memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • peddee e30
    replied
    voiko kaasuläpän asentotunnistin vaikuttaa tyhjäkäyntiin ku sitähän saa jonkuverran säädettyä kumpaakin suuntaan ku ne kiinnitysreijäthän on soikean muotoiset :think

    Leave a comment:


  • T3
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    Kellään hyviä ohjeita m40 moottorin jäähdytysnesteen täyttöön/ilmaukseen millä saisi varmasti toimimaan okein?
    Lämmityslaitteen säätö ensin auki. Paisuntasäiliön korkki auki. Ylävesiletkusta kaadat nesteitä niin kauan, kunnes tulee letkusta melkein yli ja samalla paisuntasäiliöstä alkaa lähes tulemaan yli. Ylävesiletku kiinni syyläriin ja kone käyntiin. Kaasuvivusta kierroksia 1500rpm, samalla paisuntasäiliön nestepinta lähtee laskemaan ja kun paisuntasäiliön yläreunasta alkaa ihan siitä korkin juuresta pienestä reiästä virtaamaan tasaisesti tavaraa lisäät paisuntasäiliöön nestettä niin paljon, että on merkissä. Korkki kiinni ja ajat muutaman kilometrin lenkin, että termostaatti aukeaa. Sitten kotipihaan ja annat jäähtyä kunnolla. Kylmänä tarkistat paisuntasäiliöstä nestetason. Todennäköisesti joudut lisäämään 3-4dl, että on merkissä. Sitten vaan kovaa ajoa.

    Leave a comment:


  • Aosod
    replied
    Kellään hyviä ohjeita m40 moottorin jäähdytysnesteen täyttöön/ilmaukseen millä saisi varmasti toimimaan okein?

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Originally posted by schwarze View Post
    Pintle cap, vaikuttaa ruiskutetun polttonesteen "sumukuvioon" ja suojaa samalla suutinkärkeä muutenkin. Finjector ainakin myy uusia tarvittaessa.
    Juups.

    Koitin etsiä mutta en löytänyt mistään noita vihreitä "pintle cappeja. Sen sisäreikä oli ilmeisesti 2mm kun 2mm poranterä siihe sopivasti meni.

    Keltainen 3mm ja musta 1.5mm jos internettiin on luottaminen.

    Voinko käyttää keltaista tai mustaa tuon vihreän sijasta kun semmoiset löytyis?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by KanaDimmy View Post

    Huohotinletku tämän näköinen Oli täynnä kaikennäköistä mönjää. Venttiilikoppa/koneisto oli kuitenkin puhdas. Puhaltaa lämmintä, kylmää, ei syö nesteitä ja käy tasaisesti niin en kyllä mitää kansiongelmiakaa epäilisi :think
    Kerääntyy reilun 20 v. aikana vaikka ei olisi mitään vikaa missään, putsaus ja kovaa ajoa.

    Leave a comment:


  • KanaDimmy
    replied


    Huohotinletku tämän näköinen Oli täynnä kaikennäköistä mönjää. Venttiilikoppa/koneisto oli kuitenkin puhdas. Puhaltaa lämmintä, kylmää, ei syö nesteitä ja käy tasaisesti niin en kyllä mitää kansiongelmiakaa epäilisi :think

    Leave a comment:


  • schwarze
    replied
    Originally posted by Miku View Post
    Mikä sen muovikären/kuvun tehtävä on ruiskusuuttimessa? Mikä ainakin m50 suuttimessa on vihreä väriltään?

    Rupesin tuossa suuttimia asentamaan niin huomasin että yhdessä suuttimessa vähän kipeätä ottanut se. Ei siis sinällään ole rikki mutta hieman kärsinyt. Vaikuttaako johonkin vai ei?
    Pintle cap, vaikuttaa ruiskutetun polttonesteen "sumukuvioon" ja suojaa samalla suutinkärkeä muutenkin. Finjector ainakin myy uusia tarvittaessa.
    Last edited by schwarze; 27-07-2015, 10:22. Reason: typoo

    Leave a comment:


  • Miku
    replied
    Mikä sen muovikären/kuvun tehtävä on ruiskusuuttimessa? Mikä ainakin m50 suuttimessa on vihreä väriltään?

    Rupesin tuossa suuttimia asentamaan niin huomasin että yhdessä suuttimessa vähän kipeätä ottanut se. Ei siis sinällään ole rikki mutta hieman kärsinyt. Vaikuttaako johonkin vai ei?

    Leave a comment:


  • Aosod
    replied
    Mites tossa m40 koneessa nokan hammasrattaan kiristys.Jos siis laittaa nokkaan ton lukitustyökalun ja alkaa kiristämään nii alkaako se ratas pyöriä ja vetää ajotuksen vituiks sillon? Hihna siis kiinni jo nii kuin kirjassa neuvotaan ja kaikki oikeessa asennossa nyt vaan pitäis saada tuo pultti siitä rattaasta kiristettyä.

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Tuo venttiilihän ei ole auki kuin hetken starttivaiheessa, koneen käydessä se on aina kiinni (?)
    aijaa :think luulin että se on siihen asti auki kunnes moottori saavuttaa sen tietyn lämpötilan

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by peddee e30 View Post
    Voi jopa olla että sen takia käy vähä heikonlaisesti ku otettiin kylmäkäynnistys venttiilin letku pois ku vuosi bensaa vähäsen ja ei hoksattu ottaa sitä liitintä irti siitä ni se varmaa aukoo sitä venttiiliä ja päästää ylimäärästä ilmaa imusarjaan
    Tuo venttiilihän ei ole auki kuin hetken starttivaiheessa, koneen käydessä se on aina kiinni (?)

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    Voi jopa olla että sen takia käy vähä heikonlaisesti ku otettiin kylmäkäynnistys venttiilin letku pois ku vuosi bensaa vähäsen ja ei hoksattu ottaa sitä liitintä irti siitä ni se varmaa aukoo sitä venttiiliä ja päästää ylimäärästä ilmaa imusarjaan

    Leave a comment:


  • GOOFY
    replied
    Alkaako viallinen jakajan induktiivianturi oireilemaan jotenki vai meneekö se kerrasta mykäksi?

    Leave a comment:


  • peddee e30
    replied
    mikä mahtaa olla ku m10 l-jet ei käy tasasella kaasulla vaan alkaa vaikeroimaan mutta käy kyllä kun pumppaa kaasua? :think
    kertokaa viisaammat!

    Leave a comment:


  • Rocla
    replied
    Originally posted by ___TK___ View Post
    Onkos noihib prosentteihin joku selkeä kaava jossain etteim tarvitse kysellä tyhmiä
    Aika helppo kaava 100-vaihdetut ja poistetut=jäljellä olevat.

    Yli sataa prosenttia ei voi vaihtaa, eikä poistaa, yli viittäkymmentä ei saa vaihtaa tai poistaa.

    Leave a comment:

Working...
X