Announcement

Collapse
No announcement yet.

M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 3822
    • California

    Kuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
    P
    R
    N
    D

    Comment

    • 4llu-
      BTCF Member
      • Jul 2010
      • 1058
      • Esbo

      Originally posted by BMW View Post
      Kuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
      E25 on käytetty noissa N55 koneissa, se on ilmeisesti se fiksu raja vakiopumpulle.. Näissä B58 taas käytetään E30 vakiopumpulla.

      Tuosta löytyi vielä juttu tuosta B58 pumpun käyttämisestä N55, kannattaa tsekata jos kiinnostaa pikku upgrade..

      Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
      Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
      Suzuki GSX-R 1000 -07

      Ex. M140i -17
      Ex. 430D -14
      Ex. F20 M135i -15

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5400
        • S:t Karins

        Originally posted by 4llu- View Post
        Täällä kanssa polttelisi Pure800 B58 on hyvä kun pystyy käyttämää uuden supran/z4 eli B58TU:n HPFP:tä, pääsee vähän halvemmalla kun noiden dorch, xdfi yms kanssa.. Tuo TU HPFP ei maksa uutenaakaan kun tonnin luokkaa. Mun mielestä N55 pystyy myös käyttämään B58 HPFP:tä, niitäkin löytyy esim ebaysta halvalla niin kannattaa tutkia voisko sellanen jopa riittää. Mä oon miettinyt tota Z4 HPFP hankkimista niin voi olla että iteltä jää B58 HPFP sitten yli.

        1200$ on toi stage 1 dorch, tehoa kuitenkin 10% enemmän kuin TU pumpussa.
        Originally posted by *makke* View Post
        Taitaa noilla kaikilla vakiopumpuilla loppua hönkä aika äkkiä viinalla ajettaessa.
        Näin se on, ainoa mikä taipuu 100% E85 ja riittää +500 hv on toi Dorch stage 2
        Tässä vähän noiden tehoja:

        HDP5 (Stock N55) 0.837 cc/rev
        HDP5 Evo (Stock B58) 0.897
        HDP6 (Stock B58TU) 1.107
        Dorch Engineering Stage 1 1.221
        Dorch Engineering Stage 2 1.465

        Originally posted by BMW View Post
        Kuinka korkeille E sekoituksille N55 vakio HPFP tyypillisesti riittää?
        25 - 30%, toi 30 tai yli saattaa vaatia jo stage 2 LPFP:n. Itse olen vakiopumpuilla ajanut 30% sopalla. Mutta tuo kannattaa aina varmistaa logilla että miten käyttäytyy.
        Last edited by Tommix; 11-03-2020, 23:07.
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • BMW
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 3822
          • California

          Minkälaisilla ahtopaineilla nuo 20%-30% kartat on?
          P
          R
          N
          D

          Comment

          • *makke*
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2007
            • 884
            • Klaukkala

            Polttelisi kyllä tuo stage2 pumppu. Voisi ajaa täysillä paineilla ja viinalla vakioahtimesta savut pihalle

            Comment

            • miyli
              BTCF Member
              • Dec 2008
              • 2084
              • Naantali

              Stage2 LPFP pumppu on todella helppo itsekin modata sinne alkuperäiseen F sarjan äpäriin. Tullut näitä muutama tehtyä. Hommaa vaan Walbron 450 E85 pumpun ja laittaa sen sinne alkuperäisen pumpun tilalle. Se rinkula missä alkuperäinen pumppu on kiinni tarvii vain halkaista kun Walbro 450 on paksumpi, samoin se metallinen kiristysrengas halki niin mahtuu Walbroon.
              Sama letku käy Walbroon ja sähköjohto tarvii katkaista ja liittää Walbroon.
              Walbroon sopii se alkuperäinen pohjasihtikin suoraan.
              Tarvii myös hommata oma avain siihen tankin luukun kiristysrenkaaseen. Niitä saa Ebaysta tilattua joillakin kympeillä. Työn tekee 2 tunnissa.

              Ei kannata siis maksaa 650 taalaa Fuel It pumpusta ilman panttia kun Walbron 450 saa 150€.
              Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
              Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
              Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

              Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
              Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



              Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
              1/4 maili 11.8 / 205 km/h
              0-200km/h 11.40s
              100-200km/h 6,00s
              http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

              Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5400
                • S:t Karins

                Originally posted by BMW View Post
                Minkälaisilla ahtopaineilla nuo 20%-30% kartat on?
                Stage 2+ kartoilla 17 psi. Ennakot mulla menee 30% sopalla jo 15 kun 98:lla ne jää alle 10...
                Last edited by Tommix; 12-03-2020, 17:06.
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • BMW
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 3822
                  • California

                  Hyvin nuo N55 antaa tehoa jo noilla 17 psi paineilla
                  P
                  R
                  N
                  D

                  Comment

                  • Tommix
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 5400
                    • S:t Karins

                    Originally posted by BMW View Post
                    Hyvin nuo N55 antaa tehoa jo noilla 17 psi paineilla
                    MHD perustuu enemmän juuri ennkoihin kuin ahtopaineisiin. Se on hyvä asia mosan/turbon kestävyyden kannalta.
                    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                    Comment

                    • Jussi140i
                      BTCF Member
                      • Mar 2019
                      • 59
                      • Uusimaa

                      Lisää Poweria M140i

                      Nyt on autossa Wagner Tuning (CAT200cel) downpipe + Mosselmann Stage3 + BMS intake asennetttuna. Työn teetin Schmiedmann:lla, koska siellä on mm. Mosselmann:in edustus. Itsellä ei ole myöskään käytännön mahdollisuuksia toteuttaa sitä. Ihan ensi puraisu on hyvä. Auto toimii moitteetomasti, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään vikakoodeja ym.

                      Tuon 420-440hv saavuttaminen selkeästi vaatii ns. olosuhteita, mutta olen ne saanut ulosmitattua auton teho näytön mukaan. Varmasti sieltä saa aina 400-420hv,auton tehon näytön mukaan. Max. vääntö asettuu toistettaessa 570-600Nm alueelle
                      Kun kelit paranee ja testi kilometrit karttuvat laitan tarkempaa analyysia.
                      Ex: M140i xDrive /17

                      Comment

                      • 4llu-
                        BTCF Member
                        • Jul 2010
                        • 1058
                        • Esbo

                        Originally posted by Jussi140i View Post
                        Nyt on autossa Wagner Tuning (CAT200cel) downpipe + Mosselmann Stage3 + BMS intake asennetttuna. Työn teetin Schmiedmann:lla, koska siellä on mm. Mosselmann:in edustus. Itsellä ei ole myöskään käytännön mahdollisuuksia toteuttaa sitä. Ihan ensi puraisu on hyvä. Auto toimii moitteetomasti, eikä ainakaan vielä ole ilmennyt mitään vikakoodeja ym.

                        Tuon 420-440hv saavuttaminen selkeästi vaatii ns. olosuhteita, mutta olen ne saanut ulosmitattua auton teho näytön mukaan. Varmasti sieltä saa aina 400-420hv,auton tehon näytön mukaan. Max. vääntö asettuu toistettaessa 570-600Nm alueelle
                        Kun kelit paranee ja testi kilometrit karttuvat laitan tarkempaa analyysia.
                        Auto varmasti muuttui todella paljon jos oli ennen tuota täysin vakio! Nämä B58 koneet ns. Heräävät henkiin ohjelmoinnin myötä

                        Noita auton "tehonäyttöjä" ei kannata liian tosissaan tuijottaa, ne ovat vain laskennallisia lukemia ja kiva ominaisuus Idrivessä, oikea dynopenkki sitten kertoo mitä auto todellisuudessa tuottaa.
                        Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                        Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                        Suzuki GSX-R 1000 -07

                        Ex. M140i -17
                        Ex. 430D -14
                        Ex. F20 M135i -15

                        Comment

                        • Jussi140i
                          BTCF Member
                          • Mar 2019
                          • 59
                          • Uusimaa

                          Originally posted by 4llu- View Post
                          Auto varmasti muuttui todella paljon jos oli ennen tuota täysin vakio! Nämä B58 koneet ns. Heräävät henkiin ohjelmoinnin myötä

                          Noita auton "tehonäyttöjä" ei kannata liian tosissaan tuijottaa, ne ovat vain laskennallisia lukemia ja kiva ominaisuus Idrivessä, oikea dynopenkki sitten kertoo mitä auto todellisuudessa tuottaa.

                          Joo, en tietenkään pidä auton teho/vääntö näyttöä minään fakta tietona. Mutta se on ihan kivaa referenssiä, siihen miltä takapuolen alla tuntuu. Samoin kun vertaa siihen, kun auto oli vakio


                          Tosin ei ole Dynotkaan 100%, eri Dynot voivat antaa todella poikkeavia tuloksia toisiinsa nähden, johtuen eri muutujista joita pitäisi aina huomioida.


                          Mutta hyvältä tuntuu Mosselmann:in ohjelma, on tasainen tehon tuotto, joka vetää hyvin läpi alueen, tehon noustessa punaviivalle. Samoin vääntökäyrä on laakea, helposti toistettava huippuvääntöineen


                          Kesärenkaita ja Kesää odotelessa . .
                          Ex: M140i xDrive /17

                          Comment

                          • 4llu-
                            BTCF Member
                            • Jul 2010
                            • 1058
                            • Esbo

                            Originally posted by Jussi140i View Post
                            Joo, en tietenkään pidä auton teho/vääntö näyttöä minään fakta tietona. Mutta se on ihan kivaa referenssiä, siihen miltä takapuolen alla tuntuu. Samoin kun vertaa siihen, kun auto oli vakio


                            Tosin ei ole Dynotkaan 100%, eri Dynot voivat antaa todella poikkeavia tuloksia toisiinsa nähden, johtuen eri muutujista joita pitäisi aina huomioida.


                            Mutta hyvältä tuntuu Mosselmann:in ohjelma, on tasainen tehon tuotto, joka vetää hyvin läpi alueen, tehon noustessa punaviivalle. Samoin vääntökäyrä on laakea, helposti toistettava huippuvääntöineen


                            Kesärenkaita ja Kesää odotelessa . .
                            Joo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän

                            Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11s
                            Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                            Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                            Suzuki GSX-R 1000 -07

                            Ex. M140i -17
                            Ex. 430D -14
                            Ex. F20 M135i -15

                            Comment

                            • Jussi140i
                              BTCF Member
                              • Mar 2019
                              • 59
                              • Uusimaa

                              Originally posted by 4llu- View Post
                              Joo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän

                              Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11s

                              Mahtavaa ! Autohan näyttää jo ulkoisesti todella hyvältä/valmiilta.
                              Toi alle 11s varttimaili on kiven kova.

                              Siihen kun pääsee, alkaa "tippumaan" erittäin kovia vakio autoja
                              Ex: M140i xDrive /17

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5400
                                • S:t Karins

                                Originally posted by 4llu- View Post
                                Joo totta on että dynoissakin on isoja heittoja kyllä tuloksissa! Pääasia että takamus huomaa eron ja meno maistuu taas entistä enemmän

                                Itselläkin on tulossa tekniikkapuolelle vähän päivitystä, tavoitteena ajaa kesällä varttimaili alle 11s
                                Alle 11 varttimaili on kova. Savolaisen Pekka taisi alittaa 11sek M135 xDrivellä. Pekalla oli sen 500 - 550 hv...
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎