Mulla ois sellanen ongelma että on ollu akku irti pari kertaa, ja nyt ei enää nopeusmittari eikä lämpömittari toimi, kulutusmittari vispaa laidasta laitaan, missä vika? akku on aika heikolla, voisko syy olla siinä? vai onko nää sit nää legendaariset mittariston akut taas..?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E 30 sarjan mittarikysely
Collapse
X
-
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Originally posted by Supra^Mulla ois sellanen ongelma että on ollu akku irti pari kertaa, ja nyt ei enää nopeusmittari eikä lämpömittari toimi, kulutusmittari vispaa laidasta laitaan, missä vika? akku on aika heikolla, voisko syy olla siinä? vai onko nää sit nää legendaariset mittariston akut taas..?
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJIIMittariston akut ei ainakaa mulla vaikuttanu mihinkään muuhun kun niihin huoltovaloihin, ootko kattonu, että liittimet on kunnolla kiinni?
OT: ehtiskö joku valaista, elikkä mulla on foorumilaisten mielestä sytytys pielessä ku ei vedä yläkierroksilla, mutta onko mitään mahollisuutta että ois vaa ilmanputsari niin tukossa ettei saa tarpeeks ilmaa, pakoputkikin on painunut pikkasen kasaan taka-akselin kohalta... nopeesti joku vastaus tähän kans, jos vaan pystyyMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Zäigä Däigä
Originally posted by Supra^mitkä liittimet.. jos niitä on kojelaudan alla sisäpuolella, taikka radion välittömässä läheisyydessä, niin on mahollista että joku on voinut mennä, pitää huomenna tarkistaa. toivotaan nyt niitä, ja kiitos vastauksesta
OT: ehtiskö joku valaista, elikkä mulla on foorumilaisten mielestä sytytys pielessä ku ei vedä yläkierroksilla, mutta onko mitään mahollisuutta että ois vaa ilmanputsari niin tukossa ettei saa tarpeeks ilmaa, pakoputkikin on painunut pikkasen kasaan taka-akselin kohalta... nopeesti joku vastaus tähän kans, jos vaan pystyy
Veikkaisin, ilmanputsari, tulpat ja tulpanjohdot, imusarja tukossa. Tai sitte tulee rajotin vastaan
Comment
-
-
Mittaristo tinattu, ei toimi.
Nopeusmittarin piirilevyssä oli hapettumia, ne on tinattu uusiksi, kiekkamittarissa oli myös pari epäilyttävän näköstä tinausta, lämmitin ne uudestaan.
Isossa piirilevyssä oli yksi iso vastus irti (harmaa jossa punaisia viivoja), sitte tinasin myöskin ne keltapohjaset vastukset uudestaan kiinni. Mittasin myöskin vastuksia näistä kyseisistä keltapohjasista vastuksista ja niistä toinen anto lukemaa 1835 ja toinen samanlainen vastus meni yli kahden tuhannen joten en saanu mitattua sitä. Epäilyttää kyllä, koska vastukset samanlaiset niin eikö niiden pitäisi antaa myös samanlaista vastusta?
Itseä alko hiukan epäilyttämään tossa kiekkamittarin kohalla, koska siinä luki VDO! Mittaristo muuten Motometer, normaalia vaiko eikö?Codier stecker tikkua ei ollu ollenkaan?
Bensamittari ja lämpömittari ja huoltovalot toimii!Last edited by MikkoJII; 01-10-2005, 22:26.
Comment
-
-
dodii, mittaristo kotona. huomenna vaihan akut, yks oli ainaki sulannu aika pahasti, ja muutenkin näyttäis aika huonossa hapessa molemmat olevan. elikkäs pitäs saada kulutus/nopeus/lämpömittari + huoltovalot takaisin toimimaan. toimi moitteettomasti ennenku irrotin akusta piuhat/asensin mankan, sen jälkeen ei oo toiminu.
yks juttu jäi hämää, keskimmäisessä, eli keltaisessa liittimessä ei mitään piuhaa ollut kiinni. kuuluuko siinä sit olla joku kenties? en ehtiny asiaa tarkistaa ku kotiin tultua vasta huomasin että siinä on kolme liitintä, ja kaks olin irti ottanu.
Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^dodii, mittaristo kotona. huomenna vaihan akut, yks oli ainaki sulannu aika pahasti, ja muutenkin näyttäis aika huonossa hapessa molemmat olevan. elikkäs pitäs saada kulutus/nopeus/lämpömittari + huoltovalot takaisin toimimaan. toimi moitteettomasti ennenku irrotin akusta piuhat/asensin mankan, sen jälkeen ei oo toiminu.
yks juttu jäi hämää, keskimmäisessä, eli keltaisessa liittimessä ei mitään piuhaa ollut kiinni. kuuluuko siinä sit olla joku kenties? en ehtiny asiaa tarkistaa ku kotiin tultua vasta huomasin että siinä on kolme liitintä, ja kaks olin irti ottanu.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJIIMittaristo tinattu, ei toimi.
Nopeusmittarin piirilevyssä oli hapettumia, ne on tinattu uusiksi, kiekkamittarissa oli myös pari epäilyttävän näköstä tinausta, lämmitin ne uudestaan.
Isossa piirilevyssä oli yksi iso vastus irti (harmaa jossa punaisia viivoja), sitte tinasin myöskin ne keltapohjaset vastukset uudestaan kiinni. Mittasin myöskin vastuksia näistä kyseisistä keltapohjasista vastuksista ja niistä toinen anto lukemaa 1835 ja toinen samanlainen vastus meni yli kahden tuhannen joten en saanu mitattua sitä. Epäilyttää kyllä, koska vastukset samanlaiset niin eikö niiden pitäisi antaa myös samanlaista vastusta?
Itseä alko hiukan epäilyttämään tossa kiekkamittarin kohalla, koska siinä luki VDO! Mittaristo muuten Motometer, normaalia vaiko eikö?Codier stecker tikkua ei ollu ollenkaan?
Bensamittari ja lämpömittari ja huoltovalot toimii!
Jeps, elikkäs ikuinen ongelma Motometerin ja VDO:n yhteensopivuudesta. Mun käsityksen mukaan ovat yhteensopivia riippuen valmistusvuodesta. Itellä -84 ja -87 Motometerit pöydällä, eivät ole samanlaisia. Taasen -87 Motometerin koodipalikka kävi -87 VDO:hon. Eli mittarin merkillä ei väliä, vaan valmistusvuodella? Tarkempaa tietoa kellään?
Mulla ei toiminut kiekka- ja kulutusmittari kun vaihdoin VDO:n Motometerin tilalle. Huoltovalot vilkutti inspectionia nollauksesta huolimatta. Ei muuta kun tarkastelemaan ja joku olikin romiksella vieny mun "uudesta" mittarista koodipalikan. Kaverilta sattu kyseinen hilu löytymään (motometer) ja eikun omaan kokeilemaan ja taas kaikki toimi.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJIISiihen tulee check panelin liitin.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by NipsuJeps, elikkäs ikuinen ongelma Motometerin ja VDO:n yhteensopivuudesta. Mun käsityksen mukaan ovat yhteensopivia riippuen valmistusvuodesta. Itellä -84 ja -87 Motometerit pöydällä, eivät ole samanlaisia. Taasen -87 Motometerin koodipalikka kävi -87 VDO:hon. Eli mittarin merkillä ei väliä, vaan valmistusvuodella? Tarkempaa tietoa kellään?
Mulla ei toiminut kiekka- ja kulutusmittari kun vaihdoin VDO:n Motometerin tilalle. Huoltovalot vilkutti inspectionia nollauksesta huolimatta. Ei muuta kun tarkastelemaan ja joku olikin romiksella vieny mun "uudesta" mittarista koodipalikan. Kaverilta sattu kyseinen hilu löytymään (motometer) ja eikun omaan kokeilemaan ja taas kaikki toimi.
Onko sulla siinä motometerin mittaristossa vdo:n jenkamittari? mulla on ja näyttää, että puuttus kaksi tikkua siitä jenkamittarin piiristä johon se laitetaan kiinni, eli jää kaks reikää siihen kohtaan mihin se jenkamittari tulee kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by MikkoJIIMulla on tollanen vanha VDO:n mittaristo kellolla, jossa on sellanen musta tikku siellä takana(codier stecker lukee?), toinen mittaristo on motometer vm. 87 jenkamittarilla, siinä on sellanen piirilevy siinä mittariston etupuolella, joka yhdistyy huoltovalojen piirilevyyn, onko tämä se codier stecker? käytettiin sitä irti ja alko inspection valo vilkkumaan.
Onko sulla siinä motometerin mittaristossa vdo:n jenkamittari? mulla on ja näyttää, että puuttus kaksi tikkua siitä jenkamittarin piiristä johon se laitetaan kiinni, eli jää kaks reikää siihen kohtaan mihin se jenkamittari tulee kiinni.
Ja ei, mulla on kyllä koko muu mittaristo VDO:ta, paitsi kyseinen koodipalikka on Motometeristä. Pienellä varauksella sanoin et ne ois yhteensopivia, enkä pääse nyt tarkistamaa kun ite majailen Tampereel ja varamittaristot on Kotkassa.
Comment
-
Comment