Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anttiviis
    BTCF Member
    • Aug 2010
    • 369
    • Kokkola

    Originally posted by Miku View Post
    Mihin porukka on pistänyt öljynpainemittaria asentaessa mittarin anturin m20b25 koneeseen?

    Tehnenneekö tämmösellä mitään joka tulee lohkon ja öljynpaineen varoitusvalon anturin väliin?
    http://www.ebay.com/itm/BMW-3-SERIES...item1c4ca19fcd

    Kyllä tekee, kuhan laittaa esim kupariset tiivisteprikat väliin. Itsellä juurikin saman näköinen ja samassa paikassa josta ahtimelle öljyntulo ja ö-paineanturille.
    E30 325i Turbo -86
    E30 325i M-tech2 -89
    E30 316i Bavaria -91
    E39 525iA -02
    F11 530xd M-Sport -11

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      Originally posted by bmw89 View Post
      bilteman y-haara itellä, ei näyttäny verkkokaupasta löytyvän
      Originally posted by anttiviis View Post
      Kyllä tekee, kuhan laittaa esim kupariset tiivisteprikat väliin. Itsellä juurikin saman näköinen ja samassa paikassa josta ahtimelle öljyntulo ja ö-paineanturille.
      Jeps. Kiitoksia

      Onko vinkkejä järkihintaisesta ja luotettavasta öljynpainemittarista antureineen?
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • anttiviis
        BTCF Member
        • Aug 2010
        • 369
        • Kokkola

        Originally posted by Miku View Post
        Onko vinkkejä järkihintaisesta ja luotettavasta öljynpainemittarista antureineen?
        Itsellä vdo anturi ja mittari 0-5bar asteikolla. Hintaa en tähän hätään muista mut ebaysta löytyy halvemmalla ko kotimaasta.
        E30 325i Turbo -86
        E30 325i M-tech2 -89
        E30 316i Bavaria -91
        E39 525iA -02
        F11 530xd M-Sport -11

        Comment

        • andhu
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 535
          • vihti

          Pakko ihmetellä mihin tarvitsee erillistä öljynpainemittaria, kun löytyy öljynpaineen merkkivalokin? Öljynlämpömittarista taas olisi hyötyäkin...
          E30 316 Turbo

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            Tulee thuning, kun on paljon mittareita No onhan siiyä toki radalla esim. hyötyä, jos epäilee että pumppu hörsii mutkissa ilmaa.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Originally posted by andhu View Post
              Pakko ihmetellä mihin tarvitsee erillistä öljynpainemittaria, kun löytyy öljynpaineen merkkivalokin? Öljynlämpömittarista taas olisi hyötyäkin...
              Omaan tötteröön tulee alkuperäisen lisäksi kierroslukumittari ja öljynlämpö, tai sitte kylmälle öljylle sininen merkkivalo ja liian kuumalle punainen. En oo päättäny vielä. Mulla tulee ekana mieleen lisämittareista että joku järjestelmä on testaamaton/muuten epävarma jos sitä pitää vahdata koko ajan.
              Originally posted by Pazi88 View Post
              Tulee thuning, kun on paljon mittareita No onhan siiyä toki radalla esim. hyötyä, jos epäilee että pumppu hörsii mutkissa ilmaa.
              Ei mulla oo ajaessa aikaa seurata mittareita. Ne kerrat kun moottorin lämpö on noussut liiaksi, olen vaan huomannut että neula on tapissa, kauankohan lie ollut. Sama juttu monien merkkivalojen kanssa.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Vuarine
                Bimmer Rookie
                • Dec 2011
                • 121
                • Kokemäki

                Osaisko ketää sanoo mistä vuodesta alkaen pitää olla vilkut etuoksuissa?
                e46 330d touring kauppakassi
                e30 375hp/519nm

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11131
                  • Oulu

                  Originally posted by Vuarine View Post
                  Osaisko ketää sanoo mistä vuodesta alkaen pitää olla vilkut etuoksuissa?
                  1.1.85 jälkeen.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    Originally posted by Pazi88 View Post
                    1.1.85 jälkeen.
                    Eikö tähän ollu joku possun reikä noiden eu säädösten kanssa niinkuin keltaisilla ajovaloillakin
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Att1Tude
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2013
                      • 152
                      • Joensuu

                      kele, oli puhetta tuossa että m40 moottorin kumien vaihto onnistuu ihan konetta tunkkaamalla ylös mutta ratista päin katsottuna oikean puolen kumia vaihtaessa kanittaa kone johonkin ja neuvo oli vielä että molemmat kumit irti ennen tunkkausta niin onnistuu. Kysymys kuuluukin uskaltaako tuota tunkata? Öljypohjan vierestä pakosarjan alla olevasta korvakosta tunkkaan että sais vähä oikeaa puolta kääntymään enemmän. Jos laitan vasemman kiinni ja tunkkaan niin murtuuko se siihen paikkaan, se näyttäisi vielä menevän nätisti mutta oikea oli antautunut, putki ottaa kiinni puskuriin niin vituttaa kuunnella sitä
                      ex.E30 316i'90
                      ex.E36 320i'91
                      Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                      Comment

                      • smpovers
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 2372
                        • Tammela

                        Originally posted by Att1Tude View Post
                        kele, oli puhetta tuossa että m40 moottorin kumien vaihto onnistuu ihan konetta tunkkaamalla ylös mutta ratista päin katsottuna oikean puolen kumia vaihtaessa kanittaa kone johonkin ja neuvo oli vielä että molemmat kumit irti ennen tunkkausta niin onnistuu. Kysymys kuuluukin uskaltaako tuota tunkata? Öljypohjan vierestä pakosarjan alla olevasta korvakosta tunkkaan että sais vähä oikeaa puolta kääntymään enemmän. Jos laitan vasemman kiinni ja tunkkaan niin murtuuko se siihen paikkaan, se näyttäisi vielä menevän nätisti mutta oikea oli antautunut, putki ottaa kiinni puskuriin niin vituttaa kuunnella sitä
                        Mun mielestä se kumien vaihto menee aika näppärästi kun eka avaa kaikista kumeista kiinnityspultit. Sitten ottaa moottorin "iskarin" toisesta päästä irti ja nostaa tunkilla konetta öljypohjasta ylös (lauta väliin.)
                        BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
                        BMW 330d touring e46 -05
                        Ford Cortina Mk2 1600 -70
                        ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja

                        Comment

                        • Att1Tude
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 152
                          • Joensuu

                          Originally posted by smpovers View Post
                          Mun mielestä se kumien vaihto menee aika näppärästi kun eka avaa kaikista kumeista kiinnityspultit. Sitten ottaa moottorin "iskarin" toisesta päästä irti ja nostaa tunkilla konetta öljypohjasta ylös (lauta väliin.)
                          http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...ension_damper/
                          Päädyin lyhentämään kumin pultteja molemmista päistä noin 1mm, olivat mallia motonet ja pidemmät tottakai. Katselin juuri samaa kuvaa mutta näytti että ei se iskari niin paljoa kanita sitä oikeaa puolta, vallankin kun katsoi että millanen homma se on räpeltää parkkipaikalla irti/takaisin kiinni. Jälkeenpäin kun ajattelee niin oishan sen voinu toki irti käyttää varmaan pisti niin paljon vastaan silti että ei oikea puoli noussut lähellekkään niin paljoa mitä vasen, loppupeleissä löysäsin vasemman puolen kumin irti kun tunkatessa ja konetta käännellessä kone kanitti sitä kumia vasten, niin oikea puoli meni heittämällä paikalleen.
                          ex.E30 316i'90
                          ex.E36 320i'91
                          Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                          Comment

                          • RaneMaster
                            BTCF Member
                            • Jun 2009
                            • 262
                            • Hyvinkää

                            Osaisiko joku neuvoa mikä mahtaa olla vikana kun e30 318i lämpömittari nousee heti tappiin asti ja koneen lämpötilalla ei ole mitään merkitystä asiaan? Mittaristoon on vaihdettu paristot/akut, moottorin maapaikat on putsattu ja käytetty lämpöanturin piuha irti, mutta millään ei ole merkitystä mittarin toimintaan. Monesti myös auton sammuttaessa mittari jää hetkeksi aikaa tuohon punaiselle kunnes kuuluu ääni että nyt se mittari tipahti alas.
                            Mittari ei seilaa ollenkaan vaan pysyy koko ajan maksimissa. Hyvin epämiellyttävä vika kun ei tiedä missä lämpötilassa kone on.

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              Originally posted by RaneMaster View Post
                              Osaisiko joku neuvoa mikä mahtaa olla vikana kun e30 318i lämpömittari nousee heti tappiin asti ja koneen lämpötilalla ei ole mitään merkitystä asiaan? Mittaristoon on vaihdettu paristot/akut, moottorin maapaikat on putsattu ja käytetty lämpöanturin piuha irti, mutta millään ei ole merkitystä mittarin toimintaan. Monesti myös auton sammuttaessa mittari jää hetkeksi aikaa tuohon punaiselle kunnes kuuluu ääni että nyt se mittari tipahti alas.
                              Mittari ei seilaa ollenkaan vaan pysyy koko ajan maksimissa. Hyvin epämiellyttävä vika kun ei tiedä missä lämpötilassa kone on.
                              Jostaki väliltä maadoittuu. Tarkista koko piuha että onko jostain nirhautunu rikki.
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by Pazi88 View Post
                                1.1.85 jälkeen.
                                Tarkasti ottaen tuosta lähtien eli 31.12.84 jälkeen... Ja siis rekisteröintipäivä määrää tuon mikäli tiedossa/otteessa, muuten mennään vuosimallin mukaan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎