Mikä on sopiva rengaskoko 16" ja 7"leveälle vanteelle? Auto madallettu 60/40. Entä sopisiko tuolla madalluksella mahdollisesti taakse 9" leveä vanne ja millä ofsetillä?
Originally posted by T3
E30-M3 on ihan kiva auto. E21:ssä on kuitenkin enemmän "sitä jotain"
Mikä on sopiva rengaskoko 16" ja 7"leveälle vanteelle? Auto madallettu 60/40. Entä sopisiko tuolla madalluksella mahdollisesti taakse 9" leveä vanne ja millä ofsetillä?
7x16-vanteelle ehkä paras olis 195-45-16 rengas, mahdollisesti 215-40-16.
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Mitkä m20 lohkot käy e21:seen? Vai käykö kaikki? Malli olis 320/6 -81.
Kaikki muut menee melkein nakkaamalla, mutta E34-lohkot ja E30-325iX lohkojen kanssa on pientä jumppaa.
PS. Onko sun numero vaihtunu, kun yritin eilen soitella. "Valitsemanne numero ei ole käytössä" ja sitä rataa...
.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Kaikki muut menee melkein nakkaamalla, mutta E34-lohkot ja E30-325iX lohkojen kanssa on pientä jumppaa.
PS. Onko sun numero vaihtunu, kun yritin eilen soitella. "Valitsemanne numero ei ole käytössä" ja sitä rataa...
Joo duunit vaihtu niin ei ole enään samaa numeroa. Laitoin privalla numeroa.
Minkälaista jumppaa olis tiedossa? Ei ole tullut vertailtua noita lohkoja sen kummemmin. Arvasin et sult löytyis jonkilainen vastaus
Auto 315 '82. Jos alusta vastaa mallisarjan tehokkainta (323i) niin saan lyödä esim.:
- m10b18 - (90hv 137Nm)
- m20b23 - (143hv 190Nm)
- m20b25 - (171hv 226Nm tai 170hv 222Nm)
- m20b27 - (129hv 240Nm)
- m52b25 - (170hv 245Nm)
Koska silloinhan tuo 20% 143hv:sta ei ylity..? (143hv+20%=171,6hv)
Eikä litratilavuus: (2316+25%=2895)
Ja toinen asia.. 7kw/kg
- Jos laitan autooni 143hv moottorin, auto saa painaa minimissään 746kg..?
- Jos laitan autooni 170hv moottorin, auto saa painaa minimissään 887kg..?
- Jos laitan autooni 171hv moottorin, auto saa painaa minimissään 893kg..?
Näinkö se menee?
Kolmas:
Koska moottorin pitäisi olla mahdollisimman tehokas ja luotettava kelillä, kuin kelillä, radalla, tai tiellä. Tavoitteena n. 170hv/250Nm.
- Onko viisasta lähteä virittämään m10 moottorista tällaista?
- m20b25, ei edes tarvitsisi viritystä tehojensa puolesta?
- m52b25, onko jo hullua..?
Kiitos ja anteeksi.
Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
Viestiketjun alkupäässä olikin juttua E30 (6-syl.) peltisatsin sovittamisesta E21:seen.
Mutta mitenkäs helposti taas esim. E10/E114 tai E30 4-syl. koneisen putken saa sovitettua E21:sen M10 perään?
Onko kukaan tehnyt ko. konversiota?
Uuttakin satsia saa ilmeisestikin RR-exhaustilta(?), mahtaako kellään olla tämän pajan laadusta/toimivuudesta kokemusta?
T:Juha
- A professional painter DOES NOT get "RUNS"--They are called "FLOW CHECKS." -
Huomenna vaihdan vihdoin uudet iskarit ja jouset 315 bemuun (odottaneet pitkään hyllyllä). Ajattelin samalla vaihtaa takatukivarren pusla-parin, kun sellaiset on tullut joskus hankittua. Lähteekö puslat helposti irti, vai pitääkö jotenkin osata varautua niiden irroittamiseen?
Comment