Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Aosod
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 39
    • kerava

    Originally posted by Aosod View Post
    http://www.motonet.fi/fi/varaosat/54...arjan-tiiviste
    tuommoisesta osasta kysymys että onko tossa mukana se "lämpösuoja" pakosarjan ja tulpanhattujen väliin kun yleensä on tiivisteessä kiinni mutta tuossa kun ei kuvaa näy.

    tuollaista siis metsästän.
    Koitetaas uusiksi kysyä, m40 moottoriin siis tulossa

    Comment

    • smpovers
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2006
      • 2372
      • Tammela

      Originally posted by Aosod View Post
      Koitetaas uusiksi kysyä, m40 moottoriin siis tulossa
      99% todennäköisyydellä on lämpösuoja..
      BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
      BMW 330d touring e46 -05
      Ford Cortina Mk2 1600 -70
      ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        Originally posted by Aosod View Post
        Koitetaas uusiksi kysyä, m40 moottoriin siis tulossa
        Käy siellä motonetin tiskillä katsomassa, ei tarvi arpoa.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by Juutzo View Post
          Joo kyllä se on iha kunno limpiks hitsattu siitä päästä.. Mahtuskohan isolla lentävällä vetämään napan takaa poikki, jos hommaa uuden navankin?:think Prkl että tulee laakerirempalle hintaa...
          Vingulla eli paineilmasuorahiomakoneella ja petrolin ehdottamalla terällä, ei se katselemalla aukea, tosin itse käyttäisin teränä pyöreäkärkistä halk. 10 mm. joka ei siis ole em. käpyterä.

          Comment

          • Juutzo
            Newbiemmer
            • Oct 2012
            • 18
            • Keski-Suomi

            Originally posted by jr66 View Post
            Vingulla eli paineilmasuorahiomakoneella ja petrolin ehdottamalla terällä, ei se katselemalla aukea, tosin itse käyttäisin teränä pyöreäkärkistä halk. 10 mm. joka ei siis ole em. käpyterä.
            Joo tiiän kyllä, että on varmasti työmaa saaha irti. Noh täytyypä viikonloppuna lähtee vingulla viistää ja toivoo parasta. Tarkoitatko semmoista kovametalliterää mikä on koko matkalta samanpaksunen vai semmonen että se kapenee kärkeä kohti?

            Comment

            • Risto113
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 1204
              • GrassLake

              Originally posted by Juutzo View Post
              Joo tiiän kyllä, että on varmasti työmaa saaha irti. Noh täytyypä viikonloppuna lähtee vingulla viistää ja toivoo parasta. Tarkoitatko semmoista kovametalliterää mikä on koko matkalta samanpaksunen vai semmonen että se kapenee kärkeä kohti?
              Kummalla vaan/ mitä sulla sattuu olemaan.
              Millä nyt saat homman hoidettua.
              Iso työkalu sinne ei taida mahtua...

              Comment

              • jukkae
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 3506
                • 70800

                Nyt kaks bensapumppua autossa, tankin sisäinen ja se ulkoinen, jos nakkaan tankin sisälle bilteman vehkeen niin voinko heivata ulkoisen mäkeen?

                Comment

                • Vicious_e36
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2015
                  • 844
                  • Hämeenlinna

                  Originally posted by jvsvmvsv View Post
                  Oisko jollain ideaa mikä tossa e30 puhaltimessa(tai mittaristossa?) mättää kun lämmöt laittaa päälle niin 0-10min niin poksahtaa sulake ja mittaristo ja puhallin pimenee. Jos pitää puhallinta kylmällä niin sulake kestää. Viimeks luulin et johtu yhest poikenneest mankan piuhasta et ottais johonki maihin kun ei oikosulkujakaan ollut mut ongelmat senku jatkuu.. :think eikös muuten ton pitäis puhaltaa kuumallakin melkein yhtä lujaa ilmaa nelosella kuin kylmällä? Ei tuu ritilöistä kun pelkkää hönkäystä ja sit jaloille ja tuulilasille kovempaa alkaa pikkuhiljaa vituttaa vaihella tota sulaketta
                  Löytyykö joltain ideoita tähän mistä lähtis tutkimaan tai minkä takia toi tykkää poltella sulaketta onko kellään muulla ollu samaa ongelmaa?
                  e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

                  ex:
                  e36 328i ’95 Touring,
                  e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
                  e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
                  e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
                  e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
                  e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
                  e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
                  e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
                  e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    Originally posted by jukkae View Post
                    Nyt kaks bensapumppua autossa, tankin sisäinen ja se ulkoinen, jos nakkaan tankin sisälle bilteman vehkeen niin voinko heivata ulkoisen mäkeen?
                    Kumpi on alkuperäinen versio ? Ainakaan ulkoinen ei tarvi sisäistä mutta olikos näissä sisäisen pumpun omaavissa myös kuskin puolella pumppu :think

                    Comment

                    • Harri G
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 9041
                      • Iisalmi

                      Originally posted by jukkae View Post
                      Nyt kaks bensapumppua autossa, tankin sisäinen ja se ulkoinen, jos nakkaan tankin sisälle bilteman vehkeen niin voinko heivata ulkoisen mäkeen?
                      Jos tarkoitat sitä mattavihreetä niin siinä ei oo kyllä kuin ulkoinen pumppu. Tankin sisällä on vaan mittari.
                      E39 ja E91

                      Comment

                      • Jondis
                        BTCF Member
                        • Feb 2014
                        • 698
                        • Tuusula

                        Mitäs öljyä kannattaa lyödä 318i -88 laatikkoon ja perään? Öljyvalmistajien suositushässäkät ehdottaa kyllä laatikkoöljyn(75w-90), mutta peräöljyä eivät.. Ja onko m40 koneeseen todettu joku hyvä öljy, joka pitää nostajat suht hiljasena? 10w40 motox ainakin vaan pahensi tilannetta
                        MB E55 AMG -05
                        E36 318TiA -96
                        E34 535i -89 imolarot
                        Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                        Comment

                        • MikeDry
                          BTCF Member
                          • May 2006
                          • 6206
                          • Helsinki

                          Mä käytin mun M40 tuota Teboil gold-s, se vaikutta hyvältä..Mutta mä vaihdoin öljyjä n.5-7000km välein+samalla meni suodatin.
                          Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                          Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                          Comment

                          • smpovers
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2006
                            • 2372
                            • Tammela

                            Originally posted by Jondis View Post
                            Mitäs öljyä kannattaa lyödä 318i -88 laatikkoon ja perään? Öljyvalmistajien suositushässäkät ehdottaa kyllä laatikkoöljyn(75w-90), mutta peräöljyä eivät.. Ja onko m40 koneeseen todettu joku hyvä öljy, joka pitää nostajat suht hiljasena? 10w40 motox ainakin vaan pahensi tilannetta
                            Jos lukkoperällä niin: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59010...-GL-5-peraoljy

                            Lukottomaan: http://www.motonet.fi/fi/tuote/59000...en-peraoljy-1l


                            Teboilin Gold S minäkin käyttänyt moottorissa kun on halpaa
                            BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                            BMW 330d touring e46 -05
                            Ford Cortina Mk2 1600 -70
                            ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                            Comment

                            • jukkae
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 3506
                              • 70800

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Jos tarkoitat sitä mattavihreetä niin siinä ei oo kyllä kuin ulkoinen pumppu. Tankin sisällä on vaan mittari.
                              No perkele ihan vaan vissiin muutamaa kombinaatiota näissä...

                              Comment

                              • Jondis
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 698
                                • Tuusula

                                Toi teboilib gold s tais olla 5w40? Pysyykö hyvin koneessa, ettei ole liian lirua? Ja laatikkoon vissiin riittää, että 75w90 ja gl4 luokitus?
                                MB E55 AMG -05
                                E36 318TiA -96
                                E34 535i -89 imolarot
                                Ex: E34x4, E46x2, E39x4, E91x4, E30, E36x3, E61, E60x2, F31 + jokunen muun merkin tuotos

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎