Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 30 sarjan mittarikysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #91
    Mulla ois sellanen ongelma että on ollu akku irti pari kertaa, ja nyt ei enää nopeusmittari eikä lämpömittari toimi, kulutusmittari vispaa laidasta laitaan, missä vika? akku on aika heikolla, voisko syy olla siinä? vai onko nää sit nää legendaariset mittariston akut taas..?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • MikkoJII
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 1807
      • Lapua

      #92
      Originally posted by Supra^
      Mulla ois sellanen ongelma että on ollu akku irti pari kertaa, ja nyt ei enää nopeusmittari eikä lämpömittari toimi, kulutusmittari vispaa laidasta laitaan, missä vika? akku on aika heikolla, voisko syy olla siinä? vai onko nää sit nää legendaariset mittariston akut taas..?
      Mittariston akut ei ainakaa mulla vaikuttanu mihinkään muuhun kun niihin huoltovaloihin, ootko kattonu, että liittimet on kunnolla kiinni?
      E32 750i 11/89

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #93
        Originally posted by MikkoJII
        Mittariston akut ei ainakaa mulla vaikuttanu mihinkään muuhun kun niihin huoltovaloihin, ootko kattonu, että liittimet on kunnolla kiinni?
        mitkä liittimet.. jos niitä on kojelaudan alla sisäpuolella, taikka radion välittömässä läheisyydessä, niin on mahollista että joku on voinut mennä, pitää huomenna tarkistaa. toivotaan nyt niitä, ja kiitos vastauksesta

        OT: ehtiskö joku valaista, elikkä mulla on foorumilaisten mielestä sytytys pielessä ku ei vedä yläkierroksilla, mutta onko mitään mahollisuutta että ois vaa ilmanputsari niin tukossa ettei saa tarpeeks ilmaa, pakoputkikin on painunut pikkasen kasaan taka-akselin kohalta... nopeesti joku vastaus tähän kans, jos vaan pystyy
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          #94
          Zäigä Däigä

          Originally posted by Supra^
          mitkä liittimet.. jos niitä on kojelaudan alla sisäpuolella, taikka radion välittömässä läheisyydessä, niin on mahollista että joku on voinut mennä, pitää huomenna tarkistaa. toivotaan nyt niitä, ja kiitos vastauksesta

          OT: ehtiskö joku valaista, elikkä mulla on foorumilaisten mielestä sytytys pielessä ku ei vedä yläkierroksilla, mutta onko mitään mahollisuutta että ois vaa ilmanputsari niin tukossa ettei saa tarpeeks ilmaa, pakoputkikin on painunut pikkasen kasaan taka-akselin kohalta... nopeesti joku vastaus tähän kans, jos vaan pystyy
          Ne liittimet mitkä tulee mittaristoon kiinni. Itellä näytti ainakin ehjiltä mitä äsken katoin. Nopeusmittarin piirilvyssä oli kolmessa vierekkäisessä tinauksessa hapettumia, kohta tinataan. Isoimmassa piirilevyssä kaikkein isoin vastus (lämpömittarin päädyssä, kolme punaista viivaa ja harmaa) oli melkein irti, kohta tinataa sekin kun saan tuosta kärkkäiseltä hiukan pienempiä kärki tohon kolviin

          Veikkaisin, ilmanputsari, tulpat ja tulpanjohdot, imusarja tukossa. Tai sitte tulee rajotin vastaan
          E32 750i 11/89

          Comment

          • advance
            Bimmer Enthusiast
            • May 2004
            • 1689

            #95
            mikähän vois olla vikana kun ei kerää kilometrejä mittari muuten toimii

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              #96
              Originally posted by advance
              mikähän vois olla vikana kun ei kerää kilometrejä mittari muuten toimii
              Ne neulat luultavasti paskana, ootko koittanu pyöritellä ite sitä mittarilukemaa?
              E32 750i 11/89

              Comment

              • MikkoJII
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 1807
                • Lapua

                #97
                Mittaristo tinattu, ei toimi.

                Nopeusmittarin piirilevyssä oli hapettumia, ne on tinattu uusiksi, kiekkamittarissa oli myös pari epäilyttävän näköstä tinausta, lämmitin ne uudestaan.

                Isossa piirilevyssä oli yksi iso vastus irti (harmaa jossa punaisia viivoja), sitte tinasin myöskin ne keltapohjaset vastukset uudestaan kiinni. Mittasin myöskin vastuksia näistä kyseisistä keltapohjasista vastuksista ja niistä toinen anto lukemaa 1835 ja toinen samanlainen vastus meni yli kahden tuhannen joten en saanu mitattua sitä. Epäilyttää kyllä, koska vastukset samanlaiset niin eikö niiden pitäisi antaa myös samanlaista vastusta?

                Itseä alko hiukan epäilyttämään tossa kiekkamittarin kohalla, koska siinä luki VDO! Mittaristo muuten Motometer, normaalia vaiko eikö? Codier stecker tikkua ei ollu ollenkaan?

                Bensamittari ja lämpömittari ja huoltovalot toimii!
                Last edited by MikkoJII; 01-10-2005, 22:26.
                E32 750i 11/89

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  #98
                  dodii, mittaristo kotona. huomenna vaihan akut, yks oli ainaki sulannu aika pahasti, ja muutenkin näyttäis aika huonossa hapessa molemmat olevan. elikkäs pitäs saada kulutus/nopeus/lämpömittari + huoltovalot takaisin toimimaan. toimi moitteettomasti ennenku irrotin akusta piuhat/asensin mankan, sen jälkeen ei oo toiminu.
                  yks juttu jäi hämää, keskimmäisessä, eli keltaisessa liittimessä ei mitään piuhaa ollut kiinni. kuuluuko siinä sit olla joku kenties ? en ehtiny asiaa tarkistaa ku kotiin tultua vasta huomasin että siinä on kolme liitintä, ja kaks olin irti ottanu.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • MikkoJII
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 1807
                    • Lapua

                    #99
                    Originally posted by Supra^
                    dodii, mittaristo kotona. huomenna vaihan akut, yks oli ainaki sulannu aika pahasti, ja muutenkin näyttäis aika huonossa hapessa molemmat olevan. elikkäs pitäs saada kulutus/nopeus/lämpömittari + huoltovalot takaisin toimimaan. toimi moitteettomasti ennenku irrotin akusta piuhat/asensin mankan, sen jälkeen ei oo toiminu.
                    yks juttu jäi hämää, keskimmäisessä, eli keltaisessa liittimessä ei mitään piuhaa ollut kiinni. kuuluuko siinä sit olla joku kenties ? en ehtiny asiaa tarkistaa ku kotiin tultua vasta huomasin että siinä on kolme liitintä, ja kaks olin irti ottanu.
                    Siihen tulee check panelin liitin.
                    E32 750i 11/89

                    Comment

                    • Nipsu
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 202
                      • Tampere

                      Originally posted by MikkoJII
                      Mittaristo tinattu, ei toimi.

                      Nopeusmittarin piirilevyssä oli hapettumia, ne on tinattu uusiksi, kiekkamittarissa oli myös pari epäilyttävän näköstä tinausta, lämmitin ne uudestaan.

                      Isossa piirilevyssä oli yksi iso vastus irti (harmaa jossa punaisia viivoja), sitte tinasin myöskin ne keltapohjaset vastukset uudestaan kiinni. Mittasin myöskin vastuksia näistä kyseisistä keltapohjasista vastuksista ja niistä toinen anto lukemaa 1835 ja toinen samanlainen vastus meni yli kahden tuhannen joten en saanu mitattua sitä. Epäilyttää kyllä, koska vastukset samanlaiset niin eikö niiden pitäisi antaa myös samanlaista vastusta?

                      Itseä alko hiukan epäilyttämään tossa kiekkamittarin kohalla, koska siinä luki VDO! Mittaristo muuten Motometer, normaalia vaiko eikö? Codier stecker tikkua ei ollu ollenkaan?

                      Bensamittari ja lämpömittari ja huoltovalot toimii!

                      Jeps, elikkäs ikuinen ongelma Motometerin ja VDO:n yhteensopivuudesta. Mun käsityksen mukaan ovat yhteensopivia riippuen valmistusvuodesta. Itellä -84 ja -87 Motometerit pöydällä, eivät ole samanlaisia. Taasen -87 Motometerin koodipalikka kävi -87 VDO:hon. Eli mittarin merkillä ei väliä, vaan valmistusvuodella? Tarkempaa tietoa kellään?

                      Mulla ei toiminut kiekka- ja kulutusmittari kun vaihdoin VDO:n Motometerin tilalle. Huoltovalot vilkutti inspectionia nollauksesta huolimatta. Ei muuta kun tarkastelemaan ja joku olikin romiksella vieny mun "uudesta" mittarista koodipalikan. Kaverilta sattu kyseinen hilu löytymään (motometer) ja eikun omaan kokeilemaan ja taas kaikki toimi.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by MikkoJII
                        Siihen tulee check panelin liitin.
                        no kyllä se check-panel toimi vaikkei se liitin ollukkaan kiinni
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • MikkoJII
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 1807
                          • Lapua

                          Originally posted by Nipsu
                          Jeps, elikkäs ikuinen ongelma Motometerin ja VDO:n yhteensopivuudesta. Mun käsityksen mukaan ovat yhteensopivia riippuen valmistusvuodesta. Itellä -84 ja -87 Motometerit pöydällä, eivät ole samanlaisia. Taasen -87 Motometerin koodipalikka kävi -87 VDO:hon. Eli mittarin merkillä ei väliä, vaan valmistusvuodella? Tarkempaa tietoa kellään?

                          Mulla ei toiminut kiekka- ja kulutusmittari kun vaihdoin VDO:n Motometerin tilalle. Huoltovalot vilkutti inspectionia nollauksesta huolimatta. Ei muuta kun tarkastelemaan ja joku olikin romiksella vieny mun "uudesta" mittarista koodipalikan. Kaverilta sattu kyseinen hilu löytymään (motometer) ja eikun omaan kokeilemaan ja taas kaikki toimi.
                          Mulla on tollanen vanha VDO:n mittaristo kellolla, jossa on sellanen musta tikku siellä takana(codier stecker lukee?), toinen mittaristo on motometer vm. 87 jenkamittarilla, siinä on sellanen piirilevy siinä mittariston etupuolella, joka yhdistyy huoltovalojen piirilevyyn, onko tämä se codier stecker? käytettiin sitä irti ja alko inspection valo vilkkumaan.

                          Onko sulla siinä motometerin mittaristossa vdo:n jenkamittari? mulla on ja näyttää, että puuttus kaksi tikkua siitä jenkamittarin piiristä johon se laitetaan kiinni, eli jää kaks reikää siihen kohtaan mihin se jenkamittari tulee kiinni.
                          E32 750i 11/89

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            Originally posted by Supra^
                            no kyllä se check-panel toimi vaikkei se liitin ollukkaan kiinni
                            WTF
                            Vilkkuuko mittaristossa se check valo?
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • Nipsu
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2005
                              • 202
                              • Tampere

                              Originally posted by MikkoJII
                              Mulla on tollanen vanha VDO:n mittaristo kellolla, jossa on sellanen musta tikku siellä takana(codier stecker lukee?), toinen mittaristo on motometer vm. 87 jenkamittarilla, siinä on sellanen piirilevy siinä mittariston etupuolella, joka yhdistyy huoltovalojen piirilevyyn, onko tämä se codier stecker? käytettiin sitä irti ja alko inspection valo vilkkumaan.

                              Onko sulla siinä motometerin mittaristossa vdo:n jenkamittari? mulla on ja näyttää, että puuttus kaksi tikkua siitä jenkamittarin piiristä johon se laitetaan kiinni, eli jää kaks reikää siihen kohtaan mihin se jenkamittari tulee kiinni.
                              Siinä uudemmassa mittaristossa valmistajasta riippumatta koodipalikka on just siinä mittariston etupuolella missä mainitsit. Kyseinen palikka kertoo onko sulla kuus- vai nelipyttynen moottori. Nelisylinterinen kutosen palikalla näyttää kierrosluvun kolmasosan pieleen, en nyt jaksa miettiä kumpaan suuntaan. Sama pätee tiätty kutvoseen nelisylinterisen koodipalikalla mut näyttää toiseen suuntaan väärin.

                              Ja ei, mulla on kyllä koko muu mittaristo VDO:ta, paitsi kyseinen koodipalikka on Motometeristä. Pienellä varauksella sanoin et ne ois yhteensopivia, enkä pääse nyt tarkistamaa kun ite majailen Tampereel ja varamittaristot on Kotkassa.

                              Comment

                              • MikkoJII
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 1807
                                • Lapua

                                Hittolainen pitääköhän sitä sitte vielä yks mittaristo hommata jostakin
                                Alkaa kyllä loppuun jo usko ton kans.
                                E32 750i 11/89

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎