Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
-
-
Originally posted by P3ELZI View PostHeti vaan infoa ku joku keksii ratkasun, pitäis saada pian auto ajoon ja tämä on viiminen este. Miettisin, että jos ostaisin tuollaisen pertronix tai hot spark tyyppisen elektronisen sytkän tuohon, nii pystyisikö ne johdot kytkemään suoraan noihin sytkä moduulin johtoihin vai onko aivan typerä idea ? :think
Comment
-
-
Tarkoitus e21 siirtää akku ja sulakerasia peräkonttiin. Pitääkö jännitehäviöt ottaa miten huomioon tuossa sulakerasian siirrossa? riittääkö saman vahvuinen johto kuin alkuperäinen?
Edit: Tuon akun siirto löytyki searchia käyttämällä.Last edited by VilleH.; 06-03-2015, 00:02.
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostTarkoitus e21 siirtää akku ja sulakerasia peräkonttiin. Pitääkö mitä asioita huomioida?
että en sulakerasiaa hanskalokeroa pidemmälle kohti perää veisi,
vaikka rullista kelaten alusta loppuun uusia sähköjä olisinkin tekemässä.
Voipi olla makuasia, ku en sähköstä paljo mitää ymmärräSorry I'm Not Sorry
E34 540iA 93 sedan
E34 540iA 93 sedan
E39 530iA 00 touring
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostLöytyykö tuohon e21 320 jostain säädettävää alustasarjaa. Bc Racingillä näytti olevan mutta ei raskis ihan 1000€ maksaa
Pelkkä korkeus on säädettävissä esim. osassa Bilsteinin iskareita. Niissä uria tolpassa ja jousilautasta siirrellään niiden avulla eri korkeudelle. Niillä saa korkeuden säätymään takana.
Eteen vakio tolppaan alalautasen tilalle kierreholkki ja säätömutteri. Coilover jousi ja yläpää kaveriksi.
Rally Race myy useaa erityyppistä valmista coiloveria takapäähän.
Eteen voi myös leikkaa-liimaa menetelmällä istuttaa jostain toisesta mallista coilover. Itse olen laittamassa 2008 GTI golffin coiloverit eteen.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostMäärittele säädettävä.
Pelkkä korkeus on säädettävissä esim. osassa Bilsteinin iskareita. Niissä uria tolpassa ja jousilautasta siirrellään niiden avulla eri korkeudelle. Niillä saa korkeuden säätymään takana.
Eteen vakio tolppaan alalautasen tilalle kierreholkki ja säätömutteri. Coilover jousi ja yläpää kaveriksi.
Rally Race myy useaa erityyppistä valmista coiloveria takapäähän.
Eteen voi myös leikkaa-liimaa menetelmällä istuttaa jostain toisesta mallista coilover. Itse olen laittamassa 2008 GTI golffin coiloverit eteen.
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostEttä nyt ainakin sais korkeuden säädettyä,lähinnä coiloveria hakusessa. Minkälainen homma on sovittaa tuo GTI golffin coilover eteen? Kiitokset
Tekemisessä voinee varioida hieman:
1) tekemällä "välipalan", joka menee olka-akselin läpi ja hitsataan alapuolelta olka-akseliin ja yläpuolelta kierteytettyyn putkeen
2) hitsaa suoraan olka-akseliin sen putken
3) sorvaa putken olka-akselin reikään sopivaksi, jolloin sen pääsee suoraan hitsaamaan olka-akseliin kiinna alhaalta ja / tai yläpuolelta
4) keksii jotain muuta
Mahtoko tosta mitään saada irti, mutta jos googlettelee kuvia niin varmasti ymmärtää.
Edullisin tapa varmaan kuitenkin se alemman jousilautasen poistaminen ja kierre insertin tilalle hitsaaminen.
Rally race ja moni muukin paikka myy noita kierreholkkeja ja soveltuvia jousia:
Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostGolffin coiloverit istuu ihan samalla tavalla kuin suuri osa muistakin coilovereista. Itse teen D2 valmisteesta. Karkeesti näin: leikkaa alkuperäisen iskaritolpan kokonaan pois. Hitsaa D2:n metallisen sisältä kierteytetyn putken (halkaisija 55mm) olkavarteen kiinni. Kiertää iskarin siihen ja jousilautaset sekä jousi iskarin ympärille. Itse iskarin koko varsi siis kierteytetty ulkopinnaltaan, eli menee ton hitsattavan putken sisään.
Tekemisessä voinee varioida hieman:
1) tekemällä "välipalan", joka menee olka-akselin läpi ja hitsataan alapuolelta olka-akseliin ja yläpuolelta kierteytettyyn putkeen
2) hitsaa suoraan olka-akseliin sen putken
3) sorvaa putken olka-akselin reikään sopivaksi, jolloin sen pääsee suoraan hitsaamaan olka-akseliin kiinna alhaalta ja / tai yläpuolelta
4) keksii jotain muuta
Mahtoko tosta mitään saada irti, mutta jos googlettelee kuvia niin varmasti ymmärtää.
Edullisin tapa varmaan kuitenkin se alemman jousilautasen poistaminen ja kierre insertin tilalle hitsaaminen.
Rally race ja moni muukin paikka myy noita kierreholkkeja ja soveltuvia jousia:
http://www.rallyracefin.fi/kynajouset.php
Comment
-
-
Onko E21 M20B20 Solex 4A1-kaasuttajalle mitään vaihtoehtoa? ovat maailmalla laitelleet holleytä pienillä muutoksilla, onko tällä foorumilla muutoksen tehneitä? omasta kaasuttimesta ei enää huvittaisi lähteä korjaamaan koska on väljähkö jo akseleiltaan ja tiiviste sarja äkki vilkaisulla jotain luokkaa 80e
kysymys on kaksi osainen:
1. onko kellään toimivaa solex 4A1 myytävänä?
2. onko kukaan tehnyt muutosta jenkki kaasuttimelle? -tämä voisi pidemmän päälle olla parempi vaihtoehto
vastausta vois laittaa myös yv.näLast edited by tiina pusila; 20-03-2015, 19:23.
Comment
-
-
Originally posted by samppup View PostOnko 315 ja 318 (m10b18 105hv) jarruissa ja alustassa eroja? Eli saanko ilman jarru- ja alustamuutoksia laittaa ton m10b18 koneen 315 keulille?.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment