Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 nopea ohjaus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nevari
    BTCF Member
    • Apr 2008
    • 259
    • jyväskylä

    ongelmia hammastangon vaihdossa

    e46 tanko tulossa tilalle facelift 325i cabrioon.
    ongelmaksi muodostuu että ohjausnivelen on joku kyläseppä pilannut ja pitäisi saada uusi. käykö tuohon e34 ja e30 osia yhdistelemällä joku paremmin kuin alkuperäinen tehostetun nivel joka on lisäksi NLA kuvastossa?

    Comment

    • jr66
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 16493
      • Asikkala

      Onko se nivel pilattu vai ne haarukat joissa on reiät laakerikupeille ?

      Comment

      • nevari
        BTCF Member
        • Apr 2008
        • 259
        • jyväskylä

        jos eilen illalla tajusin oikein nii puuttuu ihan osia tuosta
        koitan saada tänään varmistuksen asiaan.

        Comment

        • nevari
          BTCF Member
          • Apr 2008
          • 259
          • jyväskylä

          Originally posted by nevari View Post
          jos eilen illalla tajusin oikein nii puuttuu ihan osia tuosta
          koitan saada tänään varmistuksen asiaan.
          noniin onkohan tämä nyt ainut moottoritilassa oleva nivel ohjauksessa?

          Comment

          • Daa Daa
            BTCF Member
            • Aug 2004
            • 910
            • Jyväskylä

            E46 osia oon sovitellu..
            Last edited by Daa Daa; 21-04-2020, 18:16.

            Comment

            • Smulii
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 71
              • Tampere/Turku

              Jos käyttää tehostetun E30 ristiniveltä, niin kannattaa varautua vaihtamaan se yläpää siitä. Ohjausvaihteen päässä boorit oli mulla ainakin samat, mutta rattiakselin boorit oli harvemmat tehostetun ohjauksen nivelessä. Tämä nivel tuli briteistä, eli voi johtua myös siitä.

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5273
                • Pirkkala

                Mikä sen "parhaan" e46 hammastangon osanumero on?
                Olikos se joku "yellow tag" tanko?
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • anteroro
                  BTCF Member
                  • Jan 2009
                  • 434
                  • oulu

                  Originally posted by Urpo_rotta View Post
                  Mikä sen "parhaan" e46 hammastangon osanumero on?
                  Olikos se joku "yellow tag" tanko?
                  yellow tai purple, mulla itellä on purple osanumerolla 7852974678
                  E30 325 M-tech II DCT
                  9.97s/238kmh

                  Comment

                  • Smulii
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 71
                    • Tampere/Turku

                    Onko muilla ollut ongelmia tehostetun ohjauksen ilmaamisessa? Tuli viikonlopun yli viimeisteltyä ohjausta. Kaikki pelittää muuten, mutta ohjaus tuntuu edelleen kyllä ihan yhtä raskaalta kuin ilman tehostinta. Koitin ilmata netistä löytämieni ohjeiden mukaan, eli täytin säiliön ja kääntelin rattia renkaat ilmassa puolelta toiselle ainakin 30 kertaa. Tämän jälkeen löin auton käyntiin, ja pyörittelin rattia lisää. Mitään varsinaisia kuplia ei tullut, vaan pinta nousi ääriasentoa kohti mentäessä aavistuksen ja laski noin sekunnin kuluttua. Noin 5min käymisen jälkeen pinta oli laskenut ehkä 2cm. Toistin saman proseduurin kahdesti eilisen aikana, ja tänään kävin pienellä testilenkillä. Ohjaus vaikutti edelleen kovin raskaalta. Mainittakoon, että täytin säiliön comman ohjaustehostinöljyllä, mutta ennen lenkkiä imin ruutalla säiliön tyhjäksi ja laitoin säiliöön motoxin dexron 2 ATF:ää. Comman kyljessä lukee, että voi sekoittaa kaikkien ATF öljyjen kanssa, ja sielä pitäisi olla nyt joku about 50/50 seos.

                    En nyt millään halua uskoa, että ohjaustehostimeen tarkoitettu öljy olisi vika tähän. Kaikki letkut on ihan kunnossa, oikein kiristetty ja oikein päin asennettu. Pumppu on vickers/luk ja hammastanko perus e36, samoin letkut ja säiliö.

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16493
                      • Asikkala

                      Originally posted by Smulii View Post
                      Onko muilla ollut ongelmia tehostetun ohjauksen ilmaamisessa? Tuli viikonlopun yli viimeisteltyä ohjausta. Kaikki pelittää muuten, mutta ohjaus tuntuu edelleen kyllä ihan yhtä raskaalta kuin ilman tehostinta. Koitin ilmata netistä löytämieni ohjeiden mukaan, eli täytin säiliön ja kääntelin rattia renkaat ilmassa puolelta toiselle ainakin 30 kertaa. Tämän jälkeen löin auton käyntiin, ja pyörittelin rattia lisää. Mitään varsinaisia kuplia ei tullut, vaan pinta nousi ääriasentoa kohti mentäessä aavistuksen ja laski noin sekunnin kuluttua. Noin 5min käymisen jälkeen pinta oli laskenut ehkä 2cm. Toistin saman proseduurin kahdesti eilisen aikana, ja tänään kävin pienellä testilenkillä. Ohjaus vaikutti edelleen kovin raskaalta. Mainittakoon, että täytin säiliön comman ohjaustehostinöljyllä, mutta ennen lenkkiä imin ruutalla säiliön tyhjäksi ja laitoin säiliöön motoxin dexron 2 ATF:ää. Comman kyljessä lukee, että voi sekoittaa kaikkien ATF öljyjen kanssa, ja sielä pitäisi olla nyt joku about 50/50 seos.

                      En nyt millään halua uskoa, että ohjaustehostimeen tarkoitettu öljy olisi vika tähän. Kaikki letkut on ihan kunnossa, oikein kiristetty ja oikein päin asennettu. Pumppu on vickers/luk ja hammastanko perus e36, samoin letkut ja säiliö.
                      Pumppu tai hammastanko paskana, olet ilmannut ihan oikein.

                      Comment

                      • Smulii
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 71
                        • Tampere/Turku

                        Originally posted by jr66 View Post
                        Pumppu tai hammastanko paskana, olet ilmannut ihan oikein.
                        Pumppuun ostin juuri 70e tiivistesatsin ja hammastanko oli ihan perseestä vaihtaa ilman nosturia, niin en sitten tiedä kumman toivoisin enemmän olevan rikki.

                        Voin varmaan asentaa vanhan hihnan takasin ja ajella vaan tehostamattomana tämän kesän. Tehostus nyt oli vaan sivuseikka, päämäärä oli päästä eroon siitä kömpelöstä vakio-ohjauksesta.

                        Onko jotain helppoa keinoa tarkistaa kummassa se vika on, kun molemmat on autossa kiinni?

                        Comment

                        • Suutari
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2003
                          • 3064
                          • Suomi

                          Muistaakseni pumppuja on eri paineilla ja välityksillä.. Muistelen, et itelläkin oli jotain juttuu sen kanssa joskus.. Vaihdoinkohan kovemman tuoton/paineen pumpun.. En muista. Voi se tuolla jossain omassa threadissä lukea..

                          Paineen mittaukseen tietty joutuu vääntää jonkun adapterin, mutta pumpun aukominenkin kertoo jotain.. Paitsi jos on liian alhaisen tuoton/paineen pumppu sille tangolle. Miltä "kuulostaa/tuntuu" ohjaus tapissa, kun vänkää?
                          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                          -Official BTCF-Sauna Team-
                          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                          -Team BTCF Top Alcohol-
                          -Team Pimp My Bride-
                          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                          Comment

                          • Smulii
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2015
                            • 71
                            • Tampere/Turku

                            Originally posted by Suutari View Post
                            Paineen mittaukseen tietty joutuu vääntää jonkun adapterin, mutta pumpun aukominenkin kertoo jotain.. Paitsi jos on liian alhaisen tuoton/paineen pumppu sille tangolle. Miltä "kuulostaa/tuntuu" ohjaus tapissa, kun vänkää?
                            Ei sano yhtään mitään. Pumppu kävi auki kun vaihdoin sinne uudet tiivisteet, mutta ei pitänyt mitään ääntä missään vaiheessa. Kasauksessakaan ei ole kyllä mitään virheitä sattunut.

                            Comment

                            • pazq
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 3175
                              • 47200

                              Voiko tulo ja paluu olla ristissä? Eikö se käytännössä tehosta nyt ensinkään? Jäin pohtimaan tuota nesteen nousua käännettäessä. Mulla on aina ilmaantunut laakista kun käyttää tapissa molempiin suuntiin keula ilmassa ja sitten käyntiin ja kerran laidasta laitaan uudestaan.

                              Comment

                              • Smulii
                                Bimmer Rookie
                                • Dec 2015
                                • 71
                                • Tampere/Turku

                                Originally posted by pazq View Post
                                Voiko tulo ja paluu olla ristissä? Eikö se käytännössä tehosta nyt ensinkään? Jäin pohtimaan tuota nesteen nousua käännettäessä. Mulla on aina ilmaantunut laakista kun käyttää tapissa molempiin suuntiin keula ilmassa ja sitten käyntiin ja kerran laidasta laitaan uudestaan.
                                Letkut oli ihan oikein, vika oli pumpussa. Aiemmalla pumpulla ei tosiaan tehostanut lainkaan. Ostin torista 200tkm ajetun pumpun jonka löin kiinni ja kaikki toimii. Mainittakoon nyt että aikaisempi pumppu oli 130 bar tuotolla ja osanumero kääntyi e34, ja tämä uus on 110bar tuotolla ja on peräisin e36.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎