Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vicious_e36
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2015
    • 844
    • Hämeenlinna

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    Vesiventtiili on kaasupolkimen yläpuolella.
    Nii onko se siinä vastuksen lähellä suht veemäisessä paikassa mihin vissiin meni 2 piuhaa? Jos oikein muistan niin sininen ja ruskee piuha. Joku sellane kellertävän valkonen "säiliö" minkä päällä se liitin on

    E.
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Kokeile ottaa lämppärin vesiventtiilin piuha irti.
    Jos se on tämä niin ei mitään vaikutusta kun ottaa irti. Samanlailla poksahtaa sulake
    Last edited by Vicious_e36; 19-09-2015, 22:46.
    e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

    ex:
    e36 328i ’95 Touring,
    e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
    e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
    e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
    e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
    e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
    e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
    e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
    e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

    Comment

    • Bm-w
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2014
      • 300
      • Oulu

      #17
      Onko näissä kaikissa m20b25 samanlainen kampiakselin asentoanturi?

      Pakko alkaa uusimaan järjestyksessä osia kun ei vikaa löydy. Eli lämpimänä käynnistäessä tyhjäkäynti katoaa. Jos lähtee ajamaan niin nykii pirusti. Hetken päästä alkaa toimimaan normaalisti. Jos sammutat ja heti käynnistät niin toimii normaalisti mutta odotat esim. 10min niin ongelma ilmenee.

      Pitäisikö tyhjäkäyntimoottorin johdon irroittaessa tapahtua jotain? Tässä ei tapahdu mitään, on sama onko paikalla vaiko ei.

      Tulpat, suuttimet vaihdettu, tyhjäkäyntimoottori jne. Puhdistettu.

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16465
        • Asikkala

        #18
        Originally posted by jvsvmvsv View Post
        Nii onko se siinä vastuksen lähellä suht veemäisessä paikassa mihin vissiin meni 2 piuhaa? Jos oikein muistan niin sininen ja ruskee piuha. Joku sellane kellertävän valkonen "säiliö" minkä päällä se liitin on

        E.

        Jos se on tämä niin ei mitään vaikutusta kun ottaa irti. Samanlailla poksahtaa sulake
        Tuo se on.

        Comment

        • Hexodus
          Bimmer Rookie
          • May 2013
          • 74
          • LTI

          #19
          Kysellääs taas tyhmiä kun ei oo tullu hetkeen kyseltyä.

          Tuli tenkkapoo kun rupesin vaihtamaan kahden E30 coupen etumaskeja päikseen (puskuri, hiekkapelti, muovilistat, yms.). Eihän siellä jumalauta mikään sopinut kohdalleen. Molemmat kuitenkin pre-faceliftejä vuodelta -85, joten ajattelin että homma olisi ollut enemmän tai vähemmän plug-and-play. Toinen autoista on vaan joutunut jossain vaiheessa matkaa rankan amistelun kohteeksi joten ei ole täyttä varmuutta mikä on orkkista ja mikä ei. Toisessa puskurin iskarit ovat tällaista mallia: http://personal.inet.fi/koti/mac/myynti/hiekkapelti.jpg ja toisessa kierretangolliset.

          Elikkä lyhyesti: millainen puskuri kuuluisi alunperin mihinkin? Tarkoitus istuttaa orkkis peltipuskuri hilppeineen amis-lasikuitupaskojen tilalle.
          IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #20
            kuvassa on ainakin facelift valot, hiekkapelti ja puskuri kiinnikkeet. siihen vois sopia facelift puskuri.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Vicious_e36
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 844
              • Hämeenlinna

              #21
              Löytyiskö joltain jotain muita ideoita tohon puhaltimen sulake ongelmaan että mitä lähtis kokeilemaan tai mistä sitä mittailis jotain?
              e36 325 ’92 (HöntsäDee) Coupe

              ex:
              e36 328i ’95 Touring,
              e91 330d ’06 Touring, e91 330d '06 Touring,
              e36 328i ’95 Coupe, e90 330i ’06 Sedan,
              e46 320d ’03 Touring, e60 530d ’04 Sedan,
              e36 323i '98 Sedan, e36 318iS '95 Coupe,
              e36 316i '96 Sedan, e46 330d '04 Touring,
              e46 316i '03 Sedan, e36 320i '95 Touring,
              e36 320i '95 Coupe, e36 325i '92 Sedan,
              e36 316i '97 Touring, e30 316i '89 2d Sedan.

              Comment

              • Jondesi
                Newbiemmer
                • Sep 2015
                • 10
                • Pyhtää

                #22
                Takapöntön kiinnitys

                Eli mitenkä e30 takavaimentimen kiinnityspannat kuuluisi olla?nyt pannan kiinnitys, johon kumi tulee hakkaa ilkeästi korin puolen kiinnikkeisiin kiinni . Alkuperäiset kiinnityspannat ja kumit. Autohan oli E30 318i 1990.
                BMW E30 "328i" 1990
                BMW E91 325d LCI 2009

                Comment

                • Att1Tude
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2013
                  • 152
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by Jondesi View Post
                  Eli mitenkä e30 takavaimentimen kiinnityspannat kuuluisi olla?nyt pannan kiinnitys, johon kumi tulee hakkaa ilkeästi korin puolen kiinnikkeisiin kiinni . Alkuperäiset kiinnityspannat ja kumit. Autohan oli E30 318i 1990.
                  Mitähän kumeja siellä on. No, tuossa vähän räjäytyskuvaa tilanteesta. Käsittääkseni siellä ei pitäisi olla mitään kumeja irrallaan, jos on niin se iskarin yläpään kumi(kai tätä tarkoitat kiinnityspannalla) on antautunut, uutta vaan tilalle. Voi olla että se on löystynyt, tekohengityksenä kiristys Mutta ite vaihtaisin molemmat puolet jos siellä on tavaraa irtonaisena joita ei pitäisi olla.




                  EDIT: Unohda tämä postaus ihan kokonaisuudessaan. Menee darran piikkiin.
                  Last edited by Att1Tude; 20-09-2015, 14:27.
                  ex.E30 316i'90
                  ex.E36 320i'91
                  Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                  Comment

                  • MikeDry
                    BTCF Member
                    • May 2006
                    • 6205
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by Jondesi View Post
                    Eli mitenkä e30 takavaimentimen kiinnityspannat kuuluisi olla?nyt pannan kiinnitys, johon kumi tulee hakkaa ilkeästi korin puolen kiinnikkeisiin kiinni . Alkuperäiset kiinnityspannat ja kumit. Autohan oli E30 318i 1990.
                    Tuossa on jotain kuvaa jos auttaa, tietysti jos joku korin kiinnikkeistä on vääntynyt vähän
                    http://www.realoem.com/bmw/enUS/show...diagId=18_0192
                    Last edited by MikeDry; 20-09-2015, 12:50.
                    Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                    Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                    Comment

                    • andhu
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2012
                      • 535
                      • vihti

                      #25
                      Originally posted by jvsvmvsv View Post
                      Löytyiskö joltain jotain muita ideoita tohon puhaltimen sulake ongelmaan että mitä lähtis kokeilemaan tai mistä sitä mittailis jotain?
                      Käyt kaikki laitteet ja johdot läpi mitä sen palavan sulakkeen takana on. Yks kerrallaan otat pihoja irti jne.
                      E30 316 Turbo

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        #26
                        Originally posted by att1tude View Post
                        mitähän kumeja siellä on. No, tuossa vähän räjäytyskuvaa tilanteesta. Käsittääkseni siellä ei pitäisi olla mitään kumeja irrallaan, jos on niin se iskarin yläpään kumi(kai tätä tarkoitat kiinnityspannalla) on antautunut, uutta vaan tilalle. Voi olla että se on löystynyt, tekohengityksenä kiristys mutta ite vaihtaisin molemmat puolet jos siellä on tavaraa irtonaisena joita ei pitäisi olla.

                        http://www.etk.cc/bmw/en/search/sele...ce/33/33_0325/
                        .....

                        Comment

                        • Att1Tude
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2013
                          • 152
                          • Joensuu

                          #27
                          Originally posted by jr66 View Post
                          .....
                          voi vittu alko naurattaa ku vähä krapulasta selvis miten ton voi käsittää iskariksi

                          Ontopic, jos koneen värinäkumi on hajalla se voi vääntää putkea hiukan
                          Last edited by Att1Tude; 20-09-2015, 14:29.
                          ex.E30 316i'90
                          ex.E36 320i'91
                          Ja muita merkkejäkin on ollut, ja tulee olemaan.

                          Comment

                          • Hexodus
                            Bimmer Rookie
                            • May 2013
                            • 74
                            • LTI

                            #28
                            Originally posted by Hexodus View Post
                            Elikkä lyhyesti: millainen puskuri kuuluisi alunperin mihinkin? Tarkoitus istuttaa orkkis peltipuskuri hilppeineen amis-lasikuitupaskojen tilalle.
                            Tarkennetaas tätä vielä vähän kun ei ite meinaa ottaa selvää. Eli tällä hetkellä keulalta löytyy tämännäköinen setuppi: http://i.imgur.com/vBCUkl6h.jpg (jep, toisen puolen puskurin iskari on soirossa ja öljynlauduhtin nippusidepatentilla kiinni). Onko tossa nyt facelift hiekkapelti vaikka koko auto on muuten pre-face, ja onko noi iskarit myös mallia facelift?
                            IG: https://www.instagram.com/weirdbeardgarage/

                            Comment

                            • -Jarno-
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 1140
                              • Salo

                              #29
                              Originally posted by Hexodus View Post
                              Tarkennetaas tätä vielä vähän kun ei ite meinaa ottaa selvää. Eli tällä hetkellä keulalta löytyy tämännäköinen setuppi: http://i.imgur.com/vBCUkl6h.jpg (jep, toisen puolen puskurin iskari on soirossa ja öljynlauduhtin nippusidepatentilla kiinni). Onko tossa nyt facelift hiekkapelti vaikka koko auto on muuten pre-face, ja onko noi iskarit myös mallia facelift?
                              Juurikin noin.

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                #30
                                Originally posted by -Jarno- View Post
                                Juurikin noin.
                                Ja myös valot ovat facelift, tai ainakin tuo 1 lyhyt eli hymytön linssiumpio jota oli vain -88 mallissa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎