memebuy23buy

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • bmw89
    replied
    onkos jollain m20 pikkustartilisen vauhtipyörää että vois mitata starttikehän korkeuden?

    Ihmetyttää tuo oma vauhtis, kun siihen ei passaa uudemman mallin startti, koska ratas on liian iso. levyn halkaisia kuitkenkin 228mm ja myyty 320 vauhtiksena.

    Leave a comment:


  • smpovers
    replied
    Originally posted by jvsvmvsv View Post
    Onko ideoita miks tyhjäkäynnillä mittaristossa palaa akku-, jarruhydrauliikka- ja käsijarruvalo mut sit ku nostaa kierroksia niin sammuu? Ei kuullostanu äsken käynnistäessä kovin lupaavalta lämpimällä koneella että voisko laturissa olla jotain feelua? 316i '89.
    Kyl se vika jossain laturin puolella on.
    E30;ssä on joku semmonen systeemi mikä sytyttää nuo kaikki valot kun latauksessa häiriötä. Olettaisin, että laturin hihnan katkeamista varten suunniteltu tuo ominaisuus..

    Leave a comment:


  • Vicious_e36
    replied
    Onko ideoita miks tyhjäkäynnillä mittaristossa palaa akku-, jarruhydrauliikka- ja käsijarruvalo mut sit ku nostaa kierroksia niin sammuu? Ei kuullostanu äsken käynnistäessä kovin lupaavalta lämpimällä koneella että voisko laturissa olla jotain feelua? 316i '89.

    Mikä on muuten koneen normaali lämpötila kun digimittari näyttää plusmiinus 85-90 sähköflekti päällä jos ei enemmänki:think

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Mä kysyin lattian muuttamisesta kun tahdoin tehdä tankin etupuolelle tilan äänenvaimentimelle. Vastaus oli että ihan "fine" jos ei muuta koteloita eikä palkkeja.

    En muista äkkiseltään että auton rakenteen muuttamista koskevissa pykälissä olis kauheen hvin soveltuvia kohtia tähän. Flippikeulan tekemisestä oli joku maininta. Toki säädösten lisäksi on olemassa Trafin soveltamisohjeet.

    Leave a comment:


  • MikeDry
    replied
    sori on pakko kommentoida

    Originally posted by Hexodus View Post
    Yritin haulla etsiä aiheesta mutta kehnolla tuloksella. Onko joillain tarkempaa kokemusta/tietoa putkirungon rakentamisesta osittain E30:n keulaan/perään? Tarkoitus olisi kilvelliseen rataleluun kyhätä tuollainen, joten lakipykälät aiheesta kiinnostaa myös.

    Tähän malliin:




    Etenkin tuon perän toteutus mietityttää. Saako siihen koskea ollenkaan jos meinaa saada kamppeen kilpien väliin? Entä käykö bolt-on-toteutus (kuten kuvien autossa) katsurille vai pitääkö putkirungon olla hitsattu suoraan koriin?
    En tiedä mutta olisiko helpompi mennä paikallisiin katsastusasemille ja kysellä sieltä suoraan. Tuo näyttää silmiin sen verran isolta projektilta..
    Ja jos olen ymmärtänyt että kun ei ole erillistä runkoa, niin ei saisi koskea, siis varmaan sivupelteihin ehkä, mutta nuo runko palkit ja luultavasti sama takana.

    Tämä voi olla puutaheinää ja mitään asiasta tietämättä, mutta tuli vain mieleen että on helpompi käydä kyselemässä konttorilta ja jos ei saa palvelua, niin vaihtaa konttoria..Tietysti voi aina soittaa Trafin kalliiseen puhelin palveluun saamatta mitään tietoa/vastausta.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Sanokaa tyhmäksi mutta mun on edelleen vaikea hahmottaa mitä hyötyä kuvien kaltaisilla muutoksilla saavutetaan.

    Leave a comment:


  • Hexodus
    replied
    Yritin haulla etsiä aiheesta mutta kehnolla tuloksella. Onko joillain tarkempaa kokemusta/tietoa putkirungon rakentamisesta osittain E30:n keulaan/perään? Tarkoitus olisi kilvelliseen rataleluun kyhätä tuollainen, joten lakipykälät aiheesta kiinnostaa myös.

    Tähän malliin:




    Etenkin tuon perän toteutus mietityttää. Saako siihen koskea ollenkaan jos meinaa saada kamppeen kilpien väliin? Entä käykö bolt-on-toteutus (kuten kuvien autossa) katsurille vai pitääkö putkirungon olla hitsattu suoraan koriin?

    Leave a comment:


  • reijo
    replied
    Originally posted by Jauhaja View Post
    Sehän on saatettu vaihtaa jo moneen kertaan. Varmuudella tiedät kun katsoo perän vetarin laipan "alla" olevien pulttien määrän, jos on neljä pulttia niin 168 ja jos kuusi pulttia niin 188.
    En pääse näkemään kun ei oma auto kyseessä, ja siksi kyselin kun luulin että perän ja kardaanin laipan koossa eroa, mutta eipä niissä olekaan. Eli ei merkitystä enään

    Leave a comment:


  • Jauhaja
    replied
    Originally posted by reijo View Post
    Kokeillut katsoa realoemista yms. mutta onko jollakin tietoa kumpi perä autossa on jos -90 320i ja varustettu ABS, eli levyt takanakin? Onko 168 vai 188?
    Sehän on saatettu vaihtaa jo moneen kertaan. Varmuudella tiedät kun katsoo perän vetarin laipan "alla" olevien pulttien määrän, jos on neljä pulttia niin 168 ja jos kuusi pulttia niin 188.
    Last edited by Jauhaja; 30-07-2015, 11:17. Reason: Typo

    Leave a comment:


  • reijo
    replied
    Kokeillut katsoa realoemista yms. mutta onko jollakin tietoa kumpi perä autossa on jos -90 320i ja varustettu ABS, eli levyt takanakin? Onko 168 vai 188?

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    Kellään tietoa mistäs mahtais löytää nokan öljyputkeen keskimmäisen kiinnityspultin ?
    Prikkoineen rahaa vastaan lähimmästä BMW-liikkeestäsi?
    Last edited by petrolhead; 29-07-2015, 23:01.

    Leave a comment:


  • Aosod
    replied
    Kellään tietoa mistäs mahtais löytää nokan öljyputkeen keskimmäisen kiinnityspultin ?

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by AatuPaatu View Post
    Löytääkö joku varaosanumeron vasemman etupyörän kaareen tuleville kiinnikkeille. Eli toiseen tulee jarruletku/putki ja toiseen ABS-anturin sekä jarrupalan kulumisanturin piuha kiinni. Itse en niitä ainakaan löydä bmwfansista vai saako niitä edes erikseen ostettua?
    Väitän että tulee osan 1 mukana... http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...nt_body_parts/

    Leave a comment:


  • AatuPaatu
    replied
    Löytääkö joku varaosanumeron vasemman etupyörän kaareen tuleville kiinnikkeille. Eli toiseen tulee jarruletku/putki ja toiseen ABS-anturin sekä jarrupalan kulumisanturin piuha kiinni. Itse en niitä ainakaan löydä bmwfansista vai saako niitä edes erikseen ostettua?

    Leave a comment:


  • andhu
    replied
    Originally posted by Aosod View Post
    Kellään hyviä ohjeita m40 moottorin jäähdytysnesteen täyttöön/ilmaukseen millä saisi varmasti toimimaan okein?
    Ilmaus ruuvi syylärista auki ja lorotat nestettä säiliöön niinkauan, kun ilmaus reijästä tulee pelkkää nestettä. Seuraavaks ruuvi kiinni ja moottori käyntiin, anna käydä lämpimäksi ja lisäile nestettä tarvittaessa, avaa ilmausruuvia varovasti ja päästä loput ilmat pihalle, kun alkaa tulemaan pelkkää nestettä ruuvii kiinni.
    Lopuksi tarkista nesteen pinta ja säiliön korkki kiinni.

    Leave a comment:

Working...
X