Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 nopea ohjaus

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #76
    Originally posted by os951 View Post
    Euro & USA mallien erot taitavat loppupeleissä olla kuitenkin Normiohjausakseli vs. Air Bag ohjausakseli.
    Ei. Bagitön U.S. on eri kuin bagitön euro.

    Tuo euron akseli ilmeisesti käy sittenkin ihan siltään, tai ainakin pikku viilailulla, jenkkien hypetys on ilmeisesti se asia mikä tuosta on tehnyt niin vaikeaa.
    Olli.

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      #77
      Originally posted by Rocla View Post
      Ei. Bagitön U.S. on eri kuin bagitön euro.

      Tuo euron akseli ilmeisesti käy sittenkin ihan siltään, tai ainakin pikku viilailulla, jenkkien hypetys on ilmeisesti se asia mikä tuosta on tehnyt niin vaikeaa.
      Tuolle e30 ohjausnivelakselille ei tarvitse tehdä mitään. Riittää kun sahaa rautasahalla uudesta (esim. e36) hammastangosta siitä booriakselista sen verran pois että on saman pituinen kuin e30 vastaava ja viilaan uuden uran siihen kiinnityspulttia varten. Jos ei sattunut justiin tarpeeks lyhyeks tai ura oikeelle korkeudelle eikä kiinnosta alkaa enää tekeen uudestaan niin prikoilla sen hammastangon kiinnityspisteiden välissä voi vielä hienosäätää tuota.

      Kannattaa viilata vaan ura ensin siihen kohti mistä rupee sahaan ettei lyttää niitä boorien päitä, ovat aika pieniä.

      Enemmän ongelmia tulee niiden letkujen kanssa jos käyttää e30 letkuja kun tossa e36 hammastangossa eri paikassa ne letkunlähdöt ja putkissa väärän laiset mutkat, mutta menee vääntämällä mutkaa just paikoilleen.
      Last edited by Make H.; 05-10-2008, 20:47.

      Comment

      • Coooper
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 1623
        • Lahti

        #78
        Originally posted by Make H. View Post
        Tuolle e30 ohjausnivelakselille ei tarvitse tehdä mitään. Riittää kun sahaa rautasahalla uudesta (esim. e36) hammastangosta siitä booriakselista sen verran pois että on saman pituinen kuin e30 vastaava ja viilaan uuden uran siihen kiinnityspulttia varten. Jos ei sattunut justiin tarpeeks lyhyeks tai ura oikeelle korkeudelle eikä kiinnosta alkaa enää tekeen uudestaan niin prikoilla sen hammastangon kiinnityspisteiden välissä voi vielä hienosäätää tuota.

        Kannattaa viilata vaan ura ensin siihen kohti mistä rupee sahaan ettei lyttää niitä boorien päitä, ovat aika pieniä.

        Enemmän ongelmia tulee niiden letkujen kanssa jos käyttää e30 letkuja kun tossa e36 hammastangossa eri paikassa ne letkunlähdöt ja putkissa väärän laiset mutkat, mutta menee vääntämällä mutkaa just paikoilleen.
        Kieltämättä tääkin kävi pikasesti mielessä kun kattelin tota kuvaa missä oli molemmat akselit vierekkäin niin onhan tuo kolmekutosen akseli pitempi.
        E61 525DA - 09
        EX: E90 325IA -06
        EX: E46 328i 4d -00
        Ex: E30 318i 2d -89


        ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #79
          Originally posted by Coooper View Post
          Kieltämättä tääkin kävi pikasesti mielessä kun kattelin tota kuvaa missä oli molemmat akselit vierekkäin niin onhan tuo kolmekutosen akseli pitempi.
          Niinpä, miks tehdä yksinkertaisista asioista monimutkaisia ja vaikeita

          Comment

          • Coooper
            BTCF Member
            • Apr 2007
            • 1623
            • Lahti

            #80
            E30 20.5:1
            E30 M3 19.6:1
            E36 16.8:1
            E36 M3 (nur 3.0) 14.9:1

            Mitenkäs tuo z3? Onko kellään tietoa onko se vielä hieman nopeampi?
            E61 525DA - 09
            EX: E90 325IA -06
            EX: E46 328i 4d -00
            Ex: E30 318i 2d -89


            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

            Comment

            • PPmotor
              BTCF Member
              • Nov 2002
              • 725
              • E-Pohjanmaa

              #81
              Meillä päin noi tehostetut e36 325i ohjaukset on menny tehostetun e30 ohjauksen tilalle heittämällä, eikä ole tarvinnut väännellä putkia mihinkään suuntaan. Myöskään ohjauksen palautumisen kanssa ei ole ollut ongelmia.
              Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
              Ex: 325i Turbo Drift, jne..
              Power2Drift Team

              Comment

              • afafaf
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1144
                • Tornio

                #82
                eli nyt e36 328 tehostettu hammastanko paikoillaan,mut ongelma on tämä,boori minkä lyhensin,on tangon päässä isompi n.18mm,ja e30 väliakseli (tehostamaton)mikä mulla on niin siinä ei ole ku n.14mm,mistä mallista saan tohon oikean väliakselin?perhanan palapeli..

                miten nuitakin e36 väliakseleita on kahta eri mallia,mulla on kuvan vasemman puoleinen,kun tangossa oli osa 2 vielä kiinni.eli minun pitää varmaan hommata tuo oikeanpuoleinen akseli jostain,mutta mitenkähän käy tuon väliakselin toisen pään kans,sopiiko se sitte e30 rattiakseliin,jos joku osais jelpata..
                Last edited by afafaf; 28-12-2008, 22:49.

                Comment

                • Joni*
                  BTCF Member
                  • Nov 2005
                  • 192
                  • Vaasa

                  #83
                  Millainen on ajossa tuollainen karpiolan 2,25 tai 2,75 kierroksinen ohjaus ilman tehostinta. Jos nyt ajattelee että tulee neloskoneiseen e30:iin. Parkkipaikkaveivailuilla nyt ei ole mitään merkitystä...Kuulostaa aika hurjalta jos ohjaus nopeutuu miltei puolella.
                  Z3 Roadster 2.8 -00

                  Comment

                  • Lep1
                    BTCF Member
                    • Jun 2008
                    • 396
                    • Keminmaa

                    #84
                    kummat tehostimen letkut kannattaa laittaa e36 vai e30 ? vai meneekö ees e36 letku?
                    e46 330xia 00
                    e3 3.0Sa 77
                    e30 325i 89 cabrio
                    e30 320i 88
                    e32 735iL 88
                    e30 318is 90
                    e28 520i 86
                    e30 320i 89

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #85
                      Originally posted by Lep1 View Post
                      kummat tehostimen letkut kannattaa laittaa e36 vai e30 ? vai meneekö ees e36 letku?
                      e36:ssa on se jäähdytinputki välissä joten ei varmastikaan mene niistä ainakaan se toinen letku.
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Jezuz
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2005
                        • 165
                        • Varkaus

                        #86
                        Vissiin kannattaa teettää uudet letkut jotka passaa just oikein! Tahtoo n.20 vuotta tehdä tehtävänsä kumiosissa.
                        Pimpanos Los Poslinos

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #87
                          Originally posted by Coooper View Post
                          E30 20.5:1
                          E30 M3 19.6:1
                          E36 16.8:1
                          E36 M3 (nur 3.0) 14.9:1

                          Mitenkäs tuo z3? Onko kellään tietoa onko se vielä hieman nopeampi?


                          Toi kannattaa lukea.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • -santtu-
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2004
                            • 260
                            • Uurainen

                            #88

                            Comment

                            • Nuke
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1266
                              • Janakkala

                              #89
                              Onko kenelläkään kokemuksia tuosta? :think
                              E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

                              Comment

                              • batu
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2004
                                • 66
                                • Suomenperse, Turku, Itä-mesta

                                #90
                                onko jatekin kamoissa selvä toimivuus nyt sitten?
                                Mutka, se kuolemaa ennen oleva viimeinen epäsuora paikka korjata tilanne.(jos on pitoa.)
                                Nyt: E36 320 vanos los automatiko & E30 325i touring ekonomy hai tek räminä.
                                pitää kehittää uus lista: e30 paskaa, eli 316i m40+ e30 316 kaasari tykki ja Heimohuima pappa mobiili e28 518i
                                Oli: e36 325i (kädetöntä toimintaa saada se tuleen pienellä liipillä(palanut.))
                                Ex: 3x316(e30),2x318(e30),528i(e28),323i(e21),520i(e28 ),318i(e30),318i(e30),318/327i(e30),ja monia muita ku ei muista. lähinnä e30 paskaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎