Eipä ole vielä edennyt ostoslistaa pitemmälle. Pakko saada ensin kori valmiiksi ja maalattua. Kirjoittelen sitten omaan projekti-topicciin kun jotain ratkaisevaa tapahtuu ja on mitä näyttää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by M325i View PostJos auto on kerta alkuperäinen 325i eli se mihin verrataan kuten tässä tapauksessa niin miksi pitäisi olla vertailulaput yms jarruista jne?
Mielestäni riittää kunhan on tieto auton rek/valmistenumero josta moottori on peräisin ja moottorin painot uudesta ja vanhasta tässä tapauksessa,lisäksi täyttää osaluettelolappu mitä osia olet autoon vaihtanut,moottori on uudempi kuten tämä auto niin sekään ei tuota ongelmaa. Jos auto on vähäpäästöinen mihin kone asennetaan niin myös asennettava moottori tulee olla vähäpäästöisestä autosta.
Tarttee varmaan ruveta etsiin sitä e34:sen öljypohjaa jostain ja hakee kone e36:sesta. Myyjä ei ilmeisesti ehdi nostaan konetta pois vähään aikaan ja ehdotti jos nostaisin sen sieltä itse ja katottais sitä sitten hinnassa. Mulla vaan ei ole kahdelle autolle tallissa tilaa, eikä tallin omistajakaan innostunut ideasta.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by seidltuning View Postitse laitan tuohon jatkoksi...
ongelma on etummainen pakosarja joka menee läheltä etukelkkaa
onko kukaan rakentanut peltisarjalla ottaako kiinni etukelkkaan
Hakusessa enää nakutusanturit,ohjainboxi ja huohotinsäiliö.
Tavoitteena olis ennen juhannusta saada auto liikenteeseen!
Missäs vaiheessa sun projekti on?
Comment
-
-
m50b25 moottori E30:seen, onnistuuko helposti?
Onko E36:sen m50b25 moottorin asentaminen E30:seen kuinka helppo prosessi? Eli mitä pitää muokata autosta/moottorista?Last edited by raimo1; 12-08-2008, 21:37.E30 m20b27hyrrä
The first eighteen years of your life are like a free trial, and after that it's pay to play
Comment
-
-
E28 M5
Herätellään vanhaa threadia henkiin...
Onko kukaan sovittanut konetta paikalleen E36 pohjalla vakaaja korista irrallaan. Kuvien perusteella saattaisi juuri ja juuri mahtua, varsinkin jos konetta saisi muutaman sentin taaemmaksi.
Comment
-
m50 e30:seen
koitin searchilla löytää, mutta hiekoin tuloksin.. vai enkö vain osaa?
Joten autoni on 320i -88
Haaveissa olisi laittaa kyseiseen autoon melko laillisesti m50 moottori..
Eli käsittääkseni autoni pitää muuttaa vastaamaan alustataan/jarruiltaan 325i mallia? eli ensimmäiseksi pitää siis hankkia 325:sen akselit isoilla tolpilla + jarruilla
niiden pitäisi käsittääkseni mennä ihan bolt on kiinni vai?
moottori vaihto ehdoksi olen miettininyt m5025 tai m5028 moottoria, koska ilmeisesti m52 moottorissa taas ajonesto aiheuttaa pään vaivaa?
Vakio vaihdelaatikkoa voi käyttää? vai olisiko siihen joku järkevämpi vaihto ehto ja minkälaisia muutoksia sen kanssa pitää tehdä?
Myös koneen kiinnitykseen liittyvä tieto ym olisi hakusessa?
Kardaani? vakio?
tarvitseeko ABS?
Myös mitä papereita tarvitsee kun menee katsastamaan autoa?
eli kaikki aiheeseen liittyvä tieto olisi tervetullutta..
Te jotka sen olette tehneet, voisiko teitä saada fakta tietoa? tietysti pientä korvausta vastaanE30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=15647 Siinä yksi linkki, ja ihan ilman veloitustaE30
Comment
-
-
Lukemani perusteella jos kone on e36:sesta niin öljypohja ja imuputki pitää hommata e34:sesta?
eli paras olisi kaiketi hommata kone e34:sesta?
myös sähköihin olisi kiva saada apua? pitääkö koneen mukana tulla kaikki moottorin ohjaukset + kaikki muut sähköt? vaiE30 M50tic -90
E34 M5 -90
E91 325d M-sport -07
Ford F100 -53 LS edition
Comment
-
-
Projektit osiosta löytyy peräti kahden hurjan projektit jotka on tuon tehneet.
Tässä
&
tässä.
Varmaan noilta herroilta/ noissa topikeissa kannattaisi kysellä.
Originally posted by Kapanos View Postkoitin searchilla löytää, mutta hiekoin tuloksin..Last edited by petrolhead; 16-11-2008, 08:45.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Itse jos olisin tuollaista tekemässä, pistäisin ehdottomasti 2.8 version. Sen verran enempi potkua siitä saa kutiteltua
Kannattaa myös vilkaista tämä threadi läpi. ~1050 postausta koskien M50 E30 swappia, luulisi asioiden selviävän- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Kapanos View Postkoitin searchilla löytää, mutta hiekoin tuloksin.. vai enkö vain osaa?
Joten autoni on 320i -88
Haaveissa olisi laittaa kyseiseen autoon melko laillisesti m50 moottori..
Eli käsittääkseni autoni pitää muuttaa vastaamaan alustataan/jarruiltaan 325i mallia? eli ensimmäiseksi pitää siis hankkia 325:sen akselit isoilla tolpilla + jarruilla
niiden pitäisi käsittääkseni mennä ihan bolt on kiinni vai?
Kyllä,ABS antureilla olevat akselit ja johtosarjat sille jnejne..
E21 Jarrutehostaja ettei ota imusarja kiinni tehostajaan. Toimii myös vakio 325i jarrupääsylinterillä mutta poljin muuttuu jäykemmäksi.
Tämän takia omaan projektiin tulossa 700srj jarrupääsylinteri.
E21 tehostajan tappia tarvii lyhentää että käy paikoilleen.
moottori vaihto ehdoksi olen miettininyt m5025 tai m5028 moottoria, koska ilmeisesti m52 moottorissa taas ajonesto aiheuttaa pään vaivaa?
M52 aina ajonesto,se tietty aiheuttaa enemmän päänvaivaa mutta kyllä sen saa toimimaan tossa kopassa.
Vakio vaihdelaatikkoa voi käyttää? vai olisiko siihen joku järkevämpi vaihto ehto ja minkälaisia muutoksia sen kanssa pitää tehdä?
Vakio M20 getrac laatikkoa voi käyttää mutta se tulee vinoon ei pahasti mutta tulee kummiskin.
E36 getrac heittämällä koneen perässä ilman kardaanin muutoksia
Myös koneen kiinnitykseen liittyvä tieto ym olisi hakusessa?
E28 M5 koneen kannakekumit molemmin puolin
Kardaani? vakio?
Kardaani M20 koneen perästä jos käyttää M50 getraccia niin menee ilman muutoksia M50 ZF lootalla joutuu vaihtaamaan laatikon puoleisen nivelen.
tarvitseeko ABS?'
-87 Eteenpäin aina ABS!
Myös mitä papereita tarvitsee kun menee katsastamaan autoa?
Riippuu konttorista.
Itsekään en oo varma mitä kaikkea vaaditaan mutta eiköhän tuo mene läpi jos alusta vastaa mallisarjan tehokkainta ja on dokumentti siitä mistä moottori on otettu.
eli kaikki aiheeseen liittyvä tieto olisi tervetullutta..
Te jotka sen olette tehneet, voisiko teitä saada fakta tietoa? tietysti pientä korvausta vastaan
Senkun plärää ensin läpi ja tekee listan kaikista osista mitä tohon vaihtoon tarvii niin alkaa hahmottumaan pikkuhiljaa kupletin juoniE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
paljon on e28 m5 kumityynyt korkeat???
e28 m535i kumityynyt on 65mm ja maksaa 30-40ekee..
joku suositteli että e36 m3 3.2 kumityynyt olis paremmat, niin hommasin 120ekee ja korkeus 70mm, vein takasin ne kauppaan..
eli kannattaako maksaa ämmä lisää noitten e28 m5 kumeilla? kun nekin varmasti vaatii koroketta lisää...E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
sori nyt pieni off topic mutta mikä on m5028:think (m50b28)?! eikös se 2.8 oo kuitenki m52lohkolla jo? vai oonko ihan väärässä:thinkEx BMW:t: e30 318i 4d "tuninki"
e36 325i coupé R.I.P
e30 316 2d
e36 318is coupé
e36 323i 4d ac schnitzer replica
Käyttis: e39 523i 4d
Originally posted by rizzoParas oli kyllä eräs viikonloppu club 96:ssa 5 tähden bensalenkkari jolla roikku nahkainen BMW-lippis vyöstä Ei ollu Fallu...
Comment
-
Comment