Huhhuh. On ollut itelle aikamoinen yllätys miten monta katselukertaa vuosien saatossa tää threadi on saanut ja omasta puolestani toivon että joku on tän ansiosta säästäny muutaman euron ennen sitä viimestä päräystä.
Allekirjoittaneen auto on jo 300+tkm ja kulkee hyvin. Alunperin 145tkm vaihtui kampura ja muut osat äänen perusteella.
Minkä hintainen ton ketjun mittaus tsekkaus on ollu ja missä olette käyttäneet?
N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)
Collapse
X
-
Yep, tuosta 120d saa enemmän ulos kuin 118d. Kesto lienee kuitenkin sama jos jakopäätä miettii? Ilmeisesti näissä on vähän sitä että menee kohtuu kilometreillä tai sitten kestää loppuun saakka. Pitää toivoa että itsellä on tuo jälkimmäinen.
Eihän tuollaisella 8 vuotta vanhalla pikku-autolla enää kovin suurta rahallista arvoa ole, mutta käyttöarvoa sitäkin enemmän varsinkin jos pysyy kasassa.
Leave a comment:
-
-
Turussa olisi tuo 7200 pyynti ja 6800€ myynti 260000km ajettu.
Seinäjoen kamuxilla 260000km ajettu, 8800€ lupasivat tuoda kotiin 8000€, yksillä vanteilla kaksilla renkailla.
Kumpaankaan ei ole tehty jakopäätä, sitten olisi tuusulassa 205000 km ajettu, jakopää tehty, olisiko myynyt 8700€, kesärenkaat pitäisi ostaa, mutta jakopää laitettu, on vaan hirveät musta/pun penkit eikä tuo kuparioranssi tai mikä tuo väri onkin oikein miellytä silmää.
Kaikki nuo ovat 2008 mallisia.
120d:stä ilmeisesti saa sen 230hv irti.
Leave a comment:
-
-
Kai näitä koskee nuo jakopää ongelmat ihan samalla tavalla kuin muitakin malleja. Ehkä tuo coupe pitää hieman paremmin hintansa lähinnä tyylikkäämmän muotoilunsa takia.
Eikö näissä kuitenkin jossain 2010 tietämillä hieman parantunut tuo jakopää? Ainakin tiedän useamman x20d joilla on ajettu ongelmitta yli 200tkm.
Itse en ainakaan ole huolissani tuon oman kanssa. Jos menee, niin sitten korjataan ja ajetaan lisää. Moottorina kuitenkin ihan miellyttävä ja riittävä tuohon koriin.
Oma softattu 200hp/430nm ja ajettu n.70tkm
Leave a comment:
-
-
Nettiautosta katsellut 120d coupe bemareita ja ihmetellyt tuota jakopää hommaa.
Siellä on +200000km ajettuja mihin ei ole tehty jakopäätä , myyjät liikkeet/yksityiset väittää ettei mitään ongelmia ole ja sitten on alle 200000km kilsoilla tehtyjä jakopää remppoja.
Onko nuo enemmän ajetut viety liikkeeseen ettei tarvitse tehdä remonttia? Onko liikkeellä vastuuta jos hajoaa lyhyen ajan sisällä?
Autot eivät näytä menevän kaupaksi, osa ollut myynnissä jo viime sysksystä, mutta hinnat ei laske kunnolla.
Minkälainen homma ketjun vaihto on autotalliasentajalle?
Last edited by escort; 12-05-2019, 21:47.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juspa View PostEli kysyn edelleen, onko kaikki 140kW b47? Onko 135kW myös b47 Olemassa?
B47-moottoreita on toistaiseksi valmistettu tehoalueille 85-170 kW ja vastaavasti N47-moottoreita 70-160 kW.Last edited by JaniLap; 20-02-2019, 18:20.
Leave a comment:
-
-
Tuskin kannattaa ajatella koko asiaa vaan ajella sillä autolla. Vaihtomoottori nyt ei ole niin kallis tuohon että kannattaisi lähes parin tonnin remonttia alkaa turhaa tekemään. Jos jännittää kalliit viat niin ei kannata ajaa bmw:llä ollenkaan.
Leave a comment:
-
-
Morjesta vielä! Tuossa aikaisemmin postailin, että tuli hankittua E87 LCI 123d -08. Mietin ennen ostoa juurikin tätä jakoketjuongelmaa, mutta päädyin tuon ostamaan, koska oli ketju uusittu suhteellisen vähän aikaa sitten.
Tuossa on kuvaa siis Laakkosen kuitista, josta käy ilmi vaihdetut osat. Tässäkin autossa oli siis havaittu venymää 145tkm kohdalla.
Eli autoon vaihdettu ketju ja muutakin osaa samalla, kun purettu konetta. Autossa oli kilometrejä siis 145tkm, kun huolto suoritettiin, pvm oli 30.6.2015. Nyt autossa 213tkm mittarissa ja mietin vain, että uskoltaako huolettomia kilometrejä olettaa vai vaihtaa ketju jossain kohtaa esim. 250tkm ?
Ketju ei pidä mitään laahaavaa ääntä yms, normaalia dieselin traktorimaista käyntiä vaan (entinen M54 koneen omistaja).
Autoa on huollettu säännöllisesti, omassa käytössä vaihdan öljyt n. 8tkm välein, mikä lienee ihan hyvä ketjulle ?
Jotain puhuttiin, että jo tuohon 2015 vuoden puolivälin aikoihihin mennessä olisi uudistettu suunnittelua ketjun osien osalta, pitääkö paikkaansa ? Mutta kysymys siis, että onko kuinka suuri pelko ketjun katkeamisen osalta olemassa ?Last edited by Sisäänajettu; 20-02-2019, 15:31.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHelpoimmalla pääsee kun katsoo esim. rekkarilla suomiautosta ja muista sitten runkonumerolla mikä kone siellä on.
Eli kysyn edelleen, onko kaikki 140kW b47? Onko 135kW myös b47 Olemassa?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyroz View Post2015 saattaa olla jo B47 koneella, josta ei vielä ainakaan epidemiaa ole kuulunut. Mutta vaikka 2013 vuoden puolivälissä tuli vielä jotan päivityksiä N47 koneeseen, niin sama toimintaperiaate ja suunnittelu siellä on, kuin vuosia vanhemmissa. Ketju laahaimineen on heikkoa suunnittelua ja tekoa, ei siitä mihinkään pääse. Toiset taas sanovat, että ei niissä mitään vikaa ole ollutkaan.
Lyhyt versio: Täysin riskitöntä N47:aa ei ole olemassakaan.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Juspa View PostOliko tähän nyt jokin vuosimalli, mistä eteenpäin ei ongelmaa enää ole? ts. jos hommaa vuosimallin 2015 320d onko niissäkin vielä tätä?
Lyhyt versio: Täysin riskitöntä N47:aa ei ole olemassakaan.
Leave a comment:
-
-
Oliko tähän nyt jokin vuosimalli, mistä eteenpäin ei ongelmaa enää ole? ts. jos hommaa vuosimallin 2015 320d onko niissäkin vielä tätä?
Leave a comment:
-
-
Tänään: noin 1kk sitten korjaamolla käynyt 2007 peli öljyvuodon takia, järjetön ääni jakopäästä&koodia nokan tunnistimelta, käynti todella huono. Tuli tällä viikolla ajamalla perille, yläketjun laahain puuttui jo kokonaanAika tarkalle meni. Kilometrit 250tkm
Leave a comment:
-
-
Sattuisko kellään olla n47 ajotustyökaluja? Voisin korvausta vastaan vuokrata. Tampereella tarve.
Leave a comment:
-
Leave a comment: