F20 116d '12 N47T. Onko tilaa tehdä jakopää vain vaihteisto irrottamalla nosturilla, vai vaatiiko koneen noston?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
F2X (1-Sarja) Kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by yason View Post- saako F20:n vakionopeudensäätimestä jarrutustoiminnon koodattua pois?
Esysillä laittelin s&s:n pois päältä, takavalot palamaan drl:ien kanssa ja mittaristoon digitaalisen nopeusnäytön ja eipä tuosta muuta juuri tulekaan mieleen. Hauskaksi autoksi osoittautunut kyllä, pidän kovasti pikkubemmistä!
Mittaristoon sai myös lämpömittarin aktivoimalla BC_MOTORTEMP_ENABLED, joka ilmestyi sinne kyllä, mutta viisari näyttää aina kylmää. Joidenkin autoissa on toiminut, joidenkin ei. Vaikuttaisi siltä, että joko tuo lämpömittari pitäisi saada konffattua hakemaan lämpötilatieto jostain tai joku muu ohjainlaite lähettämään sopivaa lämpötilatietoa, jonka tuo BKOMBI -ecu sitten osaisi ruudulla näyttää. Nyt ei inahdakaan. Tietääkö kukaan tarkemmin?
Comment
-
-
Originally posted by yason View PostMittaristoon sai myös lämpömittarin aktivoimalla BC_MOTORTEMP_ENABLED, joka ilmestyi sinne kyllä, mutta viisari näyttää aina kylmää. Joidenkin autoissa on toiminut, joidenkin ei. Vaikuttaisi siltä, että joko tuo lämpömittari pitäisi saada konffattua hakemaan lämpötilatieto jostain tai joku muu ohjainlaite lähettämään sopivaa lämpötilatietoa, jonka tuo BKOMBI -ecu sitten osaisi ruudulla näyttää. Nyt ei inahdakaan. Tietääkö kukaan tarkemmin?
Menopelit - 116 F20, Yamaha YZF-R6 -02, "ehkäjoskusvalmis" E30V8"M3"taxi
ex 316ti -03
Osia myydään E30 - http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=245537
Ostetaan kytkin/paineasetelma Sachs 883082 999765, -E30 M60 sopiva kardaani (typ188), M3 Sedan takalevikkeet
Comment
-
-
Originally posted by Lundersson View PostTuo motortemp on laskennallinen funktio jäähdytysnestelämmöstä, öljylämpötilasta ja ajo-ajasta. Olikohan se vasta 125 ja isommat missä on öljylämpöanturi. Itse kans kirosin oman kanssa kun ei millään muulla kun ulkoisella mittarilla saa lämpöjä esille tai salavalikon takaa.
Comment
-
-
3 syl hehkun vikaa herjaa b37 koneinen f20 pysyvänä. Vaihdoin sitten isän autoon etummaiseen sylinteriin hehkun kun hedinillä oli tuumannu et jakopäästä lähtien lasketaan. Eipä ollukaan kun vika pysy,löyty sit netistä et keulilta lasketaan sylinterit vaikka ois jakopää takapäässä konetta.
Kysymys ihan mielenkiinnosta et miks näissä käytetään kolmannessa sylinterissä hehkua missä on paineanturi?
Tuommone on siellä. Pitäs tuo vielä tilata aeromotorsilta ja vaihtaa sitten samalla keskimmäiseen uus hehku.
Comment
-
-
Auttakaa amatööriä? Olen tässä pyöritellyt mielessä f20 135i tai 140i mallia. Vetotavat ja vaihteiston tyyppi huomioimatta onko tuo vanhempi N55 tekniikka miten "susi" verrattuna B58? Nettiä kun selaa, niin sinne kertääntyneet suurimmaksi osaksi "totalschadenit" ja huonot kokemukset, joiden perusteella on helppo tehdä johtopäätös että N55:een ei pitäisi koskea pitkällä tikullakaan mutta todellisuus ei varmasti näin ole?
Comment
-
-
Originally posted by QUASIMODO View PostKysytääs ennen suurempia googeltuksia ja foorumin läpikäyntiä...
Onko F2x luotettavampi kuin E8x? Eli tarkoitus vaihtaa nykyinen vuodn 2008 116i vastaavaan mutta vuoden 2013 malliin.
Onko tiedossa edelleen ongelmia?
Comment
-
-
Omassa f22:sessa alkanut takapään jousitus/pyöräntuenta pitämään kolahtelua epätasaisella tiellä ajettaessa. Iskarit ja niiden yläpäät vaihdettu, koska ne voivat kolahtelua aiheuttaa, mutta ei vaikutusta. Katsastuksessa ei väljää löytynyt mistään. Lämpötilalla selvä vaikutus, mitä kylmempää sen kovemmat kolahtelut. Auto vm- 14 ja ajettu 135tkm. Mitään ideoita mistä lähtisi vikaa etsimään?f22 220i
Comment
-
Comment