Announcement
Collapse
No announcement yet.
M135i / M235i -kokemuksia
Collapse
X
-
Tässä mukavasti infoa mitä vaikuttaa mihinkin noissa eri ajomoodeissa:
Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Madallusta m235i tullu mietittyä. Adaptiivinen alusta autossa joka ei ilmeisti tykkää yhtään rajummasta madalluksesta. Useempaan kertaan tullut vastaan ulkomaisilla foorumeilla, että -25mm jousilla on iskarit korkannu. Saahan noita -15mm jousia, mutta itseni tuntien jälkeenpäin jää harmittaan kun jää pikkasen liian korkeelle. KW on jotain ylihintasia coilovereita edc alustalle, mutta ei kiinnosta sijoittaa 3000e siihen. Kysymys kuuluukin, että voiko laittaa normaalit coilit ja koodata edc pois käytöstä ilman että vaikuttaa muihin toimintoihin?BMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostMadallusta m235i tullu mietittyä. Adaptiivinen alusta autossa joka ei ilmeisti tykkää yhtään rajummasta madalluksesta. Useempaan kertaan tullut vastaan ulkomaisilla foorumeilla, että -25mm jousilla on iskarit korkannu. Saahan noita -15mm jousia, mutta itseni tuntien jälkeenpäin jää harmittaan kun jää pikkasen liian korkeelle. KW on jotain ylihintasia coilovereita edc alustalle, mutta ei kiinnosta sijoittaa 3000e siihen. Kysymys kuuluukin, että voiko laittaa normaalit coilit ja koodata edc pois käytöstä ilman että vaikuttaa muihin toimintoihin?M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
-
Originally posted by H3nu View PostMadallusta m235i tullu mietittyä. Adaptiivinen alusta autossa joka ei ilmeisti tykkää yhtään rajummasta madalluksesta. Useempaan kertaan tullut vastaan ulkomaisilla foorumeilla, että -25mm jousilla on iskarit korkannu. Saahan noita -15mm jousia, mutta itseni tuntien jälkeenpäin jää harmittaan kun jää pikkasen liian korkeelle. KW on jotain ylihintasia coilovereita edc alustalle, mutta ei kiinnosta sijoittaa 3000e siihen. Kysymys kuuluukin, että voiko laittaa normaalit coilit ja koodata edc pois käytöstä ilman että vaikuttaa muihin toimintoihin?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostPystyy koodaamaan pois. Paljos on autolla mittarissa? Meinasin vaan että onko orkkis iskarit kunnossa? Vois omaan uusia jossain vaihessa nääs, ja meinaan pitää säädettävän alustan...
109tkm on nyt ajettu, ja tikissä ne onBMW F82 M4 -16
BMW F20 116d M-sport -14
Aprilia Dorsoduro 900 -20
Sea-Doo RXP300RS -16
Comment
-
-
Ajeleekos kukaan täällä 245 rengastuksella edessä?
Olen aloittanut kesätassujen etsinnän ja onpa sitten vaikea löytää vanteita tähän autoon. Otimi olisi spekseillä 18x9 ET50 ja 18x8 ET40 (jolloin renkaat olisi 255/35/18 ja 225/40/18), mutta tietenkään noita ET-lukuja ei ole saatavilla kahdessa mieluisimmassa vannevaihtoehdossa.
Joten. Ajattelin, että jos laittaisin 18x8 ET40 ja 245/35/18 renkaan joka nurkkaan. Maailmalla normaali tiekäytössä eivät ole huomanneet eroa, vaan ainoastaan radalla aliohjautumisen ja kovan nopeuden ajovakauden vähentymisenä.
Jos jollain on kokemusta, että vaikuttaako suomen teillä tuo 245 ajettavuuteen suuntaan tai toiseen, niin kokemuksia otetaan vastaan.
EDIT: saa myös kertoa jos on mahduttanut taakse 9" ET40 onnistuneesti.Last edited by kismo; 22-01-2019, 17:49.
Comment
-
-
Originally posted by kismo View PostAjeleekos kukaan täällä 245 rengastuksella edessä?
Olen aloittanut kesätassujen etsinnän ja onpa sitten vaikea löytää vanteita tähän autoon. Otimi olisi spekseillä 18x9 ET50 ja 18x8 ET40 (jolloin renkaat olisi 255/35/18 ja 225/40/18), mutta tietenkään noita ET-lukuja ei ole saatavilla kahdessa mieluisimmassa vannevaihtoehdossa.
Joten. Ajattelin, että jos laittaisin 18x8 ET40 ja 245/35/18 renkaan joka nurkkaan. Maailmalla normaali tiekäytössä eivät ole huomanneet eroa, vaan ainoastaan radalla aliohjautumisen ja kovan nopeuden ajovakauden vähentymisenä.
Jos jollain on kokemusta, että vaikuttaako suomen teillä tuo 245 ajettavuuteen suuntaan tai toiseen, niin kokemuksia otetaan vastaan.M140 xDrive v.2017
Kawasaki zH2 v.2020
Comment
-
-
Originally posted by kismo View PostJep, juuri tuo tuossa mietityttää, että kuinka tarkka on leveydestä etupäässä hakemisen suhteen.
Nykyisessä on kesällä edessä 265/30/20 ja talvella 245/35/20 eikä vetele mun mielestä yhtään. Mut jonkun toisen mielestä voisi olla ihan kauhee...
Eli älä mieti turhaan etukäteen kaikkeen tottuu.Last edited by Mikaatm; 23-01-2019, 07:19.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by Mikaatm View PostMulla kokemusta M135i monista eri merkkisistä ja kokoisista renkaista. En nyt enää suoraan muista mikä veteli eniten, mutta saman koon renkaissa on eroja. Mulla kerkesi pyörimään edessä useita 225/40/18 (kesä/talvi), 225/35/19 ja 235/35/19. Renkaan ”kulmikkuus” vaikuttaa eniten. Vakio 225/35/19 Pirellin kesäpyörä tais olla pahimpia, kun on todella pyöreä olkainen.
Nykyisessä on kesällä edessä 265/30/20 ja talvella 245/35/20 eikä vetele mun mielestä yhtään. Mut jonkun toisen mielestä voisi olla ihan kauhee...
Eli älä mieti turhaan etukäteen kaikkeen tottuu.
8" Oz ultraleggerat lähtee parin viikon päästä tilaukseen kunhan näen värit livenä ja saan päätettyä mustan ja crystal titaniumin väliltä. Renkaan profiiliksi tulee varmaankin kompromissina 235/40 ympäriinsä.
Comment
-
-
Originally posted by kismo View PostKiitos infosta ja yllytyksestä Renkaan merkiksi valikoitui Michelinin pilot sport 4 koska continentaleissa ei ollut noita kokoja saatavilla kuin sportcontact 5:ssa.
8" Oz ultraleggerat lähtee parin viikon päästä tilaukseen kunhan näen värit livenä ja saan päätettyä mustan ja crystal titaniumin väliltä. Renkaan profiiliksi tulee varmaankin kompromissina 235/40 ympäriinsä.
Varmasti nelikkoon hyvä kompromissi laittaa samaa kokoa joka nurkka.450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm
Comment
-
-
Originally posted by iGz View PostBootmod3 olisi tulossa tähän talouteen JB4+BT lähtee siis joutilaana... Onkos kellään BM3 kokemuksia vai mennäänkö tässä pioneerina?Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment