Announcement

Collapse
No announcement yet.

E21 Kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    Originally posted by jr66 View Post
    Aina kun on virta päällä, ei muuten.
    Vaikka avaimet eivät olisi edes virtalukossa ja painaa nappia, niin kuuluu jäädä napin painalluksen jälkeen palamaan 3s. Tämä toiminto ei tokikaan toimi enää kaikissa vanhemmiten. Mutta kunnossa olleessaan noin. Lievästi "rikkinäiset" palavat vain sen hetken kun nappia painaa, mutta virrat ei tosiaan tarvitse olla päällä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • HPee
      Bimmer Rookie
      • Mar 2007
      • 76
      • Kurikka

      Kiitos tiedoista. Siinäkin on sitten jotain vikaa, kun valot syttyy vain nappia painamalla.

      Mistähän päin sitä vikaa kannattaisi ruveta etsimään? Löytyisikö jostain juuri tähän malliin sopivaa sähkökaaviota?
      E36 M3 Mugellorot ja muutama muu.

      Comment

      • e36coupe
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2004
        • 719
        • Nokia

        Originally posted by HPee View Post
        Kiitos tiedoista. Siinäkin on sitten jotain vikaa, kun valot syttyy vain nappia painamalla.

        Mistähän päin sitä vikaa kannattaisi ruveta etsimään? Löytyisikö jostain juuri tähän malliin sopivaa sähkökaaviota?
        Ei varmaa tietoa, mutta netistä katseltuna jollakin vika ollut ilmeisesti hätävilkkujen katkaisimessa ja joku väitti virtalukonpohjan olleen syypää. Tiedä noista sitten voiko vaikuttaa.

        Itselläkin tuo kello taustavaloineen palaa koko ajan. Kirkastuu kun valot on pois päältä ja himmenee ihan hieman, kun laittaa ajovalot päälle. Piuhat kääntämällä kello on päällä valojen ollessa päällä ja muutoin ei. Tällöin vaan kellonaika on 28.36...
        Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

        Työn alla: E21 320/6
        Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

        Comment

        • FinCode
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 471
          • Savo

          Näissä vehkeissähän hätävilkkukatkaisin tuntuu olevan yhteydessä koko auton sielunelämään.

          Mutta itse kysymykseen; Mitäs moottoriöljyä m20:ssa olette käyttäneet? Itse heräsin kun lukaisin Klassikot-lehdestä artikkelin vanhempien autojen öljyvaatimuksista. Tokikaan en uusimman teknologian öljyjä ole käyttänyt, mutta olen kyllä tainnut vanhasta muistista ihan täyssynteettisellä 5w-40:llä ajella omalla m20b23:lla.
          E21, E30, E36, E84
          ½ R89/146, G20

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16413
            • Asikkala

            Originally posted by FinCode View Post
            Mutta itse kysymykseen; Mitäs moottoriöljyä m20:ssa olette käyttäneet? Itse heräsin kun lukaisin Klassikot-lehdestä artikkelin vanhempien autojen öljyvaatimuksista. Tokikaan en uusimman teknologian öljyjä ole käyttänyt, mutta olen kyllä tainnut vanhasta muistista ihan täyssynteettisellä 5w-40:llä ajella omalla m20b23:lla.
            Mobil super 3000 10w-40 ?

            Comment

            • FinCode
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 471
              • Savo

              Originally posted by jr66 View Post
              Mobil super 3000 10w-40 ?
              Joo, taitanee olla tuo 10w-40 viisain valinta. Eipä tuonne mitään 5w-50 peak life-lirua uskalla kaataa, mitä esim. Mobilin sivut antavat 1st choicena m20:lle. Liekö näissä öljyissä suuria eroavaisuuksia eri valmistajien kesken. Eikös ne öljyt kuitenkin aina samat standardit täytä.
              E21, E30, E36, E84
              ½ R89/146, G20

              Comment

              • T3
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 8530
                • Karhe

                Originally posted by FinCode View Post
                Joo, taitanee olla tuo 10w-40 viisain valinta. Eipä tuonne mitään 5w-50 peak life-lirua uskalla kaataa, mitä esim. Mobilin sivut antavat 1st choicena m20:lle. Liekö näissä öljyissä suuria eroavaisuuksia eri valmistajien kesken. Eikös ne öljyt kuitenkin aina samat standardit täytä.
                Joskus 124ekr, kun tuli itse harrastettua aika paljonkin näitä E21-malleja ja lähinnä 323i:tä. Autot oli pääasiassa kesäkäytössä, joten käytin silloin enemmän kesäöljyä. Ensin ostin 200L:n tynnyrin Castrol Turbomax 15w-40 öljyä ja myöhemmin "samaa" öljyä uudella nimellä Dynamax, myös 200L:n tynnyrin. Dynamaxissa viskositeetti pysyi samana 15w-40, mutta Turbomax taisi olla mineraaliöljy ja Dynamax puolisynteettinen (en muista tätä varmasti). Nuohan ovat raskaankaluston litkuja, mutta toimivat hienosti myös omassa käytössäni. Sen ainakin huomasin, että öljynkulutus häipyi lähes kokonaan, verrattuna 0w-40, tai 5w40 öljyihin.
                Last edited by T3; 29-03-2012, 20:15.
                .

                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                Comment

                • FinCode
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2003
                  • 471
                  • Savo

                  Originally posted by T3 View Post
                  Joskus 124ekr, kun tuli itse harrastettua aika paljonkin näitä E21-malleja ja lähinnä 323i:tä. Autot oli pääasiassa kesäkäytössä, joten käytin silloin enemmän kesäöljyä. Ensin ostin 200L:n tynnyrin Castrol Turbomax 15w-40 öljyä ja myöhemmin "samaa" öljyä uudella nimellä Dynamax, myös 200L:n tynnyrin. Dynamaxissa viskositeetti pysyi samana 15w-40, mutta Turbomax taisi olla mineraaliöljy ja Dynamax puolisynteettinen (en muista tätä varmasti). Nuohan ovat raskaankaluston litkuja, mutta toimivat hienosti myös omassa käytössäni. Sen ainakin huomasin, että öljynkulutus häipyi lähes kokonaan, verrattuna 0w-40, tai 5w40 öljyihin.
                  Pelkästään kesäkäytössähän tuo omakin on. Mineraaliöljyä en laita, koskapa tuolla on nyt synteettisiä käytetty ja täyssynteettinenkään ei taida olla passeli, joten jäljelle jää synteettinen öljy.

                  Mobil superin lisäksi Valvoline tarjoaa maxlife 10w-40 ja durablend 10w-40, mutta Castrolilla olisi myös gtx professional 15w-40. Olisiko tuo 15w-40 sitten optimi valinta...Pitänee katsoa mitä paikallisen motonetin hyllystä löytyy ja mennä sillä. Mobilia löytyy ainakin varmasti mistä vaan.
                  E21, E30, E36, E84
                  ½ R89/146, G20

                  Comment

                  • Basso
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2005
                    • 566
                    • Lahti

                    Originally posted by FinCode View Post
                    Pelkästään kesäkäytössähän tuo omakin on. Mineraaliöljyä en laita, koskapa tuolla on nyt synteettisiä käytetty ja täyssynteettinenkään ei taida olla passeli, joten jäljelle jää synteettinen öljy.

                    Mobil superin lisäksi Valvoline tarjoaa maxlife 10w-40 ja durablend 10w-40, mutta Castrolilla olisi myös gtx professional 15w-40. Olisiko tuo 15w-40 sitten optimi valinta...Pitänee katsoa mitä paikallisen motonetin hyllystä löytyy ja mennä sillä. Mobilia löytyy ainakin varmasti mistä vaan.
                    ittellä oli joskus m20 tota maxlife 5W-40 tuli ainakin läpi mutta kokeilin huvikseen teboilin Silver 10W-40 ja paremmin pysy sisällä, mutta toi 15w-40 vois olla paras vaihtoehto:think
                    E21 IKUINEN PROJEKTI
                    sigpic

                    ex E87 120i
                    EX.E39 523ia touring 97
                    EX. E30 320i 88

                    Comment

                    • nullzwei
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 11056
                      • ?

                      Comment

                      • nevari
                        BTCF Member
                        • Apr 2008
                        • 256
                        • jyväskylä

                        e21 alustan puslista

                        asiasta kanatalouteen ajattelin kysästä onko kokemuksia joistain ei oem alustan puslista (esim takakelkan puslat) tässä korimallissa? tuntuu ettei nuo takakelkan puslat ihan miljoonia kestä ajaa, tai sitten ongelma jossain muualla..

                        Comment

                        • HPee
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2007
                          • 76
                          • Kurikka

                          Originally posted by HPee View Post
                          Kiitos tiedoista. Siinäkin on sitten jotain vikaa, kun valot syttyy vain nappia painamalla.

                          Mistähän päin sitä vikaa kannattaisi ruveta etsimään? Löytyisikö jostain juuri tähän malliin sopivaa sähkökaaviota?
                          No nyt toimii! Kierroslukumittarin ja kellon virtajohto kiertää radion kautta ja edellinen omistaja oli tehnyt sinne omia teippivirityksiään.

                          Tuolta löytyy aika hyvät sähkökaaviot: http://www.jtresto.com/e21info.htm
                          E36 M3 Mugellorot ja muutama muu.

                          Comment

                          • Neppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 721
                            • Laihia

                            Kokeillaan täältä kysyä. Kuinka vanhoissa E21 malleissa vaihdelaatikko on kiinni lohkossa? Tuleeko öljypohjan päälle taakse joku kikkare, mikä pultataan kiinni vaihdelaatikkoon kuten E30 malleissa? Vai onko vaihdelaatikossa vain joku pelti, mikä peittää sen jäljelle jäävän reiän?

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by Neppo View Post
                              Kokeillaan täältä kysyä. Kuinka vanhoissa E21 malleissa vaihdelaatikko on kiinni lohkossa? Tuleeko öljypohjan päälle taakse joku kikkare, mikä pultataan kiinni vaihdelaatikkoon kuten E30 malleissa? Vai onko vaihdelaatikossa vain joku pelti, mikä peittää sen jäljelle jäävän reiän?
                              Kaikissa E21:ssä on vaihdelaatikko kiinni lohkossa Nojoo, sulle tuli varmaan kirjoitushärö tuossa. Yhdessäkään E21:ssä ei ole sellaista alumiinista lisäkikkaretta lohkon ja laatikon välissä, kuten E30:ssä, vaan kaikissa on semmonen ohut peltisoiro peittämässä sen aukon.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Neppo
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2006
                                • 721
                                • Laihia

                                Touche

                                No, kaippa se kestää. Melkein puolet pulteista jää tavallaan kiinnittämättä.

                                Oisko kellään semmoista valmista pelliä ylimääräisenä laatikon peitoksi? Ei jaksais askarrella paskarrella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎