memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juutzo
    replied
    Originally posted by Juutzo View Post
    Mun e30:stä loppu akku ja keskuslukko veti ittensä "kiinni", eikä nyt aukea kontti eikä tankinluukku ollenkaan. Onko olemassa joku johto mihin suoraa virtaa antamalla saisin keskuslukon auki?
    Toukka siis kyseessä. Eikö kukaan tiedä kikkaa, jolla kontin saisi auki? Kokeilin kuskin kajarin takana olevaan boksiin sohia hyppyjohtoja, mutta mitään ei tapahtunut.

    Leave a comment:


  • Jauhaja
    replied
    Originally posted by Juutzo View Post
    Mun e30:stä loppu akku ja keskuslukko veti ittensä "kiinni", eikä nyt aukea kontti eikä tankinluukku ollenkaan. Onko olemassa joku johto mihin suoraa virtaa antamalla saisin keskuslukon auki?
    Olisikohan ollut tämä topicci vai mikä, mutta ohjeet löytyy kyllä jostan täältä foorumilta. Itsellä ei keskuslukkoa ole, mutta pieni vinkki, ota rekisterikilven valo irti niin saa kontin auki ja jos en väärin muista niin siellä kun jonnekkin antoi virtaa niin taisi saada auki. Joku tietäväisempi voi antaa lisä neuvoja.

    Leave a comment:


  • Juutzo
    replied
    Mun e30:stä loppu akku ja keskuslukko veti ittensä "kiinni", eikä nyt aukea kontti eikä tankinluukku ollenkaan. Onko olemassa joku johto mihin suoraa virtaa antamalla saisin keskuslukon auki?

    Leave a comment:


  • _Salonen_
    replied
    Originally posted by T3 View Post
    Siirsin kysymyksen tämän otsikon alle, koska ihan joka asiasta ei ole tarvetta tehdä omaa topikkia. Hytkyminen (mitä se sitten onkaan), eli todennäköisesti tyhjäkäynnin aaltoileminen johtuu suurella varmuudella imuvuodosta, jotka pitää korjata. Hankaava ääni saattaa kuulua mistä vain, mutta yleensä ääni aiheutuu, kun jakohihna on kiristetty liian tiukalle.

    imuvuotoja koetin etsiäkkin, en löytänyt äkkiseltään mitään. Täytyykin katsoa se jakohihna. kiitos nopeasta vastauksesta. ja tyhjäkäynnin aaltoilua tarkoitinkin...

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by _Salonen_ View Post
    joo elikkäs tyhjäkäynnillä hytkyy jonkinverran ja moottorista kuuluu hankaava ääni, virranjakajankannen ja pyörijän vaihdoin muttei auta mitään, onko kellään ideoita mistä vikaa etsiä.
    Siirsin kysymyksen tämän otsikon alle, koska ihan joka asiasta ei ole tarvetta tehdä omaa topikkia. Hytkyminen (mitä se sitten onkaan), eli todennäköisesti tyhjäkäynnin aaltoileminen johtuu suurella varmuudella imuvuodosta, jotka pitää korjata. Hankaava ääni saattaa kuulua mistä vain, mutta yleensä ääni aiheutuu, kun jakohihna on kiristetty liian tiukalle.

    Leave a comment:


  • _Salonen_
    replied
    e30 m40b16 käyntihäiriö

    joo elikkäs tyhjäkäynnillä hytkyy jonkinverran ja moottorista kuuluu hankaava ääni, virranjakajankannen ja pyörijän vaihdoin muttei auta mitään, onko kellään ideoita mistä vikaa etsiä.

    Leave a comment:


  • [Raver]
    replied
    Originally posted by JormaKone View Post
    Oli katsastuksessa semmonen ongelma, että polkimella takajarru otti huonosti, 0.5/0.5, mutta edestä 1.5/1.4, nii mikäköhän kuppa siellä vois olla, mitä lähtis aluks kattoon? Pitäiskö ilmata jarrut? niin ja käsijarru meni heittämällä läpi, että kyllä sielä rummussa ainakin joku osa liikkuu.

    auto on siis 316i e30 -90. takana rumpujarru
    Pitkä taakse menevä jarruputki vuotaa/tihkuaa(=vuotaa painetta läpi), ilmalukko linjan loppu päässä? Itellä teki ihan samaa kunnes räjähti kokonaan perämurikan ylä puolelta ilmaamisen yhteydessä. Ei meinannu ensin paikallistaa koko vuotoa kun niin vähän tihkasi alustapaskan sekaan perän päälle. Jarrunestettä sai lisätä ~6-8 viikon välein ennen vaihtoa. Uuden linjan myötä toimii moitteetta. Jos päätät alkaa linjastoa vaihtamaan niin osta kerralla kaikki uudet putket ja linjat. Yhden pätkä kun irrotat niin seuraava tuppaa porsimaan
    Last edited by [Raver]; 12-08-2015, 21:52.

    Leave a comment:


  • JormaKone
    replied
    Oli katsastuksessa semmonen ongelma, että polkimella takajarru otti huonosti, 0.5/0.5, mutta edestä 1.5/1.4, nii mikäköhän kuppa siellä vois olla, mitä lähtis aluks kattoon? Pitäiskö ilmata jarrut? niin ja käsijarru meni heittämällä läpi, että kyllä sielä rummussa ainakin joku osa liikkuu.

    auto on siis 316i e30 -90. takana rumpujarru

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    kaikki noista mainituista olen tarkistanut jotenka ei niistä johdu. Puola yksi mahdollinen mutta luulisi sillon koko ajan tökkivän :O. Mimmones bensansuodatin tohon 318i malliin on edes oikea koska niitähän on pienempiä ja isompia ?
    Besa sutareita on kahta mallia sen takia, kun katillisessa on se aktiivihiilipönttö niin ei mahdu iso sutari sen viereen.

    Viallinen kaasuläpän asentoanturi voi myös aiheuttaa tuota sammumis ongelmaa, mutta silti epäilen että imuvuodosta on kyse. Tarkista siis tarkkaan kaikki letkut. Myös venttiilikopasta-kaasuläppään menevä letku, venttiilikopan tiiviste ja öljykorkin tiiveys.

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    Originally posted by jönsse22 View Post
    Olikos m20b25 kannen pulteille tietty kiristys järjestys vai lähdetäänkö vain keskeltä reunoille päin kirraamaan?



    tuossahan se

    Leave a comment:


  • jönsse22
    replied
    Olikos m20b25 kannen pulteille tietty kiristys järjestys vai lähdetäänkö vain keskeltä reunoille päin kirraamaan?

    Leave a comment:


  • Aosod
    replied
    Originally posted by Att1Tude View Post
    Ilmavuodot, tyhjäkäyntimoottorin putsaus, virranjakajan kansi ja pyörijän kunto, tulpanjohtojen kunto, ilmamäärämittarin putsaus, kumilutteron kunto(kurkun ja putsarin välissä), lambdan kunto. noitten tarkistuksella/korjauksella pitäs käynnin parantua.
    kaikki noista mainituista olen tarkistanut jotenka ei niistä johdu. Puola yksi mahdollinen mutta luulisi sillon koko ajan tökkivän :O. Mimmones bensansuodatin tohon 318i malliin on edes oikea koska niitähän on pienempiä ja isompia ?

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    En ole vielä ehtinyt nestemäärää tarkistaa. Pitää katsoa kun pääsen kotiin.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Pekkude View Post
    Onkohan kytkimen pääsylinteri menossa kabut? Tänä aamulla aikasin kun töihin lähti niin kytkin pohjaan ja vaihdetta silmään laittamaan, mutta eipäs kytkin reagoinut mitenkään, uusi painallus ja sen jälkeen reagoi. Välillä huomaa myös jarrutuksen yhteydessä, että kytkinpoljin laskeutuu hieman alaspäin kun jarrua painaa vähänkään kovemmin. Tässä vissiinkin jousivastus vai mikä lie kytkimessä. Auto 207tkm ajettu e30 m10 -86
    Tai työsylinteri. Jokatapauksessa ilmaa pääsee väliin jostain ja siksi temppuilee. Katoaako nestettä?

    Leave a comment:


  • Pekkude
    replied
    Onkohan kytkimen pääsylinteri menossa kabut? Tänä aamulla aikasin kun töihin lähti niin kytkin pohjaan ja vaihdetta silmään laittamaan, mutta eipäs kytkin reagoinut mitenkään, uusi painallus ja sen jälkeen reagoi. Välillä huomaa myös jarrutuksen yhteydessä, että kytkinpoljin laskeutuu hieman alaspäin kun jarrua painaa vähänkään kovemmin. Tässä vissiinkin jousivastus vai mikä lie kytkimessä. Auto 207tkm ajettu e30 m10 -86

    Leave a comment:

Working...
X