Originally posted by ///Make
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by MPV View PostJos se auto on alunperin M20-moottorilla?Z3 3,0 Coupe -98
E30 325E 4D -85
Originally posted by TNTKyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella
Comment
-
-
Auto on alunperin 320i ja muutettu sit myöhemmin 323i koneelle, tuosta laatikosta en tiedä onko vaihdeltu. ZF näyttäs olevan n.10cm pidempi, joten pitää varmaan katkoa ne kardaanit ja laittaa sopiva pätkä hitsillä... Hyviä vinkkejä nopeusmittariksi?e70 x5 sd -08
e21 323i m50 turbo -79
kp60 4a-gte -78
Comment
-
-
Originally posted by ///Make View PostIhan uusi tieto, että M20 perässä olisi joskus muinoin ollut 4-vaihteinen loota. No, sen takiahan täällä kyselee jotta oppii uutta..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by Tenttu View PostAuto on alunperin 320i ja muutettu sit myöhemmin 323i koneelle, tuosta laatikosta en tiedä onko vaihdeltu. ZF näyttäs olevan n.10cm pidempi, joten pitää varmaan katkoa ne kardaanit ja laittaa sopiva pätkä hitsillä... Hyviä vinkkejä nopeusmittariksi?W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostKannattaa napata sinne 5-pykäläisestä kardaani. Näin itsellä toteutettu.Last edited by Tenttu; 31-05-2015, 22:33.e70 x5 sd -08
e21 323i m50 turbo -79
kp60 4a-gte -78
Comment
-
-
Miten on; itselläni on ollut jo jonkinaikaa hakusessa e21 projekti ja eilen "tärppäsi". Tänään kävin autoa katsomassa ja auto olikin sitä mitä odotin(hinta 250e) Maalipinta huono, lokasuojassa reikä, helmoissa hitsaamista ja pohjassa. Auto kuitenkin käyntikuntoinen ja liikkuu. Jarruremonttia myös. Autolla ajettu 287tkm. Onko mitään järkeä ostaa tuolla hinnalla pois? Kaikki osat kutakuinkin tallessa ja siniset blyysipenkit hyväkuntoiset, ei repeämiä tai muuta.E38 740i -95
Comment
-
-
Originally posted by Pekkude View PostMiten on; itselläni on ollut jo jonkinaikaa hakusessa e21 projekti ja eilen "tärppäsi". Tänään kävin autoa katsomassa ja auto olikin sitä mitä odotin(hinta 250e) Maalipinta huono, lokasuojassa reikä, helmoissa hitsaamista ja pohjassa. Auto kuitenkin käyntikuntoinen ja liikkuu. Jarruremonttia myös. Autolla ajettu 287tkm. Onko mitään järkeä ostaa tuolla hinnalla pois? Kaikki osat kutakuinkin tallessa ja siniset blyysipenkit hyväkuntoiset, ei repeämiä tai muuta.
Mitä siis haet?
Jos siitä hyvän haluat niin todennäköisesti saat purkaa täysin atomeiksi koko kopan. Tuulilasin alareunan ja takaa sivuikkunoiden alareunat saat kuitenkin hitsailla. Mätää kaikissa ellei korjattu jo kerran / pari. Helmat vaihtoon kokonaan? Pohjaan kuitenkin neliö tai pari peltiä ja peräkontin lattia kokonaan? Lokarit / lokarinkaaret uusiksi? Sitten jarruputket, letkut, laakereita, puslia...
250 EUR saat työmaan, et valmista kesäpirssiä pienellä herkistelyllä. Tai jos saat niin voin ostaa sen pois sulta syksyllä.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Voiko joku selventää mulla on nyt kaks getrag m60 laatikkoa. toinen on 9 senttiä lyhyempi. ja kummatki PITÄISI olla 5 vaihteisia.
Osanumerot:
242 029101
245 0054000
Yritin googletella mutta en kyll löytänyt varmuutta osassa lukee että ois kummatki 5 vaihteisia ja osa että 4 vaihteinen ois tuo 242
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostVoiko joku selventää mulla on nyt kaks getrag m60 laatikkoa. toinen on 9 senttiä lyhyempi. ja kummatki PITÄISI olla 5 vaihteisia.
Osanumerot:
242 029101
245 0054000
Yritin googletella mutta en kyll löytänyt varmuutta osassa lukee että ois kummatki 5 vaihteisia ja osa että 4 vaihteinen ois tuo 242
5-vaihteinen pitäisi olla aika helposti tunnistettavissa, kun siinä pitäisi olla rungossa sellainen n.10 cm jatkopala lopussa. Katso vaikka tuolta kuvat: http://www.bmwe21.net/?page_id=124
Comment
-
-
Ihan viimeisissä 315-malleissa on käytetty 5-vaihteista Getrag 240 laatikkoa, josta tuo jatkopala puuttuu. Näissä on siis paikka nopeusmittarin vaijerille. "Samaa" 240 laatikkoa käytettiin myöhemmin E30:ssä, mutta siitä sitten puuttui nopeusmittarin vaijerin "pyöritin" sisältä. Ei vaan tahdo muisti riittää, lukiko E21:n 240-laatikon kopassa kuitenkin 242, vaiko jo tuo 240.
Ko. laatikoiden kytkinkopan yläpinnasta, (startin kuhmun) läheltä kun katsoo siihen meistetyn kirjain/numerosarjan, niin laatikon todellinen identiteetti selviää..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEikö voi etsiä niistä lootista ne pykälät että montako löytyy ? Onnistuu myös lattialla olevasta laatikosta.
Comment
-
Comment