Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • P3ELZI
    BTCF Member
    • Mar 2015
    • 5
    • Turku

    #31
    Originally posted by jr66 View Post
    Jaa siis ruisku on edelleen, no sitten asia ei ole noin yksinkertainen eli ruiskuboksi ei nyt saa kierrostietoa mistään eli myöskään pa-pumppu ei pyöri :think
    Heti vaan infoa ku joku keksii ratkasun, pitäis saada pian auto ajoon ja tämä on viiminen este. Miettisin, että jos ostaisin tuollaisen pertronix tai hot spark tyyppisen elektronisen sytkän tuohon, nii pystyisikö ne johdot kytkemään suoraan noihin sytkä moduulin johtoihin vai onko aivan typerä idea ? :think

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16486
      • Asikkala

      #32
      Originally posted by P3ELZI View Post
      Heti vaan infoa ku joku keksii ratkasun, pitäis saada pian auto ajoon ja tämä on viiminen este. Miettisin, että jos ostaisin tuollaisen pertronix tai hot spark tyyppisen elektronisen sytkän tuohon, nii pystyisikö ne johdot kytkemään suoraan noihin sytkä moduulin johtoihin vai onko aivan typerä idea ? :think
      Itse vaihtaisin uudemman nokka-akselin ja kärjettömän jakajan nykyiseen kanteen, ei tarvitse miettiä mitään piuhavirityksiä.

      Comment

      • VilleH.
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2012
        • 560
        • Oulu

        #33
        Tarkoitus e21 siirtää akku ja sulakerasia peräkonttiin. Pitääkö jännitehäviöt ottaa miten huomioon tuossa sulakerasian siirrossa? riittääkö saman vahvuinen johto kuin alkuperäinen?

        Edit: Tuon akun siirto löytyki searchia käyttämällä.
        Last edited by VilleH.; 06-03-2015, 00:02.
        Bmw E21 320

        Comment

        • aae30
          BTCF Member
          • May 2010
          • 2727
          • .fi

          #34
          Originally posted by VilleH. View Post
          Tarkoitus e21 siirtää akku ja sulakerasia peräkonttiin. Pitääkö mitä asioita huomioida?
          Auton kaikki sähköthän on pitkälti etupäässä pl. takavalot,
          että en sulakerasiaa hanskalokeroa pidemmälle kohti perää veisi,
          vaikka rullista kelaten alusta loppuun uusia sähköjä olisinkin tekemässä.
          Voipi olla makuasia, ku en sähköstä paljo mitää ymmärrä
          Sorry I'm Not Sorry
          E34 540iA 93 sedan
          E34 540iA 93 sedan
          E39 530iA 00 touring

          Comment

          • Bensko
            Bimmer Rookie
            • Aug 2012
            • 135
            • Pietarsaari, Finland

            #35
            e21 ratti

            juu eli sopiiko mistään muusta bmw mallista ratti e21? Pitäis saada jotain sporttisempaa rattia. Löytyhän noita rattikeskiöitä että sais jokua moccaratti, mutta niitä 2 eri mallia. ennen -82 ja 83- mitä noissa on eroa? vai onko eroa?

            Comment

            • VilleH.
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2012
              • 560
              • Oulu

              #36
              Löytyykö tuohon e21 320 jostain säädettävää alustasarjaa. Bc Racingillä näytti olevan mutta ei raskis ihan 1000€ maksaa
              Bmw E21 320

              Comment

              • e36coupe
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 722
                • Nokia

                #37
                Originally posted by VilleH. View Post
                Löytyykö tuohon e21 320 jostain säädettävää alustasarjaa. Bc Racingillä näytti olevan mutta ei raskis ihan 1000€ maksaa
                Määrittele säädettävä.
                Pelkkä korkeus on säädettävissä esim. osassa Bilsteinin iskareita. Niissä uria tolpassa ja jousilautasta siirrellään niiden avulla eri korkeudelle. Niillä saa korkeuden säätymään takana.

                Eteen vakio tolppaan alalautasen tilalle kierreholkki ja säätömutteri. Coilover jousi ja yläpää kaveriksi.

                Rally Race myy useaa erityyppistä valmista coiloveria takapäähän.

                Eteen voi myös leikkaa-liimaa menetelmällä istuttaa jostain toisesta mallista coilover. Itse olen laittamassa 2008 GTI golffin coiloverit eteen.
                Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                Työn alla: E21 320/6
                Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                Comment

                • VilleH.
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 560
                  • Oulu

                  #38
                  Originally posted by e36coupe View Post
                  Määrittele säädettävä.
                  Pelkkä korkeus on säädettävissä esim. osassa Bilsteinin iskareita. Niissä uria tolpassa ja jousilautasta siirrellään niiden avulla eri korkeudelle. Niillä saa korkeuden säätymään takana.

                  Eteen vakio tolppaan alalautasen tilalle kierreholkki ja säätömutteri. Coilover jousi ja yläpää kaveriksi.

                  Rally Race myy useaa erityyppistä valmista coiloveria takapäähän.

                  Eteen voi myös leikkaa-liimaa menetelmällä istuttaa jostain toisesta mallista coilover. Itse olen laittamassa 2008 GTI golffin coiloverit eteen.
                  Että nyt ainakin sais korkeuden säädettyä,lähinnä coiloveria hakusessa. Minkälainen homma on sovittaa tuo GTI golffin coilover eteen? Kiitokset
                  Bmw E21 320

                  Comment

                  • e36coupe
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2004
                    • 722
                    • Nokia

                    #39
                    Originally posted by VilleH. View Post
                    Että nyt ainakin sais korkeuden säädettyä,lähinnä coiloveria hakusessa. Minkälainen homma on sovittaa tuo GTI golffin coilover eteen? Kiitokset
                    Golffin coiloverit istuu ihan samalla tavalla kuin suuri osa muistakin coilovereista. Itse teen D2 valmisteesta. Karkeesti näin: leikkaa alkuperäisen iskaritolpan kokonaan pois. Hitsaa D2:n metallisen sisältä kierteytetyn putken (halkaisija 55mm) olkavarteen kiinni. Kiertää iskarin siihen ja jousilautaset sekä jousi iskarin ympärille. Itse iskarin koko varsi siis kierteytetty ulkopinnaltaan, eli menee ton hitsattavan putken sisään.

                    Tekemisessä voinee varioida hieman:
                    1) tekemällä "välipalan", joka menee olka-akselin läpi ja hitsataan alapuolelta olka-akseliin ja yläpuolelta kierteytettyyn putkeen
                    2) hitsaa suoraan olka-akseliin sen putken
                    3) sorvaa putken olka-akselin reikään sopivaksi, jolloin sen pääsee suoraan hitsaamaan olka-akseliin kiinna alhaalta ja / tai yläpuolelta
                    4) keksii jotain muuta


                    Mahtoko tosta mitään saada irti, mutta jos googlettelee kuvia niin varmasti ymmärtää.

                    Edullisin tapa varmaan kuitenkin se alemman jousilautasen poistaminen ja kierre insertin tilalle hitsaaminen.

                    Rally race ja moni muukin paikka myy noita kierreholkkeja ja soveltuvia jousia:
                    Rally Race, SPAX, PIPERCAMS, POPERCROSS, FORD OHC, ralliosat, tuning, autotuning, alustasarjat, jouset, iskunvaimentimet
                    Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                    Työn alla: E21 320/6
                    Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                    Comment

                    • VilleH.
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 560
                      • Oulu

                      #40
                      Originally posted by e36coupe View Post
                      Golffin coiloverit istuu ihan samalla tavalla kuin suuri osa muistakin coilovereista. Itse teen D2 valmisteesta. Karkeesti näin: leikkaa alkuperäisen iskaritolpan kokonaan pois. Hitsaa D2:n metallisen sisältä kierteytetyn putken (halkaisija 55mm) olkavarteen kiinni. Kiertää iskarin siihen ja jousilautaset sekä jousi iskarin ympärille. Itse iskarin koko varsi siis kierteytetty ulkopinnaltaan, eli menee ton hitsattavan putken sisään.

                      Tekemisessä voinee varioida hieman:
                      1) tekemällä "välipalan", joka menee olka-akselin läpi ja hitsataan alapuolelta olka-akseliin ja yläpuolelta kierteytettyyn putkeen
                      2) hitsaa suoraan olka-akseliin sen putken
                      3) sorvaa putken olka-akselin reikään sopivaksi, jolloin sen pääsee suoraan hitsaamaan olka-akseliin kiinna alhaalta ja / tai yläpuolelta
                      4) keksii jotain muuta


                      Mahtoko tosta mitään saada irti, mutta jos googlettelee kuvia niin varmasti ymmärtää.

                      Edullisin tapa varmaan kuitenkin se alemman jousilautasen poistaminen ja kierre insertin tilalle hitsaaminen.

                      Rally race ja moni muukin paikka myy noita kierreholkkeja ja soveltuvia jousia:
                      http://www.rallyracefin.fi/kynajouset.php
                      Ymmärsin, enköhän jonkun tavan keksi. kiitokset
                      Bmw E21 320

                      Comment

                      • tiina pusila
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2009
                        • 116
                        • asikkala

                        #41
                        Onko E21 M20B20 Solex 4A1-kaasuttajalle mitään vaihtoehtoa? ovat maailmalla laitelleet holleytä pienillä muutoksilla, onko tällä foorumilla muutoksen tehneitä? omasta kaasuttimesta ei enää huvittaisi lähteä korjaamaan koska on väljähkö jo akseleiltaan ja tiiviste sarja äkki vilkaisulla jotain luokkaa 80e

                        kysymys on kaksi osainen:
                        1. onko kellään toimivaa solex 4A1 myytävänä?
                        2. onko kukaan tehnyt muutosta jenkki kaasuttimelle? -tämä voisi pidemmän päälle olla parempi vaihtoehto

                        vastausta vois laittaa myös yv.nä
                        Last edited by tiina pusila; 20-03-2015, 19:23.

                        Comment

                        • samppup
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2011
                          • 31
                          • rauma

                          #42
                          Onko 315 ja 318 (m10b18 105hv) jarruissa ja alustassa eroja? Eli saanko ilman jarru- ja alustamuutoksia laittaa ton m10b18 koneen 315 keulille?

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16486
                            • Asikkala

                            #43
                            Originally posted by samppup View Post
                            Onko 315 ja 318 (m10b18 105hv) jarruissa ja alustassa eroja? Eli saanko ilman jarru- ja alustamuutoksia laittaa ton m10b18 koneen 315 keulille?
                            Ei.

                            Saa.

                            Tämä ei ole 100 % varmaa joten omalla vastuulla touhuat.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #44
                              Originally posted by samppup View Post
                              Onko 315 ja 318 (m10b18 105hv) jarruissa ja alustassa eroja? Eli saanko ilman jarru- ja alustamuutoksia laittaa ton m10b18 koneen 315 keulille?
                              On eroja alustassa. Kysymyksesi on vain hieman harhaanjohtava. Sillä 318:ssa on 98hv, kun taas 318i:ssä on mainitsemasi 105hv. Molemmista 318 ja 318i-malleista löytyy takavakaaja, jota ei 315:ssa ole, joten sen joudut asentamaan.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Peksu_M20
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 2122
                                • Lahti

                                #45
                                Onko e21:seen saanut lisävarusteena sähkö ikkunoita?
                                Mahtiala kustom - No connection
                                Bmw E21 320A -81 "330i"
                                Bmw e30 318is

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎