Originally posted by S.Kaulaote
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 taka-akseliin säädöt - topic
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Radon View PostEikö camberin säätövara olisi isompi justiinsa toisinpäin eli ulomaisiin cambersäätö, vai onko tuolle jokin muu peruste että on noinpäin mitä sanoit?
riippuu paljonko autoa on madallettu mutta jos kaaren ja navan väli on lähellä.310mm:ä niin sen camper palan voi jo valmiiksi asentaa hieman ylemmäs (alkuperäisestä) niin saa säädön parempaan "kohtaan"
kannattaa lukasta se säätövaratopikki ennen hitsaamistasigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
no niin nyt on ekat kokemukset saatu eli pari kumeja sutattu loppuun.
ennen kumista (225/40r16) kului vain sisäreunasta noin 4cm
nyt kumista jäi noin 4cm kulumatta ulkoreunasta
muita muutoksia tein rengaspaineen kanssa ennen 2.7bar ja nyt 3.2barsigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Nuke View PostNäin:
Olisiko tähän kuvaan vielä mahdollista jonkun editoida punaiset rinkulat noitten viivojen päihin mihin ne alkuperäiset reiät tulisi tullaniin, että säätöä olisi eniten oikeaan suuntaan. Eli nyt vissiin noihin perän puoleisiin niin, että alkuperäiset reiät on aivan ellipsin loven alaraunassa..? Ja sitten nuo ulommaiset ei ookkaan niin selkeet...
Yritin saada selkoa, mutta meni lanttu vaan enemmän ja enemmän jumiin miettiessä...
Comment
-
-
riippuu madalluksesta mutta perän puoleisiin niin että mitä enemmän madallusta niin sitä ylemmäs on kiinnitys piste saatava
ja ulommissa mitä enemmän madallusta sitä edemmäs on kiinnitys pistettä saatava
omat laipat olivat niin että sisemmän laipan ovaalireiän alareunassa on alkuperäinen pultin paikka(säätöä vain ylöspäin)
ja ulommissa vanhan pultin paikka on keskellä(säätöä molempiin suuntiin)
tuossa luvut noilla omilla säätö varoilla
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostNiin kävi että takapää jäi vieläkin harituksen puolelle. Eli olisi pitänyt pistää se lisäämään aurausta eikä poistamaan. Näin siis minulla.
Jos tuo menee noin niin ajattelin että tekis 70/30 org paikasta taakse/eteen säätöä.
EDIT: Siis jos tekee auraussäädön ulompaan korvaan, pitää tietenkin laittaa enemmän säätöä auton pituussuunnassa eteenpäin, tällöin auraus lisääntyy.Last edited by Harri G; 01-03-2012, 22:02.E39 ja E91
Comment
-
-
Vähän mittailutuloksia .. E39 540i epäkeskoruuvi siirtää kiinnityspistettä 7mm ääriasennosta toiseen. Kynkän korvien keskipisteiden väli on about 33cm. Tämä antaisi about 1 asteen ja 12 minuuttia säätöä, ääriasennosta toiseen. Jos joku mietti miten paljon noilla saa aikaan. Jos tuli laskuvirheitä ni oikaiskaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostVähän mittailutuloksia .. E39 540i epäkeskoruuvi siirtää kiinnityspistettä 7mm ääriasennosta toiseen. Kynkän korvien keskipisteiden väli on about 33cm. Tämä antaisi about 1 asteen ja 12 minuuttia säätöä, ääriasennosta toiseen. Jos joku mietti miten paljon noilla saa aikaan. Jos tuli laskuvirheitä ni oikaiskaa.
1 aste 14" orkkisvanteessa on 6,2 mm. muutos eli kokonaisaurauksen muutos v + o = 12,4 mm.Last edited by jr66; 10-10-2011, 00:17.
Comment
-
-
Originally posted by jr66 View PostJa vastaavasti 1 aste on 5,8 mm.
1 aste 14" orkkisvanteessa on 6,2 mm. muutos eli kokonaisaurauksen muutos v + o = 12,4 mm.
No, toisaalta asteiden kanssa pitää kanssa muistaa että vaikkapa 1,59 astetta ei ole sama asia kuin suuntausaparaatin kertoma 1 aste 59 minuuttia.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
En löytänyt selvää keskustelua kynkkien puslista, joten avaan keskustelun tänne.
Moni on sitä mieltä että kynkkien puslia ei koskaan tarvitse vaihtaa, koska eivät pahemmin väsy. Kun taka-akselistoon hitsaa säätölätkät, en kuitenkaan näe mitään syytä olla vaihtamatta puslia uusiin.
Kysymys onkin mitkä puslat sinne kannattaa laittaa? Toimiiko/kestääkö powerflexin pusla takakynkässä säädön aiheuttaman väännön takia? Vääntö on toki hyvin pieni. Vai kannattaako laittaa alkuperäistä puslaa vanhojen tilalle? Apurungon puslat ovat powerflexiä tai vastaavaa.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Minä laittaisin uudet OEM helat tai vastaavat tarvikkeet. Pelkästään materiaaleja vertailemalla ei totuus paljastu. Tuningpuslat on ns. "uivana" siellä, orkkis taas jännityksessä kun se prässätään. Samoin pyörän joustaessa kumi joutuu kiertymään. Väittäisin että OEM osissa ei käytännön tilanteessa paljon elastisuutta ole.
On noita pari tullut vaihdettua repeämisen takia vaikka pitkäikäisiä onkin.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment