Olen ajanut hyväkuntoisella M40 moottorilla sekä vastaavan kuntoisella M20 moottorilla. Eipä ollut valittamista muuta kuin että tehoa olisi saanut olla enemmän. Mutta yhtäkaikki, hyviä koneita kunnossa ollessaan. M10 on mulla kokematta E30 korissa. :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
-
Originally posted by JJT View PostAjaako joku oikeesti ennemmin M40 ku M20
Väittäisin että ajaa
Comment
-
-
Kummatkin ollu jo vuosia käytössä, m40 sekä m20. Eipä ole ollu tarvetta vaihtaa. M20 kanssa ei oo ollu näitä muiden väittämiä kansiongelmia, eikä kyllä muitakaan. M40 meni runkolaakerit jossain 400tkm kohilla, mutta sitä nyt ei oo säälitty ollenkaan, joten siihen nähden vallan toimiva laitos. Yläkertaan kun vaihtaa uudet osat kun halvallakin saa niin ei mitään valittamista siitäkään, toimii käyttö/talviautossa vallan mainiosti.
Mutta näiden on pakko olla jotai erikoispainoksia kun ei oo aiheuttanu mielipahaa saati vaihdontarvetta.E61 525DA - 09
EX: E90 325IA -06
EX: E46 328i 4d -00
Ex: E30 318i 2d -89
~M20 STROKER CLUB LAHTI~
Comment
-
-
Löytyisikö tähän mittariongelmaan ratkaisua?
Kierroslukumittarin neula pompsahtaa tyhjäkäyntilukemiin pari sekuntia auton sammuttamisen jälkeen. Kun virrat kääntää takaisin päälle tippuu mittari nollille.
Mittaristo toimii muuten ok. Akut vaihdettu noin kolme vuotta sitten ja samalla käyty juotokset läpi. Mittaristo toimi akkujen vaihdon jälkeen noin vuoden normaalisti. Mittasin tänään akut ja ne olivat kunnossa eikä muitakaan vikoja näkynyt. Visuaalisen haitan lisäksi tämä aiheuttanee jonkin asteista ylimääräistä virrankulutusta..
Kyseesseä siis vuoden 1986 325.325i Cabriolet E30 1987
Comment
-
-
M40B16: Kai sillä käyttöautona ihan ajelee
M40B18: Ihan hyvä kone. Vääntää ja liikkuu suht sopivasti. En välttämättä muihin kuin e30 koriin sitä ottaisi.
M20B20: Ei oikein vakuuttanut kun yhtä kolmekymppistä joskus kokeilin. Noh onhan siinä hienot äänet verrattuna m40:iin.
M20B25: Oli mielestäni e34:ssä joskus ihan ok. Kyllähän se e30:ssä varmasti ihan kiva olisi. En oo ikinä 325i e30 ajanut ja tuskin tulen ajamaankaan kun alkaa katseleen aitojen hyväkuntoisten pyyntejä..BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
-
Nyt tarttis jelppiä, eli tuli hankittua ei käyntikuntonen, -84 m10b18 kaasarivehe pari kk sitten.
Auto saatu käymään, kun uusittu virranjakaja kansi ja pyöriä, tulpat ja mekaaninen bensapumppu vaihdettu sähköseen.
Jakaja säädetty korvakuulolla ja käy nätisti tyhjää ja kiertää niin paljon kun uskaltaa rajottamattomalla pyöriällä kierrättää..
Jotenkin vaan käy kovin laihalla, paikallaan polkiessa kaasun pohjaan, hiukan miettii ja sit nappaa kierrokset. Ajossa ei vastaa kaasuun muutakun pumppaamalla.
Tähän on joku vaihtanut weeberin kaasarin, en tosin tiedä, onko se koskaan tossa toiminutOnko nää yleensä ollu ihan vaan plug&pray, ettei tartte suuttimien kanssa pelata?
-E30 "316i"
ex. e46 328i,
Comment
-
-
Originally posted by bmw89 View PostNyt tarttis jelppiä, eli tuli hankittua ei käyntikuntonen, -84 m10b18 kaasarivehe pari kk sitten.
Auto saatu käymään, kun uusittu virranjakaja kansi ja pyöriä, tulpat ja mekaaninen bensapumppu vaihdettu sähköseen.
Jakaja säädetty korvakuulolla ja käy nätisti tyhjää ja kiertää niin paljon kun uskaltaa rajottamattomalla pyöriällä kierrättää..
Jotenkin vaan käy kovin laihalla, paikallaan polkiessa kaasun pohjaan, hiukan miettii ja sit nappaa kierrokset. Ajossa ei vastaa kaasuun muutakun pumppaamalla.
Tähän on joku vaihtanut weeberin kaasarin, en tosin tiedä, onko se koskaan tossa toiminutOnko nää yleensä ollu ihan vaan plug&pray, ettei tartte suuttimien kanssa pelata?
E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by Miku View PostMinusta kaveri laittoi omaan m50 koneeseensa jonkun m40 tai m43 koneisen e36 laatikon. Laatikon merkkiä/mallia en kyllä muista enkä tiedä mitä muutoksia vaatii vai vaatiiko mitään. Tämä kyllä melko mutua :think
Käytännössä kaikissa getrag vaihteistoilla olevissa e36 autoissa on samanlainen vaihteisto, vain pienten vaihteiden rattaissa on eroja vaikka välityksetkin ovat samat.
En osaa sanoa mitä muutoksi e30 m40 g240 vaatisi käydäkseen m50 jälkeen, mutta en usko että isoja, koska britit niitä käyttävät swapeissa.
Kestävämpi (mutu) tuo 240(ylivaihde) ois kuin 220(suora 5.), mutta välitykset eivät soveltuneet omaani kun on harvahko perä.
EDIT: vinkuvan laakerin takia vaihdoin ja johan tuo yhden kesän jälkee vinkuu tuo vaihdettukin.Olli.
Comment
-
-
Tuohon käyttöauto hommaan
Eikun hommaat e30 Ix, ne on hyviä tai sitten tuollaisen M40B16 e30, siinä ne oikeastaan on. Talvella tuolla e30 M20B25 moottorilla ei oikeastaan tee mitäänLast edited by MikeDry; 21-12-2014, 12:18.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostTuohon käyttöauto hommaan
Eikun hommaat e30 Ix, ne on hyviä tai sitten tuollaisen M40B16 e30, siinä ne oikeastaan on. Talvella tuolla M20B25 ei oikeastaan tee mitään..
Jos pitäisi itselle hommata käyttöautoksi alkuperäis kuntoinen e30, niin katselisin M40B18 koneella olevan ehjän yksilön. Moottorina tuo B18 on sellanen tasainen puurtaja, joka on luonteeltaan todella paljon parempi kuin M20B20 ja vie polttoainetta paljon vähemmän kuin M20B25.
Comment
-
-
Originally posted by Coooper View PostKummatkin ollu jo vuosia käytössä, m40 sekä m20. Eipä ole ollu tarvetta vaihtaa. M20 kanssa ei oo ollu näitä muiden väittämiä kansiongelmia, eikä kyllä muitakaan. M40 meni runkolaakerit jossain 400tkm kohilla, mutta sitä nyt ei oo säälitty ollenkaan, joten siihen nähden vallan toimiva laitos. Yläkertaan kun vaihtaa uudet osat kun halvallakin saa niin ei mitään valittamista siitäkään, toimii käyttö/talviautossa vallan mainiosti.
Mutta näiden on pakko olla jotai erikoispainoksia kun ei oo aiheuttanu mielipahaa saati vaihdontarvetta.
-S10B20 ei oo edistynyt juur yhtään2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Daa Daa View PostMites se ny meni? Ensin kehoitat hommaamaan M20b25 koneella olevan auton ja seuraavassa lauseessa sanot ettei sillä tee mitään! Siis hä?
Tai no jotkut voi tykätä, itse en tykännyt siitä ja sen takia tykkään enemmän esim Ix.
PS, en tiedä aukesiko edelleen.....Last edited by MikeDry; 21-12-2014, 12:14.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Sädde View PostOlen pahoillani että jäi tuo takavetoinen-sana kirjoittamatta, eli pointti oli että takavetoisella e30 missä on M20B25 moottori, niin ei tee talvella mitään.
Tai no jotkut voi tykätä, itse en tykännyt siitä ja sen takia tykkään enemmän esim Ix.
PS, en tiedä aukesiko edelleen.....
Olisi kyllä kiva löytää kohtuu kuntoinen 4d tai touring IX..
Comment
-
Comment