Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • conna
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 324

    #61
    Originally posted by seidltuning View Post
    moottoria ei tarvi tarkastaa ,mutta lähinnä keulalle laitettaessa mitä tulee eteen
    tulee vakio jarrutehostajalla ja e36 koneenkorvilla + kannattaako tilata etukäteen kumityynyt ja minkä mallin ?
    käykö vanhan laatikon kardaanin laippa pooritus m50 moottorin laatikkoon vai pitääkö muokata,
    eli mitä osia tulen tarvimaan koneen sovittamisessa

    sanoisin että ei mahu paikoilleen vakio tehostajalla. itellä ainakin e21 tehostaja ja imusarjasta rivat hiottu ja silti vajaa 1cm väliä. itellä jäykät kumityynyt , jotkut yleismalli + korokepalat 2 ja 2,5 cm toinen puoli.

    eli e36 korvilla ei muuten saanu istuun paikoilleen. jos vanha loota getrag ja uus zf niin laippa ei sovi.

    mut kardaani kannattaa vaihtaa muutenkin malliin missä on isompi kuminivel päässä.

    sopii e36 tai e34. ei pysty muistaa kummasta itellä.
    Last edited by conna; 24-02-2008, 13:02.
    %

    Comment

    • seidltuning
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1941
      • Vantaa

      #62
      Originally posted by conna View Post
      sanoisin että ei mahu paikoilleen vakio tehostajalla. itellä ainakin e21 tehostaja ja imusarjasta rivat hiottu ja silti vajaa 1cm väliä. itellä jäykät kumityynyt , jotkut yleismalli + korokepalat 2 ja 3 cm toinen puoli.

      eli e36 korvilla ei muuten saanu istuun paikoilleen. jos vanha loota getrag ja uus zf niin laippa ei sovi.

      mut kardaani kannattaa vaihtaa muutenkin malliin missä on isompi kuminivel päässä.

      sopii e36 tai e34. ei pysty muistaa kummasta itellä.
      ei auta laitetaan mahtumaan siihen ei ole vaihtoehtoja...

      käykö kardaani pituudeltaan ja tasauspyörästön laippaan ? ja koitan selvittää kummmassa on isompi limppu kiitosta vaan
      G30 530e Sedan
      E30 325i Cabriolet

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #63
        Originally posted by seidltuning View Post
        käykö kardaani pituudeltaan ja tasauspyörästön laippaan ? ja koitan selvittää kummmassa on isompi limppu kiitosta vaan
        Molemmissa riippuen mallista.

        Aihioksi kannattanee hankkia uudemman etan tai 324td:n kardaani, niissä on etulaippa valmiiksi oikea, saattoipa jopa olla että pituuskin käy esim e36 ZF laatikon kanssa suoraan.

        E34 m50 kardaanin takalaippa ei käy e30 vetopyörästöön, eikä taida käydä e36 mallistakaan.

        Huomio, että tekstissäni on olettamuksia, mutuilen, vaikka inhoan ko. tapaa.
        Olli.

        Comment

        • seidltuning
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1941
          • Vantaa

          #64
          Aihioksi kannattanee hankkia uudemman etan tai 324td:n kardaani, niissä on etulaippa valmiiksi oikea, saattoipa jopa olla että pituuskin käy esim e36 ZF laatikon kanssa suoraan.

          e34 ja e36 sama laatikko persiissä
          jahas itsellä on e36:n tekniikka...saisikohan tähän jotain varmuutta? ilmeisesti joku tälläisen swapin tehnyt kun otit puheeksi!!
          tehoa ei tulla ottamaan kun tuo 190 eli mielellään käyttäisin jo käytössä olevaa m20b25 kardaania...jos ei helpompaa löydy käytän laatikon laipan sorvarilla

          tuleeko muuten kardaanin pituudeksi suunnilleen sama m50 kun m20 ?
          jos laittaisi vähän eteenpäin koko pakettia
          G30 530e Sedan
          E30 325i Cabriolet

          Comment

          • conna
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 324

            #65
            Originally posted by seidltuning View Post
            Aihioksi kannattanee hankkia uudemman etan tai 324td:n kardaani, niissä on etulaippa valmiiksi oikea, saattoipa jopa olla että pituuskin käy esim e36 ZF laatikon kanssa suoraan.

            e34 ja e36 sama laatikko persiissä
            jahas itsellä on e36:n tekniikka...saisikohan tähän jotain varmuutta? ilmeisesti joku tälläisen swapin tehnyt kun otit puheeksi!!
            tehoa ei tulla ottamaan kun tuo 190 eli mielellään käyttäisin jo käytössä olevaa m20b25 kardaania...jos ei helpompaa löydy käytän laatikon laipan sorvarilla

            tuleeko muuten kardaanin pituudeksi suunnilleen sama m50 kun m20 ?
            jos laittaisi vähän eteenpäin koko pakettia

            jos käytät m20 laatikkoa niin silloinhan kardaani käy suoraan luonnollisesti vanhakin.

            e36 tai e34 kardaanilla oli pituus oikea ja laipat sopivat edessä ja takana mutta keskitukilaakeri piti vaihtaa ja liuku on eri osassa kuin e30

            zf laatikkoa ainakin e36sesta käyttäessä perän välitys on huono e30seen.
            %

            Comment

            • seidltuning
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1941
              • Vantaa

              #66
              Originally posted by conna View Post
              jos käytät m20 laatikkoa niin silloinhan kardaani käy suoraan luonnollisesti vanhakin.

              e36 tai e34 kardaanilla oli pituus oikea ja laipat sopivat edessä ja takana mutta keskitukilaakeri piti vaihtaa ja liuku on eri osassa kuin e30

              zf laatikkoa ainakin e36sesta käyttäessä perän välitys on huono e30seen.
              käytän e36:n laatikkoa ja ajattelin käyttää m20 kardaania...eli sorvautan sopivan laipan jos pooritus ei satu zf:n perään getragin laatikosta
              perä välitys on 3.25 eli luulen että mennään välityksissä aika hyvään suuntaan
              G30 530e Sedan
              E30 325i Cabriolet

              Comment

              • petteriu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 1164
                • Pori

                #67
                Moottorin kumityynyt: Itse käytin E36 M3 kumityynyjä asennettuna ylösalaisin entisiin ohjurin reikiin. Kumityynyistä piti hioa ohjuritappi pois, koska mitoitus ei täsmää. Tällä järjestelyllä ei tarvitse lisäkorotusta ainakaan E36 moottorinkorvilla.
                Johdotus: Kaiken kaikkiaan niin helppo homma ettei kannata tuhlata rahaa adapterijohtoon ! Talli-illan tai kahden pähkäilyllä saa ensikertalainenkin varmaan kytkennän tehtyä. Jos haluaa säilyttää korin johtosarjan "ehjänä", saa M20 moottorin pistokkeen varaosana ja sen voi vaihtaa M50 moottorin johtosarjaan. Jos haluaa säilyttää moottorin johtosarjan koskemattomana, saa varaosana vastaavan pistokkeen, jonka saa helposti modattua vastapeluriksi vaikka ovat siis samanlaiset. Korin pistoketta ei M50 johtosarjaan ole saanut merkkiliikkeestä. Pistokkeet eivät montaa euroa maksaneet, kympin tai kaksi.

                Petteri
                M50B25TU+Getrag 260
                M50B25+Getrag 250G MegaSquirt tic (työn alla jo pitkään...)
                BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #68
                  Ja eikös tuo "iso" etulaippa löydy myös e30 M3 kardaanista?
                  Olli.

                  Comment

                  • Muumi
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1702
                    • Rovaniemi

                    #69
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Ja eikös tuo "iso" etulaippa löydy myös e30 M3 kardaanista?
                    Kyllä löytyy.
                    E24 635csi

                    Comment

                    • seidltuning
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1941
                      • Vantaa

                      #70
                      sittenhän e30 m3 kardaani käy suoraan tuohon projektiin...
                      hyviä ideoita ,mutta kalliita toteuttaa esim e36 m3 kumityynyt melkee parisataa ja entäs e30 m3 kardaani helppo löytää...
                      helpoinhan mun tapauksessa on irrottaa getragista kardaanin laippa ja hitsata siitä pääty zf:n kardaanin laippaan
                      ja hakea yleismallin kumityynyt sopivalla korkeudella
                      paljonkohan mahtaa olla tämä korkeus perpuoli koneen kannakkeesta palkkiin
                      G30 530e Sedan
                      E30 325i Cabriolet

                      Comment

                      • conna
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 324

                        #71
                        Originally posted by seidltuning View Post
                        ja hakea yleismallin kumityynyt sopivalla korkeudella
                        paljonkohan mahtaa olla tämä korkeus perpuoli koneen kannakkeesta palkkiin

                        mulla ainakin on ~66mm ja ~71mm mutta saattaa sopia vaikka molemmat ois samankorkuiset.

                        noilla istu itellä parhaiten paikoilleen.
                        %

                        Comment

                        • seidltuning
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2002
                          • 1941
                          • Vantaa

                          #72
                          kumman loiskelevyn olette jättäneet koneessa olevan vai öljypohjassa
                          G30 530e Sedan
                          E30 325i Cabriolet

                          Comment

                          • conna
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 324

                            #73
                            meneekö paikoilleen e36 loiskelevyllä mikä on lohkossa?

                            jouduin ainakin muokkaa sitä .

                            e34 pohjassa olevan hajottua.
                            %

                            Comment

                            • seidltuning
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 1941
                              • Vantaa

                              #74
                              Originally posted by conna View Post
                              meneekö paikoilleen e36 loiskelevyllä mikä on lohkossa?

                              jouduin ainakin muokkaa sitä .

                              e34 pohjassa olevan hajottua.
                              joo voi olla että tiukkaa tekis ajattelin kyllä käyttää pohjassa olevaa
                              G30 530e Sedan
                              E30 325i Cabriolet

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎