memebuy23buy

E30 alusta uusiksi, 5x120, kynätolpat, isot jarrut....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    Originally posted by Julle View Post
    Kiitos. Ja kun saan tämän selville niin mistä tiedän että miten päin liitän ne e30 johtosarjaan? Anteeksi ehkä typerät kysymykset, olen melko tampio sähköjutuissa...
    Ei väliä kumminpäin liität ne
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Julle
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 659
      • Oulu

      Originally posted by Jonsku View Post
      Ei väliä kumminpäin liität ne
      Got it!

      Comment

      • Julle
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 659
        • Oulu

        Mulla on jarruina edessä e46 330 ja takana e46 328 rojut. Olen koittanut ilmata parhaani mukaan enkä saa enää ilmaa ulos. Tuntuma on silti aika surkea. Onkohan pääsylinteri vaan nyt jäänyt pieneksi? Voiko abs yksikköön jäädä ilmalukkoa kun kaikki on käytetty irti?

        Comment

        • Daa Daa
          BTCF Member
          • Aug 2004
          • 910
          • Jyväskylä

          Luonnollisestikin pääsylinteri pitää mitoittaa satuloiden mukaan.

          Comment

          • Julle
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 659
            • Oulu

            Niinpä. Se jäi tuohon edelliseen kirjoittamatta että onkohan muilla tätä samaa jarrusetuppia ja jos on niin millä sylkällä?

            Comment

            • Daa Daa
              BTCF Member
              • Aug 2004
              • 910
              • Jyväskylä

              Näitä eri setuppeja on varmasti niin monta kuin tekijöitäkin, mutta itse jos tekisin tuollaisen niin pääsylinterin mitat olisivat 23,8/22,2mm


              Nyt jos sulla on käytössä e30 orkkis 20.6mm pääsylinteri, niin eipä tuosta kovin toimivaa aikaan saa.

              Comment

              • Julle
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 659
                • Oulu

                Eikös tuo e32 750i pääsylinteri ole suosittu parannuskikka näissä?

                Comment

                • Daa Daa
                  BTCF Member
                  • Aug 2004
                  • 910
                  • Jyväskylä

                  Tuosta 25.4mm pääsylinteristä ei ole mulla kokemusta 57/38mm satuloiden kaverina, mutta 60/40mm satuloiden kanssa toimii kyllä hyvin.

                  Comment

                  • Julle
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2002
                    • 659
                    • Oulu

                    Originally posted by Freak View Post
                    Mittaat e36:n johdoista minkä kahden johdon välillä on noin yhden kilo-ohmin vastus.
                    Tämä tehty nyt ja abs valo palaa edelleen. Mistähän tuota seuraavaksi osaisi etsiä vikapaikkaa?

                    Comment

                    • Julle
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2002
                      • 659
                      • Oulu

                      Itse itselleni vastaten. Moottorin johtosarjan kytkennässä oli vika. M50 johtosarjan punavalkoinen johto piti liittää pistokkeen pinniin 20. ABS pumppu heräsi henkiin ja mittariston valo sammui.

                      Comment

                      • Julle
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2002
                        • 659
                        • Oulu

                        Pitäisi kohtapuoliin käydä katsastamassa. Mitenkäs muilla on suhtauduttu e36 etutolppiin katsastuksessa?

                        Comment

                        • jmp2002
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 5728
                          • Rovaniemi

                          Eihän sillä ole mitään väliä... pystyt todistamaan että massat riittää jousissa yms... mutta 99% varmuudella katsastusmies mitään tajua ku et mainitte mitään...
                          E30 325i Touring -89
                          E30 325i touring -88 m50tbo
                          G20 330e M-Sport -20

                          Comment

                          • Julle
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2002
                            • 659
                            • Oulu

                            Originally posted by jmp2002 View Post
                            Eihän sillä ole mitään väliä... pystyt todistamaan että massat riittää jousissa yms... mutta 99% varmuudella katsastusmies mitään tajua ku et mainitte mitään...
                            Ok, hyvä sitten niin. Ajattelin että parempi kysäistä kun ei ole kokemusta.

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11219
                              • Oulu

                              Me on ihan muutoskatsastettukkin e36 tolpat sekä olkavarret (ja e34 taka-akseli). Ei ongelmaa.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              • Pantse
                                BTCF Member
                                • Jun 2005
                                • 151
                                • Oulu

                                Isommat jarrut olis tulossa e30:iin (m20 turbo), niin olisiko heittää vinkkiä pääsylinterin ja tehostajan suhteen? Mikäs tuossa olisi paras ratkaisu? Jarrut on edessä e34 540i ja takana e46 328i.

                                Pelkkä E32 pääsylinteri olisi varmaan riittävä muutos, mutta jos poljintuntumaa haluaisi keventää myös? Kaksikalvoista e32/34 tehostajaa näyttää olevan 2- ja 4-pultti kiinnityksellä. Tuleeko 2-pulttisessa ongelmaa, kun orkkiksessa on kuitenkin 4 pulttia?

                                Toisaalta uudempia e90 tehostajia 2-pultti kiinnityksellä myydään paketteineen ~30e kun taas vanhat kaksikalvoiset ~150e paketti. E90 version ainakin Pazi88 näyttää asentaneen omaan autoonsa.
                                Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                                Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                                Comment

                                Working...
                                X