kaksoismassan/kytkimen vaihtoon kun tyhjäkäynnillä kuului pientä epämääräistä ääntä joka hiljeni kun painoi kytkimen pohjaan.. En ehtinyt itse kuulla ääntä/oiretta joten tarkemmin en pysty kuvailemaan. Perjantaina kone sitten sanoi seis, ja kaikki pyörimisliike jumissa. Diagnoosiarvailu vaihteli irronneesta vauhtipyörästä katkenneeseen jakoketjuun, kone kylläkin kävi ennen stoppia virheetttömästi. Eilen palasteltiin sitten aski, ehjä kytkin, ym. pois haittaamasta näkyvyyttä, ja eka ylläri oli että jakopää olikin ehjä. Tihrustelun jälkeen jumin aiheuttajaksi paljastui katkennut kampiakseli. Yläkertaa ei ole vielä purettu kun menee ensi viikolle, sitten vasta nähdään onko siellä mitä tapahtunut vai onko mitään.

    Kaveria saattaisi kiinnostaa ehjä N47D20C kone jos jollain sattuu olemaan nurkissa...

    Yhteydenotot vaikka puhelimitse o4o0-362376
    Paskana olevan kaksoismassan kanssa ajelu kyllä käy kampuran päälle.

    Leave a comment:


  • Stroop
    replied
    Kaverilla -11 520d F11, ajettu 250 tkm. Varauduttiin kaksoismassan/kytkimen vaihtoon kun tyhjäkäynnillä kuului pientä epämääräistä ääntä joka hiljeni kun painoi kytkimen pohjaan.. En ehtinyt itse kuulla ääntä/oiretta joten tarkemmin en pysty kuvailemaan. Perjantaina kone sitten sanoi seis, ja kaikki pyörimisliike jumissa. Diagnoosiarvailu vaihteli irronneesta vauhtipyörästä katkenneeseen jakoketjuun, kone kylläkin kävi ennen stoppia virheetttömästi. Eilen palasteltiin sitten aski, ehjä kytkin, ym. pois haittaamasta näkyvyyttä, ja eka ylläri oli että jakopää olikin ehjä. Tihrustelun jälkeen jumin aiheuttajaksi paljastui katkennut kampiakseli. Yläkertaa ei ole vielä purettu kun menee ensi viikolle, sitten vasta nähdään onko siellä mitä tapahtunut vai onko mitään.

    Kaveria saattaisi kiinnostaa ehjä N47D20C kone jos jollain sattuu olemaan nurkissa...

    Yhteydenotot vaikka puhelimitse o4o0-362376
    Last edited by Stroop; 24-08-2018, 08:13.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    Originally posted by Galaxy1223 View Post
    Samaa mietin kun ostin oman ensimmäisen bemarin (pre-lci F31). Oikeastaan kaikissa koneissa paskat jakopäät sekä bensa että diesel puolella että joten hyväksyin sen että jossain kohtaa omistusaikana se pari tonnia vaan pitää laittaa korjaukseen.

    Onko rempan hinta tuo pari tonnia jos ketjun löystymisen kuulee/huomaa ajoissa? Tuo parin tonnin epätodennäköinen(?) remppa ei välttämättä estä paluutani baijerilaisiin, mutta siihen tilanteeseen en halua joutua että mulla on toimivana 22-25ke auto johon tulee täystuho moottoriin ja vaihtomoottori töineen kustantaisi sen +10ke.

    Leave a comment:


  • -Markus-
    replied
    Se on just näin, että täytyy tietää/tiedostaa mihin sotkeutuu tietyissä merkeissä/malleissa/versioissa. Onneks on Google keksitty.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Pirhonen View Post
    On tämä taas yhtä.... Uskaltaako noita pre-lci f30/31 ostaa ollenkaan? Hakusessa 320 bensa tai diesel tai sitten mahdollisesti vm2012-2013 520d, kaikki samaa roskaa?



    Jos löytäisi yksilön joka on jo korjattu, voiko silloin luottaa että toimii? Merkkiliike kait kertoo rekkarilla/vin-koodilla mitä autolle on tehty ja milloin, vai kertooko jos on vasta ostamassa ks. autoa..?



    Vai olisiko fiksuinta hankkia uusi Octavia, Focus tai vastaava tehdastakuulla kun tuntuu vähän joka autossa olevan nykyään fataaleja vikoja.
    Itelle ainaskin se 5vuoden tehdastakuu olisi kova juttu. Isä osti vuos takaperin uuden volkkarin, ja sanoin et otappa 5v takuu. No ei ole ollut mitään vikaa.. vielä.

    Leave a comment:


  • Galaxy1223
    replied
    Originally posted by Pirhonen View Post
    On tämä taas yhtä.... Uskaltaako noita pre-lci f30/31 ostaa ollenkaan? Hakusessa 320 bensa tai diesel tai sitten mahdollisesti vm2012-2013 520d, kaikki samaa roskaa?
    Samaa mietin kun ostin oman ensimmäisen bemarin (pre-lci F31). Oikeastaan kaikissa koneissa paskat jakopäät sekä bensa että diesel puolella että joten hyväksyin sen että jossain kohtaa omistusaikana se pari tonnia vaan pitää laittaa korjaukseen.

    Leave a comment:


  • Pirhonen
    replied
    On tämä taas yhtä.... Uskaltaako noita pre-lci f30/31 ostaa ollenkaan? Hakusessa 320 bensa tai diesel tai sitten mahdollisesti vm2012-2013 520d, kaikki samaa roskaa?



    Jos löytäisi yksilön joka on jo korjattu, voiko silloin luottaa että toimii? Merkkiliike kait kertoo rekkarilla/vin-koodilla mitä autolle on tehty ja milloin, vai kertooko jos on vasta ostamassa ks. autoa..?



    Vai olisiko fiksuinta hankkia uusi Octavia, Focus tai vastaava tehdastakuulla kun tuntuu vähän joka autossa olevan nykyään fataaleja vikoja.

    Leave a comment:

Working...
X