Announcement

Collapse
No announcement yet.

S50/S52/M52/M50-moottori E30:iin

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    Originally posted by Mauritius View Post
    ABS valot palaa mutta kaikkia johtoja ei ole vielä kytketty eli valo sammuu ilmeisesti kun kaikki tarvittat johdot ovat kytketty.
    juu.
    siihen sun avoonko konetta vaihdat?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Mauritius
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2003
      • 327
      • KRS

      Originally posted by Tonton View Post
      juu.
      siihen sun avoonko konetta vaihdat?
      Joo siihen vaihdan kun vanha m20 rupes sekoittaa vettä öljyihin.

      Comment

      • Mauritius
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 327
        • KRS

        Vielä on yksi kiusallinen ongelma tehostimen kanssa. Eli tyhjäkäynnin seilaaminen ei johdu lambdasta vaan jarrutehostimesta. Kone kävi yhtäkkiä tänään hyvin ilman seilaamista ja kuulin pienen vihellyksen jostain tehostimen alueelta. Huomasin että klemmari joka pitää tehostimen alipaineletkua imusarjassa kiinni oli löysällä ja kun kiristin sen niin samantien alkoi seilaaminen ja jarrut taas lukkoon vaikka säädin jo tankoa lyhyemmäksi.

        Poljin oli taas kivikova ja kun sammutin koneen ja otin letkun imusarjasta irti niin vaan suhisi kerran ja jarrut irtosivat taas.

        Voiko tehostin olla jotenkin viottunut tai tukossa vai onko mulla vain liian pitkä tanko vielä? Pitääkö siinä letkussa olla se takaiskuventtiili vai voiko laittaa pelkän letkun siihen väliin?

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          Originally posted by Mauritius View Post
          Vielä on yksi kiusallinen ongelma tehostimen kanssa. Eli tyhjäkäynnin seilaaminen ei johdu lambdasta vaan jarrutehostimesta. Kone kävi yhtäkkiä tänään hyvin ilman seilaamista ja kuulin pienen vihellyksen jostain tehostimen alueelta. Huomasin että klemmari joka pitää tehostimen alipaineletkua imusarjassa kiinni oli löysällä ja kun kiristin sen niin samantien alkoi seilaaminen ja jarrut taas lukkoon vaikka säädin jo tankoa lyhyemmäksi.

          Poljin oli taas kivikova ja kun sammutin koneen ja otin letkun imusarjasta irti niin vaan suhisi kerran ja jarrut irtosivat taas.

          Voiko tehostin olla jotenkin viottunut tai tukossa vai onko mulla vain liian pitkä tanko vielä? Pitääkö siinä letkussa olla se takaiskuventtiili vai voiko laittaa pelkän letkun siihen väliin?
          mulla ainakin vapautti jarrut joskus liikennevaloissa kun ei ollut venttiiliä (voin kertoa että hieman säikähdin)
          ei kai se venttiili ole väärin päin?
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • Mauritius
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 327
            • KRS

            Originally posted by Tonton View Post
            mulla ainakin vapautti jarrut joskus liikennevaloissa kun ei ollut venttiiliä (voin kertoa että hieman säikähdin)
            ei kai se venttiili ole väärin päin?
            Joo tuota vähän pelkäsinkin, ei varmaankaan kivaa jos jarrut häviää yhtäkkiä.

            Venttiili on oikein päin eli kun imee tehostimen letkua niin ilma kulkee mutta sinne ei voi puhaltaa. Harmittaa tuo ongelma koska muuten kaikki on valmista ja kone käy todella nätisti.

            Comment

            • Mauritius
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 327
              • KRS

              Jarrut ovat kunnossa vaikka pedaali on kyllä aika jäykkä. Pitää vissiin vielä säätää tankoa lyhyemmäksi.

              Mutta tyhjäkäynti vaeltaa kun kun kone lämpenee, kierrokset vaihtelevat noin 500 ja 750rpm välillä. Ihan kuin tyhjäkäynti olisi myös liian matala(500rpm). Joskus toimii joskus ei. Kaikki letkut ehjät ja jotkut uusittu mutta voisko tyhjäkäyntimoottori olla sökö? Ainaki tuli putsattua ennen kokoamista mutta voihan se silti olla rikki.

              Mihin muuten tämä letku tulee joka on punaisella ympäröity kuvassa?
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


              Konehuoneen kuvia:
              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by Mauritius View Post
                Jarrut ovat kunnossa vaikka pedaali on kyllä aika jäykkä. Pitää vissiin vielä säätää tankoa lyhyemmäksi.

                Mutta tyhjäkäynti vaeltaa kun kun kone lämpenee, kierrokset vaihtelevat noin 500 ja 750rpm välillä. Ihan kuin tyhjäkäynti olisi myös liian matala(500rpm). Joskus toimii joskus ei. Kaikki letkut ehjät ja jotkut uusittu mutta voisko tyhjäkäyntimoottori olla sökö? Ainaki tuli putsattua ennen kokoamista mutta voihan se silti olla rikki.

                Mihin muuten tämä letku tulee joka on punaisella ympäröity kuvassa?
                http://imageshack.us/photo/my-images/708/konehuone.jpg/

                se menee tohon haitari kumiin
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Mauritius
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 327
                  • KRS

                  Tuli semmoinen mieleen että voiko bensaletkut kytkeä väärin ja saada auto vielä käymään niin? Tuntuis siltä että sais aivan liikaa pensaa kun pakokaasut haisevat voimakkaalle ja ei mene pakokaasumittauksesta läpi. HC ja Co liian korkeat, olisko HC ollu joku 700 ja Co 7-8%. Lambdan olen siirtänyt kattiputkeen molempien putkien väliin niin että haistelee kaasuja molemmista sylinteriryhmistä, lambda oli ennen peltisarjan pitkässä hylsyssä eli ei osunut ollenkaan pakokaasuvirtaan. Tämän jälkeen käynti parani ja nyt tyhjäkäynti humpaa ainoastaan noin 500-750rpm välillä kuumalla koneella. Ennen vaelsi miten sattui, 500-1700...

                  Nyt myös kuumalla koneella kierrokset voivat jäädä vähän yli 1000 ja sitten hitaasti laskea.

                  Miten sen kaasuläpän tulee säätää? Pitääkö olla 100% kiinni tyhjäkäynnillä vai pitääkö olla rakoa läpän ja rungon välillä että ilmaa pääsee tyhjäkäynnillä läpi?

                  Seuraavaksi pitää kai kokeilla uutta boschin lambdaa koska olen varma että ilmavuotoja ei ole(melkein kaikki letkut uusittu). Muuten kone käy nätisti ja voimaa tuntuu löytyvän.

                  Comment

                  • jmp2002
                    BTCF Member
                    • Oct 2003
                    • 5727
                    • Rovaniemi

                    ei voi käynistyä...
                    kaasuläppä aivan kiinni, kun lisäilman luistin säätää tyhjäkäynnin..
                    E30 325i Touring -89
                    E30 325i touring -88 m50tbo
                    G20 330e M-Sport -20

                    Comment

                    • agisma
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 104
                      • Oulu

                      Startti reistailee

                      Mikähän vika mahtaa olla startissa, kun se pyöräyttää konetta vähän ja heittää sitten starttaamasta eli lyö tyhjää?
                      *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                      M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                      - Bmw E92 335D -07

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        mistä abs-ohjaus virta tulee?? ja miten releet meni, mikä on millekki, ne kolme mikkä on koneen johtosarjassa..
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • cricke
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 1977
                          • espoo

                          Originally posted by jmp2002 View Post
                          mistä abs-ohjaus virta tulee?? ja miten releet meni, mikä on millekki, ne kolme mikkä on koneen johtosarjassa..

                          lue tuolta, nyt liian väsynyt kirjoittaa.ite pähkäilin samaa silloin joskus, sivulta 4 tai 5 alkaa noita pähkäilyjä muistaakseni.
                          E38 740ia -94
                          E46 316 -00
                          Volvo S60
                          EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
                          E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9042
                            • Iisalmi

                            Onko nuo E36 koneenkorvat (jotka ilmeisesti tarvitaan) oikeasti edullisia marmorilla? Ei maksane vaivaa purkuautosta ostaa?
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Tonton
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2006
                              • 9101
                              • Raisio

                              Originally posted by Harri G View Post
                              Onko nuo E36 koneenkorvat (jotka ilmeisesti tarvitaan) oikeasti edullisia marmorilla? Ei maksane vaivaa purkuautosta ostaa?
                              toinen on siinä 70e paikkella ja toinen jonkun verran halvempi
                              schmiedmannilta tietty vähän halvemmalla
                              sigpic
                              M-B Vito -22
                              Transit Custom -18
                              Yamaha vx ho cruiser -22
                              Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                              [email protected]

                              Comment

                              • Harri G
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 9042
                                • Iisalmi

                                Originally posted by Tonton View Post
                                toinen on siinä 70e paikkella ja toinen jonkun verran halvempi
                                schmiedmannilta tietty vähän halvemmalla
                                No laitoin kuitenkin ostoilmon, jos jollain sattuu pyörimään, niin voi tarjota
                                E39 ja E91

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎