Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 nopea ohjaus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _racing_
    BTCF Member
    • Jun 2007
    • 296
    • Inkoo

    Kävikös e36 raidetangot e30? Pituus sama?

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1277
      • Kokkola

      Originally posted by _racing_ View Post
      Kävikös e36 raidetangot e30? Pituus sama?
      Eikös ne pitäs käydä kuhan otat molemmat (sisä/ulko) samasta mallista.

      Comment

      • vaappu
        BTCF Member
        • Sep 2010
        • 1169
        • Rovaniemi/Pyhätunturi

        ota e36 molemmat
        mb 519 täys pitkä
        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
        e31 850i Miljoonan markan bmw.
        e21. Kimppa rassi.
        Awd corolla turbo.+420whp..

        Comment

        • BASTARD
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 67
          • Liperi

          hammastanko swap

          tuli talvella omaan e30 cabrioon laitettua e36 hammastanko enkä lyhentänyt hammastangon booria kun tuntui menevän ihan hyvin ilmankin. nyt ei vaan ohjaus palaudu kunnolla. ilman öljyjä pyöritellessä tuntui herkältä eikä takerrellut ollenkaan mutta kun on öljyt sisässä niin on vähän nihkeä varsinkin keskialueelta. onko kellään mitään muuta mielessä kun tuo liian pitkä nivelakseli? pummpukin pitää ääntä ja öljyt menee vaaleaksi ja vaahtoavaksi.
          e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

          Comment

          • blueorange
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2010
            • 404
            • suomi

            Originally posted by BASTARD View Post
            tuli talvella omaan e30 cabrioon laitettua e36 hammastanko enkä lyhentänyt hammastangon booria kun tuntui menevän ihan hyvin ilmankin. nyt ei vaan ohjaus palaudu kunnolla. ilman öljyjä pyöritellessä tuntui herkältä eikä takerrellut ollenkaan mutta kun on öljyt sisässä niin on vähän nihkeä varsinkin keskialueelta. onko kellään mitään muuta mielessä kun tuo liian pitkä nivelakseli? pummpukin pitää ääntä ja öljyt menee vaaleaksi ja vaahtoavaksi.
            Mulla on e36:ssa karpiolan tekemä nopea ohjaus e36 omiin kuoriin ja ainakin siinä on suurinpiirtein yhtä jäykkä ohjaus ilman öljyjä ,kuin öljyjen kanssa käynnissä(keula ilmassa).Oletko ilmannu ohjauksen oikein?keula ilmaan, öljyt säiliöön piripintaan.rattia hitaasti edes takasin niin kauan kun pinta ei putoa.sitten käyntiin ja heti öljyä säiliöön.mulla ainakin pinta putos paljon.sitten edestakasin hitaasti veivailua niin kauan kun pinta ei hupene ja öljy ei vaahtoudu.

            Jos pumppu huutaa niin voihan se olla siinäkin

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              Yhdistetty muutama samalla otsikolla oleva topic ja siivottu hieman.
              Originally posted by petrolhead View Post
              Liittyen jannmannin postaamaan tietopakettiin: Tehostamaton E30 ohjausvaihde on tasajakoinen 35mm/rev. -Noin niinkun vertailukohdaksi. Mitattu '84:sta jossa pyöreällä hammastangolla oleva ohjausvaihde.
              Mittasin E30 tehostetun ohjausvaihteen. Tasajakoinen 36,5mm/kierros. Aiemmin tässä topikissa joku kirjoitti että tehostettua olisi kahdella eri välityksellä. No, tämä mittaamani oli ainakin niin hidas ettei hyötyä alkaa sovittaa sitä.
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                E36 tehostettu tanko käsillä, nopeamman ohjauksen tarpeessa muttei tule tehostinta.

                Kysymys: Voiko tulpata noin vaan kaikki letkunlähdöt?

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5857
                  • Joccis City

                  Originally posted by Throttle View Post
                  E36 tehostettu tanko käsillä, nopeamman ohjauksen tarpeessa muttei tule tehostinta.

                  Kysymys: Voiko tulpata noin vaan kaikki letkunlähdöt?
                  Kaverin pelissä on vedetty lyhyellä letkulla lähdöt yhteen. Näin ölppä pääsee liikkumaan kuten tehostimen kanssakin. En tiedä onko mitään merkitystä.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • Axum
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 4416
                    • Kuopio

                    E36 ohjausvaihde lyöty paikalleen cabiin.

                    Huomasin sellaisen asian että kun lyhentää booreja ja jättää sokan yläpuolelle reilun 2 mm tavaraa niin akseli menee lyhentämisestä huolimatta ristinivelessä pohjaan asti ja ohjausvaihteen joutuu asentamaan (prikoilla shimmaamalla) hieman alemmaksi suhteessa apurunkoon.

                    Noilla ei lie mitään merkitystä toiminnan kannalta.

                    btw. mikä mahtoi olla säiliölle menevien letkujen sisähalkaisija?
                    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                    - E39 528ia
                    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                    Puretaan 520ia -97
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by jannmann View Post
                      Kaverin pelissä on vedetty lyhyellä letkulla lähdöt yhteen. Näin ölppä pääsee liikkumaan kuten tehostimen kanssakin. En tiedä onko mitään merkitystä.
                      Jos ne tulppaisi tiiviisti niin öljy tai ilma joka sinne jää sisään, joutuisi puristumaan kasaan hammastangon liikkuessa, eli joo, onhan sillä merkitystä.

                      Onko kellään faktaa E46:n ohjausvaihteiden eroista, sopivuudesta E30-koriin, tai siitä onko E46 tangot tasajakoisia.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • mr.b
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 169
                        • pietarsaari

                        Mailmalla ainakin laitetaan e46 raidetankoja e36siin joten eiköhän se mene myös e30iin. siinä jonkinlainen lista mm/kieroksista joka löytyi netistä. toi lista oli jossain jenkkfoorumilla joten onko soitten euromalliset samoja sitä en tiedä.



                        Car-----------mm/ per. turn--------BMW Part #
                        E30------------36.5 mm------------32 13 1 092 335
                        E30 M3---------38 mm--------------32 13 2 225 556
                        E36 M3 '95------39 mm--------------32 13 2 227 191
                        E36-------------45.5 mm------------32 13 1 096 280
                        E36 M3 96+------45.5 mm-----------32 13 1 096 280
                        E36 Z3 M---------45.5 mm-----------32 13 1 096 280
                        E46 Std-----------50 mm------------32 13 6 755 065
                        E85 Z4 M----------51 mm------------32 13 7 836 844
                        E36 Z3 non-M------53.5 mm----------32 13 1 095 575
                        BMW 320iA Touring -95
                        Porsche 944 -86
                        Buell xb9r -03
                        Marin san rafael ~89
                        Jalat -70

                        Comment

                        • pilootti
                          BTCF Member
                          • Feb 2012
                          • 299
                          • Kokkola

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Onko kellään faktaa E46:n ohjausvaihteiden eroista, sopivuudesta E30-koriin, tai siitä onko E46 tangot tasajakoisia.
                          Omaan e30 laitoin e46 330(d?) hammastangon ja meni tehostetun tangon tilalle bolt-on tai no yhtä bolt-on kuin e36 tanko. Pitää vaan olla E46 raidetankojen sisäpäät ja e36 ulkopäät että saa auraukset säädettyä kohdilleen. E30 tai e36 sisäpäät ei sinne sovi. Ja ohjaustehostimen banjo liittimet saatto olla eri kohdassa kuin E30ssä mutta bmw-fansista senki varmaan näkee ja omani sain ainaki kiinni. Ja tanko liikkuu kierroksella sen 45.5mm ja on tasajakoinen. Vertasin sitä e36 m3 tankoon joka myös tallista löytyi ja sen liikkeet oli tismalleen samat kuin E46 tangon. Ja m3 en nyt tiedä oliko se 3.0 vai 3.2l tanko.

                          Tässäpä omat kokemukset e30 ohjauksesta ja yrittäkää ymmärtää tuota hirveää selitystä..

                          Ja ps. Samat prikka viritykset sinne sai tehtyä kuin muihinki tankoihin kääntyvyyttä ajatellen.

                          Pps. Ymmärtääkseni E46 m3 tanko on sitte vielä nopeampi kuin muitten E46 tangot mutta tästä ei oo mitään faktaa, kuulo puhetta vain.
                          Last edited by pilootti; 30-12-2014, 11:08.
                          e30 318i touring "Bercedes Menz"
                          Kawasaki z1000
                          -FatBoyRacing-

                          Comment

                          • Tonton
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 9101
                            • Raisio

                            Onko joku kattonut onko 3.0 m3 hammastangossa rajoittimet vakiona?
                            sigpic
                            M-B Vito -22
                            Transit Custom -18
                            Yamaha vx ho cruiser -22
                            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                            [email protected]

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by pilootti View Post
                              Omaan e30 laitoin e46 330(d?) hammastangon ja meni tehostetun tangon tilalle bolt-on tai no yhtä bolt-on kuin e36 tanko. Pitää vaan olla E46 raidetankojen sisäpäät ja e36 ulkopäät että saa auraukset säädettyä kohdilleen. E30 tai e36 sisäpäät ei sinne sovi. Ja ohjaustehostimen banjo liittimet saatto olla eri kohdassa kuin E30ssä mutta bmw-fansista senki varmaan näkee ja omani sain ainaki kiinni. Ja tanko liikkuu kierroksella sen 45.5mm ja on tasajakoinen. Vertasin sitä e36 m3 tankoon joka myös tallista löytyi ja sen liikkeet oli tismalleen samat kuin E46 tangon. Ja m3 en nyt tiedä oliko se 3.0 vai 3.2l tanko.

                              Tässäpä omat kokemukset e30 ohjauksesta ja yrittäkää ymmärtää tuota hirveää selitystä..

                              Ja ps. Samat prikka viritykset sinne sai tehtyä kuin muihinki tankoihin kääntyvyyttä ajatellen.

                              Pps. Ymmärtääkseni E46 m3 tanko on sitte vielä nopeampi kuin muitten E46 tangot mutta tästä ei oo mitään faktaa, kuulo puhetta vain.
                              Kiitos.
                              E36 3.0 M3:n tanko taisi olla se joka on keskialueella pirun hidas.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Tonton
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 9101
                                • Raisio

                                Nii mietin että siinä on sitten varmaan myös kääntyvyyttä rajoitettu kun kääntyy vain 3 kierrosta.
                                sigpic
                                M-B Vito -22
                                Transit Custom -18
                                Yamaha vx ho cruiser -22
                                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎