Vielä on yksi kiusallinen ongelma tehostimen kanssa. Eli tyhjäkäynnin seilaaminen ei johdu lambdasta vaan jarrutehostimesta. Kone kävi yhtäkkiä tänään hyvin ilman seilaamista ja kuulin pienen vihellyksen jostain tehostimen alueelta. Huomasin että klemmari joka pitää tehostimen alipaineletkua imusarjassa kiinni oli löysällä ja kun kiristin sen niin samantien alkoi seilaaminen ja jarrut taas lukkoon vaikka säädin jo tankoa lyhyemmäksi.
Poljin oli taas kivikova ja kun sammutin koneen ja otin letkun imusarjasta irti niin vaan suhisi kerran ja jarrut irtosivat taas.
Voiko tehostin olla jotenkin viottunut tai tukossa vai onko mulla vain liian pitkä tanko vielä? Pitääkö siinä letkussa olla se takaiskuventtiili vai voiko laittaa pelkän letkun siihen väliin?
Vielä on yksi kiusallinen ongelma tehostimen kanssa. Eli tyhjäkäynnin seilaaminen ei johdu lambdasta vaan jarrutehostimesta. Kone kävi yhtäkkiä tänään hyvin ilman seilaamista ja kuulin pienen vihellyksen jostain tehostimen alueelta. Huomasin että klemmari joka pitää tehostimen alipaineletkua imusarjassa kiinni oli löysällä ja kun kiristin sen niin samantien alkoi seilaaminen ja jarrut taas lukkoon vaikka säädin jo tankoa lyhyemmäksi.
Poljin oli taas kivikova ja kun sammutin koneen ja otin letkun imusarjasta irti niin vaan suhisi kerran ja jarrut irtosivat taas.
Voiko tehostin olla jotenkin viottunut tai tukossa vai onko mulla vain liian pitkä tanko vielä? Pitääkö siinä letkussa olla se takaiskuventtiili vai voiko laittaa pelkän letkun siihen väliin?
mulla ainakin vapautti jarrut joskus liikennevaloissa kun ei ollut venttiiliä (voin kertoa että hieman säikähdin)
ei kai se venttiili ole väärin päin?
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
mulla ainakin vapautti jarrut joskus liikennevaloissa kun ei ollut venttiiliä (voin kertoa että hieman säikähdin)
ei kai se venttiili ole väärin päin?
Joo tuota vähän pelkäsinkin, ei varmaankaan kivaa jos jarrut häviää yhtäkkiä.
Venttiili on oikein päin eli kun imee tehostimen letkua niin ilma kulkee mutta sinne ei voi puhaltaa. Harmittaa tuo ongelma koska muuten kaikki on valmista ja kone käy todella nätisti.
Jarrut ovat kunnossa vaikka pedaali on kyllä aika jäykkä. Pitää vissiin vielä säätää tankoa lyhyemmäksi.
Mutta tyhjäkäynti vaeltaa kun kun kone lämpenee, kierrokset vaihtelevat noin 500 ja 750rpm välillä. Ihan kuin tyhjäkäynti olisi myös liian matala(500rpm). Joskus toimii joskus ei. Kaikki letkut ehjät ja jotkut uusittu mutta voisko tyhjäkäyntimoottori olla sökö? Ainaki tuli putsattua ennen kokoamista mutta voihan se silti olla rikki.
Mihin muuten tämä letku tulee joka on punaisella ympäröity kuvassa?
Jarrut ovat kunnossa vaikka pedaali on kyllä aika jäykkä. Pitää vissiin vielä säätää tankoa lyhyemmäksi.
Mutta tyhjäkäynti vaeltaa kun kun kone lämpenee, kierrokset vaihtelevat noin 500 ja 750rpm välillä. Ihan kuin tyhjäkäynti olisi myös liian matala(500rpm). Joskus toimii joskus ei. Kaikki letkut ehjät ja jotkut uusittu mutta voisko tyhjäkäyntimoottori olla sökö? Ainaki tuli putsattua ennen kokoamista mutta voihan se silti olla rikki.
Tuli semmoinen mieleen että voiko bensaletkut kytkeä väärin ja saada auto vielä käymään niin? Tuntuis siltä että sais aivan liikaa pensaa kun pakokaasut haisevat voimakkaalle ja ei mene pakokaasumittauksesta läpi. HC ja Co liian korkeat, olisko HC ollu joku 700 ja Co 7-8%. Lambdan olen siirtänyt kattiputkeen molempien putkien väliin niin että haistelee kaasuja molemmista sylinteriryhmistä, lambda oli ennen peltisarjan pitkässä hylsyssä eli ei osunut ollenkaan pakokaasuvirtaan. Tämän jälkeen käynti parani ja nyt tyhjäkäynti humpaa ainoastaan noin 500-750rpm välillä kuumalla koneella. Ennen vaelsi miten sattui, 500-1700...
Nyt myös kuumalla koneella kierrokset voivat jäädä vähän yli 1000 ja sitten hitaasti laskea.
Miten sen kaasuläpän tulee säätää? Pitääkö olla 100% kiinni tyhjäkäynnillä vai pitääkö olla rakoa läpän ja rungon välillä että ilmaa pääsee tyhjäkäynnillä läpi?
Seuraavaksi pitää kai kokeilla uutta boschin lambdaa koska olen varma että ilmavuotoja ei ole(melkein kaikki letkut uusittu). Muuten kone käy nätisti ja voimaa tuntuu löytyvän.
Comment