Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Kuka muistelis miten noi soittimen virtapiuhat menee mihinkin värit?

    Anyone?
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Deckki
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 500
      • Rovaniemi/Kuusamo

      Mikä on sopiva rengaskoko 16" ja 7"leveälle vanteelle? Auto madallettu 60/40. Entä sopisiko tuolla madalluksella mahdollisesti taakse 9" leveä vanne ja millä ofsetillä?
      Originally posted by T3
      E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
      Chevrolet monte carlo 1972 5,7
      E21 1972 m10b20

      ex. Bmw E38 Navarra violett
      ex: E34 520
      ex: E34 530iA Touring -95
      ex: E32 735i -88

      Autokuume 24/7

      Comment

      • T3
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 8530
        • Karhe

        Originally posted by Deckki View Post
        Mikä on sopiva rengaskoko 16" ja 7"leveälle vanteelle? Auto madallettu 60/40. Entä sopisiko tuolla madalluksella mahdollisesti taakse 9" leveä vanne ja millä ofsetillä?
        7x16-vanteelle ehkä paras olis 195-45-16 rengas, mahdollisesti 215-40-16.
        .

        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16364
          • Asikkala

          Originally posted by T3 View Post
          7x16-vanteelle ehkä paras olis 195-45-16 rengas, mahdollisesti 215-40-16.
          205/45 ? Sekin vähän (4 mm.) orkkiskokoa pienempi halk.

          Comment

          • Peksu_M20
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 2125
            • Lahti

            Mitkä m20 lohkot käy e21:seen? Vai käykö kaikki? Malli olis 320/6 -81.
            Mahtiala kustom - No connection
            Bmw E21 320A -81 "330i"
            Bmw e30 318is

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              Originally posted by pekka_hirvonen View Post
              Mitkä m20 lohkot käy e21:seen? Vai käykö kaikki? Malli olis 320/6 -81.
              Kaikki muut menee melkein nakkaamalla, mutta E34-lohkot ja E30-325iX lohkojen kanssa on pientä jumppaa.
              PS. Onko sun numero vaihtunu, kun yritin eilen soitella. "Valitsemanne numero ei ole käytössä" ja sitä rataa...
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Peksu_M20
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 2125
                • Lahti

                Originally posted by T3 View Post
                Kaikki muut menee melkein nakkaamalla, mutta E34-lohkot ja E30-325iX lohkojen kanssa on pientä jumppaa.
                PS. Onko sun numero vaihtunu, kun yritin eilen soitella. "Valitsemanne numero ei ole käytössä" ja sitä rataa...
                Joo duunit vaihtu niin ei ole enään samaa numeroa. Laitoin privalla numeroa.

                Minkälaista jumppaa olis tiedossa? Ei ole tullut vertailtua noita lohkoja sen kummemmin. Arvasin et sult löytyis jonkilainen vastaus
                Mahtiala kustom - No connection
                Bmw E21 320A -81 "330i"
                Bmw e30 318is

                Comment

                • vaappu
                  BTCF Member
                  • Sep 2010
                  • 1189
                  • Rovaniemi/Pyhätunturi

                  Voisiko joku valaista asiaa.

                  E21 315 -82vm ilmeisesti orig kone,,, Käykö tähän e30 korin m10b18 pakosarja ?
                  mb 519 täys pitkä
                  mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                  e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                  e31 850i Miljoonan markan bmw.
                  e21. Kimppa rassi.
                  Awd corolla turbo.+420whp..

                  Comment

                  • T3
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 8530
                    • Karhe

                    Originally posted by vaappu View Post
                    Voisiko joku valaista asiaa.

                    E21 315 -82vm ilmeisesti orig kone,,, Käykö tähän e30 korin m10b18 pakosarja ?
                    Käy. Joudut vaan sitten vaihtamaan myöskin etuputken, koska 315:ssa etuputki on yhdellä lähdöllä ja 316 (1,8):ssa etuputki on kahdella lähdöllä.
                    .

                    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16364
                      • Asikkala

                      Originally posted by T3 View Post
                      Käy. Joudut vaan sitten vaihtamaan myöskin etuputken, koska 315:ssa etuputki on yhdellä lähdöllä ja 316 (1,8):ssa etuputki on kahdella lähdöllä.
                      Näin. Mutta, käykö e30 etuputki e21:n alle :think Luulen että käy :think Tämä epäily siksi että e30 pakosarja tarvii jatkoksi e30 etuputken koska laipassa on e21-sarjassa 3 pulttia: http://bmwfans.info/parts/catalog/E2...aust_manifold/ ja e30-sarjassa 4 kpl: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...aust_manifold/ Ed. kuvassa on e21-mallinen tiiviste #3, tässä on e30-mallinen: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...st_pipe_front/

                      Comment

                      • LiLHezz
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 647
                        • Pilpala / Riihimäki

                        Oonkohan ymmärtäny nyt oikein..

                        Auto 315 '82. Jos alusta vastaa mallisarjan tehokkainta (323i) niin saan lyödä esim.:
                        - m10b18 - (90hv 137Nm)
                        - m20b23 - (143hv 190Nm)
                        - m20b25 - (171hv 226Nm tai 170hv 222Nm)
                        - m20b27 - (129hv 240Nm)
                        - m52b25 - (170hv 245Nm)
                        Koska silloinhan tuo 20% 143hv:sta ei ylity..? (143hv+20%=171,6hv)
                        Eikä litratilavuus: (2316+25%=2895)

                        Ja toinen asia.. 7kw/kg
                        - Jos laitan autooni 143hv moottorin, auto saa painaa minimissään 746kg..?
                        - Jos laitan autooni 170hv moottorin, auto saa painaa minimissään 887kg..?
                        - Jos laitan autooni 171hv moottorin, auto saa painaa minimissään 893kg..?
                        Näinkö se menee?

                        Kolmas:
                        Koska moottorin pitäisi olla mahdollisimman tehokas ja luotettava kelillä, kuin kelillä, radalla, tai tiellä. Tavoitteena n. 170hv/250Nm.

                        - Onko viisasta lähteä virittämään m10 moottorista tällaista?
                        - m20b25, ei edes tarvitsisi viritystä tehojensa puolesta?
                        - m52b25, onko jo hullua..?

                        Kiitos ja anteeksi.
                        Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                        E30 325iXA Touring
                        Lizzy - '82
                        Jättiprojekti

                        Comment

                        • JuhKu
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 227
                          • Etelä-pohjanmaa

                          Peltisarja

                          Viestiketjun alkupäässä olikin juttua E30 (6-syl.) peltisatsin sovittamisesta E21:seen.
                          Mutta mitenkäs helposti taas esim. E10/E114 tai E30 4-syl. koneisen putken saa sovitettua E21:sen M10 perään?
                          Onko kukaan tehnyt ko. konversiota?
                          Uuttakin satsia saa ilmeisestikin RR-exhaustilta(?), mahtaako kellään olla tämän pajan laadusta/toimivuudesta kokemusta?

                          T:Juha
                          - A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -

                          Comment

                          • J. Kuusisto
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2003
                            • 860
                            • Kauhajoki, Etelä-Pohjanmaa

                            Originally posted by LiLHezz View Post

                            Kolmas:
                            Koska moottorin pitäisi olla mahdollisimman tehokas ja luotettava kelillä, kuin kelillä, radalla, tai tiellä. Tavoitteena n. 170hv/250Nm.

                            - Onko viisasta lähteä virittämään m10 moottorista tällaista?
                            - m20b25, ei edes tarvitsisi viritystä tehojensa puolesta?
                            - m52b25, onko jo hullua..?

                            Kiitos ja anteeksi.
                            M52B25 tosiaan menee tehojen puolesta, ei se hullua ole.. M50B25 taas ei sovi tehojen puolesta, mutta....

                            (itsehän olen kyllä laittamassa M50B25-moottoria e21:een, mutta aion leimata sen omavalmistemoottorina, tai sitten laitan M52-lohkon.)

                            Mulla olis sulle M20B23, on tällähetkellä kiinni e21 323i:ssa, mutta valmistenumerojen perusteella on alunperin e30:stä.
                            e21 320 -79 (M50B25 Turbo)
                            e28 M535i -85

                            Comment

                            • Epe
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2002
                              • 142
                              • Kuopio

                              Huomenna vaihdan vihdoin uudet iskarit ja jouset 315 bemuun (odottaneet pitkään hyllyllä). Ajattelin samalla vaihtaa takatukivarren pusla-parin, kun sellaiset on tullut joskus hankittua. Lähteekö puslat helposti irti, vai pitääkö jotenkin osata varautua niiden irroittamiseen?

                              Comment

                              • LiLHezz
                                Bimmer Fanatic
                                • Mar 2005
                                • 647
                                • Pilpala / Riihimäki

                                Originally posted by J. Kuusisto View Post
                                Mulla olis sulle M20B23, on tällähetkellä kiinni e21 323i:ssa, mutta valmistenumerojen perusteella on alunperin e30:stä.
                                Kiitti, mut ei kiitti. Jos nyt päätän laittaa m20:sen tohon ni se on sit b25..
                                Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                                E30 325iXA Touring
                                Lizzy - '82
                                Jättiprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎