F20 116d '12 N47T. Onko tilaa tehdä jakopää vain vaihteisto irrottamalla nosturilla, vai vaatiiko koneen noston?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F2X (1-Sarja) Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by yason View Post- saako F20:n vakionopeudensäätimestä jarrutustoiminnon koodattua pois?
Esysillä laittelin s&s:n pois päältä, takavalot palamaan drl:ien kanssa ja mittaristoon digitaalisen nopeusnäytön ja eipä tuosta muuta juuri tulekaan mieleen. Hauskaksi autoksi osoittautunut kyllä, pidän kovasti pikkubemmistä!
Mittaristoon sai myös lämpömittarin aktivoimalla BC_MOTORTEMP_ENABLED, joka ilmestyi sinne kyllä, mutta viisari näyttää aina kylmää. Joidenkin autoissa on toiminut, joidenkin ei. Vaikuttaisi siltä, että joko tuo lämpömittari pitäisi saada konffattua hakemaan lämpötilatieto jostain tai joku muu ohjainlaite lähettämään sopivaa lämpötilatietoa, jonka tuo BKOMBI -ecu sitten osaisi ruudulla näyttää. Nyt ei inahdakaan. Tietääkö kukaan tarkemmin?
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostMittaristoon sai myös lämpömittarin aktivoimalla BC_MOTORTEMP_ENABLED, joka ilmestyi sinne kyllä, mutta viisari näyttää aina kylmää. Joidenkin autoissa on toiminut, joidenkin ei. Vaikuttaisi siltä, että joko tuo lämpömittari pitäisi saada konffattua hakemaan lämpötilatieto jostain tai joku muu ohjainlaite lähettämään sopivaa lämpötilatietoa, jonka tuo BKOMBI -ecu sitten osaisi ruudulla näyttää. Nyt ei inahdakaan. Tietääkö kukaan tarkemmin?
Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
ex 325 e30, 316ti e46
Comment
-
-
Originally posted by Lundersson View PostTuo motortemp on laskennallinen funktio jäähdytysnestelämmöstä, öljylämpötilasta ja ajo-ajasta. Olikohan se vasta 125 ja isommat missä on öljylämpöanturi. Itse kans kirosin oman kanssa kun ei millään muulla kun ulkoisella mittarilla saa lämpöjä esille tai salavalikon takaa.
Comment
-
-
3 syl hehkun vikaa herjaa b37 koneinen f20 pysyvänä. Vaihdoin sitten isän autoon etummaiseen sylinteriin hehkun kun hedinillä oli tuumannu et jakopäästä lähtien lasketaan. Eipä ollukaan kun vika pysy,löyty sit netistä et keulilta lasketaan sylinterit vaikka ois jakopää takapäässä konetta.
Kysymys ihan mielenkiinnosta et miks näissä käytetään kolmannessa sylinterissä hehkua missä on paineanturi?
Tuommone on siellä. Pitäs tuo vielä tilata aeromotorsilta ja vaihtaa sitten samalla keskimmäiseen uus hehku.
Comment
-
-
Auttakaa amatööriä? Olen tässä pyöritellyt mielessä f20 135i tai 140i mallia. Vetotavat ja vaihteiston tyyppi huomioimatta onko tuo vanhempi N55 tekniikka miten "susi" verrattuna B58? Nettiä kun selaa, niin sinne kertääntyneet suurimmaksi osaksi "totalschadenit" ja huonot kokemukset, joiden perusteella on helppo tehdä johtopäätös että N55:een ei pitäisi koskea pitkällä tikullakaan mutta todellisuus ei varmasti näin ole?
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKysytääs ennen suurempia googeltuksia ja foorumin läpikäyntiä...
Onko F2x luotettavampi kuin E8x? Eli tarkoitus vaihtaa nykyinen vuodn 2008 116i vastaavaan mutta vuoden 2013 malliin.
Onko tiedossa edelleen ongelmia?
Comment
-
-
Omassa f22:sessa alkanut takapään jousitus/pyöräntuenta pitämään kolahtelua epätasaisella tiellä ajettaessa. Iskarit ja niiden yläpäät vaihdettu, koska ne voivat kolahtelua aiheuttaa, mutta ei vaikutusta. Katsastuksessa ei väljää löytynyt mistään. Lämpötilalla selvä vaikutus, mitä kylmempää sen kovemmat kolahtelut. Auto vm- 14 ja ajettu 135tkm. Mitään ideoita mistä lähtisi vikaa etsimään?f22 220i
Comment
-
-
F20 116d (n47d20c) puhaltaa vain kuumaa, paitsi kun lämmityslaite on säädetty minimiin, kaikki muut asennot kuumaa.
onko todella näin että kyseisestä yksilöstä ei löydy ollenkaan vesiventtiiliä, vaan lämpötilaa ohjattaisiin jotenkin muuten? Mistään räjäytyskuvasta ei löydy vesiventtiiliä.
esim tämän kuvan perusteella ei ole, mutta vastaavasti taas n47d16a olisi. Myöskään mitään noita letkuja ei luonnollisesti ole mitkä vesiventtiilin ympärillä.
eli mistä lähden vikaa etsimään, että saisi kabiiniin muutakin kuin jääkylmää, tai helvettiin verrattavan lämpötilan?
Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View Posteli mistä lähden vikaa etsimään, että saisi kabiiniin muutakin kuin jääkylmää, tai helvettiin verrattavan lämpötilan?
IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Vesiventtiiliä ei ole, vaan sisätilojen lämmitys tapahtuu sähkövastuksen avulla ja tavoitelämpötilaa tarkkaillaan anturien avulla. Näyttääkö ilmanvaihdon lämpötila-anturien lukemat loogisilta testerillä katsottuna, kun lämmönpyynti vaihtelee?
Edit. Ei löytyny mitään järkevää seurattavaa carlyllä. Ista tulossa koneelle + enet kaapeli hankittu. Pääseekö istalla jostain katsomaan livedataa ? Ei ole yhtään tuttu softa.
Last edited by toNmbbA; 22-10-2024, 21:12.Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
-
Originally posted by toNmbbA View PostPääseekö istalla jostain katsomaan livedataa ?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by JaniLap View Post
Vilkaise IHKAsta, siellä ne lukemat lymyää.
Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.
Comment
-
Comment