Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lähtis
    BTCF Member
    • Dec 2010
    • 269
    • Toijala

    #61
    Originally posted by Make H. View Post
    Niin pituuseroa lienee etupätkässä? En näe myöskään mitään syytä miksi takapätkä pitäis vaihtaa:think Eikös perän laippa oo kuitenkin sama e30 188 ja 168 perässä?
    Kyllä se e36 328 kardaani sopii sinne ton pikkuperän kanssa. Itelläkin oli alkuun näin. Välitykset on sitten todella tiuhat niin kuin Tonton tossa jo mainitsi. Tais 100km/h olla 4000rpm.
    BMW e30 320i m50b25+holset -86
    Volvo 242 b254tic -83 updating-->m50bxx+holset
    Volvo 740 b230 -90 (herraskainen)

    Comment

    • bmw89
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2010
      • 565
      • Ulvila

      #62
      Originally posted by Pazi88 View Post
      ZF:n lootalle pitää ainakin olla se oma työsylinteri, eli tän mallinen:
      Jep löytyy
      -E30 "316i"

      ex. e46 328i,

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #63
        hyvin toimii alkuperäiselläkin kun hitsaa tankoon vähän lisää tavaraa.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #64
          Originally posted by bmw89 View Post
          Jep löytyy
          Kuulemma e36 m50 työsylkässä pitempi liikerata (n. 1,6mm pienempi mäntä) mitä e34 m50, eli kannattaa siis laittaa e36 versio, vaikka toimii toki toisellakin mutta voi joutua jatkaan tappia vähän enemmän.

          Itellä sre -765 asetelma eikä tullu haarukkaa modattua. Tosin e21 +5mm painelaakeri. e34 työsylkän tappia jatkoin 30mm ja otti vieläkin ihan pohjassa eikä sieläkään kunnolla...noh, vielä 5mm lisää tappiin ja nyt ottaa vakiokohdassa kytkinpolkimen liikerataa, sai vielä just mutterit kierteille ja kirrattua kiinni sylkän...Tuo on vähä semmonen juttu mikä selvii sitte kokeilemalla. Työsylkän saa onneks irrotettua ja tappia jatkettua ettei tarvi laatikkoa enää irrottaa. Kannattaa tuo hakee kohilleen ennen ku kardaania laittaa kiinni ni voi kädellä pyöritellä kardaanin laipasta ja kaveri polkeen kytkintä samaa aikaa niin saa käsityksen millon se kytkin nappaa kiinni...

          Comment

          • Jondezi
            Bimmer Rookie
            • Sep 2013
            • 75
            • Mikkeli

            #65
            Tuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
            Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?

            Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?
            BMW 318i e36, m40b18
            BMW 318i e30, m40b18
            BMW 320i e36, m50b25
            BMW 520i e34, m20b20
            BMW 316i e30, m50b25Turbo
            BMW 316i e30, m40b16
            BMW 540i e39, m62b44
            BMW 530D e61, m57d30Tu


            Comment

            • Rumilus
              BTCF Member
              • Jan 2010
              • 366
              • Tuusula

              #66
              Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?

              E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.

              Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?

              Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
              Ikinä ei ole aikaa tehdä mitään kerralla kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä kahteen kertaan.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #67
                Originally posted by Rumilus View Post
                Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?

                E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.

                Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?

                Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
                Viskon siipiä tarvi lyhentää. Mut se tarttis olla vähän sinneppäin painossa et vesipumpun laakeri ei joutuis niin koville
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #68
                  Originally posted by Rumilus View Post
                  Sopiiko M50 tonne keulalle vakio viskolla ja E36M50 syylärillä?

                  E34V8 tehostajalla tarkotus rakentaa, miten tota tappia sais fiksusti jatkettua? Vai onko helpompi jatkaa jarrupoljinta? Tossa tehostimessa ei oo minkäänlaista pituudensäätöä.

                  Ilmeisesti E30M20G260 keppiteline ja keppi sopii tohon swappiin, kunhan vääntää sitä kepin alapäätä suuntaan y?

                  Saako lämppärin letkuja paikoilleen imusarjaa irroittamatta? Tarkoitan paikoilleen saamisella sitä, ettei letkut hinkkaa mihinkään kiinni.
                  Ei se oikeen taho mennä, jotku on koittanu lyhentää vesipumpun kierrettä ja viskon mutteria tai sitten ilmeisesti siipiä. Kone pääsee kuitenkin jarrutuksissa tuleen x-määrän eteenpäin joten riskinsä siinä on.

                  Jos tehostajan ohjaamon puolelta tarviis tappia jatkaa niin ite tekisin sen varmaan jatkomutterilla jos mahdollista...

                  Joo pitäs sopii g260+teline.

                  Saa paikoilleen letkut, vähän se ylempi letku siihen imusarjaan ottaa, mutta itellä ainaki toiminu jo 5 kesää ongelmitta. Moottorikumien alla parit prikat. Se konehan ny onneks muutenki väännättää vänkärin puolelle eli ylöspäin sitä imusarjaa.

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1278
                    • Kokkola

                    #69
                    Originally posted by Jondezi View Post
                    Tuleeko johtosarjan liittimen ohi jostain jotain tarpeellisia johtoja ?
                    Sähköt tehty http://garagistic.com/index.php?page...50-swap-wiring mukaan. Kone pyörii normaalisti avaimesta, mutta bensapumppu ei lähde päälle eikä tule kipinää. Mistä kannattais lähteä vikaa hakemaan ?

                    Tuleeko oranssi-ruskea piuha joka tulee johtosarjalta akun puolelle rengasliittimellä maihin ?
                    Jos pumppu seissyt kuivana niin voi olla jumissa, tarkista suoralla virralla.

                    Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11111
                      • Oulu

                      #70
                      En suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:


                      Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1278
                        • Kokkola

                        #71
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        En suosittele e36 syyläriä ja flektin siipien lyhennystä. Sen kyllä sai johonkin sentin päähän syyläristä, mutta siltikin kävi näin:


                        Sähköflekti tai diisseli e36:n flekti+visko, niin ei tuu ongelmia.
                        Hmmmph...eikös diisselin viskossa ollut ne siiven päät "yhdistetty" toisiinsa? Olikos diisselin viskossa jotain eroa bensaviskoon vai johtuuko korkeusero vaan flektin siivistä?

                        E: Näkishän tuon tiesti etk:sta ku jaksais ettii ....
                        Last edited by Make H.; 06-02-2015, 15:24.

                        Comment

                        • Jondezi
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2013
                          • 75
                          • Mikkeli

                          #72
                          Originally posted by Make H. View Post
                          Jos pumppu seissyt kuivana niin voi olla jumissa, tarkista suoralla virralla.

                          Mittaa vastus kampuran asentoanturista. LAitimmaisten napojen väliltä 520ohm +/- 50ohm. Onhan kampuran ja nokan antureiden töpselit varmasti oikein päin, ne kun käy ristiin?
                          Miten tietää varmasti ovatko oikein päin, niin sais sen suljettua pois ?

                          kuulostaako tämä oikealle ?
                          Ilman ecua, puolan vihreän ja ruskean johdon välillä on kokoajan n.12v, mustan ja vihreän välillä ei mitään.
                          Ecu paikoillaan vihreän ja ruskean sekä vihreän ja mustan piuhan välillä on n.12v.

                          Ei siis tule kipinää, ja startatessa lukema tippuu.
                          BMW 318i e36, m40b18
                          BMW 318i e30, m40b18
                          BMW 320i e36, m50b25
                          BMW 520i e34, m20b20
                          BMW 316i e30, m50b25Turbo
                          BMW 316i e30, m40b16
                          BMW 540i e39, m62b44
                          BMW 530D e61, m57d30Tu


                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11111
                            • Oulu

                            #73
                            Originally posted by Make H. View Post
                            Hmmmph...eikös diisselin viskossa ollut ne siiven päät "yhdistetty" toisiinsa? Olikos diisselin viskossa jotain eroa bensaviskoon vai johtuuko korkeusero vaan flektin siivistä?

                            E: Näkishän tuon tiesti etk:sta ku jaksais ettii ....
                            Diisselin flekti on n. puolet bensaversion paksuudesta. Ja lisäksi siipien ympärillä on muovikehä, eli tuollaista ei pääse tapahtumaan. Ongelma on vaan, että se on 3:lla pultilla kiinni viskossa ja bensassa neljällä. Joutuu siis uuden viskon ostamaan. Mutta vanhat viskot on nyt muutenki jo aina paskana, niin väliäkö tuolla.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • bmw89
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2010
                              • 565
                              • Ulvila

                              #74
                              Juu en kans suosittele, ainakaan vakio viskon kanssa
                              Last edited by bmw89; 29-05-2017, 15:19.
                              -E30 "316i"

                              ex. e46 328i,

                              Comment

                              • Skarpa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2007
                                • 3406
                                • Kotka

                                #75
                                Mitäs arvelette seuraavien pakosarjojen toimivuudesta ja sopivuudesta E30:iin ihan ulkonän perusteella?









                                Ekassa sarjassa näyttää olevan pidemmät primäärit, mikä varmaan vaikuttaa vääntöön. Ekan sarjan primäärit näyttää kaikissa pytyissä suht. saman pitusilta. Tokassa sarjassa etummaiset kolme primääriä on huomattavasti pidemmät kuin takimmaiset kolme. Lisäksi tokassa sarjassa etummaiset putket kulkee huomattavasti alempana. Tuottaako ongelmia E30:issä? Luulin nimittäin myynti-ilmotuksen perusteella ostavani ekan, mutta sainkin tokan.
                                Last edited by Skarpa; 06-02-2015, 18:48.
                                BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                                E30 Armo "330i"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎