katoppa ne kaks liitintä(sin. ja valk.) sieltä mittariston takaa onko kunnolla kiinni/ehjät, mittaristo lähtee irti muutamalla ruuvilla ja jos on vakioratti niin saa pujotettua pois ilman ratin irroittamista.
juu u... oonha mä sen mittariston sielt irrotellu muutamaaan kertaan... totesin tossa että vika on akkujen kolvauksissa ilmeisesti kun ne näköjään joskus vaihettu. siellä oli joku johto patentti ja semmosta.. akut näytti olevan ihan kunnossa kun mittasin yleismittarilla
juu u... oonha mä sen mittariston sielt irrotellu muutamaaan kertaan... totesin tossa että vika on akkujen kolvauksissa ilmeisesti kun ne näköjään joskus vaihettu. siellä oli joku johto patentti ja semmosta.. akut näytti olevan ihan kunnossa kun mittasin yleismittarilla
mulla ois toi mittaristo kädessä ja akut irti, mutta en saa niitä jalkoja kolvattua uusiin akkuihin, akun napoihin ei tartu tina :s eli olisko muita tapoja miten ne liittimet sais johtamaan? kuumaliimaa olis, mutten tiä pitääkö se
mulla ois toi mittaristo kädessä ja akut irti, mutta en saa niitä jalkoja kolvattua uusiin akkuihin, akun napoihin ei tartu tina :s eli olisko muita tapoja miten ne liittimet sais johtamaan? kuumaliimaa olis, mutten tiä pitääkö se
Mulla on tekniikanvaihto bemari 316i -89 -> 325i -87. Haluaisin saada toimimaan mittarin, jossa on kierroslukumittari. Kun laitan sen paikalleen niin kierrosluku- ja kulutusmittari eivät toimi. Kellollinen on motometer ja kierroslukuinen VDO. Mitäköhän pitäisi tehdä? Katsoin, että mittarin akut oli aika hapettuneet.
noni tänään tuli kolvailtua ja vaihettua akut tai no ladattavat sormiparistot mitkä latasin ensiksi täyteen en sitten tiiä onko oikeat, mutta vaihetaa jos ei ole. eli mulla toimi alunperin bensa ja nopeus, sekä matka ja trippi ja pelaa edelleen mainiosti, joten asiaan. ennen ei toiminut koko oikea puoli mittaristosta eli kierrosluku,taloudellisuus eikä lämpö mittari. no tänään kolvailin juotoksia uusiksi. ja sain kierroslukumittarin toimimaan mutta tulee jäljessä ja tyhjäkäynnillä on melkein 0 mutta kun polkasee nii herää sekä nyt economy mittari on pohjassa koko aika ja samoin lämpömittari punasella ;D eli mitkä siinä vois viellä olla? ja se piirilevy missä akut on siellä oli muutama aika pahasti hapettunut juotos mitkä sorkin kolvilla puhtaaksi. eli voiko ne vaikuttaa noihin kuitenki nyt on ehyet paristot siellä. vinkkejä? ja saako noita mittareja erillisenä uutena mistään ja eikös ne voi toisesta mittaristosta siirtääkin?
En jaksa lukea kaikkea läpi sen takia koska noista mittariston pattereistakin on todella paljon ristiriitaista tietoa.
Ongelma on se että kierroslukumittari, kulutusmittari ja huoltovalot(Tää ei haittaa mitää) ei toimi. Mittariston pattereja ei ole ikinä vaihdettu.
Aluksi vika oli semmoinen että kierrosluku ja kulutusmittari toimi välillä. Aina sillon kun kyseiset mittarit oli pois pelistä huoltovaloista keltainen valo paloi kokoajan. Sit kun keltainen valo sammu niin mittarit oli taas pelissä mukana.
Mistä lähden vikaa selvittämään? Kolvaustaitoja ei itseltä löydy...
Ja auto on e30 318i -88 eli faceliftiä...
BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek BMW 330d touring e46 -05 Ford Cortina Mk2 1600 -70 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
Veikataan kylmäjuotosta, tai tyhjät paristot vuotaneet syövyttäen piirilevyn. Mittaristo on helppo purkaa, ota auki ja katso näkyykö mitään havaittavaa vikaa.
noni tänään tuli kolvailtua ja vaihettua akut tai no ladattavat sormiparistot mitkä latasin ensiksi täyteen en sitten tiiä onko oikeat, mutta vaihetaa jos ei ole. eli mulla toimi alunperin bensa ja nopeus, sekä matka ja trippi ja pelaa edelleen mainiosti, joten asiaan. ennen ei toiminut koko oikea puoli mittaristosta eli kierrosluku,taloudellisuus eikä lämpö mittari. no tänään kolvailin juotoksia uusiksi. ja sain kierroslukumittarin toimimaan mutta tulee jäljessä ja tyhjäkäynnillä on melkein 0 mutta kun polkasee nii herää sekä nyt economy mittari on pohjassa koko aika ja samoin lämpömittari punasella ;D eli mitkä siinä vois viellä olla? ja se piirilevy missä akut on siellä oli muutama aika pahasti hapettunut juotos mitkä sorkin kolvilla puhtaaksi. eli voiko ne vaikuttaa noihin kuitenki nyt on ehyet paristot siellä. vinkkejä? ja saako noita mittareja erillisenä uutena mistään ja eikös ne voi toisesta mittaristosta siirtääkin?
tarvisin tohon vielä vinkkejä luin tosta aikasemmin että se valkonen palikka mikä laskee noita kierroksia ja taloudellisuusmittaria mistä saisin uuden tämmöisen koska nyt näyttää hieman vajaata molemmat ja lämpömittari viellä koko aika punasta:O huomenna puran vielä uudestaan mutta kuitenkin mistä tollasen palikan saa ja vinkkejä lämpömittarin viasta?
tarvisin tohon vielä vinkkejä luin tosta aikasemmin että se valkonen palikka mikä laskee noita kierroksia ja taloudellisuusmittaria mistä saisin uuden tämmöisen koska nyt näyttää hieman vajaata molemmat ja lämpömittari viellä koko aika punasta:O huomenna puran vielä uudestaan mutta kuitenkin mistä tollasen palikan saa ja vinkkejä lämpömittarin viasta?
kannattas ny laittaa sinne oikeet akut ensiks ja kattoo kaikki juotokset onko kunnossa... löytyy tästäkin topiikista monta kertaa mitkä akut sinne sopii!
kannattas ny laittaa sinne oikeet akut ensiks ja kattoo kaikki juotokset onko kunnossa... löytyy tästäkin topiikista monta kertaa mitkä akut sinne sopii!
no täytyy hommata mutta saako tota palikkaa mistään enää uutena?
Comment