M135i / M235i -kokemuksia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BFI18
    replied
    Originally posted by 4llu- View Post
    Voisi toki olla vielä RWD, mutta kai tuolla nelivedollakin saa lähdöissä suun mutrulle
    Saa muutenkin kuin lähdöissä.
    Sanoisin, että jollet ole takapainoista nelivetoa ajanut ennen, niin kannattaa kokeilla ihmeessä. Hauskuutta on jopa enemmän kun se valo ei vilku joka kaasunhipaisulla. Puhumattakaan talviolosuhteista.

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Originally posted by kismo View Post
    Noniin, tulipa itsekin hypättyä diesel-E91-putkesta F20 M135i malliin.

    mittarissa nyt 64tkm, xdrive, Estoril blue, H&K soundit, parkkitutkat, laaja navi ja adaptiivinen alusta.
    Alacantarat kun vielä olisi saanut, mutta siitä oli tällä kertaa tingittävä.
    Vielä täysin vakiokuntoinen, mutta pitänee aloittaa muutostyöt molemmista rengassarjoista.

    On kyllä monipuolinen ja hauska vekotin, mutta yksi juttu hajottaa huolella. Kävin siis toteamassa suomessa ensin 2-ovisella mallilla, että auto on miellyttävä. Omani tuli sitten tilauksesta saksasta, mutta yksi iso ero tuohon suomessa koeajamaani yksilöön on - rengasmelu. En ole ehkä ajanut yhdelläkään yhtä meluisalla autolla. Uusi VW polo gti oli aika lailla yhtä meluisa, mutta jopa työkaverilla vuokralla ollut mazda 2 on huomattavasti hiljaisempi samalla tieosuudella. Myös meidän perheen toinen auto, -09 civic pointS-renkailla on hiljaisempi.

    Tuudittauduin siihen uskoon, että alla olevat vredestein Ultrac Centot (225/40 R18) on vain todella meluisat, mutta nyt "nastat vai kitkat?" -ikuisuuskysymyksen äärellä päädyin pällistelemään noita ohiajomeluja myös alla olevista renkaista ja vredesteineille oli todella pienet desibelit ilmotettu! Paistokin on 16 loppua ja pintaa paljon, joten vielä ei senkään takia pitäisi meluta. Nyt kauhun sekaisin tuntein odotan talvirenkaiden alle laittoa, että miten käy. Jos tampereen seudulla on muita 5-ovisen omistajia niin olisi mielenkiintoinen vertailla sisämelua. :think Ja melu tulee todellakin renkaista, ei putkistosta.
    Omassa lci mallissa en ole merkittävää rengasmelua havainnut. Vaikka aiempi auto oli e-mersu, niin koen ykkösessä matkustamisen myös erittäin mukavana. Enemmänkin häiritsevää mökää matka ajossa aiheuttaa tuo tämänhetkinen putkisto kokonaisuus, kuin renkaat. Edessä mulla on Goodyear Eagle F1 ja takana pyörii sit aina jotain mitä nyt sattuu halvalla löytämään, tuppaa pinnat katoamaan johonkin mystisesti

    Mutta onnea hankinnasta! Loistavan ja monipuolisen auton olet hankkinut, jossa hauskuuskerroin ihan omaa luokkaansa. Voisi toki olla vielä RWD, mutta kai tuolla nelivedollakin saa lähdöissä suun mutrulle

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by kismo View Post
    Noniin, tulipa itsekin hypättyä diesel-E91-putkesta F20 M135i malliin.

    mittarissa nyt 64tkm, xdrive, Estoril blue, H&K soundit, parkkitutkat, laaja navi ja adaptiivinen alusta.
    Alacantarat kun vielä olisi saanut, mutta siitä oli tällä kertaa tingittävä.
    Vielä täysin vakiokuntoinen, mutta pitänee aloittaa muutostyöt molemmista rengassarjoista.

    On kyllä monipuolinen ja hauska vekotin, mutta yksi juttu hajottaa huolella. Kävin siis toteamassa suomessa ensin 2-ovisella mallilla, että auto on miellyttävä. Omani tuli sitten tilauksesta saksasta, mutta yksi iso ero tuohon suomessa koeajamaani yksilöön on - rengasmelu. En ole ehkä ajanut yhdelläkään yhtä meluisalla autolla. Uusi VW polo gti oli aika lailla yhtä meluisa, mutta jopa työkaverilla vuokralla ollut mazda 2 on huomattavasti hiljaisempi samalla tieosuudella. Myös meidän perheen toinen auto, -09 civic pointS-renkailla on hiljaisempi.

    Tuudittauduin siihen uskoon, että alla olevat vredestein Ultrac Centot (225/40 R18) on vain todella meluisat, mutta nyt "nastat vai kitkat?" -ikuisuuskysymyksen äärellä päädyin pällistelemään noita ohiajomeluja myös alla olevista renkaista ja vredesteineille oli todella pienet desibelit ilmotettu! Paistokin on 16 loppua ja pintaa paljon, joten vielä ei senkään takia pitäisi meluta. Nyt kauhun sekaisin tuntein odotan talvirenkaiden alle laittoa, että miten käy. Jos tampereen seudulla on muita 5-ovisen omistajia niin olisi mielenkiintoinen vertailla sisämelua. :think Ja melu tulee todellakin renkaista, ei putkistosta.
    Hyvään valintaan päädyit.

    Mulla oli ekassa -14 F20 M135ix:ssä Potenza RFT:t eli alkuperäiset renkaat. Kovahko meteli noista lähti. Lopussa toki olivat kuluneetkin. Tuntui että uudehkot 18” Hakka 8:t eivät olleet meluisammat juurikaan kun talvirenkaat vaihtoi alle!

    Nyt F21 Lci:ssä Michelin SS renkaat non- rft ja ovat aivan eri maata, sekä melu, että ajettavuus parempi. Edellisen Alcantara saattoi vaimentaa aavistuksen sisätiloja, nykyisessä nahat ’kaikuu’ - toki en niitä kangas/alcantaroja kaipaa.
    Last edited by BFI18; 06-09-2018, 20:44.

    Leave a comment:


  • kismo
    replied
    Originally posted by Janza182 View Post
    Sama koppa mut moottori unohtunut tehtaalle. Mut kyllä täälläkin rengasmelua on. Kylläkin mulla on vielä runflatitkin jotka tunnetusti ei ole hiljaisia.

    Ei nyt ihan häiritsevällä tasolla ole mut on sitä. Meinasin kyllä kerätä motivaatiota joskus ja vaimentaa koria. Tulee välillä kuunneltua musiikkia turhankin kovalla ja havahduin miten ruma pärinä ulos kuuluu H&K setillä
    Aivan. Jos ei toisilla renkailla hiljene, niin kyllä se on täälläkin käytävä ostamassa reilu satsi STP:tä. Onkin kyllä tullut arvuuteltua, että osuiko koeajoon juuri äänieristetty yksilö

    Leave a comment:


  • Janza182
    replied
    Sama koppa mut moottori unohtunut tehtaalle. Mut kyllä täälläkin rengasmelua on. Kylläkin mulla on vielä runflatitkin jotka tunnetusti ei ole hiljaisia.

    Ei nyt ihan häiritsevällä tasolla ole mut on sitä. Meinasin kyllä kerätä motivaatiota joskus ja vaimentaa koria. Tulee välillä kuunneltua musiikkia turhankin kovalla ja havahduin miten ruma pärinä ulos kuuluu H&K setillä

    Leave a comment:


  • kismo
    replied
    Noniin, tulipa itsekin hypättyä diesel-E91-putkesta F20 M135i malliin.

    mittarissa nyt 64tkm, xdrive, Estoril blue, H&K soundit, parkkitutkat, laaja navi ja adaptiivinen alusta.
    Alacantarat kun vielä olisi saanut, mutta siitä oli tällä kertaa tingittävä.
    Vielä täysin vakiokuntoinen, mutta pitänee aloittaa muutostyöt molemmista rengassarjoista.

    On kyllä monipuolinen ja hauska vekotin, mutta yksi juttu hajottaa huolella. Kävin siis toteamassa suomessa ensin 2-ovisella mallilla, että auto on miellyttävä. Omani tuli sitten tilauksesta saksasta, mutta yksi iso ero tuohon suomessa koeajamaani yksilöön on - rengasmelu. En ole ehkä ajanut yhdelläkään yhtä meluisalla autolla. Uusi VW polo gti oli aika lailla yhtä meluisa, mutta jopa työkaverilla vuokralla ollut mazda 2 on huomattavasti hiljaisempi samalla tieosuudella. Myös meidän perheen toinen auto, -09 civic pointS-renkailla on hiljaisempi.

    Tuudittauduin siihen uskoon, että alla olevat vredestein Ultrac Centot (225/40 R18) on vain todella meluisat, mutta nyt "nastat vai kitkat?" -ikuisuuskysymyksen äärellä päädyin pällistelemään noita ohiajomeluja myös alla olevista renkaista ja vredesteineille oli todella pienet desibelit ilmotettu! Paistokin on 16 loppua ja pintaa paljon, joten vielä ei senkään takia pitäisi meluta. Nyt kauhun sekaisin tuntein odotan talvirenkaiden alle laittoa, että miten käy. Jos tampereen seudulla on muita 5-ovisen omistajia niin olisi mielenkiintoinen vertailla sisämelua. :think Ja melu tulee todellakin renkaista, ei putkistosta.

    Leave a comment:


  • Johto
    replied
    Äänistä puheen ollen. Tässä omani pieni ääninäyte.

    YouTubessa

    Paukehan on täysin säädettävissä mobiilisovelluksella, joko hiljaisemmaksi tai kovemmaksi, jopa kokonaan pois. Videolla medium tasolla.

    Leave a comment:


  • iGz
    replied
    Viikko sitten tuli nämä asennettua. JB4 sittenkin orkkiskoteloon, mutta tiivistettiin massalla läpikotaisin. Tuli takuuvarmasti vedenpitävä! BT yksikkö myös muurattu massalla ja kutistesukalla vedenpitäväksi. Asennuspaikka tuossa suojamuovien alla.

    La-su välisenä yönä kl 24:00 JB4:ään virrat ja virheilmoitusta pukkasi - oli jäänyt JB4 aiemman omistajan käyttäjätiliin liitetyksi. Yöllä postia rapakon taakse ja su aamulla klo 8:20 tuli ilmoitus homma ready. Nopeaa toimintaa

    IC asennus meni muuten kivuttomasti, mutta puskurin sisällä olevaa ilmanohjainta joutui hieman leikkaamaan jotta sai mahtumaan paikoilleen. DP meni myös paikoilleen melko kivuttomasti, vaikka melkoiset kirurgin kädet sai muutamassa tilanteessa olla. Turbon ja DP välinen tiiviste luonnollisesti uusi.

    Ei vikailmoituksia ja kaikki toimii. MAP2 ja MAP5 testaillut ja tällä hetkellä MAP5. Vetoja tuntuisi olevan hienosti ja äänet on luonnollisesti aivan toista luokkaa kuin vakiona

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Aiemmin kun oli keskustelua JB4 boksin sijoittmaisesta, tämä muovi on LCI:ssä hieman erilainen näemmä:think??
    Last edited by BFI18; 13-06-2018, 19:51.

    Leave a comment:


  • iGz
    replied
    Kiitoksia. Ei tuosta kotelosta tiivistämällä kyllä kaunista saa. Täytynee ostaa sopivan kokoinen IP65 muovinen asennuskotelo ja siirtää piirilevy ja BT yksikkö sinne...

    Leave a comment:


  • 4llu-
    replied
    Nyt kun JB4 ollut keskustelua niin pitää herätellä vähän aihetta että onko muut vielä huomanneet että MHD flash on tullut näihinkin itsellä ollut jo jonkinaikaa asennettuna, ensin stage2 ja nyt stage2+. Ei ole ollut mitään valitettavaa, asennus lastenleikkiä ja hintakin huokeampi kuin Jb4. Lisäksi saa säädettyä burblet ym mieluisaksi

    Leave a comment:


  • uusis
    replied
    Mulla oli myös pekkasavolaisen kuvaamassa paikassa syksyn sateet, talven pakkaset, kevään sula vedet ja auton pesut.kahden kaupan muovipussin sisällä ja kun irroitin jb4 nyt keväällä niin mitään viitteitä ei ollut kosteudesta.kotelo oli kuin uusi.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by PekkaSavolainen View Post
    Jos kiinnität siihen jäykistetankoon, niin purkki on suoraan suojamuovin reikien kohdalla. Valuu vedet vielä varmemmin päälle.
    Ei muuten valu, on kokeiltu pesun yhteydessä ja tarkistettu pesun jälkeen.
    Ja siihenhän bms sen suosittelee laittamaan. No jokainen valitkoon asennuspaikan itse.
    Last edited by BFI18; 29-05-2018, 18:59.

    Leave a comment:


  • PekkaSavolainen
    replied
    Jos kiinnität siihen jäykistetankoon, niin purkki on suoraan suojamuovin reikien kohdalla. Valuu vedet vielä varmemmin päälle.

    Leave a comment:


  • BFI18
    replied
    Originally posted by iGz View Post
    Hieman lisää voimaa eli JB4 BT liitännällä, WagnerTuningin intercooler ja VRSF katiton downpipe odottelee hyllyssä asennusta LIenee melko suoraviivainen noiden kaikkien asennus?

    Onkos JB4 yksikön IP-luokitukseen liittyen asennuspaikka miten kriittinen, kun siihen taitaa pesuvedet päästä? Kotelo vaikuttaa aika hötöltä joten vaatii lisätiiivistystä silikoni tms. ?
    Jb4 asennus on helppo, täytyy vaan tietää miten liittimet aukeaa. Ylimääräinen ewg-liitin ewg-versioissa on paskamaisessa paikassa. Ff-liitintä laittaessa suojafoami todennäköisesti repeää jostain kun sitä kampeaa pois tieltä. Säänkestävä kuori boardin ympärille tai muovipussi original kuoren päälle niin ei sinne vettä pääse, jollei nyt suoraan sinne ruiskuttele. IC ja DP asennuksesta ei tietoa.

    Se BMS- ohjeen tanko on boardille paras asennuspaikka mun mielestä eikä vedelle niin altis. Siihen muovipussia teipillä päälle ja nippusiteillä siihen tankoon kiinni, se muovi päälle takas ja se on siinä
    Last edited by BFI18; 29-05-2018, 18:13.

    Leave a comment:

Working...
X