Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11134
    • Oulu

    Originally posted by lappihullu View Post
    Onko e30 ja e36 kardaaneilla mitä eroa?
    On. Ainakin keskimmäinem ristikko nivel on eri puolella kannatin laakeria e36 ja e30 kardaaneissa.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Hullup
      Newbiemmer
      • Dec 2012
      • 5
      • Tampere

      Olisi isompaa pulmaa E30 323iA -85 (m20b23) kanssa ja apu olisi tarpeen!
      Auto käy surkiasti tyhjäkäyntiä, röpöttää, käy erittäin rikkaalla (tyhjäkäynnillä co 6%, hc 5555ppm) ja lämmetessä alkaa kierroksetkin seilata. Vaihteen kun laittaa päälle sammuu melko varmasti ja ajossa kuluttaa yli 30l/100km.

      Olen jo tarkastanut lämpöanturin, imm, kaasuläpäntunnistimen, suuttimien ja puolan vastukset. Jokaiselle sylinterille tulee kipinää, polttoaineen paine 2.5bar ja puristukset tasaiset 14bar. Tulpat vaihdettu, liittimet puhdistettu ja ennakko säädetty. Tuhannessa kierroksessa ennakko on 4%, isommilla kierroksilla meneekin turhankin isoksi ennakko (30%). Autossa on LE-jetronic ruiskutus.

      Mitähän tälle seuraavaksi osaisi tehdä? Kaikki neuvot ovat suuresti arvostettuja!

      Comment

      • Zetz
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 3233
        • Joensuu

        Originally posted by Hullup View Post
        Olisi isompaa pulmaa E30 323iA -85 (m20b23) kanssa ja apu olisi tarpeen!
        Auto käy surkiasti tyhjäkäyntiä, röpöttää, käy erittäin rikkaalla (tyhjäkäynnillä co 6%, hc 5555ppm) ja lämmetessä alkaa kierroksetkin seilata. Vaihteen kun laittaa päälle sammuu melko varmasti ja ajossa kuluttaa yli 30l/100km.

        Olen jo tarkastanut lämpöanturin, imm, kaasuläpäntunnistimen, suuttimien ja puolan vastukset. Jokaiselle sylinterille tulee kipinää, polttoaineen paine 2.5bar ja puristukset tasaiset 14bar. Tulpat vaihdettu, liittimet puhdistettu ja ennakko säädetty. Tuhannessa kierroksessa ennakko on 4%, isommilla kierroksilla meneekin turhankin isoksi ennakko (30%). Autossa on LE-jetronic ruiskutus.

        Mitähän tälle seuraavaksi osaisi tehdä? Kaikki neuvot ovat suuresti arvostettuja!
        kokeillut toisella imm? virranjakajan kansi + pyöriä? uudet tulpat? palamatontahan tuolla aika reilusti on joten tuntuu että heikko on kipuna kun ei bensa pala. se jos kipinä tulee, ei tarkota että kipinän teho riittää sytyttämään.
        puh/txt/whatsapp: 0452673541
        näillä mennään talvella:
        e39 523ia arctic silver
        e87 116i Japanrot
        ja näillä kesällä:
        e30 328i *Rot m50b28

        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
        ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Imuvuodot tarkistettu? Venttiilien säätö liian tiukalla kenties. Pitää olla KYLMÄNÄ 0,25mm. Jos venttiilit liian tiukalla, ihan varmasti käy miten sattuu. Onko sytkä katsottu lampulla kohdalleen?
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            Originally posted by bmw89 View Post
            Ei ne tainnut olla kiinni kuin jollain liimalla, niin luulis irtoavan, kun antaa lämpöä:think

            Itellä ainakin veivimallista irtos ittestäänkin joskus toinen alakiinnike ja lasi tippu oven sisään
            Originally posted by schwarze View Post
            Jep, noin ne lähtee. Jotain lämpöreagoivaa liimaa niissä on, ehki butyyliä jos se silloin on jo keksitty Tsemppiä Niko
            Ja lähtikin Tänks!
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • Hullup
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 5
              • Tampere

              Originally posted by Zetz View Post
              kokeillut toisella imm? virranjakajan kansi + pyöriä? uudet tulpat? palamatontahan tuolla aika reilusti on joten tuntuu että heikko on kipuna kun ei bensa pala. se jos kipinä tulee, ei tarkota että kipinän teho riittää sytyttämään.
              Originally posted by T3 View Post
              Imuvuodot tarkistettu? Venttiilien säätö liian tiukalla kenties. Pitää olla KYLMÄNÄ 0,25mm. Jos venttiilit liian tiukalla, ihan varmasti käy miten sattuu. Onko sytkä katsottu lampulla kohdalleen?
              Imm vastukset oli kunnossa, eikä toista imm ole mitä kokeilla. Virranjakajankansi ja pyöriä näyttävät uusille. Tulpatkin on tosiaan vaihdettu ja ajoitus on säädetty lampulla kohdalleen (16% 5000rpm ilman alipainetta). Venttiilit pitää kyllä tarkistaa vielä, varsinkin kun sylinterien ohje puristukset oli 11bar. Kiitoksia ehdotuksista!
              Last edited by Hullup; 29-09-2017, 08:38.

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                Originally posted by Hullup View Post
                Imm vastukset oli kunnossa, eikä toista imm ole mitä kokeilla. Virranjakajankansi ja pyöriä näyttävät uusille. Tulpatkin on tosiaan vaihdettu ja ajoitus on säädetty lampulla kohdalleen (16% 5000rpm ilman alipainetta). Venttiilit pitää kyllä tarkistaa vielä, varsinkin kun sylinterien ohje puristukset oli 11bar. Kiitoksia ehdotuksista!
                5000 rpm 16 ast. ja isommilla 30 mikäli tuo %-merkki tekee asteen virkaa :think Mikä siirtää sytkää yli 5000 rpm 14 ast. lisää ? Jakajan letkut varmasti oikein ? Ei ole venttiilien vika jos puristukset on 14 mutta ei niiden tarkistus mitään haittaa.

                Vielä että onko mitään ent. om. virityksiä varsinkin ilmaletkuissa, niissä on joskus näissä l-jet koneissa mitä sattuu patentteja. Auto lienee uusi tuttavuus ?
                Last edited by jr66; 29-09-2017, 10:52.

                Comment

                • Hullup
                  Newbiemmer
                  • Dec 2012
                  • 5
                  • Tampere

                  Originally posted by jr66 View Post
                  5000 rpm 16 ast. ja isommilla 30 mikäli tuo %-merkki tekee asteen virkaa :think Mikä siirtää sytkää yli 5000 rpm 14 ast. lisää ? Jakajan letkut varmasti oikein ? Ei ole venttiilien vika jos puristukset on 14 mutta ei niiden tarkistus mitään haittaa.

                  Vielä että onko mitään ent. om. virityksiä varsinkin ilmaletkuissa, niissä on joskus näissä l-jet koneissa mitä sattuu patentteja. Auto lienee uusi tuttavuus ?
                  Joo siis asteet ja rosentit minulla ihan sekasin, asteista puhutaan
                  Jakajan alipaine on ollut ongelma, kun en ole löytänyt miten niiden kuuluisi mennä.
                  Auto tosiaan uusi minulle. Ostaessa jakalle meni yksi alipaineletku "retard ignition" nipalle, mutta netistä löytämieni ohjeiden mukaan kuuluisi mennä vain "advanced ignition" nipalle.. Jakajalla siis kaksi vaihtoehtoa mihin sen alipaineen laittaa, mutta automaatissa menee ilmeisesti vain toiselle alipaine. Jos alipaineletkun laittaa "retard ignition" niin ennakko menee lähelle nollaa. Yhden alipaineletkun oli joku edellisistä omistajista itse tukkinut (keskimmäinen alipaine letku imusarjan apukuskin puolelta).
                  Mutta ennakko tyhjäkäynnillä kuitenkin ok, eli ei varmasti auton ainoa ongelma.

                  Ennakot testatessa alipaineletku kiinni (suluissa mitä pitäisi olla):
                  1000rpm (3-10) - 4°
                  2000rpm (12-19) - 34°
                  3000rpm (15-21) - 32°
                  Last edited by Hullup; 29-09-2017, 15:13.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16465
                    • Asikkala

                    Originally posted by Hullup View Post
                    Joo siis asteet ja rosentit minulla ihan sekasin, asteista puhutaan
                    Jakajan alipaine on ollut ongelma, kun en ole löytänyt miten niiden kuuluisi mennä.
                    Auto tosiaan uusi minulle. Ostaessa jakalle meni yksi alipaineletku "retard ignition" nipalle, mutta netistä löytämieni ohjeiden mukaan kuuluisi mennä vain "advanced ignition" nipalle.. Jakajalla siis kaksi vaihtoehtoa mihin sen alipaineen laittaa, mutta automaatissa menee ilmeisesti vain toiselle alipaine. Jos alipaineletkun laittaa "retard ignition" niin ennakko menee lähelle nollaa. Yhden alipaineletkun oli joku edellisistä omistajista itse tukkinut (keskimmäinen alipaine letku imusarjan apukuskin puolelta).
                    Mutta ennakko tyhjäkäynnillä kuitenkin ok, eli ei varmasti auton ainoa ongelma.

                    Ennakot testatessa alipaineletku kiinni (suluissa mitä pitäisi olla):
                    1000rpm (3-10) - 4°
                    2000rpm (12-19) - 34°
                    3000rpm (15-21) - 32°
                    Jakajan letkut http://bmwfans.info/parts-catalog/E3...vacum_control/

                    Comment

                    • aof1
                      Newbiemmer
                      • Aug 2017
                      • 2
                      • Lahti

                      Weber DMTL 32-34

                      Tällästa kyselen weber DMTL 32-34 kaasutin pensapinnan korkeus?
                      Olen yrittänyt etsiä vaikkamistä mutta ei ole tullut vastaan.:ajatella

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by aof1 View Post
                        Tällästa kyselen weber DMTL 32-34 kaasutin pensapinnan korkeus?
                        Olen yrittänyt etsiä vaikkamistä mutta ei ole tullut vastaan.:ajatella
                        Jos kohon yläpinta on tasainen käännä kaasari ylösalaisin, kohon nyt alapinta pitää olla vaaterissa. Nyrkkisääntö mutta poikkeuksiakin tietysti on.

                        Tuolta wv golf 1,6 calibration näkyy mitta 8 +- 0,25 mm with gasket https://www.google.fi/search?q=weber...=1506767698883
                        Last edited by jr66; 30-09-2017, 13:39.

                        Comment

                        • Soininen
                          BTCF Member
                          • Nov 2006
                          • 1296
                          • Kajaani

                          Paljonko mahtaa olla e30 touring mallin muovihelmojen mitta? Eli kokonais pituus mukaan luettuna etulokasuojan pätkä :think
                          E28 "525i" M52 -84
                          F11 520d xDrive -16

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3167
                            • 47200

                            Kutistuuko toi tuulilasin kiilalista helposti? On se alkuperäinen "kumimaisempi" kromilista ja muutaman kk oli hyllyssä ja nyt jää 5cm vajaaksi yhdyskohdasta. Ei auta vaikka kuinka repii kun vähän saanu menemään ja sitten lisää paikalleen ja repimistä. Uusi lasi laitettii nyt nordic glasin tekeleenä, mutta ei niissä nyt eroakaan oikein voi olla niin paljoa..olis tossa mustakin lista hyllyssä mutta niin paskaa nuljata ilman oikeita työkaluja paikalleen tähän hätään..

                            Comment

                            • Markkanenn
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2016
                              • 262
                              • Vantaa

                              E30 madalluksesta. Preface asettui kivasti vaateriin ta technixin kiinteästi madaltavalla 60/60 alustasarjalla ja 14” style 5 185/65 rengastuksella. Tarkoitus asentaa myös facelift malliin madaltava alustasarja. Jääkö facelift e30 etukenoon 60/40 madaltavalla vai laitetaanko suoraan 60/60 sarja? Rengas ei myöskään saisi jäädä kaaren sisälle:think
                              F11 520d -12

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16465
                                • Asikkala

                                Originally posted by Markkanenn View Post
                                E30 madalluksesta. Preface asettui kivasti vaateriin ta technixin kiinteästi madaltavalla 60/60 alustasarjalla ja 14” style 5 185/65 rengastuksella. Tarkoitus asentaa myös facelift malliin madaltava alustasarja. Jääkö facelift e30 etukenoon 60/40 madaltavalla vai laitetaanko suoraan 60/60 sarja? Rengas ei myöskään saisi jäädä kaaren sisälle:think
                                Kuva ?
                                Faceliftin takalokarin kaari on pari senttiä alempana kuin vanhemmassa joten samoilla jousilla takarengas jää kaaren sisään/lähemmäs kaarta kuin pre vaikka madaltuisi millilleen saman verran kuten pitäisikin, eri konevaihtoehdot saattaa keulan korkeuteen vaikuttaa mutta esim. 4-syl. jouset 4-syl. autoon niin ero minimaalinen jos yhtään.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎