Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • samppup
    Bimmer Rookie
    • Dec 2011
    • 31
    • rauma

    #46
    Originally posted by T3 View Post
    On eroja alustassa. Kysymyksesi on vain hieman harhaanjohtava. Sillä 318:ssa on 98hv, kun taas 318i:ssä on mainitsemasi 105hv. Molemmista 318 ja 318i-malleista löytyy takavakaaja, jota ei 315:ssa ole, joten sen joudut asentamaan.
    Aivan, 318i siis. Onko tietoa sattuisko e30 318i:ssä olemaan sopiva takavakaaja? Ja miten tämä siis käytännössä tapahtuu? Onko takana valmiit paikat johon vakaaja kiinnitetään vai joutuuko itse tekemään?
    Last edited by samppup; 26-03-2015, 09:01.

    Comment

    • Guest's Avatar

      #47
      Originally posted by samppup View Post
      Aivan, 318i siis. Onko tietoa sattuisko e30 318i:ssä olemaan sopiva takavakaaja? Ja miten tämä siis käytännössä tapahtuu? Onko takana valmiit paikat johon vakaaja kiinnitetään vai joutuuko itse tekemään?
      E30 318i:ssä ei ole takavakaajaa.

      E: Ja E21:n vakaaja näyttää Bmwfanssin kuvien mukaan aika paljon eriltä kuin E30:n vakaaja.
      Last edited by Guest; 26-03-2015, 09:13.

      Comment

      • samppup
        Bimmer Rookie
        • Dec 2011
        • 31
        • rauma

        #48
        Onko tietoa mistä näihin vanhempiin bemareihin kannattaa osia kattella? Tota vakaajaa nyt pääasiassa

        Comment

        • Guest's Avatar

          #49
          Originally posted by samppup View Post
          Onko tietoa mistä näihin vanhempiin bemareihin kannattaa osia kattella? Tota vakaajaa nyt pääasiassa
          Käytettyjä, foorumit, tämä, Bmwclub.

          Uusien ja "tuning"osien perässä saksaan kannataa suunnata katseet. Ebay.de, Walloth&s...jotain...

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8531
            • Karhe

            #50
            Originally posted by samppup View Post
            Aivan, 318i siis. Onko tietoa sattuisko e30 318i:ssä olemaan sopiva takavakaaja? Ja miten tämä siis käytännössä tapahtuu? Onko takana valmiit paikat johon vakaaja kiinnitetään vai joutuuko itse tekemään?
            Kuten edellä jo kävi selväksi, ei E30:n vakaaja käy E21:een. E21:ssä on valmiit paikat vakaajalle. Joudut vakaajan lisäksi hankkimaan toki helat, kumipuslat, pultit, holkit, prikat ja mutterit.
            Kyllä Suomesta vielä luulisi löytyvän jostain E21:n raato, jossa vakaaja paikallaan. Mallit: 318, 318i, 320/4, 320i, 320/6 ja 323i on varustettu vakiona takavakaajalla. Etenkin 320/6-malleja on aikoinaan ollut paljon.
            Ainahan tietysti voi hankkia vaikka uuden, kun ei sekään mahdottomia maksa:http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=4138 Sitten täytyy vielä muistaa, että näitähän on eri paksuisia. Esim linkissäni on 323i:n vakaaja 17mm, kun taas 318i:ssä on 16mm:n vakaaja.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8531
              • Karhe

              #51
              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Onko e21:seen saanut lisävarusteena sähkö ikkunoita?
              Njet!

              Mutta tarvikemallisia (koteloitu moottori ovipahvin päällä) on joskus tullut vastaan. Unohtaisin kuitenkin samantien. E21:n uudempi ikkunamekanismi ei kuitenkaan poikkea paljoa E30:n ratasmallin mekanismista, joten voisikohan E30:n ratasmallin moottoria jotenkin käyttää E21:n mekanismin yhteydessä. E21: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=5894 ja E30: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=5911 Sitten vaan käyttämään E30:n johtosarjoja ja hieman muokkaa niitä sopimaan kaksykköseen
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • samppup
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 31
                • rauma

                #52
                No tuo ei oo enää pahan kallis.. Aikasemmi paskoin melkee housuu ku kl tarjos 268e koko satsin. Kiitos neuvoista! Itellä kielitaito niin heikko et ei tartte muuta ku suomenkielisillä sivuilla pyöriä
                Last edited by samppup; 26-03-2015, 11:05.

                Comment

                • samppup
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2011
                  • 31
                  • rauma

                  #53
                  Nyt tarvittais neuvoja e21 315 sähköistä. Konehuoneessa, sulakepoksin kyljessä kun on pistoke, johon ilmeisesti tulee moottorinjohtosarja? se on siis kolmenapanen. Oisko jollai kaaviota tai peräti ulkomuistissa mikä niistä on mikäkin? Multa löytyy kaavio (ainaki luulen et se on oikea) mut en tajua siitä yhtään mitää.

                  Sitten ois se m10b18 105hv, 318i e30 kopasta. Moottorinjohtosarjasta tarttisin tietoa, mikä johto on mikäkin. Uskoisin et tähänki mulla on kaavio mut ennemmin ymmärrän kiinaa ku sitä.. Kai tämä jälkimmäinen tälle puolelle sopii kun eikös eekaksykkösessä oo samaa konetta ollut?

                  Comment

                  • MPV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2002
                    • 1189
                    • Muhos

                    #54
                    Originally posted by samppup View Post
                    Sitten ois se m10b18 105hv, 318i e30 kopasta. Moottorinjohtosarjasta tarttisin tietoa, mikä johto on mikäkin. Uskoisin et tähänki mulla on kaavio mut ennemmin ymmärrän kiinaa ku sitä.. Kai tämä jälkimmäinen tälle puolelle sopii kun eikös eekaksykkösessä oo samaa konetta ollut?
                    Niin, periaatteessa sama kone, mutta E21:sen 318i on k-jetronic ja E30:ssä L-jetronic ruisku, joten täydellisesti eivät ole 1:1. Täysin tehtävissä oleva muutos silti, sillä ei tuo L-jet niin kauheasti niitä sähköjä vaadi. Hommaa vaan ne kytkentäkaaviot ja jos et ite niistä ota selvää, niin pyydä joku kaveri auttamaan, joka osaa kytkentäkaavioita lukea.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8531
                      • Karhe

                      #55
                      Originally posted by MPV View Post
                      Niin, periaatteessa sama kone, mutta E21:sen 318i on k-jetronic ja E30:ssä L-jetronic ruisku, joten täydellisesti eivät ole 1:1. Täysin tehtävissä oleva muutos silti, sillä ei tuo L-jet niin kauheasti niitä sähköjä vaadi. Hommaa vaan ne kytkentäkaaviot ja jos et ite niistä ota selvää, niin pyydä joku kaveri auttamaan, joka osaa kytkentäkaavioita lukea.
                      Lisätään tähän vielä, että ihan alkupään E30 318i:t olivat myös K-jetronicilla. Vaihtui tosin L-jettiin suht varhaisessa vaiheessa E30:n tuotantoa
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • samppup
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2011
                        • 31
                        • rauma

                        #56
                        Nii, kone olis keulilla jo jos sellasen kaverin tuntisin

                        Comment

                        • VilleH.
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2012
                          • 560
                          • Oulu

                          #57
                          Saako jostain adaptereita/ "jalkoja" joilla saisi e21 320 jarrusatulat kii. Tulossa levyjarrut rumpujen tilalle.
                          Bmw E21 320

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16264
                            • Asikkala

                            #58
                            Originally posted by VilleH. View Post
                            Saako jostain adaptereita/ "jalkoja" joilla saisi e21 320 jarrusatulat kii. Tulossa levyjarrut rumpujen tilalle.
                            Ei tietääkseni ja miten ajattelit levyjarruversion käsijarrun toteuttaa rumpujarrulliseen tukivarteen ? Eli tarvit levyjarrullisen tukivarret. Joo, ei löydy joka tallista.

                            Comment

                            • VilleH.
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2012
                              • 560
                              • Oulu

                              #59
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Ei tietääkseni ja miten ajattelit levyjarruversion käsijarrun toteuttaa rumpujarrulliseen tukivarteen ? Eli tarvit levyjarrullisen tukivarret. Joo, ei löydy joka tallista.
                              eikö onnistu laittamalla e21 323 jarrukilpiä?
                              Bmw E21 320

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8531
                                • Karhe

                                #60
                                Originally posted by VilleH. View Post
                                eikö onnistu laittamalla e21 323 jarrukilpiä?
                                Ei onnistu.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎