Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MPV
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1193
    • Muhos

    #91
    Originally posted by ///Make View Post
    Miten tuo loota on kiinni? Olen saanut sen käsityksen, että M20, M40 ja M50 lootat käyvät ristiin, M10/M30/S38 sitten erikseen.
    Jos se auto on alunperin M20-moottorilla?

    Comment

    • ///Make
      BTCF Member
      • May 2007
      • 4691
      • Lahti

      #92
      Originally posted by MPV View Post
      Jos se auto on alunperin M20-moottorilla?
      Ihan uusi tieto, että M20 perässä olisi joskus muinoin ollut 4-vaihteinen loota. No, sen takiahan täällä kyselee jotta oppii uutta.
      Z3 3,0 Coupe -98
      E30 325E 4D -85
      Originally posted by TNT
      Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

      Comment

      • Tenttu
        Bimmer Rookie
        • Dec 2007
        • 86
        • Joensuu

        #93
        Auto on alunperin 320i ja muutettu sit myöhemmin 323i koneelle, tuosta laatikosta en tiedä onko vaihdeltu. ZF näyttäs olevan n.10cm pidempi, joten pitää varmaan katkoa ne kardaanit ja laittaa sopiva pätkä hitsillä... Hyviä vinkkejä nopeusmittariksi?
        e70 x5 sd -08
        e21 323i m50 turbo -79
        kp60 4a-gte -78

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #94
          Originally posted by ///Make View Post
          Ihan uusi tieto, että M20 perässä olisi joskus muinoin ollut 4-vaihteinen loota. No, sen takiahan täällä kyselee jotta oppii uutta.
          Käytännössä lähes kaikki E12-koriset M20-koneiset manuaalivaihteiset ovat nelivaihteisia. Myöskin suurin osa E21 320/6 ja 323i-malleista ovat 4-vaihteisia. Lisäksi alkupään E28 520i:t ovat hyvin usein 4-vaihteisia. 5-lovinen laatikko tuli vakioksi kusisylinterisiin v-82/83.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • ka00z
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2006
            • 1805
            • Varsinais-Suomi

            #95
            Originally posted by Tenttu View Post
            Auto on alunperin 320i ja muutettu sit myöhemmin 323i koneelle, tuosta laatikosta en tiedä onko vaihdeltu. ZF näyttäs olevan n.10cm pidempi, joten pitää varmaan katkoa ne kardaanit ja laittaa sopiva pätkä hitsillä... Hyviä vinkkejä nopeusmittariksi?
            Kannattaa napata sinne 5-pykäläisestä kardaani. Näin itsellä toteutettu.
            W124 voll, markalla pidemmälle

            Comment

            • Tenttu
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 86
              • Joensuu

              #96
              Originally posted by ka00z View Post
              Kannattaa napata sinne 5-pykäläisestä kardaani. Näin itsellä toteutettu.
              Käykö sinne siis suoraan e21 5-lovisen kardaani? Mahtuuko se zf sinne suoraan vai tarviiko tehdä tilaa? Miten toteutit nopeusmittarin? Muuta huomioon otettavaa?
              Last edited by Tenttu; 31-05-2015, 22:33.
              e70 x5 sd -08
              e21 323i m50 turbo -79
              kp60 4a-gte -78

              Comment

              • Pekkude
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 404
                • Muurla

                #97
                Miten on; itselläni on ollut jo jonkinaikaa hakusessa e21 projekti ja eilen "tärppäsi". Tänään kävin autoa katsomassa ja auto olikin sitä mitä odotin(hinta 250e) Maalipinta huono, lokasuojassa reikä, helmoissa hitsaamista ja pohjassa. Auto kuitenkin käyntikuntoinen ja liikkuu. Jarruremonttia myös. Autolla ajettu 287tkm. Onko mitään järkeä ostaa tuolla hinnalla pois? Kaikki osat kutakuinkin tallessa ja siniset blyysipenkit hyväkuntoiset, ei repeämiä tai muuta.
                E38 740i -95

                Comment

                • e36coupe
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 722
                  • Nokia

                  #98
                  Originally posted by Pekkude View Post
                  Miten on; itselläni on ollut jo jonkinaikaa hakusessa e21 projekti ja eilen "tärppäsi". Tänään kävin autoa katsomassa ja auto olikin sitä mitä odotin(hinta 250e) Maalipinta huono, lokasuojassa reikä, helmoissa hitsaamista ja pohjassa. Auto kuitenkin käyntikuntoinen ja liikkuu. Jarruremonttia myös. Autolla ajettu 287tkm. Onko mitään järkeä ostaa tuolla hinnalla pois? Kaikki osat kutakuinkin tallessa ja siniset blyysipenkit hyväkuntoiset, ei repeämiä tai muuta.
                  Onko missään mitään järkeä? Tai onko sillä väliä?
                  Mitä siis haet?

                  Jos siitä hyvän haluat niin todennäköisesti saat purkaa täysin atomeiksi koko kopan. Tuulilasin alareunan ja takaa sivuikkunoiden alareunat saat kuitenkin hitsailla. Mätää kaikissa ellei korjattu jo kerran / pari. Helmat vaihtoon kokonaan? Pohjaan kuitenkin neliö tai pari peltiä ja peräkontin lattia kokonaan? Lokarit / lokarinkaaret uusiksi? Sitten jarruputket, letkut, laakereita, puslia...

                  250 EUR saat työmaan, et valmista kesäpirssiä pienellä herkistelyllä. Tai jos saat niin voin ostaa sen pois sulta syksyllä.
                  Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                  Työn alla: E21 320/6
                  Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                  Comment

                  • ka00z
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 1805
                    • Varsinais-Suomi

                    #99
                    Kannattaako ostaa jauhelihaa vai broilerin fileesuikaleita?

                    Itse ostaisin.
                    W124 voll, markalla pidemmälle

                    Comment

                    • VilleH.
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2012
                      • 560
                      • Oulu

                      Voiko joku selventää mulla on nyt kaks getrag m60 laatikkoa. toinen on 9 senttiä lyhyempi. ja kummatki PITÄISI olla 5 vaihteisia.
                      Osanumerot:
                      242 029101
                      245 0054000

                      Yritin googletella mutta en kyll löytänyt varmuutta osassa lukee että ois kummatki 5 vaihteisia ja osa että 4 vaihteinen ois tuo 242
                      Bmw E21 320

                      Comment

                      • MPV
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2002
                        • 1193
                        • Muhos

                        Originally posted by VilleH. View Post
                        Voiko joku selventää mulla on nyt kaks getrag m60 laatikkoa. toinen on 9 senttiä lyhyempi. ja kummatki PITÄISI olla 5 vaihteisia.
                        Osanumerot:
                        242 029101
                        245 0054000

                        Yritin googletella mutta en kyll löytänyt varmuutta osassa lukee että ois kummatki 5 vaihteisia ja osa että 4 vaihteinen ois tuo 242
                        Jos siinä on käyny niinkuin mulle kerran. Myyjä oli sitten laskenu pakin yhdeksi vaihteeksi...

                        5-vaihteinen pitäisi olla aika helposti tunnistettavissa, kun siinä pitäisi olla rungossa sellainen n.10 cm jatkopala lopussa. Katso vaikka tuolta kuvat: http://www.bmwe21.net/?page_id=124

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8530
                          • Karhe

                          Ihan viimeisissä 315-malleissa on käytetty 5-vaihteista Getrag 240 laatikkoa, josta tuo jatkopala puuttuu. Näissä on siis paikka nopeusmittarin vaijerille. "Samaa" 240 laatikkoa käytettiin myöhemmin E30:ssä, mutta siitä sitten puuttui nopeusmittarin vaijerin "pyöritin" sisältä. Ei vaan tahdo muisti riittää, lukiko E21:n 240-laatikon kopassa kuitenkin 242, vaiko jo tuo 240.
                          Ko. laatikoiden kytkinkopan yläpinnasta, (startin kuhmun) läheltä kun katsoo siihen meistetyn kirjain/numerosarjan, niin laatikon todellinen identiteetti selviää.
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • VilleH.
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2012
                            • 560
                            • Oulu

                            5 vaihdetta eteenpäin. Semmosena se ainakin myytiin
                            083532AE tuommonen sarja löytyi.
                            Bmw E21 320

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16486
                              • Asikkala

                              Originally posted by VilleH. View Post
                              5 vaihdetta eteenpäin. Semmosena se ainakin myytiin
                              083532AE tuommonen sarja löytyi.
                              Eikö voi etsiä niistä lootista ne pykälät että montako löytyy ? Onnistuu myös lattialla olevasta laatikosta.

                              Comment

                              • VilleH.
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2012
                                • 560
                                • Oulu

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Eikö voi etsiä niistä lootista ne pykälät että montako löytyy ? Onnistuu myös lattialla olevasta laatikosta.
                                Ei tullu mukana siirtäjie eikä vaihekeppiä. Ja tuon toisen laatikon siirtäjät on väärän mittaiset
                                Bmw E21 320

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎