Announcement

Collapse
No announcement yet.

F2X (1-Sarja) Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Foxide
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2010
    • 514
    • Helsinki

    F20 116d '12 N47T. Onko tilaa tehdä jakopää vain vaihteisto irrottamalla nosturilla, vai vaatiiko koneen noston?
    G30 530e M-sport '18
    F20 116d '12

    Comment

    • yason
      Bimmer Rookie
      • Feb 2016
      • 179
      • Helsinki

      Originally posted by yason View Post
      - saako F20:n vakionopeudensäätimestä jarrutustoiminnon koodattua pois?
      Ilmeisesti tämä ei ole mahdollista, en ole löytänyt netistä mitään tähän viittaavaa. No, ehkä tuohon tottuu.

      Esysillä laittelin s&s:n pois päältä, takavalot palamaan drl:ien kanssa ja mittaristoon digitaalisen nopeusnäytön ja eipä tuosta muuta juuri tulekaan mieleen. Hauskaksi autoksi osoittautunut kyllä, pidän kovasti pikkubemmistä!

      Mittaristoon sai myös lämpömittarin aktivoimalla BC_MOTORTEMP_ENABLED, joka ilmestyi sinne kyllä, mutta viisari näyttää aina kylmää. Joidenkin autoissa on toiminut, joidenkin ei. Vaikuttaisi siltä, että joko tuo lämpömittari pitäisi saada konffattua hakemaan lämpötilatieto jostain tai joku muu ohjainlaite lähettämään sopivaa lämpötilatietoa, jonka tuo BKOMBI -ecu sitten osaisi ruudulla näyttää. Nyt ei inahdakaan. Tietääkö kukaan tarkemmin?

      Comment

      • Lundersson
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2009
        • 245
        • Kerava

        Originally posted by yason View Post
        Mittaristoon sai myös lämpömittarin aktivoimalla BC_MOTORTEMP_ENABLED, joka ilmestyi sinne kyllä, mutta viisari näyttää aina kylmää. Joidenkin autoissa on toiminut, joidenkin ei. Vaikuttaisi siltä, että joko tuo lämpömittari pitäisi saada konffattua hakemaan lämpötilatieto jostain tai joku muu ohjainlaite lähettämään sopivaa lämpötilatietoa, jonka tuo BKOMBI -ecu sitten osaisi ruudulla näyttää. Nyt ei inahdakaan. Tietääkö kukaan tarkemmin?
        Tuo motortemp on laskennallinen funktio jäähdytysnestelämmöstä, öljylämpötilasta ja ajo-ajasta. Olikohan se vasta 125 ja isommat missä on öljylämpöanturi. Itse kans kirosin oman kanssa kun ei millään muulla kun ulkoisella mittarilla saa lämpöjä esille tai salavalikon takaa.

        Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6, Suzuki VZ800 Marauder
        ex 325 e30, 316ti e46

        Comment

        • yason
          Bimmer Rookie
          • Feb 2016
          • 179
          • Helsinki

          Originally posted by Lundersson View Post
          Tuo motortemp on laskennallinen funktio jäähdytysnestelämmöstä, öljylämpötilasta ja ajo-ajasta. Olikohan se vasta 125 ja isommat missä on öljylämpöanturi. Itse kans kirosin oman kanssa kun ei millään muulla kun ulkoisella mittarilla saa lämpöjä esille tai salavalikon takaa.
          Mun on 120i (B48) ja salavalikosta löytyy kyllä sekä veden että öljyn lämpötilat ja käyttäytyvät kummatkin ihan loogisesti, eli luulis siellä öljyllekin anturi olevan.

          Comment

          • 316bemi
            BTCF Member
            • Oct 2010
            • 215
            • Joensuu

            3 syl hehkun vikaa herjaa b37 koneinen f20 pysyvänä. Vaihdoin sitten isän autoon etummaiseen sylinteriin hehkun kun hedinillä oli tuumannu et jakopäästä lähtien lasketaan. Eipä ollukaan kun vika pysy,löyty sit netistä et keulilta lasketaan sylinterit vaikka ois jakopää takapäässä konetta.
            ​​​​​​ Kysymys ihan mielenkiinnosta et miks näissä käytetään kolmannessa sylinterissä hehkua missä on paineanturi?

            Tuommone on siellä. Pitäs tuo vielä tilata aeromotorsilta ja vaihtaa sitten samalla keskimmäiseen uus hehku.
            ​​​

            Comment

            • anselmo
              Newbiemmer
              • Feb 2021
              • 20
              • Kouvola

              Auttakaa amatööriä? Olen tässä pyöritellyt mielessä f20 135i tai 140i mallia. Vetotavat ja vaihteiston tyyppi huomioimatta onko tuo vanhempi N55 tekniikka miten "susi" verrattuna B58? Nettiä kun selaa, niin sinne kertääntyneet suurimmaksi osaksi "totalschadenit" ja huonot kokemukset, joiden perusteella on helppo tehdä johtopäätös että N55:een ei pitäisi koskea pitkällä tikullakaan mutta todellisuus ei varmasti näin ole?

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2540
                • Pirkkala

                Kysytääs ennen suurempia googeltuksia ja foorumin läpikäyntiä...

                Onko F2x luotettavampi kuin E8x? Eli tarkoitus vaihtaa nykyinen vuodn 2008 116i vastaavaan mutta vuoden 2013 malliin.
                Onko tiedossa edelleen ongelmia?
                sigpic

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7501
                  • Kotona

                  Originally posted by QUASIMODO View Post
                  Kysytääs ennen suurempia googeltuksia ja foorumin läpikäyntiä...

                  Onko F2x luotettavampi kuin E8x? Eli tarkoitus vaihtaa nykyinen vuodn 2008 116i vastaavaan mutta vuoden 2013 malliin.
                  Onko tiedossa edelleen ongelmia?
                  Katso että siinä F2x on jakopää tehtynä. Tulee menemään vaihtoon, suurimmassa osassa alle 200 00km ajetuista on ainakin kertaalleen jo tehty. Ja puoliahan nämä tuntuvat syövän, kannattaa olla ainakin yksi varalla mukana.
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • maukka86
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 488
                    • Pirkanmaa

                    Omassa f22:sessa alkanut takapään jousitus/pyöräntuenta pitämään kolahtelua epätasaisella tiellä ajettaessa. Iskarit ja niiden yläpäät vaihdettu, koska ne voivat kolahtelua aiheuttaa, mutta ei vaikutusta. Katsastuksessa ei väljää löytynyt mistään. Lämpötilalla selvä vaikutus, mitä kylmempää sen kovemmat kolahtelut. Auto vm- 14 ja ajettu 135tkm. Mitään ideoita mistä lähtisi vikaa etsimään?
                    f22 220i

                    Comment

                    • toNmbbA
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2009
                      • 2326
                      • Espoo

                      F20 116d (n47d20c) puhaltaa vain kuumaa, paitsi kun lämmityslaite on säädetty minimiin, kaikki muut asennot kuumaa.

                      onko todella näin että kyseisestä yksilöstä ei löydy ollenkaan vesiventtiiliä, vaan lämpötilaa ohjattaisiin jotenkin muuten? Mistään räjäytyskuvasta ei löydy vesiventtiiliä.

                      esim tämän kuvan perusteella ei ole, mutta vastaavasti taas n47d16a olisi. Myöskään mitään noita letkuja ei luonnollisesti ole mitkä vesiventtiilin ympärillä.

                      eli mistä lähden vikaa etsimään, että saisi kabiiniin muutakin kuin jääkylmää, tai helvettiin verrattavan lämpötilan?
                      Click image for larger version  Name:	IMG_4816.png Views:	0 Size:	335.6 KB ID:	5515345
                      Nykyisin: VW Crafter '20 + e61
                      Ex:e30 x3, e34 x2, e36 x8, e39 x2, e46 x3, e60 x2, e61,e91 x2, e90.

                      Comment

                      • JaniLap
                        BTCF Member
                        • Sep 2012
                        • 2648
                        • Tampere

                        Originally posted by toNmbbA View Post
                        eli mistä lähden vikaa etsimään, että saisi kabiiniin muutakin kuin jääkylmää, tai helvettiin verrattavan lämpötilan?
                        Vesiventtiiliä ei ole, vaan sisätilojen lämmitys tapahtuu sähkövastuksen avulla ja tavoitelämpötilaa tarkkaillaan anturien avulla. Näyttääkö ilmanvaihdon lämpötila-anturien lukemat loogisilta testerillä katsottuna, kun lämmönpyynti vaihtelee?

                        B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - N47D20O1- M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                        Tampere

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎