Originally posted by Zeta
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F2X (1-Sarja) Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Takaisinkutsussahan sanotaan että "jos ohjauspyörä ja turvatyyny on vaihdettu on olemassa vaara". Eli käytännössä varmaan itsekin voi tarkistaa vaikka bimmer.workista että ratti näyttää samalta kuin tehtaalta tullessa. Sehän ei toki poista sitä teoreettista mahdollisuutta että joku on vaihtanut samannäköiseen ohjauspyörään, mutta jossa on lisänä vaikka ratinlämmitin.
Comment
-
-
Originally posted by grändi View Post
Tuli joo, laitoin kuvatkin jo eteenpäin, toistaiseksi ei ole tullut muuta kuin automaattisähköposti vastineeksi.
"Vahvistamme, että tämä takaisinkutsu ei koske [vin tässä]:täsi, joten lisätoimia ei tarvita.
Kiitos, että käytit aikaa tarkistaaksesi, onko ajoneuvosi viallinen."
Millon lie lähteneet vialliset turvatyynyt tehtaalta, alkupään F11-korilla ajava kaveri sai saman kirjeen.F20 LCI leasingwhite turbodiessel
ex: F20 leasingwhite pikkukinneri
Comment
-
-
Originally posted by maukka86 View PostOmassa f22:sessa alkanut takapään jousitus/pyöräntuenta pitämään kolahtelua epätasaisella tiellä ajettaessa. Iskarit ja niiden yläpäät vaihdettu, koska ne voivat kolahtelua aiheuttaa, mutta ei vaikutusta. Katsastuksessa ei väljää löytynyt mistään. Lämpötilalla selvä vaikutus, mitä kylmempää sen kovemmat kolahtelut. Auto vm- 14 ja ajettu 135tkm. Mitään ideoita mistä lähtisi vikaa etsimään?
Comment
-
-
Originally posted by kautsi300 View Post
Samaa ihmetellyt muutaman talven, kesällä lämpimässä ei juurikaan haitaa, mutta talvella kolisee. Ja vaihdettu iskarit, yläpäät, vakaajan koiranluut sekä vakaajan kumit rungon puolelta. Katsurikaan ei ole öytänyt mitään syytä.
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostPitkästä aikaa taas BMW pihalla, kun menin ostamaan F20:n B48-koneella. Edellinen baijerilainen olikin E60, mutta siitä on jo vuosia aikaa. Pari kysymystä:
- Oliko näihin jotain kunnollista huolto-ohjelmataulukkoa jossain? Vai meneekö ihan kaikki huoltotoimenpiteet pelkästään auton huoltoilmaisimen mukaan? Nää pystyy varmaan nollaamaan samalla tavalla itse kuin aiemmassakin kiesissä? Bemmissä olis just sopivasti huolto tulossa, niin käyn koko koslan kunnolla läpi ennen kuin otan sen ajoon.
- Mistä hyvä workshop service manual F20:lle? Kelpaa sähköinenkin, jos joku tietää linkin, mistä ladata tai sitten kirjakin käy. Sen verran tiedän, että bemu tarjoaa rahaa vastaan jotain huoltomanuaalipalvelua, mutta haluan jonkin, mikä pysyy omalla koneella omassa tallissa.
- Toimiiko näissä vielä ISTAt sun muut softat, jos pitää tutkia tarkemmin auton sielunelämää? ISTA taitaa olla talliläppärillä edelleen ja jokin piuha, mikä toimi ainakin E60:n kanssa - onko jotain muuttunut noiden aikojen jälkeen? Entä kannattaako harkita myös noita kännykkäsovelluksia, kuten Carly tai BimmerCode? Ja itseasiassa, pärjäiskö pelkästään niillä kuinka pitkälle?
1. Mistä saisin selville auton huolto-ohjelman? Malli on 118i A ja moottori B38. Erityisesti automaattivaihteiston vaihteistoöljyn vaihtoväli kiinnostaa. Moottoriöljyssä tulee varmasti itse tehden suoritettua 15 tkm vaihtovälillä ja ilmansuodattimessa 60 tkm väliä. Ilmansuodatin myös omana työnä.
2. idrive herjasi nyt, että moottoriöljyä pitää lisätä. Ohjekirja antaa vaihtoehtoja laadun ja viskositeetin suhteen "lisäysöljystä": mutta eikö tule lisätä juuri sitä öljyä mieluiten valmistajaa myöden samaa, jota koneessa on nyt?? Tällaiseen periaatteeseen olen tottunut. En ole missään laitteessa sekoittanut eri valmistajien saatikka laatujen öljyjä! Sähköisessä huoltokirjassa ei ole merkintää, mitä öljyä viimeksi on laitettu, kun 10 tkm sitten on öljyt vaihdettu.
3. Ohjekirjan mukaan akkua voi ladata laturilla konetilan käynnistysapupisteistä. Näinkö todella on? Akku sijaitsee takakontissa? Ohjekirjassa ei ole kerrottu akun sijaintia. Voiko tässä mallissa "huoletta" irrottaa akun kengät akusta: pitääkö tällaisen jälkeen huomioida jotakin, kun laittaa kengät takaisin?
Comment
-
-
Originally posted by Rick Nash View Post
Tähän nostoa eli itsellä ensimmäinen bemari nyt pihassa.
1. Mistä saisin selville auton huolto-ohjelman? Malli on 118i A ja moottori B38. Erityisesti automaattivaihteiston vaihteistoöljyn vaihtoväli kiinnostaa. Moottoriöljyssä tulee varmasti itse tehden suoritettua 15 tkm vaihtovälillä ja ilmansuodattimessa 60 tkm väliä. Ilmansuodatin myös omana työnä.
2. idrive herjasi nyt, että moottoriöljyä pitää lisätä.
3. Ohjekirjan mukaan akkua voi ladata laturilla konetilan käynnistysapupisteistä. Näinkö todella on? Akku sijaitsee takakontissa? Ohjekirjassa ei ole kerrottu akun sijaintia. Voiko tässä mallissa "huoletta" irrottaa akun kengät akusta: pitääkö tällaisen jälkeen huomioida jotakin, kun laittaa kengät takaisin?
2. Et varmaan mistään voi tietää mitä rasvaa siellä on, todennäköisesti jotain 5w-30 laatua. Tuota lisätessä tuskin aiheuttaa itselleen päänvaivaa, tästä en kyllä laita päätäni pantiksi.
3. Joo, kontissa on. Itsellä ei ainakaan ongelmia, olen käyttänyt miinusta irti sekä vaihtanut akun (vaatii rekisteröinnin, voi vaatia koodauksen). Auto voi kysellä tyhmiä käynnistäessä, yleensä auttaa pvm ja kellonajan asettaminen.F20 LCI leasingwhite turbodiessel
ex: F20 leasingwhite pikkukinneri
Comment
-
-
Jees, suurkiitokset. Tuossahan nuo merkittävimmät huollot tuli. Jarrunesteet jos vaihtelis kans parin vuoden välein.
Volvojen suhteen pidetään tärkeämpänä automaattiveihteiston vaihteistoöljyjen vaihtoa, sen olen pistänyt merkille Volvo-foorumilla. Täytyy pohtia, mitä sen kanssa tekee.
ja akun lataaminenhan on konetilasta loppupeleissä aika kätevää tuolla tavalla, en ole vain ennen vastaavaan törmännyt.
Comment
-
-
Valmistajan ilmoittamat öljynvaihtovälit optimoitu myyntiä ajatellen - 5 vuotta ja paaliin. Omassa N13B16 165tkm 10tkm tai 12kk vaihtovälit ja kuitenkin joka kerta ihan pikimustaa.
Sain itse myös hiljattain tiedon että akku kannattaa ladata konetilasta. IBS järjestelmä pitää ajossa varauksen noin 80% ja laskee syklejä määrittääkseen akun kunnon. Siksi kannattaa ladata ns. "älyn kautta" (konehuoneesta) niin järjestelmä tietää että akussa onkin 100%. Viime talven kovilla pakkasilla painin seisontavirtavuotojen kanssa ja latailin suoraan kontista, mutta ei se varmasti mitään riko.Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Joo näin se varmasti on. Ja tosiaan moottoriöljyistä kävi ilmi, että niissä ei yleensäkään ole niin tarkkaa, että lisääkö saman viskositeetin saatika saman valmistajan öljyä. Esim. traktoreiden peräöljyissä ihan eri tilanne.
Kuinkas tuon narinahelan kanssa? Autolla rullattu 167 tkm. Tutkailin ennen auton liikkeestä ostoa, että viimeisimmässä huoltolaskussa oli huomattu narina, mutta ei kuitenkaan ollut vaihdettu helaa. Pikaisella googletuksella käy ilmi, että narinan saa loppumaan rasvaamalla helaa. Näin lienee omassakin toimittu, koska tosiaan liikkeessä koeajolla eikä itselläni ekat muutama tuhat ollut narinaa. Missäs vaiheessa hela kannattaa vaihtaa? Onko sen kuntoon joitain keinoja, millä diagnosoida?
Comment
-
-
Originally posted by Rick Nash View PostJoo näin se varmasti on. Ja tosiaan moottoriöljyistä kävi ilmi, että niissä ei yleensäkään ole niin tarkkaa, että lisääkö saman viskositeetin saatika saman valmistajan öljyä. Esim. traktoreiden peräöljyissä ihan eri tilanne.
Kuinkas tuon narinahelan kanssa? Autolla rullattu 167 tkm. Tutkailin ennen auton liikkeestä ostoa, että viimeisimmässä huoltolaskussa oli huomattu narina, mutta ei kuitenkaan ollut vaihdettu helaa. Pikaisella googletuksella käy ilmi, että narinan saa loppumaan rasvaamalla helaa. Näin lienee omassakin toimittu, koska tosiaan liikkeessä koeajolla eikä itselläni ekat muutama tuhat ollut narinaa. Missäs vaiheessa hela kannattaa vaihtaa? Onko sen kuntoon joitain keinoja, millä diagnosoida?f22 220i
Comment
-
Comment