Originally posted by T3
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 Kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
isoR
Originally posted by samppup View PostAivan, 318i siis. Onko tietoa sattuisko e30 318i:ssä olemaan sopiva takavakaaja? Ja miten tämä siis käytännössä tapahtuu? Onko takana valmiit paikat johon vakaaja kiinnitetään vai joutuuko itse tekemään?
E: Ja E21:n vakaaja näyttää Bmwfanssin kuvien mukaan aika paljon eriltä kuin E30:n vakaaja.Last edited by Guest; 26-03-2015, 10:13.
Comment
-
Originally posted by samppup View PostAivan, 318i siis. Onko tietoa sattuisko e30 318i:ssä olemaan sopiva takavakaaja? Ja miten tämä siis käytännössä tapahtuu? Onko takana valmiit paikat johon vakaaja kiinnitetään vai joutuuko itse tekemään?
Kyllä Suomesta vielä luulisi löytyvän jostain E21:n raato, jossa vakaaja paikallaan. Mallit: 318, 318i, 320/4, 320i, 320/6 ja 323i on varustettu vakiona takavakaajalla. Etenkin 320/6-malleja on aikoinaan ollut paljon.
Ainahan tietysti voi hankkia vaikka uuden, kun ei sekään mahdottomia maksa:http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=4138 Sitten täytyy vielä muistaa, että näitähän on eri paksuisia. Esim linkissäni on 323i:n vakaaja 17mm, kun taas 318i:ssä on 16mm:n vakaaja..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostOnko e21:seen saanut lisävarusteena sähkö ikkunoita?
Mutta tarvikemallisia (koteloitu moottori ovipahvin päällä) on joskus tullut vastaan. Unohtaisin kuitenkin samantien. E21:n uudempi ikkunamekanismi ei kuitenkaan poikkea paljoa E30:n ratasmallin mekanismista, joten voisikohan E30:n ratasmallin moottoria jotenkin käyttää E21:n mekanismin yhteydessä. E21: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=5894 ja E30: http://www.leebmann24.de/bmw-ersatzt...&grafikid=5911 Sitten vaan käyttämään E30:n johtosarjoja ja hieman muokkaa niitä sopimaan kaksykköseen.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Nyt tarvittais neuvoja e21 315 sähköistä. Konehuoneessa, sulakepoksin kyljessä kun on pistoke, johon ilmeisesti tulee moottorinjohtosarja? se on siis kolmenapanen. Oisko jollai kaaviota tai peräti ulkomuistissa mikä niistä on mikäkin? Multa löytyy kaavio (ainaki luulen et se on oikea) mut en tajua siitä yhtään mitää.
Sitten ois se m10b18 105hv, 318i e30 kopasta. Moottorinjohtosarjasta tarttisin tietoa, mikä johto on mikäkin. Uskoisin et tähänki mulla on kaavio mut ennemmin ymmärrän kiinaa ku sitä.. Kai tämä jälkimmäinen tälle puolelle sopii kun eikös eekaksykkösessä oo samaa konetta ollut?
Comment
-
-
Originally posted by samppup View PostSitten ois se m10b18 105hv, 318i e30 kopasta. Moottorinjohtosarjasta tarttisin tietoa, mikä johto on mikäkin. Uskoisin et tähänki mulla on kaavio mut ennemmin ymmärrän kiinaa ku sitä.. Kai tämä jälkimmäinen tälle puolelle sopii kun eikös eekaksykkösessä oo samaa konetta ollut?
Comment
-
-
Originally posted by MPV View PostNiin, periaatteessa sama kone, mutta E21:sen 318i on k-jetronic ja E30:ssä L-jetronic ruisku, joten täydellisesti eivät ole 1:1. Täysin tehtävissä oleva muutos silti, sillä ei tuo L-jet niin kauheasti niitä sähköjä vaadi. Hommaa vaan ne kytkentäkaaviot ja jos et ite niistä ota selvää, niin pyydä joku kaveri auttamaan, joka osaa kytkentäkaavioita lukea..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by VilleH. View PostSaako jostain adaptereita/ "jalkoja" joilla saisi e21 320 jarrusatulat kii. Tulossa levyjarrut rumpujen tilalle.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostEi tietääkseni ja miten ajattelit levyjarruversion käsijarrun toteuttaa rumpujarrulliseen tukivarteen ? Eli tarvit levyjarrullisen tukivarret. Joo, ei löydy joka tallista.
Comment
-
Comment