Announcement

Collapse
No announcement yet.

N47D20 moottorin jakopääongelma ("tyyppivika"1-,3- ja 5-sarjat, LUE)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stroop
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 290
    • Jyväskylä

    Kaverilla -11 520d F11, ajettu 250 tkm. Varauduttiin kaksoismassan/kytkimen vaihtoon kun tyhjäkäynnillä kuului pientä epämääräistä ääntä joka hiljeni kun painoi kytkimen pohjaan.. En ehtinyt itse kuulla ääntä/oiretta joten tarkemmin en pysty kuvailemaan. Perjantaina kone sitten sanoi seis, ja kaikki pyörimisliike jumissa. Diagnoosiarvailu vaihteli irronneesta vauhtipyörästä katkenneeseen jakoketjuun, kone kylläkin kävi ennen stoppia virheetttömästi. Eilen palasteltiin sitten aski, ehjä kytkin, ym. pois haittaamasta näkyvyyttä, ja eka ylläri oli että jakopää olikin ehjä. Tihrustelun jälkeen jumin aiheuttajaksi paljastui katkennut kampiakseli. Yläkertaa ei ole vielä purettu kun menee ensi viikolle, sitten vasta nähdään onko siellä mitä tapahtunut vai onko mitään.

    Kaveria saattaisi kiinnostaa ehjä N47D20C kone jos jollain sattuu olemaan nurkissa...

    Yhteydenotot vaikka puhelimitse o4o0-362376
    Last edited by Stroop; 24-08-2018, 09:13.

    Comment

    • atte.o
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2009
      • 894
      • haukipudas

      Originally posted by Stroop View Post
      Kaverilla -11 520d F11, ajettu 250 tkm. Varauduttiin kaksoismassan/kytkimen vaihtoon kun tyhjäkäynnillä kuului pientä epämääräistä ääntä joka hiljeni kun painoi kytkimen pohjaan.. En ehtinyt itse kuulla ääntä/oiretta joten tarkemmin en pysty kuvailemaan. Perjantaina kone sitten sanoi seis, ja kaikki pyörimisliike jumissa. Diagnoosiarvailu vaihteli irronneesta vauhtipyörästä katkenneeseen jakoketjuun, kone kylläkin kävi ennen stoppia virheetttömästi. Eilen palasteltiin sitten aski, ehjä kytkin, ym. pois haittaamasta näkyvyyttä, ja eka ylläri oli että jakopää olikin ehjä. Tihrustelun jälkeen jumin aiheuttajaksi paljastui katkennut kampiakseli. Yläkertaa ei ole vielä purettu kun menee ensi viikolle, sitten vasta nähdään onko siellä mitä tapahtunut vai onko mitään.

      Kaveria saattaisi kiinnostaa ehjä N47D20C kone jos jollain sattuu olemaan nurkissa...

      Yhteydenotot vaikka puhelimitse o4o0-362376
      Paskana olevan kaksoismassan kanssa ajelu kyllä käy kampuran päälle.
      E61 M-sport

      Comment

      • Juker
        Bimmer Rookie
        • Aug 2011
        • 80
        • Oulu

        Olisi tuommoinen F31 320d xDrive -13 tai tuoreempi hankinnassa.

        Onko kellään joka saksasta autoja tuo tai on tuotujen kanssa enemmän touhunnut, käsitystä miten saksassa tähän N47 moottorin "ominaisuuteen" suhtaudutaan? Ajetaanko siellä se minkä kestää (ylimmäräisten äänien kanssa tai ilman) ja sitten myydään suomalaisille... eli onko siellä jakoketjuremppaa tuommoseen 150 tuhatta ajettuun monestikkaan tehty?
        F10 530d xDrive///M Sport
        Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
        Ex F31 320d xDrive///M Sport
        Ex E60 530dA
        Ex E61 520d ///M Sport

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by Juker View Post
          Olisi tuommoinen F31 320d xDrive -13 tai tuoreempi hankinnassa.

          Onko kellään joka saksasta autoja tuo tai on tuotujen kanssa enemmän touhunnut, käsitystä miten saksassa tähän N47 moottorin "ominaisuuteen" suhtaudutaan? Ajetaanko siellä se minkä kestää (ylimmäräisten äänien kanssa tai ilman) ja sitten myydään suomalaisille... eli onko siellä jakoketjuremppaa tuommoseen 150 tuhatta ajettuun monestikkaan tehty?
          N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
          Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • sonikk
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 1664
            • Kerava

            Itsellekin jäi merkkiliikkeen ajoilta kutina että paljon paskempia nuo N20 ym bensakoneet ovat. :think Kolmas N47 alla eikä yhdessäkään ole ollut sanomista vaikka alkuperäiset jakopäät ja kaikilla yli 200tkm lasissa.

            Comment

            • Calypsocoupe
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 2932
              • EFNU

              Originally posted by T3 View Post
              N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
              Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.
              Kaikkihan ne on suurimman osan ajasta kunnossa, mutta kyllähän tehtaan service bulletinit kertoaa karua kieltään.

              Epäkelvoista rattaista johtuvia ongelmia ei uudemmissa liene, mutta onko ongelmat peruja uudesta vahvistusta ketjusta, joka ei nykyään veny, vaan katkeaa? Perusongelma on jossain muualla.
              - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

              Comment

              • junkkri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 684
                • Järvenpää

                5kpl

                Originally posted by T3 View Post
                N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
                Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.
                Nopealla "etsinnällä" nettiautossa on myynnissä (olikohan) 5kpl 520D v10-11
                joihin tehty jakopää rempa.Ei kait niitä kaikkia myynti ilmoituksessa kerrota varsinkaan, jos EI ole tehty ko remppaa?
                Lienee nyt sitten tyyppivikaa myös uudemmissa??
                Last edited by junkkri; 12-10-2018, 12:04.

                Comment

                • Juker
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 80
                  • Oulu

                  Originally posted by T3 View Post
                  N47 moottorin jakopääongelmat koskivat lähinnä 2008-2010 malleja. Uudemmissa, varsinkaan 3/2011 jälkeen valmistetuissa ei tätä pitäisi olla. Noh, tähän tietysti kohta tulee joku huutamaan, että samoja paskoja ne on kaikki, koska nelisylinterisiä. Osta kuusisylinterinen, vaikka niissäkin on ongelmia ollut, mutta nehän vain huolletaan kuntoon
                  Itse olen ajanut monella uudemmalla N47:lla, joissa on kilometrejä takana jo reilusti yli 300tkm, joissakin jopa 400tkm, eikä niissä ollut mitään huomautettavaa. Alkuperäiset jakopäät ja meno jatkui.
                  Originally posted by junkkri View Post
                  Nopealla "etsinnällä" nettiautossa on myynnissä (olikohan) 5kpl 520D v10-11
                  joihin tehty jakopää rempa.Ei kait niitä kaikkia myynti ilmoituksessa kerrota varsinkaan, jos EI ole tehty ko remppaa?
                  Lienee nyt sitten tyyppivikaa myös uudemmissa??
                  Sillä vähän muotoilinkin kysymyksen niin, että en kysynyt koskeeko vika uudempia (kun siihen löytyy molempia tietoja ja mielipiteitä ihan riittävästi ), vaan lähinnä mietin tuota Saksasta auton ostoa. Kun suomessa tuntuu että noita on merkkarin diagnoosilla paljon uusittu, niin onko sama homma Saksassa..
                  F10 530d xDrive///M Sport
                  Audi S4 B5 2.7 BiTurbo
                  Ex F31 320d xDrive///M Sport
                  Ex E60 530dA
                  Ex E61 520d ///M Sport

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by junkkri View Post
                    Nopealla "etsinnällä" nettiautossa on myynnissä (olikohan) 5kpl 520D v10-11
                    joihin tehty jakopää rempa.Ei kait niitä kaikkia myynti ilmoituksessa kerrota varsinkaan, jos EI ole tehty ko remppaa?
                    Lienee nyt sitten tyyppivikaa myös uudemmissa??
                    Luitko tuosta minun postauksesta vuosimallirajauksen?
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • junkkri
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2007
                      • 684
                      • Järvenpää

                      Jaa ??

                      Luitko tuosta minun postauksesta vuosimallirajauksen?


                      N47 moottorin jakopääongelmat koskivat 2008-2010 malleja ??!!

                      Comment

                      • AnttiR
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2006
                        • 819
                        • Jyväskylä

                        Kyllä ne ketjut katkeilee uudemmistakin. Pari tapausta on sellaisia missä on omat kädet sotkeutuneet. Molemmat f11 korisia, ensimmäinen oli -14 mallinen noin 270tkm ajettu ja toinen -13 noin 250tkm ajettu.

                        Tuossa tuon 250tkm ajetun ketju. Ja ylempi ketju
                        Last edited by AnttiR; 19-10-2018, 02:29.
                        E61 535d -04

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2195
                          • kaustinen

                          Kaveri vaihto just 180tkm -13 mallin 318d:hen ketjut. Yläketjun 1 lenkki aivan väljä ja ois katkennu ihan just.

                          Eikä ne 6 koneetkaan täysin ilman jakopääongelmia ole
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2737
                            • Tampere

                            Originally posted by AnttiR View Post
                            Kyllä ne ketjut katkeilee uudemmistakin. Pari tapausta on sellaisia missä on omat kädet sotkeutuneet. Molemmat f11 korisia, ensimmäinen oli -14 mallinen noin 270tkm ajettu ja toinen -13 noin 250tkm ajettu.
                            Molemmat N47 -koneita, vai oliko myös B47?

                            Jos sinulla on omakohtaisia kokemuksia, niin viitsisitkö kuvata hieman oliko koneissa kuultavissa tavallisuudesta poikkeavia ääniä (laahaimet tms.) ennen tapahtumia? Entä toteutuneet öljynvaihtovälit?

                            Lähinnä kiinnostaa onko noista epäonnisista tilanteista pääteltävissä mitään ennalta, joihin voisi kiinnittää huomiota ja ryhtyä toimiin ennen kuin suurempi moottorivaurio pääsee syntymään.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • AnttiR
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2006
                              • 819
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by JaniLap View Post
                              Molemmat N47 -koneita, vai oliko myös B47?

                              Jos sinulla on omakohtaisia kokemuksia, niin viitsisitkö kuvata hieman oliko koneissa kuultavissa tavallisuudesta poikkeavia ääniä (laahaimet tms.) ennen tapahtumia? Entä toteutuneet öljynvaihtovälit?

                              Lähinnä kiinnostaa onko noista epäonnisista tilanteista pääteltävissä mitään ennalta, joihin voisi kiinnittää huomiota ja ryhtyä toimiin ennen kuin suurempi moottorivaurio pääsee syntymään.
                              N47 oli molemmat. Ei ole tietoa onko äännelleet tai muuten etukäteen varoitelleet kun ei omia autoja ollut kumpikaan. Tulivat molemmat hinurilla pihaan
                              E61 535d -04

                              Comment

                              • Lördagskorv
                                Aluevastaava
                                • Nov 2016
                                • 2097
                                • Lohja city

                                Itselle jäänyt myös käsitys, että jakopään huollon jälkeen tai riittävän uutena on kyllä todella hyvä peli.

                                Yksi F10 tosin jäi tämän takia ostamatta, koska niin hurjaa ääntä ~150tkm ajettu kone piti ketjua kuunneltaessa. Auto oli muistaakseni 12/2010

                                M47:lla kuitenkin meno jatkuu ilman sitäkään stressiä
                                E92 M3 -10 Jerezschwarz
                                E28 528i -84 Diamantschwarz
                                G20 320e -22 Sunset Orange
                                Youtube @wheelwallgarage Instagram: @alexxmichael

                                E92 M3 -08 Silverstone 2
                                E38 740i -00 Imolarot 2
                                E46 320d -02 Orientblau

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎