Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Danukos
    Alueaktiivi
    • Feb 2011
    • 1125
    • pks

    Terve! Nopee kyssäri vaihtestoöljyistä. Onko kukaan laittanut 316i:n manuaalilaatikkoon motonetin osasynteettista öljyä? linkki -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/59951...hteistooljy-1L

    Täyttää vissiin vaatimukset, mutta mites se laatikko tykkää jos ei ole täyssynteettista kuten castroli? Lähinnä tässä on kyse "ostan halvempaa ja säästän" meiningistä, kun noita litran purkkeja täytys ostaa kaks kappaletta. Ja se näkyy kyllä sitten jo hintaerossa castrolin ja motoxin välillä.

    - Danu
    E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
    Ex - E34
    ///M5 -90 Alpin Weiss II

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by jr66 View Post
      Melko vähissä muutenkin orkkiskaasarit missä on akselilla tiiviste.
      Strömberg
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        Originally posted by DaNU_92 View Post
        Terve! Nopee kyssäri vaihtestoöljyistä. Onko kukaan laittanut 316i:n manuaalilaatikkoon motonetin osasynteettista öljyä? linkki -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/59951...hteistooljy-1L

        Täyttää vissiin vaatimukset, mutta mites se laatikko tykkää jos ei ole täyssynteettista kuten castroli? Lähinnä tässä on kyse "ostan halvempaa ja säästän" meiningistä, kun noita litran purkkeja täytys ostaa kaks kappaletta. Ja se näkyy kyllä sitten jo hintaerossa castrolin ja motoxin välillä.

        - Danu
        Kai se siitä tykkää jos vaatimukset täyttyy?

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          Originally posted by DaNU_92 View Post
          Terve! Nopee kyssäri vaihtestoöljyistä. Onko kukaan laittanut 316i:n manuaalilaatikkoon motonetin osasynteettista öljyä? linkki -> http://www.motonet.fi/fi/tuote/59951...hteistooljy-1L

          Täyttää vissiin vaatimukset, mutta mites se laatikko tykkää jos ei ole täyssynteettista kuten castroli? Lähinnä tässä on kyse "ostan halvempaa ja säästän" meiningistä, kun noita litran purkkeja täytys ostaa kaks kappaletta. Ja se näkyy kyllä sitten jo hintaerossa castrolin ja motoxin välillä.

          - Danu
          Originally posted by Make H. View Post
          Kai se siitä tykkää jos vaatimukset täyttyy?
          Niin. Myös atf on käypäistä ja tärkeintä tuossa motoxissa on tuo gl4 merkintä eli synkrot toimii jouhevasti. GL5 hidastaa synkroja jonkin verran, ainakin aikoinaan e21 lootassa kävi noin. Laakerit ja rattaat pyörii kyllä on öljy mikä vaan.

          Comment

          • janke
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 3667
            • seinäjoki

            Originally posted by GOOFY View Post
            Moposportilla näytti olevan huoltosarja loppunu (43e) mut kalvo siellä oli 6,50.
            Freetechniks???
            Kaasutinexpert???

            Se on sulla varmaank se dmtl 32/34. Se lukee siellä kannen puolella alhaalla kaasarin laipassa. Olikohan 60 e koko huolto/korjaus sarja tohon. Ruuvaat suuttimet irti kun niissä on monesti kaikkea skördää ja koho kammon pohjan puhdistus. Tohon on helppo leikata iite ne kaks paperi tiivistettä ja kiihdytyspumpun kalvon voi joutua uusimaan kun se kovettuu jos ei ole ollu pitkään aikaan käytössä. Kalvo ei aina sisälly korjaus sarjaan. Kalvo kannattaa irrottaa varovasti ja sitä voi yrittää liottaa ja notkistaa öljyssä. Ite oon käyttäny ase öljyä. Neula venttiilin puhdistus ja tarvittaessa uus kumilaippa kaasarin ja imusarjan väliin. Pitäisi toimia.

            Ja sit kaasarin kyljestä letku jakajan kelloon ja imusarjasta kannen puolelta letku huohottimeen. Kaikki muut saa tulpata.
            Kaasari on juurikin tuo 32/34 dmtl. Kaitoin myöskin noita korjaussarjoja ja kyllähän niitä näyttää saavan. Näyttää tosiaan, että kaasari on vuotanut vähän sieltä sun täältä ja se paksu kumitiiviste kaasarin ja imusarjan välistä on ainaki parhaat päivät nähnyt.

            Sitten muuta asiaa.. purkasin sisustaa tänään ja ilmeisesti lattiamatto ei lähde pois ilman kojelaudan iroitusta? kerkisin jo purkaa penkit,konsoolit,mittariston,lämppärinsäätimen ja hansikasloodan. Vittu mikä reikä-helvetti odottaa auton pohjassa. Saa pikkuisen pistää peltiä pohjaan No, kylläpä tämän tiesinkin.
            Meinasin että teen projekti-osioon tästä jutun, mutta noita e30 on siellä jo liiankin kanssa, eikä varmaan moniakaan hirveesti kiinnosta? Toki, sielä projekti kertomuksessa saisi näitä kysymyksiä kysellä, eikä tukkia tätä thredia näillä asioilla. No, pitää kattoa jos vaikka innostuisi tekemään tarinaa tästä.
            Bmw 316 E30 -88

            Comment

            • Guest's Avatar

              Prefl:lään fl:n lamput? Toimiiko
              Attached Files

              Comment

              • Att1Tude
                Bimmer Rookie
                • Feb 2013
                • 152
                • Joensuu

                Kyllä niitä projekteja on aina mukava katella, vaikka palautteet toistaa itseään Mutta niistä saa infoa projektin tekoaikana, todella hyviä pointteja tulee esiin jos vaikka virhe sattuu, itse meinaan tehdä saman joskus tulevaisuudessa.

                ON topic: Mistä kohtaa e30 vm90 hammastankoa kiristetään. Meinaa pieni klappi olla, ei ajossa tunnu tai ei tunnista vaan, mutta paikallaan lonksaa kyllä kun renkaasta kääntelee.Alapallot ja kaikki muut vaihdettu. Jos sillä tuon leimasedän ajan pärjäis kiristämällä, myöhemmin tehostettu paikalleen.

                Ja: vaihdettiin sisempi raidetangon pää, realoem antaa 2 eri mallia kuin myös mätänet, kumilla tai ilman.

                Jokatapauksessa tämä kumillinen siellä on, hammastanko mallia kolmio mutta tuo itse sisempi raidetanko oli jostain millimetreistä kiinni että hivenen erilainen, nivel ei kohtaa juuri samassa kohtaa, entisen pohjaanlyöntikumi oli suurempi(leikattiin tuo uuteen tankoon jotta saa suojan päälle tiiviimmin) ja hivenen ulkoakseliltaan pidempi. Kysymys siis: Vaikuttaako tuo nivelen ero renkaan kääntyvyyteen haittaavasti, kääntyyko se joissain tilanteissa ns.enemmän kun sijainti on nyt ns. pidemmällä?

                Vielä: Tulevaisuuden suunnitelma m50b25 kone. Tarvitseeko autoa muutoskatsastaa isoilla ABS tolpilla jos abseja ei ole kytketty käyttöön? Alkaako katsuri polkemaan jalkaa kun takana ei ole tolppia saatika abs kynkkiä. Meinaan jos pikkuhiljaa alkaa vaihtelemaan osia ilman muutoskatsastusta, ja tolpista+kynkistä olisi hyvä aloittaa. Säästyisi yksi puslajumppa taakse.

                at the moment, voi olla hyvinkin typeriä kysymyksiä, anteeksipyyntöjä foorumilaisille
                Last edited by Att1Tude; 13-02-2015, 17:16.
                ex.E30 316i'90
                ex.E36 320i'91
                Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                Comment

                • Att1Tude
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 152
                  • Joensuu

                  Originally posted by isoR View Post
                  Prefl:lään fl:n lamput? Toimiiko
                  Onko ton kuvan ideana yhteinen maa parkeilla ja alovaloilla? En näe syytä miksei toimisi.

                  E: Käykö ne keskenään, en tiedä.
                  ex.E30 316i'90
                  ex.E36 320i'91
                  Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    Originally posted by Att1Tude View Post
                    Onko ton kuvan ideana yhteinen maa parkeilla ja alovaloilla? En näe syytä miksei toimisi.

                    E: Käykö ne keskenään, en tiedä.

                    Kyllä, semmonen ajatelma. Yleismittari vaan näytti että jotakin kulkee tuon parkkilampun kautta? Että syttyykö nyt ajovalot kun napsautan parkit päälle?

                    Kyllähän ne ulkoisesti käy paikalleen, joku tykkää joku ei (siis että "vanhaan" autoon liian uudet valot) Jos haluaa parkkipolttimot vaihtaa niin orig. maskit joutuu käyttään pois, ite piti kaivella varastosta fl maskitkin

                    Comment

                    • Miku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 2624
                      • Kajaani

                      Originally posted by janke View Post
                      Sitten muuta asiaa.. purkasin sisustaa tänään ja ilmeisesti lattiamatto ei lähde pois ilman kojelaudan iroitusta?
                      Olisko ollut että keskikonsolin takaa (maton etuosasta) kun leikkaa mattoon "halkeaman" niin saa irti eikä tarvi purkaa kun keskikonsolit ja penkit.

                      Toki monihan täällä yöunet tuommoisen takia menettää vaikka ei näy sieltä minnekään eikä vaikuta mihinkään.
                      TEAM "Peli Menetetty"
                      Nyt:
                      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
                      E30 320i 2d m20b27 tic project
                      E38 728ia
                      E46 316i sedan
                      Ex:
                      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

                      Comment

                      • Att1Tude
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2013
                        • 152
                        • Joensuu

                        Originally posted by isoR View Post
                        Kyllä, semmonen ajatelma. Yleismittari vaan näytti että jotakin kulkee tuon parkkilampun kautta? Että syttyykö nyt ajovalot kun napsautan parkit päälle?

                        Kyllähän ne ulkoisesti käy paikalleen, joku tykkää joku ei (siis että "vanhaan" autoon liian uudet valot) Jos haluaa parkkipolttimot vaihtaa niin orig. maskit joutuu käyttään pois, ite piti kaivella varastosta fl maskitkin
                        Yleensähän maadoitus(miinus) on koko autossa yhteinen eli runko. Jos valojen ohjaus tulee plussalta, parkkien ja ajovalojen pitää tuolla kaavalla toimia eri aikaan. Tuossa maadoituksessa vaan että tarkkana mihin maadoitat, jos samasta pisteestä monta maajohtoa niin kuormittaa maadoituspistettä ja johdot lämpenee, eli maadoita runkoon mikäli mahdollista. Jos orkkispaikka/johto niin siihen vaan sit monet kytkee jostain ihmeen syystä esim. lisävalojen maadoituksen suoraan pitkien valojen maihin(lue:rosvoliitin) ja muovia valuu
                        Last edited by Att1Tude; 11-02-2015, 22:24.
                        ex.E30 316i'90
                        ex.E36 320i'91
                        Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                        Comment

                        • Guest's Avatar

                          Originally posted by Att1Tude View Post
                          Yleensähän maadoitus(miinus) on koko autossa yhteinen eli runko. Jos valojen ohjaus tulee plussalta, parkkien ja ajovalojen pitää tuolla kaavalla toimia eri aikaan. Tuossa maadoituksessa vaan että tarkkana mihin maadoitat, jos samasta pisteestä monta maajohtoa niin kuormittaa maadoituspistettä ja johdot lämpenee, eli maadoita runkoon mikäli mahdollista. Jos orkkispaikka/johto niin siihen vaan sit monet kytkee jostain ihmeen syystä esim. lisävalojen maadoituksen suoraan pitkien valojen maihin(lue:rosvoliitin) ja muovia valuu
                          Orkkispaikkaan tulee maadoitus. Eiköhän tuon uskalla asentaa paikalleen...

                          Comment

                          • Att1Tude
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2013
                            • 152
                            • Joensuu

                            Originally posted by isoR View Post
                            Orkkispaikkaan tulee maadoitus. Eiköhän tuon uskalla asentaa paikalleen...
                            Joo kyllä annamennä vaan
                            ex.E30 316i'90
                            ex.E36 320i'91
                            Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                            Comment

                            • [Raver]
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 1613
                              • Oulu

                              Minkäs verran pitäs muuten olla M40 koneisen lataus jännite? 13.77V anto yleismittaria lukemia :think
                              E30 325i 2D -88
                              E39 525i Msport 4D -03 :think

                              Comment

                              • Att1Tude
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2013
                                • 152
                                • Joensuu

                                Originally posted by [Raver] View Post
                                Minkäs verran pitäs muuten olla M40 koneisen lataus jännite? 13.77V anto yleismittaria lukemia :think
                                Mulla on aikalailla samaa luokkaa, hyvä on. Vaihtelee nimimerkillä motonet takuulaturi. Tosiaan, e30 mittaristo teki näppärät että ei anna mitään informaatiota jos latausjännite on liian alhainen, tämän takia volttimittari asennettuna ratin ja mankkaosion väliin mukava ylläri joensuun keskustan sittarin parkkihallissa kun vähä huonosti lähtee käyntiin
                                Last edited by Att1Tude; 11-02-2015, 22:47.
                                ex.E30 316i'90
                                ex.E36 320i'91
                                Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎