bensapintaa vähän nostettiin ja muutenkin kaasari putsattiin kunnolla. oli suuttimet aikas komiassa kunnossa ja kohokammion pohjallakin jotain shittiä
E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
M40B18 kaasarikone.
Lähtee hyvin käymään lämpimänä ja kylmänä, mutta heti kun menee vähän pakkaselle kylmänä hankala sahata käyntiin. Vinkkejä? Automaattiryyppy on mutta toimiikohan?
Ja sit auto sammuu monesti kun ajelee ja laittaa kytkimen pohjaan rullatessaan esim. risteykseen tai liikenneympyrään? Mutta tyhjäkäynnillä auto käy hyvin ja pysyy tyhjäkäynnillä ilman että sammuu paitsi tossa tilanteessa että vedon jälkeen.
Auto nykii ja ei muutenkaan vedä iha alhaalta. Sit kun saa kierroksia koneeseen nii sit mennään.
Alotan vaihtamalla tulpat ja ilmanputsarin kun niitä en vielä ole kattonu kun just vasta toissapäivänä tämän ostin. Ja on muuten eka E30, ja eka kaasarikone mitä mulla on ja tähän mennessä en ainakaan ole tykännyt kun ei meinaa käydä kunnolla. Ehkä tuo kaasari ei niin kamala ole kun vähän oppii ronklaamaan?
Jos jollain ois mulle tälläseen jotain pyöreetä Sportti rattia tarjota niin on suotavaa
ja vaihdekeppiä saa tarjota kanssa jossa ei olis puslassa väljää. On meinaa soppakauha kerraksee.
Last edited by japa!; 01-01-2015, 18:24.
Comment
-
-
Arvelinki täältä saavan vastauksen. Kaasaripeli siis ja edellinen omistaja väitti olevan m40b18. Eikös ne ole ruiskuja... Auto siis E30 316 vm. 88 ja kaasarilla... Mikä kaasari näissä on vakiona ja mikäs tuo kone sit on...? Ketjukone kuitenkin... käsittääkseni...
Comment
-
m10b18 pierburgin kaasarilla. Melkee vaihtaa sinne korvauskaasarin tilalle kun noi pierpurgit koskaa toimi niinku kuuluu.Originally posted by japa! View PostArvelinki täältä saavan vastauksen. Kaasaripeli siis ja edellinen omistaja väitti olevan m40b18. Eikös ne ole ruiskuja... Auto siis E30 316 vm. 88 ja kaasarilla... Mikä kaasari näissä on vakiona ja mikäs tuo kone sit on...? Ketjukone kuitenkin... käsittääkseni...e46 330da -01
E46 320d -00
E30 323i -85 "pommikone"
Projekti: E30 325i -86
Projekti: E21 315 -83
Ex: E30 318i mit m10i -89
Comment
-
Kuinka paljon ehjä M40 bensapumppu ottaa virtaa? Tai tietääkö kukaan pumpun tehoa? Mulla ottaa 9A. 7,5A sulake palaa parin sekunnin käytön jälkeen, pumppu rikki? Pumppu kuitenkin pyörii mutta kuullostaa vaivaiselta, eikä kone käynnisty eikä edes lupaa
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
m40 316iivarissa huomasin tänään että kytkin ei irrota kunnolla, jarrunesteen pinta oli laskenut hieman minimin alle. Lisäsin jarrunesteitä mutta siltikään ei orrota kokonaan. Viittaakos tuo nyt siihen että onko sieltä antautunut kytkimen työ vai pääsylinteri? :thinkBmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte
Comment
-
Työsylinteriä veikkaisin. Omistamissani e30:ssä niitä on mennyt yhteensä 3kpl. Sehän on myös paljon helpompi vaihtaakkin kun pääsylinteri.Originally posted by HujaudeR View Postm40 316iivarissa huomasin tänään että kytkin ei irrota kunnolla, jarrunesteen pinta oli laskenut hieman minimin alle. Lisäsin jarrunesteitä mutta siltikään ei orrota kokonaan. Viittaakos tuo nyt siihen että onko sieltä antautunut kytkimen työ vai pääsylinteri? :think
Jos työsylinteri vuotaa niin tiputtaahan se nestettä auton alle.
Mutta voihan sekin olla mahdollista, että jarrujen kulumisen takia nesteen taso on pikkuhiljaa laskenut ja sitten kytkimen pääsylinteri on päässyt hörppään ilmaa.Last edited by smpovers; 02-01-2015, 22:36.BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Laitoin nyt illalla vielä nestesäiliön täyteen ja renkutin kytkintä parikymmentä kertaa huomenna katsottava toimiiko ja onko nesteen pinta laskenut. Jos ei vieläkään irrota niin sitten kai se on vaihdettava tuo työsylinteriOriginally posted by smpovers View PostTyösylinteriä veikkaisin. Omistamissani e30:ssä niitä on mennyt yhteensä 3kpl. Sehän on myös paljon helpompi vaihtaakkin kun pääsylinteri.
Jos työsylinteri vuotaa niin tiputtaahan se nestettä auton alle.
Mutta voihan sekin olla mahdollista, että jarrujen kulumisen takia nesteen taso on pikkuhiljaa laskenut ja sitten kytkimen pääsylinteri on päässyt hörppään ilmaa.Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte
Comment
-
Jos irrotat ratinaluspahvin, niin villi veikkaus että se on yläpuolelta ihan nesteessä ja sylkkä vuotaa.Originally posted by HujaudeR View PostLaitoin nyt illalla vielä nestesäiliön täyteen ja renkutin kytkintä parikymmentä kertaa huomenna katsottava toimiiko ja onko nesteen pinta laskenut. Jos ei vieläkään irrota niin sitten kai se on vaihdettava tuo työsylinteri.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Purin tossa tourinkista keskuslukon osia irti.
1. Etuovissa oli mikrokytkimet. Mikäs virka niillä on? Laittaa ovet takalukkoon vai?
2. Kun noi romut siirtää keskuslukottomaan sedaniin, niin meneekö ovien lukkomekanismit myös vaihtoon? http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...or_lock_front/
3.Keskuslukottomassa takaluukun avaus ei näytä onnistuvan pelkällä keskuslukon moottorin lisäyksellä. Onko lukko jotenkin modattavissa keskuslukolle?
4.Olen luullut että jos e30 on keskuslukolla niin samassa johtonipussa kulkee myös sähkölasien johdot. Näin ei tässä kuitenkaan ollut. Miksi?BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
BMW 330d touring e46 -05
Ford Cortina Mk2 1600 -70
ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Comment
-
Mikähän bemaria taas vaivaa.. Kyseessä 316i e30 vm. 89
Eli lämpömittari alkoi seilaamaan puolivälin ja yhen pykälän välissä, ja auto myös sammui kesken ajon mystisesti ja meni hetki että lähti käyntiin, jonka jälkeen toimi moitteettomasti taas pientä nykimistä lukuun ottamatta..?
Comment
-
Eli siis. Jos ratinaluspahvin takaa löytyy nestettä = pääsylinteri vaihtoon. Jos ei löydy = työsylinteri vaihtoon?Originally posted by T3 View PostJos irrotat ratinaluspahvin, niin villi veikkaus että se on yläpuolelta ihan nesteessä ja sylkkä vuotaa.Bmw 328i cabriolet cosmosswartc..cosmosswar...cosmos... No se metallinhohtomusta, kyllä te tiedätte
Comment
-
No kyllä, jos se jostain kytkimen osista vuotaa. Voi toki olla joku liitoskin huono. Mutta halvin ainakin ensiks tarkistaa että mistä se kusee..Originally posted by HujaudeR View PostEli siis. Jos ratinaluspahvin takaa löytyy nestettä = pääsylinteri vaihtoon. Jos ei löydy = työsylinteri vaihtoon?
Comment
Comment